mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
⚠️شایع ترین کمبود تغذیه ای درکودکان فقر آهن است. اگر فقر آهن تشخیص داده نشود میتواند منجر به کم خونی شود.❌ علت فقرآهن اغلب تغذیه ای است ولی گاهی به علت بعضی بیماری ها می تواند اتفاق بیفتد. ‼️بسیاری از کودکان که دچار کم خونی هستند نشانه ای از خود بروز نمی دهند به همین علت؛ لازم است که کودکان به صورت روتین آزمایش خون بدهند. ✅بعضی از علائم کم خونی عبارتند از: * ضعف عمومی🤒 * سرگیجه🤕 * خشکی دهان🥴 * پوست رنگ پریده😶 * کجخلقی و زودرنجی😡 * رنگ پوست زرد🙄 * تنفس سریع😷 * ضربان قلب بالا😓 • بی اشتهایی😯 • کاهش انرژی🥱 ➖کم خونی فقر آهن میتواند باعث اختلالات عصبی شناختی،اختلال حافظه،اختلال خواندن،تکلم و مشکل در حل مسایل ریاضی شود. ✅راه های جلوگیری از فقرآهن:👇🏻 ۱-شروع قطره آهن در زمان مناسب ۲-مصرف غذاهای غنی از آهن ۳-عدم مصرف شیرگاو درسن زیریکسال ۴-محدودکردن مصرف شیرگاوتا حداکثر۶۰۰سی سی در روز درسن بالای یکسال ❇️تمام کودکان باید درسن۹-۱۲ماهگی از نظر کم خونی فقرآهن با آزمایش خون غربالگری شوند.❗️ ⁉️شما قطره آهن به کوچولوهاتون میدید؟از چه مارکی راضی هستید؟ #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک #قطره_آهن_نوزاد #کم_خونی_و_درمان_آن #کودک @mama_jaann
03 بهمن 1399 15:33:34
50 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ✨سیب از شش ماهگی ✨گلابی از شش ماهگی ✨آووکادو از شش ماهگی ✨کره از شش ماهگی ✨روغن زیتون از شش ماهگی ✨کدو حلوایی از شش ماهگی ✨هلو از هفت ماهگی ✨آلو بخارا از هفت ماهگی ✨عدس از هفت ماهگی ✨ماست پروبیوتیک از هفت ماهگی ✨سوپ جو از هفت ماهگی ✨انجیر از هشت ماهگی ✨بروکلی از نه ماهگی ✨خاکشیر گرم از یکسالگی ✨بارهنگ گرم از یکسالگی ✨کیوی از یکسالگی ✨آب فراوان از شروع غذای کمکی ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
22 بهمن 1399 11:45:46
72 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لا..یک و س..یو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم وجواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل وگوگولی😌 ✅پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(بالاي یکسال) 🔸آرد الکشده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید ودو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤ #تغذيه_كودك
19 شهریور 1400 19:49:01
221 بازدید
mama_jaann
اي جانم🥰😘😍🌹 #تولد #گرسنه #شير #نوزاد_شیر_خوار #مامایی #زايمان #عشق #مادرانه❤️
09 مهر 1399 07:16:23
13 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم زمستان و عاليه واسه وزنگيري و هنگام سرماخوردگي👌🏻عالي واسه شبهاي زمستان😋😋 خوشگلا چرا لا..يك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سي..وش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓 ✅سوپ گوشت و شلغم معجزه درمان سرماخوردگي(+٨) هويج:نصف يك عدد🥕 سيب زميني:نصف دونه كوچولو🥔 شلغم:٢عدد كوچك عدس:١قاشق غذا خوري برنج:نصف قاشق غذا خوري🍚 ورميشل:به اندازه دلخواه🍜 عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي كوچك🥩 ♨️اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻 نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. اگر از اكسپلور ميايد لطفا پيج ما رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #سوپ #غذاي_سالم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرماخوردگی #كرونا
01 دی 1400 10:02:54
296 بازدید
mama_jaann
سلام ✌🏻 كاور جديد رو پسنديديد يا نه؟؟😍🤩 این آش خوشمزه و مقوی و سه سوته هم میتونه واسه بچه ها عالی باشه و هم برای افطار خودمون😍😍 آش ماش (+٧) ماش:٣قاشق غذا خوری برنج:٢قاشق غذا خوری سبزی آش:۶٠گرم آبغوره:نصف استکان پیاز:١عدد کوچک ❌حواستون باشه آبغورتون زياد ترش نباشه❌ ✅واسه بچه ها ميتونيد ابغوره نريزيد و بجاش از آلوبخارا استفاده كنيد🍃 ابليمو يا چاشني ديگه اي اضافه نكنيد خوب نميشه😣 طرز تهيه م رو كه فقط بايد ورق بزنيد تا به ترتيب بهترن نشون بده😁🥰 ميتونيد كمي سير هم با پياز تفت بديد كه طعم بهتري داشته باشه. اگه از اكسپلور مياي حتما پيشمون بمون عزيزجان❤️💜 @mama_jaann @mama_jaann #ماه_رمضان #افطاري #آش_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك
22 فروردین 1401 18:34:44
564 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
7
سلام عليكم🥳🥳 ظهر جمعه گرم تابستونتوون بخير😰✋🏻 وسط اثاث كشي اومدم ي پست احساسي بزارم و برم🥰😅 ✅اينم مشخصات ي كوچولوي نازنين عاشق ماماني كه كلي هم ديگه رو دوست دارن😍😍😍 ببینم اینجا چند تا عاشق دو آتیشه داریم؟؟😍💜💜💜🌸🌸🌸 چندتا از این علامتها رو کوچولوی عاشق دلباختتون داره؟؟😅😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #مادر #كودك #نوزاد #عشق #علاقه #مهر_مادری #غذاي_كودك