پست های مشابه

mama_jaann

سال ٩٩هم با همه ي سختي ها و مشكلات عجيب و غريب ش تمام شد 😔😣 خيلي ها عزيزان شون رو از دست دادن و هنوز عزادارهستند😢 خيلي ها كسب و كارشون كساد شد و سال سختي رو گذروندن😖 اما ✅خيلي چيزا بهمون ياد داد اينكه عمرمون چقدر زود ميگذره اينكه قدر عزيزانمون رو بيشتر بدونيم و از بودن كنارشون لذت ببريم، همديگرو دوست داشته باشيم و به كساني كه دوستشون داريم بگيم كه چقدر واسمون مهم هستند و از بودن باهاشون احساس خوب و نابي داريم😘🤩 امیدوارم امسال پایان تمام سختی ها و فوران همه ی خوشی ها به زندگی تک تک شما باشه🎊🎉🥳🎈 سال گذشته واسه من هم سال راحتي نبود اما بهترين و زيباترين اتفاق ش پيدا كردن فالوورهاي دوست داشتني و مهربوني مثل شماست😊😌 پس همين جا ميگم كه خيييلي دوستتون دارم 🥰❤️🌹 #سفره_هفت_سین #عید_نوروز #سال_نو_مبارک #سال_نو #سال_گاو #سال۱۴۰۰

01 فروردین 1400 19:56:38

39 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخير✋🏻 اين هم فرمول راحت در تكميل پست واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی حدودا بايد دو برابر وزن تولد باشه پس👇🏻 ۷=۲*۳/۵ ❇️واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 ✅باز هم مثل هميشه ميگم كه معيار سلامتي كودك چاقي او نيست، داشتن يك وزن نرمال نشاندهنده سلامتي اوست👌🏻💫 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 ‏@mama_jaann2 ‏@mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک #وزنگیری_کودک #رشد_كودكان #کودکانه #بچه

09 اردیبهشت 1401 18:39:54

714 بازدید

mama_jaann

رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان

08 مهر 1399 13:57:51

260 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا این هم اولین پست آموزشیه ۱۴۰۰ تقدیم شما مهربوناا😍❤️ پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی است و حاوی مواد معدنی و پروتئین و ویتامین هاست همچنین توصیه می شود عصاره پای مرغ را به غذای کودکان اضافه کرده زیرا کلسیم و ویتامین دی نوزاد را تامین کرده و باعث محکم شدن استخوان های او می شود. ‼️عصاره ی پای مرغ رو از ۷ماهگی میتونید به غذای کودک اضافه کنید👌🏻 پای مرغ پاک شده:۱بسته🐥 پیاز:۲عدد🧅 سیر:۲عدد🧄 هویج:۱عدد🥕 کرفس:۲ساقه برگ بو:۲عدد🍃 زردچوبه:۱قاشق چای خوری ✅مرحله اول1️⃣ برای تهیه عصاره پای مرغ مرغ سالم و بدون بو ابتدا پای مرغ ها را شسته و ناخن های آن را با چاقو بریده و جدا می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب کرده و می گذاریم روی حرارت تا به جوش آید. ✅مرحله دوم2️⃣ سپس پاها را درون آب جوش ریخته و حدود 10 دقیقه می جوشانیم. در ادامه در آبکش ریخته تا آب آن به طور کامل خارج شود. یک قابلمه بزرگ را برداشته و پاها را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. ✅مرحله سوم3️⃣ در این مرحله پیاز را شسته و پوست کنده و به چهار قسمت تقسیم می کنیم، سپس داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه سیر،برگ بو و هویج وکرفس را خرد کرده و به همراه زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.(در صورت در دسترس نبودن مواد بالا میتونید فقط از پیاز و زردچوبه استفاده کنید) ✅مرحله چهارم4️⃣ آب رو داخل قابلمه می ریزیم تا روی پای مرغ را بگیرد. 5 ساعت با حرارت ملایم پخته می شود. بعد از آن پاها را از قابلمه خارج کرده و در یک بشقاب قرار می دهیم تا از داغی بیفتد.(هویج و پیاز و ...رو‌بیرون بریزید) ✅مرحله پنجم5️⃣ سپس استخوان های موجود در پای مرغ را جدا کرده و از گوشت خارج می کنیم. در ادامه آب داخل قابلمه را از مواد آن جدا می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم و با گوشت پای مرغ میکس می کنیم. ✅مرحله ششم6️⃣ بعد از میکس کامل و یکدست شدن مواد، آن ها را درون قالب های یخ تکه ای ریخته و در فریزر قرار می دهیم تا یخ ببندد. برای هر غذا یا سوپ و یا خورش می توان یک یا دو قالب از عصاره پای مرغ را استفاده کرد. یا اینکه: می توان پای مرغ را در یک ظرف پهن ریخت و چند ساعت درون یخچال قرار داد تا ببندد. سپس با چاقو آن را برش زده و سپس به اندازه ای که برای هر با مصرف نیاز است در کیسه فریزر داخل فریزر نگهداری کنید. ✳️اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم💯 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #عصاره_پای_مرغ #عصاره_قلم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی #کودکانه

