پست های مشابه

mama_jaann

-چه غذایی به نوزاد زیر ۴ماه بدهیم؟ فقط شیرمادر یا شیر خشک -ازکجا متوجه شویم که نوزاد ما به اندازه کافی شیر مادر مصرف می کند؟ این یکی از سوالات متداولی است که مادران در تجربه اولین شیردهی خود می پرسند زیرا واقعا نمی توان دید نوزاد چه مقدار شیر خورده است.اگر شیر کافی به نوزاد رسیده باشد،یک یا جند مورد از این نشانه ها را خواهد داشت: •سینه شما بعد از شیردهی نرم تر می شود زیرا نوزاد شیر موجود در آن را که باعث سفتی سینه ها می شده خالی کرده است. •نوزاد بعد از تغذیه آرام و خشنود به نظر می رسد. •بعد از به دست آوردن وزن از دست رفته اولیه،وزنگیری همچنان ادامه پیدا می کند.(اکثر نوزادان ۱۰درصد از وزن تولد خود را از دست داده و معمولا تا دو هفتگی آن را مجددا بازیابی می کنند.)یک راهنمای حدودی:در ماه اول نوزاد شما باید هر هفته بین۱۴۰تا۲۸۰گرم وزن بگیرد؛ بین یک تا دوماهگی،۱۴۰تا۲۲۰گرم در هفته؛و دو تا چهار ماهگی بین۷۰ تا۱۳۰گرم در هفته. •در چند روز اول پس از تولد،زمانی که نوزاد از آغوز (شیرمادر در اوایل تولد)غلیظ و مقوی شما تغذیه می کند،شاید فقط یک یا دو بار در طول روز پوشک خود را خیس کند اما بعد از شروع تغذیه با شیرمادر،نوزاد باید حدود۵یا۶پوشک یکبار مصرف را طول روز خیس کند. •در ماه اول،حداقل روزی ۳بار اجابت مزاج دارد،رنگ مدفوع بعد از گذشت ۵ روز از تولد به زردخردلی روشن تغییرخواهدیافت. -میزان دریافت شیرخشک با توجه به وزن: تاقبل از۶ماهگی یعنی زمانی که نوزاد هیچ گونه غذای جامدی نمی خورد،می توانید از این فرمول ساده برای تعیین میزان شیرخشک مورد نیاز استفاده کنید: به ازای هر۴۵۰گرم‌وزن ۷۰گرم شیرخشک در روز مثلا اگر نوزاد شما۲کیلوو ۷۰۰گرم‌وزن دارد باید حدود۴۲۰گرم شیرخشک را درطول ۲۴ساعت به بدهید.یا اگر وزنش ۴کیلو ونیم است باید۷۰۰گرم شیرخشک درشبانه روز به او داده شود. این اعدادو ارقام خیلی سفتو سخت نیستند بلکه میانگینی از نیاز تغذیه ای نوزادان را ارائه می دهند.شاید نیاز تغذیه ای در هر روز برای نوزاد مقدار خاصی باشد،یعنی شاید بعضی روزهاکمتر وبعضی روزها بیشتر باشد. در پست های آینده بقیه گروه های سنی توضیح داده خواهد شد🌹🌹 #شیرمادر #تغذیه_کودک #شیرخشک #نوزادی #مادر #راهنما #سن #تولد #شیردهی #زایمان

12 مهر 1399 06:31:00

543 بازدید

mama_jaann

ارزش غذایی تخم مرغ: تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد. تخم مرغ حاوی مواد معدنی ضروری مثل مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است و همچنین دارای پروتئین ها، کلسترول، چربی، اسیدهای چرب و ویتامین D، ویتامین B12، E، کولین و اسید فولیک است که همه این مواد غذایی برای رشد کودک ضروری هستند.وداراي امگا سه و انتي اكسيدان مي باشد. *كودكان سالم مي توانند روزي يك عدد تخم مرغ بخورند و هيچ اثري روي كلسترول خون افراد سالم ندارد. *تخم مرغ احساس سيري طولاني تري ايجاد مي كندوتمايل به خوردن غذاهاي چرب و شيرين را در طول روز كاهش مي دهد. *كولين موجود در زرده تخم مرغ در رشد وتكامل مغز و لوله عصبي جنين و نوزادوعملكردسيستم عصبي وتقويت حافظه نقش مهمي دارد. *به علت پروتئين باكيفيت آن،براي رشد ونمو عضلاني اسكلتي موثراست.(افزايش قد كودك) *سطح انرژي بدن راحفظ مي كندوخستگي را كاهش مي دهد. *لوتئين و گزانتين زرده تخم مرغ در سلامت شبكيه ي چشم وكاهش بروز كم بينايي در سنين بالا موثر است. *پروتئين،ويتامين ب و ويتامين آ موجود در تخم مرغ نقش موثري در عملكرد سيستم ايمني دارد. *چربي تخم مرغ عمدتا از نوع غير اشباع بوده وكلسترول ان تاثيري درافزايش كلسترول خون وبيماري هاي قلبي عروقي ندارد. كوچولوهاي شما تخم مرغ دوست دارن؟چندتا تخم مرغ در هفته نوش جان مي كنند؟؟ #تخم_مرغ #املت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #رشد_کودک #تغذيه_كودك #افزايش_وزن #غذاي_خانگي #كودك_شاد # كودك_باهوش #غذاي_آسان @mama_jaann

02 آبان 1399 12:25:32

82 بازدید

mama_jaann

سلام حال شما چطوره؟؟ از اونجايي كه پست قبلي راه هاي خانگي درمان يبوست بود گفتم ي سوپ معجزه يبوست هم بهتون ياد بدم كه هم خيلي خوشمزست هم خيلي راحت ودم دست🤩🤩 قربون دستت لا يك و ذخيره فراموش نشه❤️😅 سوپ كدو حلوايي(+٦) كدو حلوايي:٣قاشق غذاخوري (خردشده)🎃 هويج:نصف عدد🥕 پياز:نصف عدد🧅 مرغ:٢٠گرم🍗 جو دوسر پرك:٢قاشق غذاخوري روغن زيتون:١قاشق غذاخوري آلو بخارا:٣عدد ➕خوب طرز تهيه رو هم كه داخل پست گذاشتم فقط كافيه ورق بزنيد✌🏻✌🏻 نكته: ✅ميتونيد بجاي مرغ از گوشت استفاده كنيد. ✅جعفري يا گشنيز اضافه كنيد.🍀🌿 ✅ميتونيد عدس بريزيد. ✅ميتونيد بجاي آب ساده از آب مرغ يا گوشت استفاده كنيد. 🕊اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانوادت٧٢هزارتايي ما بپيوندي🌸🌷 @mama_jaann @mama_jaann پيج دوم ماماجان رو از دست نده😍😍 @mama_jaann2 #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك

20 بهمن 1400 19:34:33

951 بازدید

mama_jaann

سلام اين هم ازانجام تست حساسيت كه خيلي ها ازم ميپرسيدين😍😍 لطفا لا..يك كنيد و بفرستيد واسه مامانايي كه مي شناسيد😍🥰 ✅علائم حساسيت امكان داره چندساعت تاچند روز بعد از مصرف ماده غذايي خودش رو نشون بده پس حتما هر خوراكي جديدي رو كه به بچه ميديد ٣-٥روز زمان بزاريد تا در صورت بروز علائم متوجه بشيد از كدوم ماده بوده👌🏻 ⁉️رايج ترين مواد غذايي حساسيت زا:👇🏻 • تخم‌‌مرغ * شیر گاو * بادام‌زمینی * آجیل‌هایی مثل گردو و بادام هندی،پسته و فندق * سویا * ماهی مثل ماهی تن، سالمون و ماهی روغن * ماهي و میگو ⚠️علائم حساسيت رو يكبار ديگه اينجا مينويسم:👇🏻 ➖اسهال و استفراغ ➖كهير ➖خارش بدن ➖جوش و دونه هاي قرمز در صورت و بدن ➖عطسه و سرفه يا خس خس سينه ➖تورم و قرمزي زبان ➖مشاهده خون در مدفوع ➖آبريزش ازچشم و بيني ➖مشكلات تنفسي ✅✅اگه از اكسپلور مياي حتما فا...لوكن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😍😍👌🏻 @mama_jaann @mama_jaann #تست_حساسیت #غذاي_كمكي_كودك #پوره_غذای_کودک #شروع_غذاي_كودك#آلرژي_غذايي_كودك

20 فروردین 1400 16:37:50

199 بازدید

mama_jaann

سلام ✌🏻 كاور جديد رو پسنديديد يا نه؟؟😍🤩 این آش خوشمزه و مقوی و سه سوته هم می‌تونه واسه بچه ها عالی باشه و هم برای افطار خودمون😍😍 آش ماش (+٧) ماش:٣قاشق غذا خوری برنج:٢قاشق غذا خوری سبزی آش:۶٠گرم آبغوره:نصف استکان پیاز:١عدد کوچک ❌حواستون باشه آبغورتون زياد ترش نباشه❌ ✅واسه بچه ها ميتونيد ابغوره نريزيد و بجاش از آلوبخارا استفاده كنيد🍃 ابليمو يا چاشني ديگه اي اضافه نكنيد خوب نميشه😣 طرز تهيه م رو كه فقط بايد ورق بزنيد تا به ترتيب بهترن نشون بده😁🥰 ميتونيد كمي سير هم با پياز تفت بديد كه طعم بهتري داشته باشه. اگه از اكسپلور مياي حتما پيشمون بمون عزيزجان❤️💜 @mama_jaann @mama_jaann #ماه_رمضان #افطاري #آش_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك

22 فروردین 1401 18:34:44

564 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخير😍✋🏻 ✅سعي كردم هر سوالي كه درباره قطره ها داشتيد رو جمع كنم در يك پست تا ديگه دنبال سوال وجواب نباشيد🥰 ❌قطره ها از مهم ترين نياز هاي كودكان هست و خيلي بايد بهش توجه بشه و عدم مصرف ش ميتونه آسيب هاي جبران ناپذيري به دنبال داشته باشه💯 معرفي انواع قطره ها و مقدار مصرف شون هم كه داخل پيج هست و ميتونيد مطالعه كنيد😍😍 ❤️بازم اگه سوالي هست كه من اينجا ننوشتم كامنت بزاريد تا جواب بدم😇😇 اگر از اكسپلور يا هشتگ پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به جمع ٦٦هزار نفري ما بپيوندي💓💓💓💓 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رشد_كودك #غذاي_كودك #وزنگيري_كودك #مكمل_كودك

30 دی 1400 20:12:59

173 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

27

سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید و‌من هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک

03 مرداد 1403 09:23:07

عالی بود ممنون بابت مطالب مفید 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

مامان امیر عباس فولادیان

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

27

سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید و‌من هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک

عالی بود ممنون بابت مطالب مفید 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 مامان امیر عباس فولادیان

03 مرداد 1403 09:23:07

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن