پست های مشابه

mama_jaann

سلام مهربونا شب تون بخير و نيكي😍😍 امشب ي سوپ آوردم خوشمزه و پركالري 😍🥰 سوپ گندم و مرغ(+٨) مرغ:٢تكه گندم بلغور:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد پياز:نصف كوچك پاستا:٤ تا دونه عصاره قلم:١قالب سويق كامل:١قاشق مرباخوري ✅(سويق رو كه تو پيج اموزشش رو گذاشتم و از ٩ماهگي ميتونيد اضافه كنيد. ✳️پياز و با روغن كنجد ي كم تفت دادم و بعدبهش كمي زردچوبه زدم و مرغ و سيب زميني رو ريختم و كمي تفت دادم و ي ليوان و نيم بهش آب اضافه كردم و گذاشتم ٢٠دقيقه بپزه،گندم رو كه از يك ساعت قبل خيس كرده بودم با پاستا و عصاره قلم به مرغ و سيب اضافه كردم و گذاشتم تا بپزن و ٢٠دقيقه آخر هم سويق رو ريختم داخلش😍😍 🟠خيلي خوشمزه و خوش خوراكه واسه بچه ها البته ميتونيد پاستا و سيب و مرغ رو با پشت قاشق له كنيد تا كوچولوتون راحت بتونه بخوره👌🏻🌹 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كودك #سوپ_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_هشت_ماهگي

17 فروردین 1400 16:34:56

112 بازدید

mama_jaann

سلام مادراي عزيز لطفا اين پست رو با دقت مطالعه كنيد و بفرستيد واسه مامانايي كه مي شناسيد😘😘 ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است.این ویتامین در نور آفتاب صبح ☀️زود قابل دریافت است.کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان ،سیستم ایمنی ناسالم ،عفونت و آرتریت در نوجوانی میشود. 🔸علل و عوامل ایجاد کننده کمبود ویتامین D در کودکان :     ➖مصرف ناکافی از مواد مغذی     ➖پوشیدن لباس های به رنگ تیره.     ➖قرار نگرفتن در معرض اشعه آفتاب✨     ➖عدم استفاده از غذاهای حاوی ویتامین d مثل تخم مرغ🥚 🔸علائم و نشانه های کمبود ویتامین D در کودکان:     ➖گرفتگی عضلات ، تشنج و مشکلات تنفسی     ➖تاخیر در رشد دندان ها🦷     ➖گریه های اذیت کننده کودکان😫     ➖مستعد بودن به عفونت های مختلف تنفسی😷     ➖مشکلات تنفسی به علت نرمی قفسه سینه😖     ➖رشد ضعیف و وزن کم     ➖تضعیف ماهیچه های قلب 🔸برخی منابع و غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از : ➖ماهی های چرب🐟 ➖زرده تخم مرغ🍳    ➖غلات     ➖شیرخشک نوزادان🍼     ➖محصولات لبنی مانند شیر🥛، ماست، کره🧈 و پنیر🧀     ➖آبمیوه خصوصا آب پرتقال🍹     ➖روغن جگر ماهی🐠 🔸میزان مورد نیاز مصرف ویتامین Dاز ۳روزگی تا۲۴ماهگی یک سی سی قطره آ+د و یا یک سی سی قطره مولتی ویتامین می باشد. مقدار مصرف ویتامین Dدر سنين مختلف بالا قرار داده شده ورق بزنيد😍 #غذای_کمکی_کودک #ويتامين_دي #رشد_کودک #قطره_ويتامين_آ_د #كودك_باهوش @mama_jaann

11 آبان 1399 17:37:29

108 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخیر✋🏻شاید اولین چیزی که یک مادر تازه مامان شده رو با چالش رو به رو‌کنه اینه که ایا شیرمن برای کودکم کافی هست یانه؟دراین پست راحتترین و‌موثرترین راههای افزایش شیر بهتون اموزش داده میشه😍😍 ممنون که از پستام حمایت می کنید❤️حتما سیوش کنید که اگه لازم شد راحت پیداش کنی🥰لطفا بفرست به مادران شیرده تا کمکشون کنی😘اگه سوال داری کامنت بزار تا جواب بدم💪🏻☺️ ۶ راه افزایش شیر مادر :👇🏻 ۱. به‌طور مرتب و خوب به کودک‌تان شیر بدهید: تولید شیر از روند عرضه و تقاضا تبعیت می‌کند. هرچه کودک بیشتر شیر بخورد، شیر بیشتری تولید می‌شود. هر دو ساعت یک‌ بار شیردهی را انجام دهید. در زمان شیردهی کودک را در وضعیتی نگه دارید که به‌راحتی بتواند سینه را در دهان بگیرد. ۲. شیر خود را بدوشید:درصورتی‌ که کودک نمی‌تواند کامل شیر بخورد، بعد از شیردهی، شیر خود را بدوشید تا تولید شیر ادامه پیدا کند. هربار دو تا پنج دقیقه شیر خود را بدوشید. ۳.به‌خوبی استراحت کنید: درکنار تغذیه‌ی خوب، استراحت کافی داشته باشید. شب هایی که خواب کامل دارید،روز بعد شیر شما به مقدارچشمگیری افزایش یافته است. ۴.خونسرد و آرام باشید: باورکنید یا نه، استرس نقش بزرگی در کاهش تولید شیر بازی می‌کند. با این‌ حال رسیدگی به کودک کار سختی است و ممکن است استرا‌حت کافی نداشته باشید. می‌توانید در زمان استراحت از خانواده یا پرستار بچه کمک بگیرید. ۵.هنگام شیردهی تماس پوستی برقرار کنید: در زمان شیردهی لباس‌های قسمت فوقانی خود را دربیاورید و کودک را با پوشک در آغوش بگیرید. با پتویی خود و کودک‌تان را بپوشانید و شیردهی را شروع کنید. ۶.مواد غذایی افزایش دهنده شیر مادر شامل: سوپ جو-دانه رازیانه-کنجدسیاه-هویج-آب و آبمیوه-مایعات بدون کافئین-چای کمرنگ-مارچوبه-دانه زیره سبز-سیب زمینی شیرین-مغزیجات و آجیل-شیرگاو(عدم حساسیت نوزاد)-روغن و چربی ها-قرص و قطره شیر افزا-پودر شیر افزای گالاکتومید شما واسه افزایش شیر چه چیزهایی پیشنهاد میدی؟کامنت بزار تا به دوستان کمک کنی👌🏻🥰 #شیر_مادر #افزایش_شیر_مادر #مادرانه❤️ #غذای_کمکی_کودک #شیرخوار #شیردهی_نوزاد #تغذیه_مادر_شیرده #مادر_و_کودک #مادر_شاد #مادر_آگاه @mama_jaann

29 آبان 1399 14:39:46

186 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. 🌷جدول قد و‌ وزن كودك تا دوسالگی‌هم دوتا اسلايد آخر گذاشتم🥳جدول ابي واسه پسر با وزن٣٣٠٠ و جدول دوم واسه دختر باوزن تولد٣٣٠٠ حتمابفرست واسه مادرایی که بچه قد بلند میخوان❤️ ⁉️قد شما و‌همسرتون چنده؟‌دوست دارید قد فرزندتون چند بشه؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رشد_کودک #قد_کودک #وزن_گیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #وراثت #کودک_قدبلند #تکامل_کودک #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك

07 اردیبهشت 1400 17:37:33

63 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا ✋🏻 🧴این هم چندتا کرم مرطوب کننده ایرانی مناسب کودکان با پوست خشک یا اگزما 🧸🎈 🌺این کرم ها رو میتونید صبح و شب به دست و صورت کوچولوهاتون بزنید و به آرامی ماساژ بدید مخصوصا بعد از حمام بهتره از مرطوب کننده ها برای فسقلی ها استفاده کنیم.🛀 🌻کوچولوهایی که اگزمادارن مرتب باید از مرطوب کننده استفاده کنند و هیچ زمان پوست شون بدون کرم نباشه(گاهی باید ۲۰مرتبه در روز کرم بزنن) ⛈⛄️با سرد شدن هوا نیاز به استفاده از مربوط کننده ها بیشتر میشه پس حواستون باشه که ی کرم خوب میتونه خیلی کمک‌کننده باشه.🌟 🍀من خودم از مدل ایروکس استفاده می کنم و راضی هستم👍🏻😍 شما از چه مارکی برای مرطوب کننده استفاده می کنید؟؟⁉️ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #کودک #تغذیه_کودک #پماد_کودک

10 مرداد 1400 16:15:03

158 بازدید

mama_jaann

سلام اینم آخرین پست سال🥳🥳۱۴۰۰ واسه مامانا ی نگران که نمیدونن چه زمانی بعد از ضربه به سر باید برن پیش پزشک تا بچه معاینه یا عکس برداری واسش انجام بشه و چه زمانی کاری لازم نیست انجام بدن👇🏻 ✅اگه کوچولوتون هر کدوم از علائم زیر‌رو داشت سریعا به پزشک مراجعه کنید: ۱-حالت تهوع و استفراغ🤢 ۲-سر درد و بیقراری🤕 ۳-خونریزی و شکستگی واضح سر ۴-سرگیجه و عدم تعادل در راه رفتن ۵-کبودی و ورم کردن محل ضربه ۶-تشنج ۷-خروج مایع شفاف از گوش یا بینی ۸-بیهوشی و خواب آلودگی ۹-شدت زیاد ضربه(مثل تصادف یا پرت شدن از ارتفاع) ✳️اگه کوچولوتون نشسته بوده و با پشت سر خورده زمین و فقط کمی گریه کرده والان سرحاله و مشکلی نداره جای نگرانی نیست و نیاز به عکس برداری و مراجعه به پزشک نداره. ✅در مل سعي كنيد با ايمن كردن فضا و مراقبت از كودكان خطر صدمه و ضربه به سر را كاهش دهيد👌🏻 حتما بفرستید واسه مامانایی که بچه ی کوچک دارن😘 💐عیدتون مبارک مهربونهای من🌸🌸 اگه از اكسپلور مياي خوشحال ميشم به خانواده ٧٩هزارنفري ما بپيوندي😍😍😍 ‏@mama_jaann @mama_jaann ‏@mama_jaann #اورژانس_کودکان #ضربه_سر #ضربه_گیر_سر_کودک #ضربه_مغزی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #علائم_خطر_نوزاد #تغذيه_كودك #نوروز١٤٠١ #سال_نو_مبارک #كودك_خلاق

28 اسفند 1400 19:59:01

259 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

3

فرنی کدو حلوایی

سلام سلام همگي سلام😘💜 لطفا لا...يك وس..يو كنيد تا بريم سراغ دستور پخت😉😉 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم كه خيلي باحال و خوشمزه ست اكثر بچه ها عاشق ش ميشن🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ يا آب ساده:نصف استكان كره:١٥گرم 🌸پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست براي بچه هاي بالاي يكسال ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻 نوش جان🌹🌹 كوچولوي شما كدو حلوايي دوست داره؟تو چه غذاهايي استفاده مي كنيد حتما واسم بنويسيد🤗🤗🤗 اينجا كلي چيز ياد ميگيري خوشحال ميشم پيج م رو دنبال كنيد🥰🌸 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #غذاي_كمكي #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

3

سلام سلام همگي سلام😘💜 لطفا لا...يك وس..يو كنيد تا بريم سراغ دستور پخت😉😉 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم كه خيلي باحال و خوشمزه ست اكثر بچه ها عاشق ش ميشن🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ يا آب ساده:نصف استكان كره:١٥گرم 🌸پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست براي بچه هاي بالاي يكسال ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻 نوش جان🌹🌹 كوچولوي شما كدو حلوايي دوست داره؟تو چه غذاهايي استفاده مي كنيد حتما واسم بنويسيد🤗🤗🤗 اينجا كلي چيز ياد ميگيري خوشحال ميشم پيج م رو دنبال كنيد🥰🌸 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #غذاي_كمكي #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن