mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا این هم بهترین زمان مصرف مکمل های مختلف که خیلی سوال کردید:👌🏻 ✅چون معمولا بچه ها معدشون خالی نیست آهن رو میتونید یک تا ساعت بعد از شام،آخر شب که دیگه قرار نیست غذا یا وعده ی خیلی سنگینی خورده بشه مصرف کنید.و حدود نیم ساعت با شیر فاصله داشته باشه.👌🏻👍🏻 البته قطره هاي ليپوزومال اين ادعا رو دارن كه تداخلي با لبنيات ندارن👌🏻 ✳️برای پیشگیری از سیاه شدن دندان های کودک با قطره آهن پست پیشگیری از سیاه شدن دندان در هایلایت مراقبت دندان رو ببنید. اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو كن اينجاقراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann #مکمل_غذایی #مولتی_ویتامین #غذای_کودک #قطره_آهن #کودک #کودک_باهوش #تغذيه_كودك #غذايكمكي #غذاي_كودك #قطره_آهن #مولتيويتامين #وزنگيري_كودك
17 اسفند 1400 18:04:47
267 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم زمستان و عاليه واسه وزنگيري و هنگام سرماخوردگي👌🏻عالي واسه شبهاي زمستان😋😋 خوشگلا چرا لا..يك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سي..وش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓 ✅سوپ گوشت و شلغم معجزه درمان سرماخوردگي(+٨) هويج:نصف يك عدد🥕 سيب زميني:نصف دونه كوچولو🥔 شلغم:٢عدد كوچك عدس:١قاشق غذا خوري برنج:نصف قاشق غذا خوري🍚 ورميشل:به اندازه دلخواه🍜 عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي كوچك🥩 ♨️اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻 نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. اگر از اكسپلور ميايد لطفا پيج ما رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #سوپ #غذاي_سالم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرماخوردگی #كرونا
01 دی 1400 10:02:54
296 بازدید
mama_jaann
فرايد شعر خواندن براي كودكان:😍 ١-پرورش مهارت های مورد نیاز برای خواندن:كودك براي شروع آموزش هاي مدرسه (خواندن و نوشتن)اماده مي شود.🧑🏻🎓 ٢-پرورش تخیل و مهارت های تجسم: هنگامی که شعری برای او می خوانید از او بخواهید که در ذهن خود بر پایه آنچه که حس می کنند تصویرهایی سرشار از رنگ و بو و صدا بسازند.👩🏻🎨 ٣-از بر کردن شعر سرگرم کننده است:تو اين روزاي كرونايي و خونه نشيني حسابي به درد ميخوره👌🏻❤️ پست روسیو کنید که به دردتون میخوره و بفرستید به دوستتون تا به درد اونم بخوره😁 #شعر_کودکانه #آموزش_کودک #كودك_خلاق #كودك_باهوش #شعر_خوانی #حيوان @mama_jaann
16 آبان 1399 16:03:22
62 بازدید
mama_jaann
✳️ليست غذاهايي كه باعث نفخ شير ميشه و امكان داره شيرخوار رو اذيت كنه😢 ✅البته امكان داره بعضي از بچه ها اين مواد غذايي واسشون تاثيري نداشته باشه😀 ✨آجيل و مغزيجات ▪️بادام ▪️پسته ▪️فندق ✨حبوبات ▪️لوبيا ▪️عدس ▪️نخود ✨نوشيدني هاي حاوي كافئين ▪️قهوه ▪️شكلات ▪️چاي پر رنگ ▪️نوشابه هاي گازدار ✨سبزيجات نفاخ ▪️كلم پيچ و گل كلم خام ▪️زرشك ▪️تره ▪️ترب ▪️پياز ▪️كاهو ✨لبنيات گاوي ▪️كره ▪️پنير ▪️ماست ▪️شير ✨پاستا و ماكاروني ✨گندم ✨ذرت ✨تخم مرغ ✨سويا ✨غذاهاي تند ❤️شما چه خوراكي هايي رو به اين ليست اضافه مي كنيد؟؟🤔 #شير_مادر #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #شيرخوار #شيرخشك #كوليك_نوزاد @mama_jaann
19 بهمن 1399 17:09:50
314 بازدید
mama_jaann
سرلاک خانگی(+۸) بیسکوییت مادر خرما پوست کنده بادام پودرشده موز شیرمادر یا شیرخشک بیسکوییت ،خرما و موز را میکس کنید و سپس شیر وبادام را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. برای کودکان بالای یکسال می توان از شیرپاستوریزه استفاده کرد. موز منبع ویتامین ث،آنتی اکسیدان،فیبروپتاسیم می باشدکه برای افزایش انرژی،ازبین بردن کم خونی وافسردگی ومفید برای دستگاه گوارش واستخوان هاو بالابردن ایمنی بدن بسیار عالی می باشد.👌🏻 مامانا با این روش می تونید موز و خرما رو به بچه هایی که اونها رو نمیخورند بدید.🥰 این صبحانه مقوی نوش جون کوچولوهای نازنین تون🌹🌹😘 این دسر خوشمزه وزن دهی خوبی هم واسه بچه ها داره💪🏻 #صبحانه #دسرخانگی #غذاي_كودك #نوزاد #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #موز #مقوی_کردن_غذای_کودک #وزنگیری_کودک #شیردهی #خرما #بادام#غذاي_كودك_ماماجان
14 مهر 1399 06:16:26
120 بازدید
mama_jaann
در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد. -نشانه های آمادگي كودك براي دريافت غذاهاي اضافه: •برداشتن اشیا بااستفاده از انگشت های شست و اشاره •توانایی انتقال یک شی از دستی به دست دیگر •قرار دادن اشیادر دهان •حرکت دادن فک مانند حالت جویدن •قورت دادن راحت غذاها •درآوردن دندان های بیشتر •عدم بیرون انداختن غذا از دهان به وسیله زبان •تلاش برای استفاده ازقاشق -چه غذایی به کودک۱۰تا۱۲ماهه بدهیم؟ •شیرمادریاشیرخشک به علاوه ی: •پنیرپاستوریزه وماست •انواع میوه به صورت مکعبی،نواری یاله شده •سبزیجات پخته شده در اندازه مناسب برای گاز •زدن(مانندهویج) •غذاهای ترکیبی(ماکارونی و پنیر) •پروتئین(تخم مرغ،گوشت قرمز،طیور وماهی های بدون استخوان،وانواع حبوبات پخته وله شده) •غذاهای انگشتی(قطعات کوچکی از موز رسیده،نیمروی زده شده، زمینی پخته و ریز شده،ماکارونی پیچی پخته شده،برش هایی از مرغ پخته شده،کلوچه برنجی،برش های کوچکی از نان) •سرلاک غنی شده باآهن -چه مقدارغذا در روز به کودک بدهیم؟ •یک سوم فنجان لبنیات(یا۱۴گرم پنیر) •یک چهارم تایک دوم فنجان میوه •یک چهارم تایک دوم فنجان سبزیجات •یک هشتم تایک چهارم فنجان غذاهای ترکیبی •یکهشتم تایک چهارم فنجان غذاهای پروتئینی •یک چهارم تایک دوم فنجان سرلاک غنی شده با آهن #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #غذاي_بچه #۱۰ماهگی #۱۱ماهگی #۱۲ماهگی #سن #تغذیه_کودک #شیرخوار
16 مهر 1399 07:52:12
21 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
27
سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید ومن هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک