aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. اثر شش « میم » در #تربیت_کودک و#نوجوان اول: تو #محبوبی دوم: تو #محترمی سوم: تو #میتوانی چهارم: تو #مهمی پنجم: تو #مفیدی ششم: تو #میفهمی اگر ما در رفتار و گفتارمان این ۶ «میم» را به فرزندان مان انتقال دهیم «میم هفتم» که "موفقیت" است، خود به خود خواهد آمد. یعنی #باتری_روانی انرژی دهنده فرد شارژ خواهد شد. در آن صورت این کودک در #تحصیل و #زندگی و #کار و… موفق خواهد شد. #روانشناسی_کودک #تربیت_کودک #عالیه_هیبتی #بیرجند
10 اردیبهشت 1399 05:30:10
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. میشه هر شب یک ربع کمتر اخبار ببینیم، یک ربع کمتر با موبایلمون سرگرم باشیم، در عوض نیم ساعت با فرزندمون باشیم. فقط نیم ساعت. فقط تو خونه نباشیم. بلکه همدل و همبازی بچه مون باشیم. گوشی خاموش، تلویزیون خاموش، فقط و فقط بازی و خاطره سازی، زحمتی داره؟ بازی با بچه ها حال ما رو خوب میکنه، حال اونها رو هم خوب میکنه، همین لحظه هاست که واسه بچه ها خاطره میسازه. واسه بچه از بچگیش فقط خاطره هاش میمونه. خاطره های شیرین با پدر و مادر بودن، خیلی ارزشمنده. از امشب نیم ساعت بیشتر از همیشه کنار فرزندمون بمونیم. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #کودک #کودک_نوجوان #زمان_کیفی_با_کودک #زمان_ارزشمند #خاطره#فرزند#فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری#تربیت#عشق#مطالعه#بیرجند#بیرجند_شهر_من #مادر#پدر
03 آذر 1399 17:03:20
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #همسرانه #عشق#زمان_ارزشمند#حل_تعارض_در_رابطه #کودک_نوجوان #تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #بیرجند#مشاوره
26 آبان 1399 15:37:23
2 بازدید
aliyeh.heybatii
اگر تحولی در دل و زندگیمان روی داد مبارک است🍃 صافی دلها و نو شدن ها تبریک دارد❤️ امیدوارم رحمت بی دریغ پروردگار همواره بر لحظه های زندگیمان جاری باشد🌿 در سایه ی ایزد تبارک عید همگی بود مبارک🍃 #نوروز #عیدتون_مبارک #بهار #بهار۱۴۰۱ #سال_نو_مبارک #فروردین #تحول #نو_شدن_رو_شروع_کن #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
29 اسفند 1400 06:00:34
9 بازدید
aliyeh.heybatii
. وقتی جلوی جمع از اون و تواناییهایش تعریف می کنید ببینید چطوری چشاش برق میزنه و اعتماد به نفسش به اوج میرسه و با محبت شما رو نگاه می کنه و توی دلش میگه مرسی مامانی روزی که جشن تولدشه و شما اون روزو که خدای مهربون اونو به شما هدیه داده رو جشن میگیرین بهش احساس مهم بودن میدین وقتی که صبح ها با بوسه بیدارش می کنین و شب ها با بوسه و لالایی میخوابونیدش اون میفهمه که چقدر دوستش دارین برای یه کودک مهم ترین لذت دنیا اینه که احساس کنه پدر و مادرش عاشقانه دوستش دارن... #کودک#تربیت#روانشناسی_کودک#کودک_ونوجوان#جشن_تولد#اعتماد_به_نفس #عزت_نفس#توانایی_کودکان #عشق_مادر #عشق_پدر #والدین #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
11 بهمن 1399 17:55:45
0 بازدید
aliyeh.heybatii
وقتی بر سر کودکمون فریاد می زنیم و یک واکنش هیجانی از خودمون نشون می دیم فقط یک پیام رو به اون می دیم! " من رو آروم کن" مهم نیست چه کلماتی از دهانمون بیرون میاد و رگبار تند کلامی چقدر طول می کشه یا فرزندمون چند سالشه، پیام ما اینه " لطفا منو آروم کن" و مثل اینه که با التماس از اون ها می خوایم تا اضطراب و تنش ما رو آروم کنن. ما با فریاد زدن به فرزندمون می گیم که ما نمی تونیم این حقیقت رو قبول کنیم که تو از من اطاعت نمی کنی، حرف شنو نیستی و آرام نمی گیری و چون نمی تونم این وضعیت رو کنترل کنم، اختیارم رو از دست می دم و فریاد می زنم! لطفا از چیزی که می خوام اطاعت کن تا آروم بگیرم. واکنش هیجانی من به رفتار تو بستگی داره. به این فکر کنین که چطور یک کودک چهار ساله یا چهارده ساله می تونه با این همه فشار کنار بیاد! شما تمام دکمه های هیجانی خودتون رو به دست ناتوان فرزندتون می دین و از اون انگار درخواست می کنین که: " من رو آروم کن عزیزم، چون من نمی تونم خودمو آروم کنم!" این روش رو تمام کنین و کنترل هیجانات خودتون رو دوباره به دست بگیرین. #کنترل_خشم#واکنش_هیجانی#آرامش#فریاد#تربیت_فرزند#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی#بیرجند_شهر_من
23 بهمن 1398 06:12:56
3 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. هر آدمی میتواند به تنهایی از پس زندگی خودش بربیاید .اما همین که وارد یک رابطه ناسالم می شود ترس به سراغش می آید ؛ترس از اینکه نتواند از عهده خودش بر بیاید. چرااا؟ رابطه ناسالم کاری می کند که فرد ارزش واعتبار خودش را منوط به رابطه بداند .ترس ذاتی نیست بلکه خلق می شود ؛یا خودتان آن را ایجاد می کنید یا عوامل محیطی آن را ایجاد میکنند. در رابطه های خشونت آمیز که یک نفر اعمال خشونت می کند و همه چیز را در کنترل خودش دارد،قربانی معمولا دچار وابستگی ناشی از ترس می شود. ترس از تنهایی،ترس از پیدا نکردن فرد بهتر،ترس از آینده بدون دیگری و ترس از ناتوانی در اداره زندگی، مهمترین ترس ها هستند که باعث ادامه یک رابطه ناسالم می شوند. افراد،زمانی گرفتار این ترس ها می شوند که به خودشان توجهی نمیکنند و برای خودشان ارزشی قائل نیستند. این افراد همیشه میخواهند با اتکا به دیگران رشد کنند. تصمیم بگیریم که در تنهاترین موقعیت هم ابتدا به خود تکیه کنیم...! #رابطه_ناسالم#رابطه_عاطفی #خشونت#ترس#وابستگی#کنترل#تعهد#استرس#اضطراب#ناتوانی#روانشناسی#مشاوره