mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه امروز با يه سوپ هيجان انگيز،خوشمزه و مقوي اومدم پيشتون ايشالا كه دوست داشته باشيد.اگه پست رو سيو و لايك كني و بفرستي واسه دوستات كه ممنون ميشم🥰😘 سوپ گوشت(+۸)🥘 گوشت گوسفند🥩 ماش گوجه پوست کنده خردشده🍅 ورمیشل جوپرک سیب زمینی🥔 هویج🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج رو با ی لیوات آب گذاشتم خوب بپزه وفتی که پخت جو و ورمیشل روبهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
10 آبان 1399 08:36:54
74 بازدید
mama_jaann
سلام ظهرتون بخیر✋🏻✌🏻 این هم ی غذای پلویی خوشمزه و راحت که از این به بعد میشه عضو همیشگی لیست غذاهاتون😍😍😍 عدس پلو دارچینی(+۱۰) برنج ایرانی:نصف پیمانه دارچین:۲قاشق مرباخوري عدس:۲قاشق غذاخوري سیب زمینی:نصف عدد کره یا روغن مایع 🌸🌺اول بزارید عدس با آب بپزه بعد از اینکه پخت اب برنج رو بزارید و وقتی جوش اومد برنج و بهش اضافه کنید و یک دقیقه آخر عدس پخته رو به همراه آبی که داره به برنج اضافه کنید(اگه واسه بچه میخواید بزارید بیشتر برنج جوش بخوره) بعد ابکش کنید و ته قابلمه روغن بریزید و سیب زمینی بچینید و یک لایه برنج و عدس و روش دارچین بپاشید🥰🥰 وقتی دم کشید روش کره یا روغن مایع بدید این غذا رو باید ی کم چرب و چیلی خورد😝 ✅نکته: سالاد شیرازی یا ماست فراموش نشه😀 ته دیگ سیب زمینی ش معرکه ست😁 دارچین رو میتوینداز۶ماهگی کمی داخل غذا بچه ها بریزید اما این غذا چون پر دارچین هست و نمیشه کته کرد پس بهتره از ۱۰ماهگی بدید.🤩 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای_تکمیلی_کودک
14 مرداد 1400 11:14:00
169 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ي غذا اوردم راحت و خوشمزه با٣قلم ماده غذايي🤓😊 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️سيوش كن كه به دردت ميخوره و حتما بفرست به يكي از دوستات🥰 يتيمچه(+٨) كدو سبز:نصف عدد گوجه:١عدد🍅 پياز:١عدد كوچك🧅 اول پياز رو با كره 🧈تفت دادم و بعد گوجه🍅 رو ريختم و در قابلمه رو گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه و بعد كدو رو بهش اضافه كردم و يك استكان آب بهش ريختم و گذاشتم تا كدو خوب له بشه و اب غذا كشيده بشه وقتي ابش كشيده شد كمي باز تفت بديد تا خوب جا بيفته👌🏻شايد باورتون نشه گوجه و كدو بتونه انقدر خوشمزه باشه🥺 اگه واسه خودتون ميخوايد درست كنيد ميتونيد بادمجان هم بهش اضافه كنيد كه عالي ميشه😍😍باچند قطره ليمو ترش شما رو تنها ميزارم نوش جان😎😘😘 كدو از ٦ماهگي مجازه و ميتونيد به غذاي بچه ها اضافه كنيد.❤️ #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #غذاي_سبزيجات #وزنگيري_كودك #آموزش_غذا #آموزش_آنلاین @mama_jaann
15 آذر 1399 17:12:33
122 بازدید
mama_jaann
سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي
28 فروردین 1400 17:22:57
132 بازدید
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي
29 آذر 1399 16:55:59
58 بازدید
mama_jaann
سلاممن اومد با یک پست کاربردی دیگه😍😍😍 ✳️اگر پست ماماجان👩🏻⚕️رو از اکسپلور یا هشتکمیبینی،خوشحال میشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻👏🏻❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann ✍🏻این هم معرفی کلی قطره آد که ازم میپرسیدید🤩دیگه همه رو یکجا کردم و تقدیم نگاهتون کردم... فقط ممنون میشم حتما لا..یک و س.ی.و کنید تا خستگی از تنم در بره🙏🏻😘😘 ✅قطره آد باید ۳-۵روزگیشروع کنید تا پایان دوسالگی ✅یا آد یا مولتی ویتامین،دادن هر دو قطره اشتباه هست ✅کودکانی که وزنگیری،اشتهای خوبی دارن و ریسک چاقی دارند،بهتره کل دو سال از قطره آد استفاده کنند. ✅در پست های قبلی هم که درباره قطره مولتی ویتامین و آهن توضیح دادم🥳🥳 ⁉️اگه سوالی هست در کامنت ها در خدمتم🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #قطره_آهن #قطره_آد #قطره_مولتی_ویتامین #تغذيه_كودكان #رشد_كودك #وزنگيري_كودك
25 دی 1400 19:50:33
166 بازدید
Fatemeh Nabavi
2
2
سلام ⚠️این پست نیاز به دقت فراوان دارد😬 ✳️اینایی که داخل اسلاید گذاشتم یعنی باورهای غلط هستن فردا نگید پس چرا گفتی فلان چیز رو بده فلان و نده😁😉 ⁉️شما دیگه چه باورها و خرافاتهایی شنیدید؟؟ ✅موز رو از ۶ماهگی با خیال راحت به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوشمزه ست فقط ی کم گرونه😥😆 ✅پنیر کم نمک از۹ماهگی مجازه و میتونه کلی غذای انگشتی خوب باهاش واسه بچه ها درست کنید،پنیر رو با انواع مغزیجات پودر از۹-۱۰ماهگی(گردو ،بادام،پسته و...)به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوبه👌🏻😍 ✅مواد اولیه خوراکی(سبزیجات،گوشت و مرغ و ماهی،صیفی جات و...)رو میتونید باخیال راحت فریز کنید و نگران از بین رفتن خاصیت ش نباشید.❄️ ✅اگه کوچولویی تاخیر در تکلم داره هیچ خوراکی نه بدترش میکنه نه بهتر تنها راه درمانش مشاوره با گفتار درمانه🤓 ✅لثه های بچه ها انقدری سفت هستن که هرچیزی که بین دو انگشت شما له بشه اونا هم بتونن له ش کنن پس غذای میکس رو کم کم حذف کنیدتا کوچولوتون جویدن رو یاد بگیره.👶🏻👧🏻 💜ممنون از وقتی که گذاشتید،لطفا اگه براتون مفید بود لا..یک و ذخ..یره کنید و برای دوستاتون بفرستید.تا از پیج من حمایت کرده باشید❤️❤️❤️❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کودکان #کودک