پست های مشابه

mama_jaann

سلام ✋🏻💜💜💜 این هم یک پست کاربردی مخصوص مامانایی که به فکر از پوشک گرفتن کوچولوشون هستن یا اینکه در آینده میخوان اقدام کنن😍😍 ⭐️پس لطفا اول اون قلب بي رنگ رو قرمز كن ❤️تا انرژي بگيرم و بعد هم ذخيره ش كن تا هر وقت خواستي بري سراغش🥳🥳 ❌هیچ وقت بخاطر اینکه فلاني میگه این بچه رو از پوشک بگیر،الان دیگه ۱۸ماه داره😱 اقدام به این کار نکیند بچه ها باهم تفاوت دارن و هر زمان که آمادگی ترک پوشک رو پیدا کنن به راحتی با شما همکاری می کنند🥰🤩 💯نکات مهم: ✅زیر ۲سال اقدام به ترک پوشك نکنید. ✅بچه ها رو مقایسه نکنید. ✅به یکباره پوشک رو حذف نکنید. ✅حذف زودتر پوشک نشانه هوش بالای کودک نیست. ✅هیچ بچه ای با پوشک مدرسه نرفته. 💟*در پست بعدی هم نحوه ترک پوشک رو آموزش خواهم داد .*💟 💜براي ديدن بقيه پست هاي آموزشي لطفا پيج مون رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #پوشک_گرفتن #كودك #مادر #كودك_شاد #كودك_خلاق #لباس_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #مكمل_كودك #آموزش_كودك

01 آذر 1400 16:39:17

94 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك

28 مهر 1400 18:31:38

681 بازدید

mama_jaann

لطفا ورق بزنید و انواع قطره های آهن که گفته می شود دندان را سیاه نمی کنند مشاهده کنید تمامی قطره های آهن امکان سیاه کردن دندان را دارند اماقطره های بالا امکان سیاه کردن دندان را به حداقل رسانده پس بهتر میباشد از هر برندی که استفاده می کنید حتما نکات زیر را رعایت فرمایید: اصول بهداشت دهان نیز حتما باید رعایت شود؛ به این ترتیب که : بهتر است قطره آهن به وسیله قطره‌چکان در خلفی‌ترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه می‌شود پس از مصرف کمی ‌به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. پس از خوراندن قطره آهن دندان‌های کودک با گاز مرطوب تمیز شود. همچنین می‌توان با استفاده از مسواک مخصوص شیرخواران، دندان‌ها را تمیز کرد. در صورت ایجاد تغییر رنگ در دندان‌ها نیز می‌توان از خمیردندان‌های این گروه سنی استفاده کرد ولی به دلیل عدم توانایی کودک در چرخاندن آب در دهان، باید خمیردندان توسط گاز مرطوب تمیز شود. چگونه از تیره شدن دندان توسط قطره جلوگیری کنیم: مکمل آهن به شکل شربت می تواند باعث سیاه شدن رنگ دندان حتی با چندروز استفاده شود. معمولا با قطع مصرف دارو، سیاهی دندان هم رفع می شود اما بهترین روش این است که از قطره چکان استفاده کنید تا دندان ها تغییر رنگ ندهند و بلافاصله بعد از مصرف قطره آهن آب بنوشید. اگر احساس می کنید سیاه شدن دندان در حال پیشرفت است و مایه نگرانی شما شده، هرگز سرخود مصرف مکمل آهن را قطع نکنید و ابتدا با متخصص در این رابطه صحبت کنید. آیا این قطره آهن باعث پوسیدگی دندان‌ها هم می‌شود؟ نه! دلیل اصلی پوسیدگی دندان، باکتری است که پس از متابولیسم مواد قندی خاص، ترکیبات اسیدی تولید می‌کند که این ترکیبات به تدریج باعث حل‌شدن ساختمان آهکی دندان‌ها، نرم‌شدن قوام آن و تخریب نسج دندان‌ها می‌شود.   قطره آهن نیز به خودی خود باعث پوسیدگی نمی‌شود. شیرین‌کننده‌های این قطره‌ها نیز از نوع سدیم‌ساخارین است که میکروب‌های پوسیدگی‌زا از آنها تغذیه نمی‌کنند.  #قطره_آهن #غذاي_بچه #پوسیدگی_دندان #مسواک_زدن #غذاي_كمكي #بهداشت_دهان#کودک_خلاق #دندانپزشکی_کودکان #کودک_باهوش

20 مهر 1399 14:28:26

45 بازدید

mama_jaann

خواهش مي كنم كپشن رو با دقت بخونيد و اگه الان وقت نمي كنيد سيوش كنيد تا بعدا سر فرصت مطالعه كنيد.و حتما بفرست واسه كسايي كه به اين اطلاعات نياز دارند.🌹 بسیاری از افراد که رابطه جنسی محافظت نشده دارند برای جلوگیری از بارداری از روشهای متفاوتی استفاده می‌کنند. یکی از این روشها استفاده از قرص اورژانسی است که احتمال بارداری را به حداقل می‌رساند. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی در مورد استفاده از این قرص را ندارند و همین امر سبب می‌شود در مصرف این قرص زیاده‌روی کنند و سلامت بدن خود را به خطر بیاندازند. قرص اورژانسی چیست؟🤔 این قرص حاوی پروژسترون زیادی است و با تغییر هورمونهای بدن زنان از بروز بارداری جلوگیری به عمل می‌آورد. این قرص در زمانی که زنی رابطه جنسی محافظت نشده دارد و دوران باروری و تخمک‌گذاری است، باید مورد استفاده قرار گیرد. این قرص هرگز برای سقط جنین نیست و حتی اگر باردار شده باشید از بارداری جلوگیری نمی‌کند. مکانیسم عمل این قرص بدین صورت است که آزادسازی تخمکها را متوقف می‌کند و از بارور شدن آنها توسط اسپرم جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل کارشناسان هشدار می‌دهند اگر پس از 15 روز بعد از مصرف این قرص پریود نشدید سریعا آزمایش خون بدهید و وضعیت بارداری خود را مشخص کنید.🥺 طریقه مصرف قرص ضد بارداری به صورت اورژانسی اگر در وضعیتی قرار گرفتید که باید قرص اورژانسی مصرف می کردید،  اما به این قرص دسترسی نداشتید، می‌توانید از قرصهای ضد بارداری ال دی، اچ دی استفاده کنید. اما طریقه مصرف آنها در این شرایط بسیار مهم است. طریقه مصرف این قرصها در شرایط اورژانسی به صورت زیر است: * پس از نزدیکی محافظت نشده 2 قرص ال دی و یا اچ دی را هم‌زمان مصرف کنید و سپس 12 ساعت بعد دو قرص دیگر. در طی 72 ساعت باید 4 قرص خورده شوند. نکته بسیار مهم: این قرصها را با معده پر میل کنید. اگر استفراغ کردید مجدا مصرف قرص را آغاز کنید. ادامه در كامنت اول👇🏻 #پيشگيري_از_بارداري #نوزادي #زايمان #بارداري #بچه_داری #غذاي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann

05 آبان 1399 12:09:15

7 بازدید

mama_jaann

سلام ماماناي گل 🌹اميدوارم عصر پاييزي خوبي داشته باشيد🥰 امروز اومدم با يه غذاي خوشمزه و ساده واسه كوچولوهاي نازنين😉پست رو سيو كن كه واسه روزاي شلوغ خيلي كارايي داره و بفرست واسه اونايي كه سرشون شلوغه😍😅 سوپ مرغ(+٦) مرغ برنج سيب زميني هويج جعفري يا گشنيز اول مرغ،سيب زميني،هويج رو با ي ليوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتي پخت برنج خيس شده رو بهش اضافه كردم بعد از اينكه برنج پخت و لعاب انداخت ٢٠دقيقه آخر جعفري رو بهش اضافه كنيدو تماااام👍🏻.با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه👌🏻🥰 نوش جان😘😘 پ ن:بهتره واسه بچه هااز همون اول اصلا غذا رو ميكس نكنيد مواد رو رنده كنيد و بزاريد خوب بپزه و با پشت قاشق له كنيد و بهش بديد.اگه ميكس كرديد يواش يواش دور ميكسر رو كمتر كنيد تا به غذاي جامد عادت كنه🎈 #غذای_شش_ماهگی❤ #غذاي_كودك #بچه_داری #غذاي_كمكي #غذاي_كودك_ماماجان #وزنگیری_کودک #غذاي_خانگي#شروع_غذای_کمکی @mama_jaann

06 آبان 1399 11:26:59

593 بازدید

mama_jaann

كودم بين١٢تا٢٤ماهگي چه غذاهايي و چه مقدار از آنها نياز دارد؟اگر كودك شما كمي كمتريا بيشتراز اعداد اشاره شده در راهنما را مصرف مي كند،زياد نگران نباشيد زيرا اين اعداد يك ميانگين كلي است. احتمالا كودك شما در اين دوره كمتر غذا خواهد خوردو اين كاملا طبيعي است. براي مطمئن شدن از اينكه كالري كافي به بدن كودك مي رسد،اين دستورالعمل را به ياد بسپاريد:محققان معتقدند كه كودك در اين بازه سني به ازاي هر سانتي متر قدبه ١٦كالري در روز نياز دارد. -پيشرفت هاي مهم در غذا خوردن كودك مي تواند از قاشق استفاده كند(البته به دست آوردن مهارت بيشتر زمان خواهد برد) -چه غذايي به كودك ١ساله بدهيم؟ •شير كامل •ساير محصولات لبني(پنير پاستوريزه و ماست پرچرب •سرلاك غني شده با آهن •سايرغلات(نان گندم سبوس دار،پاستا،برنج) •ميوه ها(خربزه،زردآلو،گريپ فروت) •سبزيجات(بروكلي و گل كلم پخته م نرم شده) •پروتئين(تخم مرغ،حبوبات،كمي كره ي بادام زميني،قطعات كوچك گوشت قرمز،طيور و ماهي بدون استخوان) •آبميوه(١٠٠درصد طبيعي از مركبات و غير مركبات ) •عسل -چقدر غذا در روز به كودك بدهيم؟ •يك تا يك ونيم فنجان شير،يا يك فنجان ماست،يا٢٨الي٤٢گرم پنير •٨٥ گرم غلات،حداقل نصف آنهاغلات كامل •يك فنجان ميوه(تازه،يخ زده ياكنسرو شده،ميوه هاي تازه رابه قطعات خيلي كوچك برش بزنيد) •آبميوه ي١٠٠درصدطبيعي(١١٠تا١٧٠گرم در روز) •يك فنجان سيزيجات(انواع مختلف سبزيجات پخته شده در برش هاي كوچك) • ٥٦ گرم پروتئين(هر٢٨گرم پروتئين برابراست با ١لايه ژامبون،يك سوم سينه مرغ،يك چهارم تن ماهي،يك چهارم فنجان حبوبات پخته شده يا يك تخم مرغ) *نكات تغذيه اي* در گذشته متخصصين معتقد بودند كه كودكان در اين سن نبايد ماهي،تخم مرغ يا كره ي بادام زميني بخورند زيرا ممكن است دچار حساسيت غذايي شوند؛ اما تحقيقات اخير نشان مي دهد كه هيچ دليل موجهي براي اثبات اين ادعا وجود ندارد. اگر در خانواده خود سابقه ي حساسيت غذايي داريد،با پزشك كودك در اين زمينه مشورت كنيد #غذاي_كودك #١٢ماهگي #١سالگي #٢سالگي #عسل_طبیعی #غذاي_بچه #سن#تغذيه_سالم #مادرانه #غذاخوردن #اشتها

17 مهر 1399 05:35:35

25 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

1

سلام امشب ي كته اوردم با طعم بهشت 😍نگم براتون از خوشمزگيِ اين غذا 🤤 حتما پست رو سيو كن تا به زودي درست ش كني😋و بفرست واسه دوستات تا اونا هم ياد بگيرن😉 كته يِ كدو و شلغم(+٨) برنج ايراني:٣قاشق غذاخوري🍚 كدوسبز:١عدد كوچك🥒 شلغم:١عدد متوسط گوشت گوسفندي:٢تكه خورشتي🥩 عصاره قلم:١قالب پياز:نصف عدد🧅 پوره گوجه فرنگي:١عدد كوچك🍅 اول پياز رو با كره يا روغن تفت بديد بعد گوشت رو اضافه كنيد و اونم تفت بديد بعدش گوجه،كدو،شلغم و عصاره قلم رو اضافه كنيد وبا ي ليوان آب بزاريد تا خوب بپزه وقتي كه خوب پخت برنج خيس خورده رووبهش اضافه كنيد و بزاريد تا دم بكشه🥰نوش جان😙😊 #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #كودك_بدغذا #كودك_شاد #كودكانه #نوزاد_شیر_خوار #غذاي_ايراني #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #شلغم #كدو #كته_كباب @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

1

سلام امشب ي كته اوردم با طعم بهشت 😍نگم براتون از خوشمزگيِ اين غذا 🤤 حتما پست رو سيو كن تا به زودي درست ش كني😋و بفرست واسه دوستات تا اونا هم ياد بگيرن😉 كته يِ كدو و شلغم(+٨) برنج ايراني:٣قاشق غذاخوري🍚 كدوسبز:١عدد كوچك🥒 شلغم:١عدد متوسط گوشت گوسفندي:٢تكه خورشتي🥩 عصاره قلم:١قالب پياز:نصف عدد🧅 پوره گوجه فرنگي:١عدد كوچك🍅 اول پياز رو با كره يا روغن تفت بديد بعد گوشت رو اضافه كنيد و اونم تفت بديد بعدش گوجه،كدو،شلغم و عصاره قلم رو اضافه كنيد وبا ي ليوان آب بزاريد تا خوب بپزه وقتي كه خوب پخت برنج خيس خورده رووبهش اضافه كنيد و بزاريد تا دم بكشه🥰نوش جان😙😊 #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #كودك_بدغذا #كودك_شاد #كودكانه #نوزاد_شیر_خوار #غذاي_ايراني #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #شلغم #كدو #كته_كباب @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن