mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام این پست فکر میکنم شامل تمام سوالاتون قطره ای تون بشه دیگه😍😍😄 هم عکس ش رو گذاشتم هم اسمش هم مقدارش و اندازه مصرفش(ولي اندازه مصرف رو هرچي پزشكتون ميگه انحام بديد لطفا)🥰🥰😍 لا..یک و س.ی.و نکنی خستگی میمونه تو تنم🤧🤕 ✅مقدارهاي گفته شده براي بچه هاي بدون مشكل (كم خوني و...)هست اما باز بهتره حتما با پزشك تون مشورت كنيد.☘️ ✅این قطره ها همه حاوی آهن لیپوزومال هستند پس دندان کودک رو سیاه نمیکنن.🦷 ✅محض اطمینان و محکم کاری بعد از قطره آهن ی کم آب بدید به کوچولوتون.💦 ✅همگی طعم عالی و خوشمزه دارن که بچه ها عاشق ش میشن.🤤😋 مدل فورت قطره ها،آهن بيشتري دارن پس بايد مقدار كمتري داد به همين خاطر از نظر قيمت ،مقرون به صرفه ترن👌🏻👌🏻 ✅قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن کودک يا شروع غذاي كمكي تا پایان دو سالگی باید مصرف بشه.👌🏻👌🏻 ✅قطره آهن باعث پوسیدگی نمیشه❌ ✅جذب آهن با ويتامين سي بيشتر ميشه پس ميتونيد با كمي اب پرتغال بهش بديد. ⁉️اگه سوالی دارید همینجا کا..منت بزارید تا جواب بدم😍😍 اگر صدای ما رو از اکسپلور می شنوی لطفا ما رو دنبال کن☘️☘️☘️ @mama_jaann @mama_jaann #مكمل_كودك #قطره_آهن #مولتي_ويتامين_كودكان #دندان_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كمكي_نوزاد
21 دی 1400 19:35:33
174 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا اين هم جواب يكي از پرتكرارترين سوال شما عزيزان در دايركت درباره ي ظرف پخت غذاي كودك:👇🏻 ✅ظرف طبخ غذای کودک از بقیه قابلمه ها جدا و فقط مخصوص طبخ غذا برای کودک باشد. ❌ظروف آلومینیومی و ظروف چدنی به دلیل داشتن عناصر و فلزات سنگینی که روی سیستم عصبی اثر سوء می گذارند، توصیه نمی شوند. ⛔️پخت غذا برای کودک در ظروف مسی یا حتی لعابی توصیه نمی شود زیرا هم زدن و خراشیدگی این ظروف، باعث ورود مس به غذا و آسیب دیدگی کبد و کلیه خواهد شد. ✅بهترین نوع ظروف برای نوزادان و هم بزرگسالان انواع پیرکس هستند. 💯 ✳️نسل جدید ظروف تفلون که ظروف سرامیکی هستند نیز برای طبخ غذا مناسب است. ظروف تفلون اگر در پوشش داخلی ساییدگی و خراشیدگی نباشد قابل استفاده است ولی در اولویت قرار ندارد. ❤️اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو کن اينجا قراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #ظرف_کودک #غذا_کمکی_کودک #غذای_خانگی
02 اسفند 1399 17:11:36
72 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش وبچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج روبجوشانید تا نرم بشه ومثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو
25 اسفند 1399 17:28:11
142 بازدید
mama_jaann
✅گفتاری به زبان ساده درباره قاعدگی❤️ 🩸قاعدگی یا عادت ماهانه، که ما به صورت عامیانه آن را «پریود» مینامیم، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم یا همان آندومتر است. خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع میشود. شما در زمان پريود ناتوان نمي شويد،فقط كمي احساس درد در روزاي اول امكان داره حس كنيد كه با اقدامات درماني (كمپرس گرم-دمنوش هاي ارامش بخش-داروهاي مجاز-استراحت و...)حل ميشه از نظر روحي هم نياز به حمايت عاطفي و درك شدن بيشتر از اطرافيان داريد😍 شما ميتونيد ورزش كنيد،به كارهاي خود ادامه بديد و فعاليت هاي روزمره خودتون رو از سر بگيرد🤗🤩 ✳️چه نوع پریودی «عادی» است؟ یا به عبارت دیگر چه علایم و یا تغییراتی طبیعی هستند؟ * چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین ۲۴ تا ۳۸ روز طول میکشد. یعنی هر پریود باید بین ۲۴ تا ۳۸ روز بعد از شروع پریود قبلی آغاز شود. * پریود یاخونریزی قاعدگی که بین ۴ تا ۷ روز طول بکشد سالم و طبیعی است. * میزان خونی که از بدن دفع میشود اگر بین ۵ تا ۸۰ میلیلیتر * دیدن لخته خون به ویژه در روزهایی که خونریزی شدیدتر هست طبیعی است. * تغییر رنگ خون قاعدگی در طول پریود طبیعی است. معمولا هنگامی که شدت خونریزی کم است رنگ خونی که دفع میشود تیرهتر است . اگه سوالي درباره پريود بعد زايمان داري هايلايت مراقبت مادران رو ببين😍 #پريود #سيكل_قاعدگي #خانمها #زنان #كودك #تغييرات_هورموني
08 اسفند 1399 17:28:18
40 بازدید
mama_jaann
سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید ومن هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک
12 مهر 1400 10:07:56
306 بازدید
mama_jaann
فرايد شعر خواندن براي كودكان:😍 ١-پرورش مهارت های مورد نیاز برای خواندن:كودك براي شروع آموزش هاي مدرسه (خواندن و نوشتن)اماده مي شود.🧑🏻🎓 ٢-پرورش تخیل و مهارت های تجسم: هنگامی که شعری برای او می خوانید از او بخواهید که در ذهن خود بر پایه آنچه که حس می کنند تصویرهایی سرشار از رنگ و بو و صدا بسازند.👩🏻🎨 ٣-از بر کردن شعر سرگرم کننده است:تو اين روزاي كرونايي و خونه نشيني حسابي به درد ميخوره👌🏻❤️ پست روسیو کنید که به دردتون میخوره و بفرستید به دوستتون تا به درد اونم بخوره😁 #شعر_کودکانه #آموزش_کودک #كودك_خلاق #كودك_باهوش #شعر_خوانی #حيوان @mama_jaann
16 آبان 1399 16:03:22
62 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
۵علامت شایع کرونا در کودکان👇🏻 ✔️تب ✔️سرفه ✔️گلودرد ✔️گرفتگی و ابریزش بینی،عطسه ✔️اسهال ✅از دیگر علائم کرونا در کودکان می توان به بدن درد،ضعف،خستگی،از بین رفتن حس بویایی و چشایی،بی اشتهایی اشاره کرد. ‼️دربرخی موارد علاوه بر علائم تنفسی،علائم گوارشی مثل تهوع،استفراغ و درد شکم دیده می شود. ⚠️یکی از مهم ترین علائم مشاهده بی حالی کودکاست: ۱-عدم توانایی نوشیدن آب و مایعات ۲-عدم حفظ تعادل و بازی کردن ۳-قطع شدن ادرار ۴-گود افتادن زیرچشم ۵-تنگی نفس 🔶کودکان درهر سنی می توانند به کرونا مبتلا شوند اما معمولاخیلی شدید و خطرناک نیست ولی آنها می توانند ناقلان بدون علامتی باشند که دیگران را به کرونا مبتلا می کنند. ✅به طور کلی هربیماری چه بزرگسال وچه کودک با شروع ناگهانی تب،سرفه،اسهال و یا حداقل سه علامت از علائم فوق باشد مبتلا به کرونا در نظر گرفته می شود و باید به پزشکمراجعه کند. 🔷بعد از ویزیت پزشک درمان های خانگی می تواند شامل:نوشیدن فراوان مایعات -کنترل تب با استامینوفن- ادامه مصرف مولتی ویتامین و قطره آهن حتما بفرستید به اطرافیانتون تا اون ها هم اطلاع داشته باشن🌹 #کروناویروس #کرونا_کودکان #واکسن_کرونا #محدودیت_کرونایی @mama_jaann