پست های مشابه

mama_jaann

در ۱۰درصد آب های زیر زمینی ماده معدنی به نام آرسنیک وجود داره که برای سلامتی بدن انسان بخصوص مغز انسان مضر هست. به دلیل وجود آرسنیک در آبهای زیر زمینی،پس این ماده درمحصولات کشاورزی به خصوص برنج و سیب زمینی بیشتر وجود داره. ✅بهترین کار استفاده از آب لوله کشی هست. ⁉️برنج ۱۰برابر سایر گیاهان ارسنیک جذب میکنه راهکارهای دفع آرسنیک شامل:👇🏻 ۱)برنج سفید از برنج قهوه ای بهتر است. ۲)برنج به مدت ۵ساعت خیس شودو۳برابربرنج آب ریخته بشه روی برنج ۳)آرد برنج کودک خانگی باشه و‌به روش بالا خیس بشه وپس از شستن و‌خشک‌شدن آسیاب کنید. ۴)لعاب برنج به هیچ عنوان به کودک ندهید چون ارزش غذایی نداره و آرسنیک بالایی داره. ۵)سو‌پ پخته شده برای بچه ها برنج زیادی نداشته باشد و‌بیشتر از سبزیجات استفاده کنید. ⚠️سویق آماده و بازاری به کودک‌ندهید در صورت تمایل خودتون در خانه تهیه کنید👌🏻 حتما بفرستید به دوست و‌آشنا تا در جریان باشن و رعایت کنن😍😍 #آرسنیک #برنج #دکتر_ظریفی #کودک #سلامت_کودک

06 دی 1399 17:32:03

56 بازدید

mama_jaann

رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان

08 مهر 1399 13:57:51

260 بازدید

mama_jaann

بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann

16 آذر 1399 17:10:37

153 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا😍ببينيد چي آوردم واستون بمب انرژي و ويتامين👏🏻 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️وبعد سيوش كن تا هر وقت خواستي زودي پيداش كني🥰 آش رشته(+١٠) نخود لوبيا عدس رشته آش سبزي آش اول سبزي رو گذاشتم با آب و كمي زردچوبه بپزه وقتي سبزي نرم شد رشته ها رو خرد كردم و بهش اضافه كردم وقتي رشته باز شد حبوبات رو كه از٢٤ساعت قبل خيس كرده وخوب پخته بودمش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته. به همين سادگي ي آش خوشمزه داريم😍نوش جان😘 🔸اگه واسه بچه هاي يكسال به بالا درست ميكنيد ميتونيدكمي پياز و نعنا داغ هم بهش اضافه كنيد. ‼️بخاطر نمك زياد كشك بهتره به بچه هاي زير يكسال داده نشه. ✅خواص حبوبات براي كودكان👇🏻 حبوبات برای کودکان می تواند جای کمبود گوشت 🥩و تخم مرغ 🥚را بگیرد زیرا دارای مواد پروتئینی بسیار زیادی می باشد و همچنین نسبت به گوشت و تخم مرغ داراي مواد معدنی بسیاری هم هست. فیبر ها و قند هایی که در حبوبات مشاهده می شوند باعث عملکرد بهتر سیستم گوارش می شوند و اشتها را کنترل می کنند و از لاغری و چاقی مفرط جلوگیری می کند. حبوبات را بهتر است با گروه غلات به کودک بدهید تا پروتئین کافی برای رشد وی فراهم شود. #آش_رشته #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #حبوبات #غذاي_خانگي #وزنگیری_کودک #كودك_بدغذا #مادر @mama_jaann

19 آذر 1399 17:00:42

118 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا روزتون مبارك 😍😍🌹 خيلي هاامسال سال اولشون هست كه مامان شدن 🥰و خيلي هيجان انگيزه اين حس شيرين و عجيب🥺😍 بريم سراغ غذاي خوشمزه امشب كه مي تونيد واسه فردا ناهار بزاريد😃😀 پاستا بروكلي(+٩)🍝🥦 ماكاروني فرمي ماكاروني رشته اي گل كلم بروكلي ريز شده🥦 سيب زميني نگيني🥔 پياز خرد شده🧅 گوشت چرخ كرده🥩 رب گوجه خانگي يا پوره گوجه🍅 1️⃣اول پياز رو داخل كره تفت دادم وبعد بهش سيب زميني وگوشت و زردچوبه رو اضافه كردم وقتي ي كم تفت خورد بهش بروكلي و رب گوجه اضافه كردم نصف استكان آب ريختم تا بپزه.✅ 2️⃣ماكاروني ها رو داخل قابلمه آبجوش كه ي كم زردچوبه زدم ريختم و گذاشتم تا ي ربع بپزه و نرم بشه وقتي نرم شدن آبكش شون كردم.✅ 3️⃣سيب زميني ورقه اي گذاشتم ته قابلمه و ي لايه ماكاروني و ي لايه مواد ريختم تا هر دو تمام شدن و گذاشتم تا خوب دم بكشه.خيلي خوشمزه شد😋نوش جان😍😘 ✅ زمان مجاز مصرف قسمت گل کلم بروکلی از نه ماهگی و قسمت ساقه آن به دلیل دیر هضم بودن پس از یک سالگی است.💯 ✅✅شست و شوی کلم بروکلی: ابتدا کلم بروکلی را شسته و سپس پوست ساقه های آن را جدا کنید، برای جدا کردن حشرات ریز احتمالی موجود در این نوع کلم، باید آن را به مدت نیم ساعت در محلول حاوی ۵-۴ قاشق چای خوری نمک در یک لیتر آب قرار داده، سپس آن را شسته و به مدت پنج دقیقه در آب جوش غوطه ور کنید. آنگاه با آب سرد خنک نموده، آبکشی کنید. #روز_مادر #غذاي_كمكي_كودك #بروكلي #پاستا #ماكاروني #غذاي_كودك #روز_مادر_مبارک #غذاي_كمكي @mama_jaann

14 بهمن 1399 16:57:44

148 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخير✋🏻 درمان يبوست خيلي ازم پرسيده ميشد بخاطر همين تصميم گرفتم پست ش رو واستون آماده كنم😍😍 ✅اصلا ببينيم كي بايد بگيم بچه يبوست داره؟؟🤔 ➕اگر مدفوع 💩سفت شده باشه و براي انجام عمل دفع خيلي زياد زور ميزنه و با درد و ناراحتي همراه است پس كوچولوي شما يبوست داره!!! ➖يعني اگر كودك هر روز دفع داره اما مدفوع اوسفتِ و به سختي انجام ميشه يبوست داره.☑️ ➖اما اگر چند روز هست كه دفع نداره اما مدفوعش نرمال و سفت نيست و به راحتي خارج ميشه پس كوچولوي شما يبوست نداره👏🏻👏🏻👏🏻 اگه يبوست خيلي طول كشيد و با راهكار هاي بالا درمان نشد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا دارو درماني صورت گيرد.✅ احساس ميكنم كپشن ي بوي ناخوشايند ميده از بس كلمه💩تكرار شد😅😅 ✅اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو مي بيني خوشحال ميشم به جمع٧٢هزارنفره ما بپيوندي🍀🦋 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك #رشد_كودك #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك

18 بهمن 1400 18:38:22

224 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن