mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
⚠️شیرگاو،تخم مرغ،ماهی،سویا،بادام زمینی،گردو،فندق،پسته،بادام از مواد غذایی بسیار حساسیت زا هستند.⚠️ ‼️در شیرخواران آلرژی به شیرگاو،بادام زمینی وتخم مرغ نسبت به سایر مواد غذایی آلرژن بیشتر مشاهده می شود. ✅برای دادن مواد غذایی حساسیت زا به شیرخوار درمعرض خطر آلرژی،بایدپس از شروع غذای کمکی در صورت تحمل موادغذایی مانند غلات،گوشت،میوه وسبزی ونداشتن علائم آلرژی(ماننداگزما)به مواد غذایی،موادغذایی آلرژی زا(غیرازشیرگاو)رابه مقدارجزئی به او داد واگرمشکلی دیده نشد مقدار آن ماده غذایی رابه تدریج دربرنامه غذایی شیرخواراضافه نمود.😍 🔶نحوه تست حساسیت: پس از خوراندن مقدار کمی از ماده غذایی ۳-۵روز هیچ گونه ماده غذایی جدید به کودک ندهید تا درصورت حساسیت به ماده غذایی موردنظر متوجه شوید. 🔺لازم به ذکراست دادن موادغذایی آلرژی زا برای اولین باربه شیرخوارباید درمنزل باشد نه درمهدکودک یاجای دیگر.👏🏻👏🏻 ✅علائم آلرژی وحساسیت به مواد غذایی:👇🏻 * حساسیت پوستی * کهیر * استفراغ یا اسهال * خسخس سینه وسرفه * مشکل در تنفس * ورم صورت از جمله در زبان و لبها • مشاهده خون در مدفوع • آبریزش از چشم وبینی #آلرژي_غذايي_كودك #حساسيت_پروتئين_گاوي #حساسيت_نوزادان #آلرژي_فصلي #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك @mama_jaann
20 دی 1399 17:16:17
78 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ✨سیب از شش ماهگی ✨گلابی از شش ماهگی ✨آووکادو از شش ماهگی ✨کره از شش ماهگی ✨روغن زیتون از شش ماهگی ✨کدو حلوایی از شش ماهگی ✨هلو از هفت ماهگی ✨آلو بخارا از هفت ماهگی ✨عدس از هفت ماهگی ✨ماست پروبیوتیک از هفت ماهگی ✨سوپ جو از هفت ماهگی ✨انجیر از هشت ماهگی ✨بروکلی از نه ماهگی ✨خاکشیر گرم از یکسالگی ✨بارهنگ گرم از یکسالگی ✨کیوی از یکسالگی ✨آب فراوان از شروع غذای کمکی ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
22 بهمن 1399 11:45:46
72 بازدید
mama_jaann
سلاملكم✋🏻🍃 چخبرا؟؟ اين هم ي صبحانه عالي و راحت مخصوص بچه هاي پيج ماماجان👌🏻😍 ✅این هم بگم که شیر زیر یکسال در صورتی که کوچولوتون حساسیت نداره میتونه داخل غذاش بپزه و مصرف بشه اما به عنوان نوشیدنی ممنوعه❌ فرني موز(+٦)🍌 آردبرنج:١/٥قاشق غذاخوري🍚 شير پاستوريزه:١/٥استكان🥛 موز:١عدد كوچك🍌 كره:نصف قاشق جاي خوري🧈 ✅آردبرنج رو داخل شيرسرد حل كنيد و روي حرارت كم بزاريد و مرتب هم بزنيد (حدود١٥-٢٠دقيقه)تا به غلظت دلخواه برسه و٢دقيقه آخر بهش كره بزنيد. از روي حرارت برداريد تا كمي خنك بشه و بهش موز له شده اضافه كنيد و هم بزنيد. 🌸🍃نوش جان😘 ✅نكات مهم: ١-اگه كوچولوتون به محصولات گاوي حساسيت داره بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره نريزيد. ٢-ميتونيد فرني رو با آب بپزيد و در آخر پس از خنك شدن بهش شير خشك يا شيرمادر اضافه كنيد. ٣-استفاده از شكر و نمك زير يكسال ممنوع ست و موز ميتونه طعم خيلي خوبي به فرني كودك بده. ٤-ميتونيد براي اينكه مقوي تر بشه بهش بادام اضافه كنيد. ۵-طرز تهیه آرد برنج خانگی رو خم در هایلایت خودت درست کن ببین✌🏻🥰 🌱اگه از اكسپلور مياي پيش ما بموون مهربون🥰 @mama_jaann @mama_jaann #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك
17 اردیبهشت 1401 18:41:33
943 بازدید
mama_jaann
⚠️شایع ترین کمبود تغذیه ای درکودکان فقر آهن است. اگر فقر آهن تشخیص داده نشود میتواند منجر به کم خونی شود.❌ علت فقرآهن اغلب تغذیه ای است ولی گاهی به علت بعضی بیماری ها می تواند اتفاق بیفتد. ‼️بسیاری از کودکان که دچار کم خونی هستند نشانه ای از خود بروز نمی دهند به همین علت؛ لازم است که کودکان به صورت روتین آزمایش خون بدهند. ✅بعضی از علائم کم خونی عبارتند از: * ضعف عمومی🤒 * سرگیجه🤕 * خشکی دهان🥴 * پوست رنگ پریده😶 * کجخلقی و زودرنجی😡 * رنگ پوست زرد🙄 * تنفس سریع😷 * ضربان قلب بالا😓 • بی اشتهایی😯 • کاهش انرژی🥱 ➖کم خونی فقر آهن میتواند باعث اختلالات عصبی شناختی،اختلال حافظه،اختلال خواندن،تکلم و مشکل در حل مسایل ریاضی شود. ✅راه های جلوگیری از فقرآهن:👇🏻 ۱-شروع قطره آهن در زمان مناسب ۲-مصرف غذاهای غنی از آهن ۳-عدم مصرف شیرگاو درسن زیریکسال ۴-محدودکردن مصرف شیرگاوتا حداکثر۶۰۰سی سی در روز درسن بالای یکسال ❇️تمام کودکان باید درسن۹-۱۲ماهگی از نظر کم خونی فقرآهن با آزمایش خون غربالگری شوند.❗️ ⁉️شما قطره آهن به کوچولوهاتون میدید؟از چه مارکی راضی هستید؟ #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک #قطره_آهن_نوزاد #کم_خونی_و_درمان_آن #کودک @mama_jaann
03 بهمن 1399 15:33:34
50 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. ⁉️شما چه خوراکی هایی رو پیشنهاد میدید واسه رفع یبوست؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
25 اردیبهشت 1400 16:24:26
87 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا،امشب كته داريم چه كته اي😍🥰از طعم و مزه ش نگم براتون😌حتما درست كنيد و امتحانش كنيد😋واسه ناهار فردا عاليه حتما سيوش كن👌🏻 كته نخود(+٩) گوشت:٢تكه خورشتي نخود:١قاشق غذاخوري گوجه:١عدد كوچك سيب زميني:نصف عدد برنج:٢قاشق غذاخوري عصاره قلم:١قالب ✅گوشت،نخود،سيب زميني و عصاره قلم رو بپزيد.تو ي قابلمه گوجه رو خرد كنيد و بزاريد تا له بشه،بعد مواد پخته شده رو بهش اضافه كنيد و برنج خيس شده رو به مواد اضافه كنيد و به اندازه اي كه يك بند انگشت روش آب باشه بزاريد تا بپزه و وقتي اب برنج خشك شد بزاريد تا دم بكشه😋 #غذاي_كودك #واكسن_بخريد #غذاي_كمكي_كودك #كته_گوجه #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #نه_ماهگی_غذای_کودک #يكسالگي_غذاي_كودك @mama_jaann
10 بهمن 1399 17:08:07
104 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
2
پاستاسبزيجات(+٨) پاستا كدوسبز پوره گوجه فرنگي پياز جعفري ابتدا پياز رو با مقداري كره تفت دادم و بهش كدو رو اضافه كردم كدو هم كه كمي تفت خورد پوره گوجه رو اضافه كردم بعد از اينكه آب گوجه كم شد جعفري رو به مواد اضافه كردم. پاستا رو ريختم داخل آبجوش و حدود يك ربع گداشتم كه جوش بخوره وقتي پاستا نرم شد با بقيه مواد مخلوط كردم و با ته ديگ سيب زميني دم انداختم. کدو سبز حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین C، ویتامین های B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر می باشد. از خواص كدو مي توان ضد سرطان،ضدپيري و تقويت كننده حافظه،تقويت كننده سيستم ايمني وپيشگري از سرماخوردگي را نام برد. نوش جون كوچولوهاي نازتون اميدوارم ازش لذت ببرن🌹😘 اين غذا خوشمزه انگشتي واسه بچه هايي كه دوست دارن خودشون غذا بخورن عاليه❤️❤️ #پاستا_سبزیجات #غذاي_كودك #خوشمزها #غذاي_آسان #كدو #غذاي_بچه #غذاي_كمكي#غذاي_كودك_ماماجان #پاستا