پست های مشابه

mama_jaann

سلام ✋🏻 ماماجان اومده با ي پست كاربرديه ديگه🤩😍 ✅از وقتي كه دندان آسياب 🦷در بياد مسواك زدن الزاميه،قبل از اون ميتونيد از مسواك هاي انگشتي،يا گاز استريل استفاده كنيد.💛 🌱ويژگي هاي گفته شده مخصوص مسواك كودكان تا سن ٦سالگي هست و زماني كه دندان هاي دائمي رويش پيدا مي كنن ديگه مسواك هاي softجوابگو نیستند.✅ ⛄️زمان تعویض مسواک:هر زمان که موهای مسواک کج،سایيده و زبر شدن باید تعویض بشه که معمولا بخاطر دندان زدن و مک زدن مسواک توسط بچه ها این اتفاق به سرعت رخ میده.♻️ لطفا لا..يك كنيد و براي دوستاتون ارسال كنيد.🌈🌦 🎀پيج مون رو از دست نده دوست عزيز🎈🎀 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #مراقبت_كودك #دندانپزشكي_اطفال #دندان #مسواك_كودك #غذاي_كودك #لباس_كودك #كاپشن_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك

22 آبان 1400 17:36:34

100 بازدید

mama_jaann

عرق کردن بچه ها اگه بیماری باشه دو علت اصلی داره: ۱)کمبود ویتامین دی ۲)بیماری قلبی 🔶اگه کوچولوتون وزنگیری خوبی داره،فعالیتش خوبه،موقع شیرخوردن تند تند سینه یا شیشه رو ول نمی کنه،تند تند سرما نمیخوره،هنگام فعالیت به نفس نفس نمی افته،قطره مولتی ویتامین و آد رو مرتب می خوره و...احتمالا همه چیز خوبه و جای نگرانی نیست👌🏻😍 🔸عرق کردن نوزاد و شیرخوار در اغلب موارد طبیعی است. ‼️خیلی از بچه ها در هنگام خواب عرق می کنند که طبیعیه پسر من بعضی وقتا به قدری عرق می کرد که بالشت ش خیس میشد😥 ✅حتما دمای اتاق رو جوری تنظیم کنید که نه خیلی گرم باشه و نه خیلی سرد👌🏻 #کودک #غذای_کمکی_کودک #تعریق_کف_دست_و_پا

25 آذر 1399 18:25:30

76 بازدید

mama_jaann

اي بچه بي دندون👶🏻👧🏻 نرو سراغ قندون🍬 انقدر نخور شيريني🍫🎂 شب خواب بد مي بيني🥺 خواب يه كرم گنده🐛 كه دندوناتو خورده🦷 زود پاشو مسواك بزن💪🏻 تا همشو نخورده👀 بچه خوب هميشه🌹 فراموشش نميشه👏🏻👏🏻 #دندان #مسواك_زدن #دندانپزشکی_کودکان #كودك_شاد #شعر_کوتاه #نوزاد_سلامت #زيبايى #دندان_سفید #مسواك #نوزاد

09 مهر 1399 07:05:13

70 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا✋🏻خداقوت واسه خونه تکونی ها😁🥰 امشب ی سوپ ساده و خوشمزه آوردم واستون که واسه بچه هایی که یبوست دارن خیلی خوبه چون سرشار از فیبره👌🏻👍🏻 سوپ سبزیجات و مرغ(+۷) مرغ:۲تکه سیب زمینی:۱/۳عدد کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد لوبیاسبز:۱قاشق غذاخوری(خردشده) کره:۱۰-۱۵گرم مرغ وبا ی کوچولو زردچوبه گذاشتم با آب جوش بخوره بعد ۲۰دقیقه بقیه مواد رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه.وقتی ی کم از آبش هنوز مونده بود برداشتم و داخل میکسر ریختم و مواد رو پوره کردم و در اخرکره رو بهش اضافه کردم.نوش جان😍😘🥰 ✅میتونید کدو‌حلوایی و آلو بخارا هم بهش اضافه کنید که دیگه واقعا عالی میشه واسه یبوست👌🏻 اگه کوچولوتون یبوست شدید داره سیب زمینی رو حذف کنید. ⁉️شما چی واسه یبوست پیشنهاد میدید؟؟؟ 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای _کودک#غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #سوپ_سبزیجات #كودك_سالم #سوپ_کودک #غذای_هفت_ماهگی