02 فروردین 1400 18:43:21

262 بازدید

mama_jaann

🔺لطفا کپشن رو بادقت بخونید و اگه جز افراد واجد شرایط تست پاپ اسمیر هستید هرچه زودتر اقدام کنید. لطفا بفرستید به افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند و سیوش کن که زمان آزمایش بدونی چکار باید بکنی🌹 ⁉️چرا تست پاپ اسمیر انجام میشود؟ ✅پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است و معمولا همراه با معاینه لگن انجام می شود.در زنان بالای 30 سال این تست ممکن است همراه با تست ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)انجام شود. ⁉️چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟ ✅به طور کلی این ازمایش از 21 سالگی توصیه میشود. زنان بین 21 تا 65 سال، هر سه سال یک بار این تست را انجام بدهند. زنان بالای 30 سال در صورتی که تست اچ پی وی را نیز انجام میدهند میتوانند هر 5 سال یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنند یا به جای پاپ اسمیر، تست اچ پی وی را انجام بدهند. ‼️روش انجام‌تست بدون درد بوده و اسپکولوم‌ وارد واژن می شده وبا اسپاچولا(شبیه چوب بستنی😅)از دهانه رحم نمونه گرفته میشود.سپس خود فرد نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه تحویل می دهد. 🔶شرایط انجام‌تست پاپ اسمیر:👇🏻 ۱-بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. ۲-مراجعه‌کننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرم‌ها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد ۳-از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد ۴-از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد ۵-وپیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد ۶-در زمانی که عفونت شدید باشدبه طوری که ترشحات خیلی زیاد هستندنباید آزمایش صورت گیرد. #پاپ_اسمیر #عفونت_زنان #سرطان_دهانه_رحم #زگیل_تناسلی_بانوان #تست_پاپ_اسمیر @mama_jaann

22 آذر 1399 16:51:24

58 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا امشب این پست رو گذاشتم که مطمئن هستم سوال خیلی هاست🤩 ورق بزنيد🧡🧡💛💛 ✅توجه کنید که ساعت خواب بچه ها حتما نباید مطابق جدول باشه و چند ساعت کم و زیاد نرماله و‌بعضی از بچه ها به صورت ارثی کم خواب یا خوش خوابتر هستند😉 ✅جدول قد و وزن برای نوزادان با وزن تولد۳۳۰۰گرم و قد۴۹سانت نوشته شده شما طبق وزن وقد کوچولوتون اعدادش رو‌به دست بیارید🥳😍 ⁉️قد و وزن و خواب كوچولوهاي شما چطوره؟با جدول هماهنگه؟؟😉😁 #وزنگیری_کودک #قد_کودک #خواب_کودک #رشد_کودک #رشد_نوزاد #رشد_نوزاد_دوماهگی_چهارماهگی @mama_jaann

14 دی 1399 16:49:49

344 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

7

از شیر گرفتن کودک

سلام این هم پست ترک شیر كودك که بهتون قول داده بودم😍✅ ➖کودک و مادر در زمان قطع ‌شیردهی بسیار حساس هستند ،در آغوش گرفتن کودک‌به هر دوی شما حس خوبی القا خواهد کرد.🤱🏻 ➖به هیچ عنوان به یکباره شیر را قطع نکنید.❌ ➖به هیچ عنوان از تلخک،چسب زخم و...بر روی سینه استفاده نکنید.⛔️ ➖گفتن قصه درباره قطع شیر خیلی به آمادگی کودک کمک می کند.✅ ➖در کودکان شیرخشکی بهتر است بعد از یکسالگی بجای شیشه لیوان جایگزین شود.🥛 ➖بهترین جایگزین،شیرپاستوریزه می باشدكه با ليوان بدهيد.🥛 ➖بهتر از ۴-۶ماهگی شیر شب قطع شود(قبلا پست ش رو گذاشتم)✅ ➖با توجه به روحیات و نوع شیرخوردن کودک یکی از روش های بالا رو انتخاب کنید.💯 ⁉️شما با چه روشی کودکتون رو از شیرگرفتید؟؟ 🌻اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني به خانواده ٧٤هزار نفره ما ملحق شو🌱🌿 @mama_jaann @mama_jaann #شيردهي_صحيح #شيرخشك #شيرمادر #قطع_شیر_شبانه #قطع_شيردهي #غذاي_كودك #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_كودك

28 مهر 1402 01:53:44

هنوز از شیر نگرفتمش ۱ سال ۲ ماهشه چون دندون میاره خیلی بد اخلاق شده

منیره

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

7

سلام این هم پست ترک شیر كودك که بهتون قول داده بودم😍✅ ➖کودک و مادر در زمان قطع ‌شیردهی بسیار حساس هستند ،در آغوش گرفتن کودک‌به هر دوی شما حس خوبی القا خواهد کرد.🤱🏻 ➖به هیچ عنوان به یکباره شیر را قطع نکنید.❌ ➖به هیچ عنوان از تلخک،چسب زخم و...بر روی سینه استفاده نکنید.⛔️ ➖گفتن قصه درباره قطع شیر خیلی به آمادگی کودک کمک می کند.✅ ➖در کودکان شیرخشکی بهتر است بعد از یکسالگی بجای شیشه لیوان جایگزین شود.🥛 ➖بهترین جایگزین،شیرپاستوریزه می باشدكه با ليوان بدهيد.🥛 ➖بهتر از ۴-۶ماهگی شیر شب قطع شود(قبلا پست ش رو گذاشتم)✅ ➖با توجه به روحیات و نوع شیرخوردن کودک یکی از روش های بالا رو انتخاب کنید.💯 ⁉️شما با چه روشی کودکتون رو از شیرگرفتید؟؟ 🌻اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني به خانواده ٧٤هزار نفره ما ملحق شو🌱🌿 @mama_jaann @mama_jaann #شيردهي_صحيح #شيرخشك #شيرمادر #قطع_شیر_شبانه #قطع_شيردهي #غذاي_كودك #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_كودك

هنوز از شیر نگرفتمش ۱ سال ۲ ماهشه چون دندون میاره خیلی بد اخلاق شده منیره

28 مهر 1402 01:53:44

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن