پست های مشابه

mama_jaann

سلام مهربونا ممنون كه مثل هميشه ازم حمايت ميكنيد❤️😍 امشب ي سوپ خوشمزه داريم كه خيلي هم باحاله🥰 سوپ قارچ و جو(+٩) قارچ:٢عدد هويج:نصف عدد گشنيز:به اندازه دلخواه مرغ:٢تكه كوچك جو:٢قاشق غذاخوري ورميشل:به دلخواه پوره گوجه فرنگي:٣قاشق غذاخوري كره:١٥گرم هويج،قارچ،پوره گوجه و مرغ رو بزاريد تا با اب بپزه وقتي پخت جو رو بهش اضافه كنيد ٢٠دقيقه كه پخت گشنيز و ورميشل رو اضافه كنيد و بزاريد ٢٠دقيقه ي ديگه بپزه و در آخر هم كره رو اضافه كنيد😘😍 ✅اگه کوچولوتون دوست نداره تکه های قارچ بیاد زیر دندونش میتونید رنده کنید😊 نوش جان😘😘 شما از قارچ استفاده میکنید؟تو چه غذاهایی قارچ میریزید؟🥰 اگه از اکسپلور میای فالوو کن هر که فالوو کرده پشیمون نشده😉 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_کودک #سوپ_قارچ #سوپ_جو #سوپ_کودک #غذای_کمکی_کودک @mama_jaann

24 بهمن 1399 17:21:06

151 بازدید

mama_jaann

سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه امروز با يه سوپ هيجان انگيز،خوشمزه و مقوي اومدم پيشتون ايشالا كه دوست داشته باشيد.اگه پست رو سيو و لايك كني و بفرستي واسه دوستات كه ممنون ميشم🥰😘 سوپ گوشت(+۸)🥘 گوشت گوسفند🥩 ماش گوجه پوست کنده خردشده🍅 ورمیشل جوپرک سیب زمینی🥔 هویج🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج رو با ی لیوات آب گذاشتم خوب بپزه وفتی که پخت جو و ورمیشل رو‌بهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann

10 آبان 1399 08:36:54

74 بازدید

mama_jaann

مهمترین فواید قطره آهن چیست ؟ آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که موجب اکسیژن رسانی بهتر خون در بدن می شود. کمبود آهن باعث کم‌خونی (آنمی) می‌شود که این کمخونی علایمی شامل  خستگی، ضعف، رنگ‌پریدگی پوست، کوتاهی تنفس، کاهش توانایی تمرکز، سرگیجه و افزایش ضربان قلب دارد. علت تجویز قطره آهن نوزادان چیست؟ یکی از شایع‌ترین کم خونی‌های نوزادی، کم خونی فقر آهن است. آهن با هموگلوبین گلبول‌های قرمز وظیفه اکسیژن رسانی را به کل بدن بر عهده دارد. هنگامی که نوزاد متولد می‌شود و به مدت شش ماه از شیر مادر تغذیه می‌کند، آهن بدن او تامین می‌شود و نیازی به دریافت قطره آهن نوزادی نمی‌باشند. اما بعد از شش ماهگی برخی کودکان با تجویز پزشک، نیازمند دریافت آهن هستند. نقش کمبود آهن در سلامت بدن نوزاد چیست؟ آهن با هموگلوبین خون وظیفه‌ی اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن را انجام می‌دهد و کمبود آن عوارض زیر را به دنبال دارد: * کاهش رشد طبیعی نظیر قد و وزن و غیره * پایین آمدن بهره هوشی نوزاد * پایین آمدن قدرت یادگیری کودک * کاهش قدرت تمرکز کودک * پایین آمدن مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها * ایجاد خستگی زودرس * احساس ضعف و بی حالی * پایین آمدن اشتهای کودک بعد از دادن قطره آهن می‌توان به کودک شیر داد؟ بعد از مصرف، بلافاصله به کودک شیر ندهید چون جذب آهن را به تاخیر می‌اندازد. خیلی از بچه‌ها طعم این قطره را دوست ندارند. این قطره را چطور باید به کودک داد؟ بهتر است قطره آهن به وسیله قطره‌چکان در خلفی‌ترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه می‌شود پس از مصرف کمی ‌به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. در بچه‌های بزرگ‌تر می‌توان قطره آهن را با آب‌میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال مخلوط کرد و با نی به بچه داد. مصرف این قطره باید از چند سالگی شروع شود؟ از آنجا که در دوران جنینی، هموگلوبین بدن از طریق خون مادر تامین می‌شود و ذخیره آن تا سن 6 ماهگی در بدن کودک باقی می‌ماند؛ پزشکان، زمان لزوم استفاده را از 6 ماهگی تا 24 ماهگی می‌دانند. درپست بعدي درباره اينكه چگونه از سياه شدن دندان با قطره آهن جلوگيري كنيم صحبت خواهيم كرد🌹 #قطره_آهن #رشد #کودک_باهوش #دندانپزشکی_کودکان #اکسیژن #کم_خونی #خستگی #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #کودک_خلاق

20 مهر 1399 11:30:42

50 بازدید

mama_jaann

سلام اميدوارم كه حال دلتون حسابي خوش وخرم باشه💃🏼💃🏼 امشب اومدم بايك غذاي عالي كه همگي فردا ناهاربزاريد واسه كوچولوهاتون😍 اينم از اون دستوراست كه ميتوني تخم مرغ رو نامحسوس بدي به ني ني😅 ممنون كه ازم حمايت و لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه خيلي به درد روزاي شلوغت ميخوره و حتما بفرس واسه اونايي كه نميدونن غذا چي بزارن واسه بچه ها🥰🥰 هر سوالي داشتي كامنت بزار😎 كتلت گوجه اي(+٨) گوشت چرخ كرده پياز كدو سبز سيب زميني تخم مرغ گوجه سيب زميني،كدو،پياز رو رنده كنيد و سپس گوشت و تخم مرغ( من فقط زرده ريختم چون تخم مرغ كامل واسه اين مقدار مواد زياد بود)رو بهش اضافه كنيد مواد رو مخلوط و ميتونيد كمي بهش زردچوبه و سبزي خشك بزنيد تا خوش طعم بشه بعد با روغن كنجد سرخش كنيد.👏🏻 گوجه رو رنده كنيد و داخل ي ظرف ديگه بريزيد و روي شعله بزاريد وقتي گوجه به جوش آمد كتلت ها رو داخل ش بزاريد و بعداينكه كتلت ها نرم شدن از پوره گوجه خارج كنيد و بديد به كودك نازنينتون😍🥰 اينجوري ديگه كتلت واسه بچه ها خشك نيس و به راحتي ميتونن ميل كنن👍🏻👍🏻👌🏻 نوش جان❤️❤️🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #كتلت_گوشت #غذاي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_خانگي #كودك_بدغذا #سوپ_كودك

01 آذر 1399 17:25:13

136 بازدید

mama_jaann

سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش رو‌عوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم

22 آذر 1400 17:49:04

179 بازدید

mama_jaann

تغذیه کودکی که دچار اسهال شده است شامل:👇🏻 ۱-نوشیدن آب فراوان جهت جبران آب واملاح دفع شده.👌🏻 ۲-از آب،انواع سوپ ها،دوغ،ماست،و شیردهی مرتب برای شیرخواران استفاده کرد. ۳-آبمیوه صنعتی،کمپوت و نوشابه ممنوع بوده و حتی اسهال را تشدید می کند.ولی ابمیوه طبیعی مثل آب سیب و‌آب هویج کمک‌کننده است. ۴-او ار اس توسط پزشک تجویز و مقدار آن مشخص می شود. ۵-استفاده از غذاهایی باهضم آسان و مقوی مانند کته ماست،سوپ حاوی غلات و‌گوشت،مرغ،ماهیچه،فرنی ،موز،پوره سیب زمینی توصیه می شود. ۶-تا۲هفته پس از بهبودی اسهال،مصرف یک وعده غذایی اضافی توصیه می شود. ⚠️درصورت مشاهده موارد زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 ۱-بی حالی شدید،خواب آلودگی،بیقراری یا تحریک‌پذیری ۲-کودک‌قادر به نوشیدن مایعات و‌یا خوردن غذا نباشد ۳-تب بالا ۴-وجود خون در مدفوع ۵- دل درد شدید ۶-استفراغ مکرر ۷-اسهال خونی ۸-تشنج #اسهال_کودکان #کودک #درمان_اسهال #غذای_کودک #غذای_سالم @mama_jaann

12 آذر 1399 16:57:32

93 بازدید

Fatemeh Nabavi

4

6

سلام از اونجایی که خیلی از مامانا متوجه علامت سیری کوچولوشون نمیشن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا هم به خودشون و‌هم به کودکشون کمک کرده باشم😂😂 ⛔️اصرار به غذا خوردن بعد از سیری هیچ نتیجه ای نداره به جز بد غذا و بدقلق شدن کودک در آینده😰 ✅پس لطفا بعد از مشاهده علائم سیری دیگه غذا دادن رو ادامه ندید❌ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو میبینی به ما ملحق شود عزیزجان❤️❤️🤗 @mama_jaann @mama_jaann پیج دوم ماماجان😍 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #سیرشدن_نوزاد #غذای_بچه #غذای_کودک #غذای_نوزاد #تغذیه_کودک #تغذیه_بچه #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #بچه_تپل

21 بهمن 1401 13:33:36

دختر من وقتی سیر میشه موقه ای ک قاشق میگیرم جاو دهنش صورتش رو برمیگردونه سمت چیز دیگه ای

مامان مهرسانا

-1 پاسخ

23 خرداد 1402 12:03:28

👌

22 مرداد 1403 19:49:52

من بچم اصلا غذا نمیخوره ولی همه این نشونه ها رو داره یعنی سیره؟ آخه سیر نیست ولی نمیخوره 🥺منم اصرار نمیکنم بخوره چون میگن تاثیر بد میزاره رو بچه ولی همه نوع هم اماده میکنم بازم نمیخوره اوق میزنه ایا دندون دراوردن بالث میشه اینجوری بشه بچه من بچم تا 7 ماهگی میخورد همه چی بعد اینکه تب کرد بخاطر دندون و دهنش برفک زد دیگه نمیخوره الان 10 ماهشه

پریسا

-1 پاسخ

23 مرداد 1403 07:40:26

عزیزم اگه رشد و وزن گیریش خوبه و داره رو نمودارش پیش میره، نگران نباشین حتما اون مقداری که میخوره سیرش میکنه. اما اگر وزن گیریش کم شده و رو نمودار نیست، باید علتش بررسی بشه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

4

6

سلام از اونجایی که خیلی از مامانا متوجه علامت سیری کوچولوشون نمیشن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا هم به خودشون و‌هم به کودکشون کمک کرده باشم😂😂 ⛔️اصرار به غذا خوردن بعد از سیری هیچ نتیجه ای نداره به جز بد غذا و بدقلق شدن کودک در آینده😰 ✅پس لطفا بعد از مشاهده علائم سیری دیگه غذا دادن رو ادامه ندید❌ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو میبینی به ما ملحق شود عزیزجان❤️❤️🤗 @mama_jaann @mama_jaann پیج دوم ماماجان😍 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #سیرشدن_نوزاد #غذای_بچه #غذای_کودک #غذای_نوزاد #تغذیه_کودک #تغذیه_بچه #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #بچه_تپل

دختر من وقتی سیر میشه موقه ای ک قاشق میگیرم جاو دهنش صورتش رو برمیگردونه سمت چیز دیگه ای مامان مهرسانا

21 بهمن 1401 13:33:36

-1 پاسخ

👌

23 خرداد 1402 12:03:28

من بچم اصلا غذا نمیخوره ولی همه این نشونه ها رو داره یعنی سیره؟ آخه سیر نیست ولی نمیخوره 🥺منم اصرار نمیکنم بخوره چون میگن تاثیر بد میزاره رو بچه ولی همه نوع هم اماده میکنم بازم نمیخوره اوق میزنه ایا دندون دراوردن بالث میشه اینجوری بشه بچه من بچم تا 7 ماهگی میخورد همه چی بعد اینکه تب کرد بخاطر دندون و دهنش برفک زد دیگه نمیخوره الان 10 ماهشه پریسا

22 مرداد 1403 19:49:52

-1 پاسخ

عزیزم اگه رشد و وزن گیریش خوبه و داره رو نمودارش پیش میره، نگران نباشین حتما اون مقداری که میخوره سیرش میکنه. اما اگر وزن گیریش کم شده و رو نمودار نیست، باید علتش بررسی بشه

23 مرداد 1403 07:40:26

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن