mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام اینم آخرین پست سال🥳🥳۱۴۰۰ واسه مامانا ی نگران که نمیدونن چه زمانی بعد از ضربه به سر باید برن پیش پزشک تا بچه معاینه یا عکس برداری واسش انجام بشه و چه زمانی کاری لازم نیست انجام بدن👇🏻 ✅اگه کوچولوتون هر کدوم از علائم زیررو داشت سریعا به پزشک مراجعه کنید: ۱-حالت تهوع و استفراغ🤢 ۲-سر درد و بیقراری🤕 ۳-خونریزی و شکستگی واضح سر ۴-سرگیجه و عدم تعادل در راه رفتن ۵-کبودی و ورم کردن محل ضربه ۶-تشنج ۷-خروج مایع شفاف از گوش یا بینی ۸-بیهوشی و خواب آلودگی ۹-شدت زیاد ضربه(مثل تصادف یا پرت شدن از ارتفاع) ✳️اگه کوچولوتون نشسته بوده و با پشت سر خورده زمین و فقط کمی گریه کرده والان سرحاله و مشکلی نداره جای نگرانی نیست و نیاز به عکس برداری و مراجعه به پزشک نداره. ✅در مل سعي كنيد با ايمن كردن فضا و مراقبت از كودكان خطر صدمه و ضربه به سر را كاهش دهيد👌🏻 حتما بفرستید واسه مامانایی که بچه ی کوچک دارن😘 💐عیدتون مبارک مهربونهای من🌸🌸 اگه از اكسپلور مياي خوشحال ميشم به خانواده ٧٩هزارنفري ما بپيوندي😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #اورژانس_کودکان #ضربه_سر #ضربه_گیر_سر_کودک #ضربه_مغزی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #علائم_خطر_نوزاد #تغذيه_كودك #نوروز١٤٠١ #سال_نو_مبارک #كودك_خلاق
28 اسفند 1400 19:59:01
259 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا حتما سوال خيلي هاتون هست كه اخه چرا بايدبه بچه به اين كوچكي هر چند وقت يكبار واكسن بزنيم و ني ني مون هم انقدر اذيت بشه نميشد بزاريم بزرگ تر بشه؟؟ جواب شماي نازنين نه مي باشد🙂 حالا خدمتتون عرض مي كنم چرا!!! سيستم ايمني كودك شما به طور كامل شكل نگرفته است.وظيفه هر پدر مادري است كه فرزند خود را در برابر بيماري هايي كه واكسن انها ساخته شده است واكسينه نمايد تا از ابتلاي بيماري هاي سخت در كودكي و بزرگسالي او را ايمن كندتزريق تعدادي از واكسن ها در سال اول زندگي كودك انجام مي شود برای اینكه با برخي واكسنهاایمنی كافی و بمدت طولانی بدست آید، بایستی این واكسنها ابتدا درچند نوبت تزریق گردند و برای جلوگیری از كاهش سطح آنتیبادی و ادامه ایمنی اغلب لازم است كه تزریق واكسن در آینده یادآوری شود. چه کودکانی نباید واکسن بزنند؟ اگر کودک شما سرماخورده است، مشکلی برای واکسیناسیون او وجود ندارد اما اگر خیلی مریض باشد ممکن است پزشک صبر کند. حتما اطمینان حاصل کنید که پزشک پیش از انجام واکسیناسیون میداند فرزند شما بیمار است. کودکانی که مبتلا به سرطان یا برخی مشکلات سیستم ایمنی هستند نباید آن واکسنهایی مانند واکسن آنفلوآنزا، آبله مرغان و MMR را دریافت کنند. بنابراین پزشک باید وضعیت سلامت کودک را بداند. فرزند شما واکنش آلرژیک شدید نسبت به واکسن قبلی داشته نباید دوباره آن را دریافت کند. حتی اگر کودک نسبت به موادی مانند تخم مرغ، ژلاتین و برخی انواع آنتیبیوتیکها حساسیت داشته باشد نباید واکسن دریافت کند. در نوزادان نارس با وزن كمتر از ٢كيلوگرم،برنامه واكسن هپاتيت ب بايد در چهار نوبت،بدو تولد،يك ماهگي،دو ماهگي و شش ماهكي انجام شود. ممنون كه اون قلب بي رنگ رو واسم رنگي ميكنيد و به عزيزاني كه ني ني كوچولو دارن ارسال مي كنيد🌹❤️ #واكسن_نوزاد #كودك_سالم #پيشگيري #درمان #دارو #سلامتي_نشاط #تب #مادر_کودک @mama_jaann
26 مهر 1399 07:16:26
165 بازدید
mama_jaann
كپشن خيلي مهم:💯 سلام شبتون بخير✋🏻🤓 اين هم ادامه پست ديشب خدمت شما🤩🥳 ❌لطفا نكات زير رو با دقت بخونيد⬇️ ١-تمام مواد رو همونطور كه گفتم بايد تست حساسيت بشه اگه نميدوني چطوري پست هاي قبلي رو ببين.✅ ٢-همه خوراكي هاي مجاز بايد برش ايمن و مناسب بچه داشته باشه.✅ ٣-مغزيجات رو حتماپودر كنيد.✅ ٤-بعد از يكسال تقريبا همه ي خوراكي ها مجازه به جز عسل كه طبق نظر برخي متخصصين بهتره بعد از ٢ سال شروع بشه.✅ ۵-طبق برخی منابع خربزه،طالبی و توت فرنگی رومیشه زودتر هم داد اما از اونجایی که،درصد حساسیت زایی شون خیلی بالاست و گاها باعث خارش شدید گلو میشه بهتر دونستم از ۱۱ماه به بعد تست بشه.✅ ۶-دوغ و کشک اگه خونگی و بدون نمک باشه میشه از ۱۰ماه هم داد.✅ ۷-شیرپاستوریزه هم که به اندازه نصف فنجان میشه از ۶ماهگی داخل فرنی و حریره استفاده کرد.✅ ۸-نمک و شکر درسته از یکسالگی مجاز میشه اما در استفاده ازش خیلی دقت کنید و زیاده روی نکنید✅ ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#مادر #شش_ماهگی_غذای_کودک #كودك_شاد #هفت_ماهگی_غذای_کودک #غذای-یکسالگی#هشت_ماهگی_غذای_کودک#صبحانه_كودك
30 فروردین 1400 18:06:55
63 بازدید
mama_jaann
سلام با ماماناي گل ظهرتون بخير امروز هم اومدم با ي ناهار خوشمزه واسه كوچولوهاي نازتون🥰قلب بي رنگمون رنگي كن تا انرژي بگيرم💪🏻❤️ اين دستور رو سيو كن كه حسابي به دردت ميخوره و واسه اونهايي هم كه فكر ميكني دنبال ي ناهار باحالن ارسال كن🌹 كته گوجه🍅(+٨) برنج گوجه پياز سيب زميني اول پياز رو كمي با روغن كنجد تفت دادم بعد بهش سيب زميني هاي نگيني رو اضافه كردم بعد كه ي كم سيب زميني ها سرخ شد ي كوچولو زدرچوبه زدم وگوجه هايي كه پوست كندم و ريز خرد كردم بهش اضافه كردم و در قابلمه رو حدود ي ربع گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه بعد برنج رو كه از نيم ساعت پيش خيس كرده بودم به مواد اضافه كردم و به اندازه اي كه ي بند انگشت اب روي برنج باشه اب ريختم و گذاشتم اب ش كه خشك شد در قابلمه رو گذاشتم تا بره دم بكشه نوش جون دلبنداتون❤️😘 از خاصيت گوجه هم كه ديگه نگم واستون تو اسلايد گذاشتم ورق بزنيد😍 #غذاي_كودك #بچه_داری #كته_گوجه #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كمكي #كودك_بدغذا #غذاي_بچه #غذاي_كودك_ماماجان
29 مهر 1399 08:38:35
100 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخير✋🏻 درمان يبوست خيلي ازم پرسيده ميشد بخاطر همين تصميم گرفتم پست ش رو واستون آماده كنم😍😍 ✅اصلا ببينيم كي بايد بگيم بچه يبوست داره؟؟🤔 ➕اگر مدفوع 💩سفت شده باشه و براي انجام عمل دفع خيلي زياد زور ميزنه و با درد و ناراحتي همراه است پس كوچولوي شما يبوست داره!!! ➖يعني اگر كودك هر روز دفع داره اما مدفوع اوسفتِ و به سختي انجام ميشه يبوست داره.☑️ ➖اما اگر چند روز هست كه دفع نداره اما مدفوعش نرمال و سفت نيست و به راحتي خارج ميشه پس كوچولوي شما يبوست نداره👏🏻👏🏻👏🏻 اگه يبوست خيلي طول كشيد و با راهكار هاي بالا درمان نشد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا دارو درماني صورت گيرد.✅ احساس ميكنم كپشن ي بوي ناخوشايند ميده از بس كلمه💩تكرار شد😅😅 ✅اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو مي بيني خوشحال ميشم به جمع٧٢هزارنفره ما بپيوندي🍀🦋 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك #رشد_كودك #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك
18 بهمن 1400 18:38:22
224 بازدید
mama_jaann
سلام از اونجایی که خیلی از مامانا متوجه علامت سیری کوچولوشون نمیشن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا هم به خودشون وهم به کودکشون کمک کرده باشم😂😂 ⛔️اصرار به غذا خوردن بعد از سیری هیچ نتیجه ای نداره به جز بد غذا و بدقلق شدن کودک در آینده😰 ✅پس لطفا بعد از مشاهده علائم سیری دیگه غذا دادن رو ادامه ندید❌ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو میبینی به ما ملحق شود عزیزجان❤️❤️🤗 @mama_jaann @mama_jaann پیج دوم ماماجان😍 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #سیرشدن_نوزاد #غذای_بچه #غذای_کودک #غذای_نوزاد #تغذیه_کودک #تغذیه_بچه #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #بچه_تپل
10 بهمن 1400 19:46:42
176 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
سلام ظهر گرم تابستونیتون بخیر✋🏻 امروز سوپ داریم چه سوپی خیلی خوشمزه ست و متفاوت😋 سوپ مرغ و شوید(+۸) مرغ :دو تکه(من کل این مرغ رو نریختم)🍗 گوجه:۱عدد متوسط🍅 شوید:نصف قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد🥔 ورمیشل یا ماکارونی مرغ، گوجه،سیب زمینی و آب روگذاشتم حدود نیم ساعت پخت و بعد بهش ورمیشل رو اضافه کردم در آخر هم بهش شوید خشک زدم و کره اضافه کردم.💚 ✅اگه گوجه حذف بشه میتونید از ۶ماهگی این غذا رو بدید به کوچولوتون. ✅هر سبزی که دوست دارید میتونید جایگزین کنید. ناهار کوچولوتون چی بود امروز؟؟؟😋😋😋 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_بچه #غذای_سالم #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_خانگی #غذای_کمکی_کودک