15 اسفند 1399 17:41:52

292 بازدید

mama_jaann

در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد. -نشانه های اینکه کودک شما برای خوردن غذاهای انگشتی آماده است: •برداشتن اشیا بااستفاده از انگشت های شست و اشاره •توانایی انتقال یک شی از دستی به دست دیگر •قرار دادن اشیادر دهان •حرکت دادن فک مانند حالت جویدن -چه غذایی به کودک۸تا۱۰ماهه بدهیم؟ •شیرمادریا شیرخشک به علاوه ی: •مقدارکمی پنیر پاستوریزه و ماست •میوه ها وسبزیجات له شده(موز،هلو،گلابی،اواکادو،هویج،کدوحلوایی،سیب زمینی وچغندرپخته شده) •غذاهای انگشتی(قطعات کوچکی از موز رسیده،نیمرو زده شده،کدو و سیب زمینی پخته و ریز شده،ماکارونی پیچی پخته شده،برش هایی از مرغ پخته شده،کلوچه برنجی،برش های کوچکی از نان) •مقدار کمی مواد پروتئینی(تخم‌مرغ،پوره گوشت قرمز،انواع حبوبات پخته شده وله شده که پوست نازکی دارندشامل عدس،لپه،لوبیاچیتی) سرلاک‌ غنی شده باآهن -چه مقدارغذا در روز به کودک بدهیم؟ •یک چهارم الی یک سوم فنجان لبنیات(یا۱۴گرم پنیر) •یک چهارم الی یک دوم فنجان میوه •یک چهارم الی یک دوم فنجان سبزیجات •یک هشتم الی یک چهارم فنجان غذاهای پروتئینی •یک چهارم الی یک دوم‌فنجان سرلاک های غنی شده باآهن #غذاي_كمكي #مادر #غذاي_بچه #۸ماهگی #۹ماهگی❤ #غذاي_كودك #نوزاد #۱۰ماهگی #کودک_باهوش #غذاي_كمكي #تنوع_غذایی #سن #وزنگیری_کودک

14 مهر 1399 12:22:42

49 بازدید

mama_jaann

✅اگر کودک‌شما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیاز به درمانی دارویی برای کاهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگام‌تب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه و‌کشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجام‌شودباعث‌کاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. ⚠️در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ⛔️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،آب و‌نمک،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. ❌وقتی تب خیلی بالاست و با تن شویه پایین نمیاید یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک‌ است بهتر است از هر دو‌ روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لا. يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي #تغذيه_كودك #كرونا_كودكان #غذاي_كودك

03 فروردین 1401 19:44:28

259 بازدید

Fatemeh Nabavi

3

13

سلاااام نماز روزه هاتون قبول 🤲🏻🍃 من اومدم با ي كته خوشمزه و باحال با طعم و عطر جديد😍👌🏻 مراحل و دستور پخت رو در اسلايدهاي بعد ببينيد😎 👀كته چشم بلبلي(+٨) برنج:نصف پيمانه گوجه:١عدد لوبيا چشم بلبلي:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخكرده:٤٠گرم هويج:نصف عدد كوچك پياز:١عددكوچك 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌿پياز رو داخل روغن تفت بديد 🍃گوشت رو بهش اضافه كنيد و بهش زردچوبه و زيره بزنيد كمي تفت بديد بعد بهش گوجه و هويج و لوبيا از قبل پخته شده رو اضافه و درش رو رو بزاريد تا كمي نرم بشه و برنج و نصف ليوان آب اضافه كنيد بزاريد تا آبش كشيده بشه درش رو بزاريد تا دم بكشه 🥰نوش جونتون🌺 ✅بزاريد لوبيا خوب بپزه و بعد به غذا اضافه كنيد و حتما برنج رو٤-٥ساعت خيس كنيد.💯 اگر از اكسپلور پست ماماجان رو مي بيني بيا پيش ما بمون🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #رشد_كودك #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #بچه

21 بهمن 1401 13:10:16

خیلی خوبه 👍فقط عزیزم این غذا رو تو چ سنی ب بچه بدیم الان دخترم ۱۰ ماهش هست میتونم بدم بهش؟؟

مامان مهرسانا

-1 پاسخ

23 خرداد 1402 11:56:43

بله. از ۸ ماهگی میتونین بدین

04 خرداد 1401 18:17:24

این غذا هافکرکنم الکی اخه کی ودیدی که این توری غذادوروست کنه

رستا یاوری

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

3

13

سلاااام نماز روزه هاتون قبول 🤲🏻🍃 من اومدم با ي كته خوشمزه و باحال با طعم و عطر جديد😍👌🏻 مراحل و دستور پخت رو در اسلايدهاي بعد ببينيد😎 👀كته چشم بلبلي(+٨) برنج:نصف پيمانه گوجه:١عدد لوبيا چشم بلبلي:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخكرده:٤٠گرم هويج:نصف عدد كوچك پياز:١عددكوچك 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌿پياز رو داخل روغن تفت بديد 🍃گوشت رو بهش اضافه كنيد و بهش زردچوبه و زيره بزنيد كمي تفت بديد بعد بهش گوجه و هويج و لوبيا از قبل پخته شده رو اضافه و درش رو رو بزاريد تا كمي نرم بشه و برنج و نصف ليوان آب اضافه كنيد بزاريد تا آبش كشيده بشه درش رو بزاريد تا دم بكشه 🥰نوش جونتون🌺 ✅بزاريد لوبيا خوب بپزه و بعد به غذا اضافه كنيد و حتما برنج رو٤-٥ساعت خيس كنيد.💯 اگر از اكسپلور پست ماماجان رو مي بيني بيا پيش ما بمون🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #رشد_كودك #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #بچه

خیلی خوبه 👍فقط عزیزم این غذا رو تو چ سنی ب بچه بدیم الان دخترم ۱۰ ماهش هست میتونم بدم بهش؟؟ مامان مهرسانا

21 بهمن 1401 13:10:16

-1 پاسخ

بله. از ۸ ماهگی میتونین بدین

23 خرداد 1402 11:56:43

این غذا هافکرکنم الکی اخه کی ودیدی که این توری غذادوروست کنه رستا یاوری

04 خرداد 1401 18:17:24

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن