پست های مشابه

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش و‌بچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج رو‌بجوشانید تا نرم بشه و‌مثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو

25 اسفند 1399 17:28:11

142 بازدید

mama_jaann

سلام ⚠️این پست نیاز به دقت فراوان دارد😬 ✳️اینایی که داخل اسلاید گذاشتم یعنی باورهای غلط هستن فردا نگید پس چرا گفتی فلان چیز رو بده فلان و نده😁😉 ⁉️شما دیگه چه باورها و خرافاتهایی شنیدید؟؟ ✅موز رو از ۶ماهگی با خیال راحت به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوشمزه ست فقط ی کم گرونه😥😆 ✅پنیر کم نمک از۹ماهگی مجازه و میتونه کلی غذای انگشتی خوب باهاش واسه بچه ها درست کنید،پنیر رو با انواع مغزیجات پودر از۹-۱۰ماهگی(گردو ،بادام،پسته و...)به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوبه👌🏻😍 ✅مواد اولیه خوراکی(سبزیجات،گوشت و مرغ و ماهی،صیفی جات و...)رو میتونید باخیال راحت فریز کنید و نگران از بین رفتن خاصیت ش نباشید.❄️ ✅اگه کوچولویی تاخیر در تکلم داره هیچ خوراکی نه بدترش میکنه نه بهتر تنها راه درمانش مشاوره با گفتار درمانه🤓 ✅لثه های بچه ها انقدری سفت هستن که هرچیزی که بین دو انگشت شما له بشه اونا هم بتونن له ش کنن پس غذای میکس رو کم کم حذف کنیدتا کوچولوتون جویدن رو یاد بگیره.👶🏻👧🏻 💜ممنون از وقتی که گذاشتید،لطفا اگه براتون مفید بود لا..یک و ذخ..یره کنید و برای دوستاتون بفرستید.تا از پیج من حمایت کرده باشید❤️❤️❤️❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کودکان #کودک

09 شهریور 1400 18:56:35

87 بازدید

mama_jaann

سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم زمستان و عاليه واسه وزنگيري و هنگام سرماخوردگي👌🏻عالي واسه شبهاي زمستان😋😋 خوشگلا چرا لا..يك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سي..وش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓 ✅سوپ گوشت و شلغم معجزه درمان سرماخوردگي(+٨) هويج:نصف يك عدد🥕 سيب زميني:نصف دونه كوچولو🥔 شلغم:٢عدد كوچك عدس:١قاشق غذا خوري برنج:نصف قاشق غذا خوري🍚 ورميشل:به اندازه دلخواه🍜 عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي كوچك🥩 ♨️اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻 نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. اگر از اكسپلور ميايد لطفا پيج ما رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #سوپ #غذاي_سالم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرماخوردگی #كرونا

01 دی 1400 10:02:54

296 بازدید

mama_jaann

✅گفتاری به زبان ساده درباره قاعدگی❤️ 🩸قاعدگی یا عادت ماهانه، که ما به صورت عامیانه آن را «پریود» می‌نامیم، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم  یا همان آندومتر است. خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع می‌شود. شما در زمان پريود ناتوان نمي شويد،فقط كمي احساس درد در روزاي اول امكان داره حس كنيد كه با اقدامات درماني (كمپرس گرم-دمنوش هاي ارامش بخش-داروهاي مجاز-استراحت و...)حل ميشه از نظر روحي هم نياز به حمايت عاطفي و درك شدن بيشتر از اطرافيان داريد😍 شما ميتونيد ورزش كنيد،به كارهاي خود ادامه بديد و فعاليت هاي روزمره خودتون رو از سر بگيرد🤗🤩  ✳️چه نوع پریودی «عادی» است؟ یا به عبارت دیگر چه علایم و یا تغییراتی طبیعی هستند؟ * چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین ۲۴ تا ۳۸ روز طول می‌کشد. یعنی هر پریود باید بین ۲۴ تا ۳۸ روز بعد از شروع پریود قبلی آغاز شود. * پریود یاخونریزی قاعدگی که بین ۴ تا ۷ روز طول بکشد سالم و طبیعی است. * میزان خونی که از بدن دفع می‌شود اگر بین ۵ تا ۸۰ میلی‌لیتر * دیدن لخته خون به ویژه در روزهایی که خونریزی شدیدتر هست طبیعی است. * تغییر رنگ خون قاعدگی در طول پریود طبیعی است. معمولا هنگامی که شدت خونریزی کم است رنگ خونی که دفع می‌شود تیره‌تر است . اگه سوالي درباره پريود بعد زايمان داري هايلايت مراقبت مادران رو ببين😍 #پريود #سيكل_قاعدگي #خانمها #زنان #كودك #تغييرات_هورموني

08 اسفند 1399 17:28:18

40 بازدید

mama_jaann

کپشن مهم👇🏻😇 سلام براي تهيه هر نوع از حبوبات ميتونيد از روش بالا يا روشي كه توي كپشن ميگم استفاده كنيد: 🔶روش اول(ويدئو):حبوبات رو ٢٤ساعت خيس كنيد و چند سري آب ش رو عوض كنيد بعد داخل شيشه بريزيد و روي سرش توري گذاشته و با كش محكم ببنديد و ٢-٣بار در روز حبوبات رو بشوريد و آبش رو كامل خالي كنيد تا بو نگيره(ميتونيد شيشه رو برعكس بزاريد تا آب كامل خارج بشه)،بعداز گذشت ٣-٤روز جوانه ها حدود١سانت رشد كردن و آماده مصرف هستند.😇😇 🔶روش دوم:يك پارچه نازك كه زيرش پلاستيك باشه پهن كنيد و حبوبات خيس شده رو روش بريزيد و يك توري روي حبوبات بكشيد ٢-٣بار در روز با آبپاش بهش آب بديد تا خشك نشن بعد از٣-٤روز كه جوانه ها رشد كردن آماده مصرفند.😍😍 🔺نكات مهم:👇🏻 ١-جوانه ها رو به صورت خام ٢-٣روز ميتونيد داخل بخچال نگه داريد.👌🏻 ٢-جوانه ها به همراه خودحبوبات رو ميتونيد كامل روي پارچه خشك كنيد،آسياب كنيد و سپش از الك رد كنيد و داخل سوپ بچه ها ازش استفاده كنيد.✅ ٣-جوانه ها و حبوبات رو ميتونيد بپزيد و فريز كنيد.✳️ ٤-بهتره حبوبات رو در محل تاريك و كمي گرم بزاريد تا زودتر رشد كنند.👏🏻👏🏻 ٥-از جوانه ها ميتونيد در انواع سوپ،سالاد،كته و كتلت استفاده كنيد. ٦-جوانه ها از ٨ماهگي مجاز است.🥰 #غذای_کودک #مادران_اکتیو💃 #جوانه_گندم #جوانه_ماش #جوانه_عدس_خانگی #غذای_کمکی_کودک #نوزاد #جوانه_حبوبات @mama_jaann

21 دی 1399 16:59:06

103 بازدید

mama_jaann

غذای کودک(٨+) *سوپ ورمیشل * ورمیشل یا ماکارونی سیب زمینی هویج پیاز رب خونگی یا پوره گوجه گوشت چرخ کرده ابتدا کمی پیاز رو با روغن زیتون تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. غذا هاتون رو برامون بفرستید تا واسه نی نی ها طبخ کنیم و لذت ببرن🌹🌹 #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه

09 مهر 1399 09:35:04

125 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام شبتون بخير 😍امشب ي سوپ زمستوني خوشمزه داريم⛄️⛈ حتما درست كنيد چون هم خيلي مقوي هست و هم خيلي خوشمزه و راحت👌🏻🥰 🔺سوپ كدوحلوايي(٧+) مرغ:٢تكه كوچك🍗 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 هويج:نصف عددكوچك🥕 كدو حلوايي:به اندازه سيب زميني پياز:نصف عدد🧅 كره:٢٠گرم🧈 ✳️همه مواد رو به جز كدو حلوايي داخل كره تفت بديد و بعد از اينكه كمي پخت كدو رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا همه مواد با يك ليوان آب يا آب مرغ خوب بپزند.بعد هم سوپ رو بريزيد داخل ميكسر ويا با گوشتكوب برقي ميكس كنيد.🥰🌹سوپ شما اماده ست نوش جان😘😘 ✅نكات مهم:👇🏻 ١-اين سوپ واسه بچه هايي كه كدو حلوايي نميخورن عاليه👌🏻 ٢-بافت اين سوپ خيلي لطيفه و اكثر بچه ها خوششون مياد. ٣-اگه پياز رو حذف كنيد ميتونيداز ٦ماهگي به كودكتون بديد. ٤-كدو حلوايي سرشار از فيبرهست و واسه افرادي كه يبوست دارند توصيه ميشه👌🏻😍 #غذاي_كودك #كودك_سالم🍎#عذاي_كمكي_كودك_نوزاد #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_خانگي #غذاي_شش_ماهگي #کودک_سالم🍎# @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام شبتون بخير 😍امشب ي سوپ زمستوني خوشمزه داريم⛄️⛈ حتما درست كنيد چون هم خيلي مقوي هست و هم خيلي خوشمزه و راحت👌🏻🥰 🔺سوپ كدوحلوايي(٧+) مرغ:٢تكه كوچك🍗 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 هويج:نصف عددكوچك🥕 كدو حلوايي:به اندازه سيب زميني پياز:نصف عدد🧅 كره:٢٠گرم🧈 ✳️همه مواد رو به جز كدو حلوايي داخل كره تفت بديد و بعد از اينكه كمي پخت كدو رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا همه مواد با يك ليوان آب يا آب مرغ خوب بپزند.بعد هم سوپ رو بريزيد داخل ميكسر ويا با گوشتكوب برقي ميكس كنيد.🥰🌹سوپ شما اماده ست نوش جان😘😘 ✅نكات مهم:👇🏻 ١-اين سوپ واسه بچه هايي كه كدو حلوايي نميخورن عاليه👌🏻 ٢-بافت اين سوپ خيلي لطيفه و اكثر بچه ها خوششون مياد. ٣-اگه پياز رو حذف كنيد ميتونيداز ٦ماهگي به كودكتون بديد. ٤-كدو حلوايي سرشار از فيبرهست و واسه افرادي كه يبوست دارند توصيه ميشه👌🏻😍 #غذاي_كودك #كودك_سالم🍎#عذاي_كمكي_كودك_نوزاد #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_سالم #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_خانگي #غذاي_شش_ماهگي #کودک_سالم🍎# @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن