پست های مشابه

mama_jaann

‎سلام ✋🏻 ‎شبتون بخير و نيكي🌝🥀 ‎اين هم چندتا ميوه خوشمزه و پركالري واسه كوچولوهايي كه وزنشون كمه يا به اصطلاح لاغر هستن.🥰 ‎ميوه ها رو ميتونيد همينطوري به عنوان ميانوعده بديد يا اينكه به صورت پوره يا مخلوط با فرني و يا شير به كوچولوهاتون بديد تا نوش جان كنند😋😇 ✅در مصرف ميوه هاي خشك هم زياده روي نكنيد چون هميشه خوراكي تازه ي چيز ديگه ست.و ميوه هاي خشك هميشه كالري بالايي دارن😊 ‎آبميوه توصيه نميشه مخصوصا براي كودكان زير يكسال چون هم قند زيادي داره وهم اينكه سيري طولاني و كاذب مياره.🤓 ‎اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 ‎🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann ‎🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #وزنگيري_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #كودك_شاد #كودكان #كودك_خلاق

03 شهریور 1400 16:28:40

98 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخير 😍امشب ي سوپ زمستوني خوشمزه داريم⛄️⛈ حتما درست كنيد چون هم خيلي مقوي هست و هم خيلي خوشمزه و راحت👌🏻🥰 🔺سوپ كدوحلوايي(٧+) مرغ:٢تكه كوچك🍗 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 هويج:نصف عددكوچك🥕 كدو حلوايي:به اندازه سيب زميني پياز:نصف عدد🧅 كره:٢٠گرم🧈 ✳️همه مواد رو به جز كدو حلوايي داخل كره تفت بديد و بعد از اينكه كمي پخت كدو رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا همه مواد با يك ليوان آب يا آب مرغ خوب بپزند.بعد هم سوپ رو بريزيد داخل ميكسر ويا با گوشتكوب برقي ميكس كنيد.🥰🌹سوپ شما اماده ست نوش جان😘😘 ✅نكات مهم:👇🏻 ١-اين سوپ واسه بچه هايي كه كدو حلوايي نميخورن عاليه👌🏻 ٢-بافت اين سوپ خيلي لطيفه و اكثر بچه ها خوششون مياد. ٣-اگه پياز رو حذف كنيد ميتونيداز ٦ماهگي به كودكتون بديد. ٤-كدو حلوايي سرشار از فيبرهست و واسه افرادي كه يبوست دارند توصيه ميشه👌🏻😍 #غذاي_كودك #كودك_سالم🍎#عذاي_كمكي_كودك_نوزاد #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_خانگي #غذاي_شش_ماهگي #کودک_سالم🍎# @mama_jaann

23 دی 1399 17:27:02

199 بازدید

mama_jaann

سلام روزتون بخیر مامانا🌸🌸🌸 💜این هم سن مجاز مصرف میوه های تابستونیِ خوشمزه که همیشه ازم سوال می کنید😍😎 موز و سیب 🍌🍏هم که درتمام فصل ها هستند از همون ۶ماهگی و شروع غذای کمکی می تونید به دلبندتون بدید.🍎 🍓توت و توت فرنگی رو هم(مثل خربزه و طالبي) میتونید از ١٠-٩ ماهگی شروع کنید ولی بخاطر اینکه جز میوه های حساسیت زا هستند بهتره به بچه هایی که سابقه حساسیت دارند کمی دیرتر داده بشه.👌🏻🌿 ✅میوه ها منبع اکثر ویتامین های مفید هستند و ی میانوعده سالم و‌خوشمزه محسوب میشن.😋 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #ميوه #تابستانه #غذاي_كمكي #غذاي_كمكي_كودك

29 خرداد 1400 09:14:17

62 بازدید

mama_jaann

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

12 آبان 1399 14:45:36

444 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا امروز درباره مسئله مهم دندان ها پست داریم🦷 ممنون میشم که لایک کنید ❤️و حتما بفرستید به دوستاتون🌹سوالاتون هم کامنت کنید تا جواب بدم🥰 مقدار مجاز مصرف خمیر دندان مخصوص کودکان براساس سن در شکل نشان داده شده است. 🔸قبل از رویش دندان باید لثه های شیرخوار با مسواک انگشتی یاگاز استریل مرطوب روزی دو‌بار تمیز شود. 🔸بعد از رویش دندان بامسواک‌هایی که برس خیلی نرم و سرکوچک دارندمسواک زدن را شروع کنید. 🔸بعد از یکسالگی از خمیردندان متناسب با سن کودک استفاده کنید. 🔺ویزیت دندانپزشکی باید از زمان رویش اولین دندان آغاز شود. ⚠️هیچ گاه سطح مسواک را پر از خمیر دندان نکنید. 🦷با خواندن شعر دندان سالم در ‌اسلاید دوم کودکان را به مسواک‌زدن مشتاق کنید🥰 مراقبت از دندان های نوزادان 🦷 پس از رویش دندان های شیری، برای پیشگیری از پوسیدگی، رعایت نکات زیر👇🏻 ضروری است: ·         - نوزاد را عادت ندهید که در خواب، سینه مادر و یا پستانک شیشه شیر🍼 را در دهان داشته باشد. ·         - پستانک کودک را به مواد شیرین آغشته نکنید از نوشاندن آب قند و چای شیرین به نوزادان خودداری نمایید.❗️ ·        - هنگام شیر دادن به نوزاد، تا حد امکان وی را به صورت عمودی بنشانید. ·        - بعد از سن 6 ماهگی، پس از هر نوبت شیر دادن، خصوصا در طول شب، مقدار کمی آب به کودک بدهید تا دهانش تمیز شود. ·        - اگر بنا به نظر پزشک، کودک از شیشه شیر استفاده می کند، سوراخ سر شیشه باید تا حد امکان تنگ باشد تا عضلات کودک هنگام مکیدن شیر، به کار گرفته شده و تقویت شوند. ·         -هر چه زودتر مهارت نوشیدن با استکان یا فنجان را به کودک آموزش دهید🥛 #دندان_کودک #دندانپزشکی_کودکان #زیبایی_دندان #مسواک #خمیر_دندان #شعر_دندان #رویش_دندانهای_شیری ‏@mama_

23 آبان 1399 17:07:54

70 بازدید

mama_jaann

سلاملكم✋🏻🍃 چخبرا؟؟ اين هم ي صبحانه عالي و راحت مخصوص بچه هاي پيج ماماجان👌🏻😍 ✅این هم بگم که شیر زیر یکسال در صورتی که کوچولوتون حساسیت نداره میتونه داخل غذاش بپزه و مصرف بشه اما به عنوان نوشیدنی ممنوعه❌ فرني موز(+٦)🍌 آردبرنج:١/٥قاشق غذاخوري🍚 شير پاستوريزه:١/٥استكان🥛 موز:١عدد كوچك🍌 كره:نصف قاشق جاي خوري🧈 ✅آردبرنج رو داخل شيرسرد حل كنيد و روي حرارت كم بزاريد و مرتب هم بزنيد (حدود١٥-٢٠دقيقه)تا به غلظت دلخواه برسه و٢دقيقه آخر بهش كره بزنيد. از روي حرارت برداريد تا كمي خنك بشه و بهش موز له شده اضافه كنيد و هم بزنيد. 🌸🍃نوش جان😘 ✅نكات مهم: ١-اگه كوچولوتون به محصولات گاوي حساسيت داره بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره نريزيد. ٢-ميتونيد فرني رو با آب بپزيد و در آخر پس از خنك شدن بهش شير خشك يا شيرمادر اضافه كنيد. ٣-استفاده از شكر و نمك زير يكسال ممنوع ست و موز ميتونه طعم خيلي خوبي به فرني كودك بده. ٤-ميتونيد براي اينكه مقوي تر بشه بهش بادام اضافه كنيد. ۵-طرز تهیه آرد برنج خانگی رو خم در هایلایت خودت درست کن ببین✌🏻🥰 🌱اگه از اكسپلور مياي پيش ما بموون مهربون🥰 @mama_jaann @mama_jaann #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك

17 اردیبهشت 1401 18:41:33

943 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

27

سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید و‌من هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک

03 مرداد 1403 09:23:07

عالی بود ممنون بابت مطالب مفید 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

مامان امیر عباس فولادیان

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

27

سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید و‌من هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک

عالی بود ممنون بابت مطالب مفید 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 مامان امیر عباس فولادیان

03 مرداد 1403 09:23:07

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن