aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. اگه والدینی که کودک یا کودکانشون رو #کتک میزنند به آسیب هاش آگاه بودند،به دلیل کتک زدنشون آگاه بودند و به جایگزین کتک زدن آگاه بودند هیچ وقت کودکانشون رو کتک نمیزدند. در دلبستگی کودکان یک مفهوم به نام ترس بی راه حل وجود داره که گفته میشه وقتی کودکان توسط پدر و اطرافیان تهدید میشن به کتک خوردن به آغوش اولین منبع دلبستگی یعنی مادر پناه میبرن بعد وقتی مادر خودش کتک میزنه کودک نمیدونه از بغل این منبع اصلی به کجا پناه ببره و دچار ترس بی راه حل میشه و بیشترین آسیبها از همین جا شروع میشه هیچ پدر و مادری حق نداره از این کلمه استفاده کنه که چاره ای جز کتک زدن نداشتم حق نداره... چون چاره دقیقا در درون خودشه ،علت کتک زدن کودک دقیقا در درون شما نهفته ست نه کودک پس به خودتون حق این کارو ندید همیشه تو صحبتام با والدینی که بچه ها رو کتک میزنن میگم اگه این بچه حق انتخاب داشت هیج وقت شما رو به عنوان پدر یا مادر انتخاب نمیکرد لطفا هر مشکلی دارید در جهت رفعش تلاش کنید اگه نمیتونید خشمتون رو کنترل کنید مدیرت خشم رو یاد بگیرید اگه مشکلات زناشویی دارید به زوج درمانگر مراجعه کنیدو... ،مطالعه کنید ،مطالعه کنید ،مطالعه کنید... #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #نوجوان #خانواده
13 شهریور 1399 13:57:01
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. تفاوت مادر مضطرب و خلاق: مادر داره سبزی خورد میکنه یا سالاد درست میکنه. در همچین موقعیتی اگر بچه ۱۸ ماه تا ۳ سال داشته باشه، احتمال اینکه بخواد اونم این کار رو انجام بده خیلی زیاده. ⛔️مادر مضطرب نکن بچه، برو کنار، نیا نزدیک، مگه نمیگم دست نزن، خطرناکه، برو با عروسکات بازی کن، اعصابمو خورد کردی، وای از دست تو، اصلا میذارم کنار تا بعد. ✅مادر خلاق یه پارچه میاره یه کم سبزی یا گوجه و... میذاره و یه کارد پلاستیکی یه بار مصرف به بچه ش میده، میگه بیا مسابقه بدیم، آفرین، کمک مامان میکنی، دختر( پسر) گل مامان. ✅مادر خلاق باعث تقویت مهارتهای ادراکی و حرکتی، حس مسئولیت پذیری ، ابتکار و استقلال و رشد مهارتهای اجتماعی، و بهبود کیفیت ارتباط والد و کودک خواهد شد. ⛔️مادر مضطرب باعث لجبازی ، پرخاشگری، تخریب اعتماد به نفس و خلاقیت وتضعیف مهارتهای اجتماعی و عدم تعامل مثبت با کودک خواهد شد. #مادر_خلاق#مادر_مضطرب#ارتباط_والدین_کودک #ارتبا_موثر #والدین_آگاه_فرزندان_موفق #خلاقیت#مسئولیت#تخریب_اعتماد_به_نفس #فرزندپروری#فرزند_پروری #عالیه_هیبتی#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند#بیرجند_شهر_من#birjand
21 خرداد 1399 05:29:49
0 بازدید
aliyeh.heybatii
آیا هر نوع شیطنت کودکانه مساوی بیشفعالیه؟ وقتی یک الگوی پایدار از عدم توجه و یا بیشفعالی و رفتارهای تکانشی تو بچه وجود داشته باشه، جوری که این رفتارها خیلی شدیدتر و بیشتر از بچههای همسن و سال با سطح رشدی مشابه باشه، میشه از اختلال نقص توجه/ بیشفعالی (ADHD) صحبت کرد. این اختلال در پسرها شایعتر از دخترها هست. ممکنه که در دوران شیرخواری شروع بشه اما به ندرت تا دوره نوپایی تشخیص داده میشه. بچههای مبتلا تو دوره شیرخواری اکثرا پرتحرک هستن؛ کم خواب و کم غذا هستن و زیاد گریه میکنن؛ نسبت به محرکها بسیار حساس هستن (توجه داشته باشید که هر کدوم از این نشانهها میتونن به خاطر عواملی غیر از اختلال بیشفعالی/ نقص توجه بوجود بیان و تشخیص به عهده متخصص هست) عوامل ژنتیکی و عوامل روانی اجتماعی (استرسهای محیطی، مشکلات خانوادگی و...) در بروز این اختلال سهم دارن. این اختلال شامل سه دسته میشه و برای تشخیص باید دست کم شش مورد از نشانهها به مدت شش ماه وجود داشته باشه تا بشه تشخیص گذاشت نقص توجه: 🔹 فعالیتهای تحصیلی، کار و .. رو با بیدقتی انجام میده 🔹 تو حفظ توجه روی تکالیف یا بازی مشکل داره 🔹 دستورالعملها رو کامل اجرا نمیکنه و تکالیفش رو نصفه رها میکنه 🔹 زیاد وسایلش رو گم میکنه 🔹 نسبت به محرکهای بیرونی خیلی توجه نشون میده و به راحتی حواسش پرت میشه 🔹 خیلی فراموشکاره بیشفعالی: 🔹 بیقراره و مدام دست و چاهاش رو تکون میده 🔹 نمیتونه خیلی منتظر بشینه 🔹 در جاهایی که انتظار میره آروم باشه میدوه و از در و دیوار بالا میره، انگار بیقراره 🔹 اکثرا در حال حرکته 🔹 اکثرا زیاد حرف میزنه 🔹اکثرا حرف بقیه رو قطع میکنه 🔹 قبل اتمام سوال جواب میده 🔹 نمیتونه نوبت رو رعایت کنه نوع ترکیبی: 🔹 کودک هم پرتحرک است و هم مشکل توجه و تمرکز داره. یادتون باشه شیطنتهای بچههای کوچیک لزوما به معنی بیشفعالی نیست. ضمنا آپارتماننشینی و مشکلات ارتباطی والدین تاثیر زیادی روی نوع تعامل بچه با دنیای بیرونی داره. خیلی اوقات وقتی رابطه والدین به سمت بهبودی پیش میره، اختلالات تو اعضاء خانواده کاهش پیدا میکنه و جو خانواده به سمت سلامت و آرامش حرکت میکنه. #شیطنت#بیش_فعالی#اختلال_نقص_توجه #اختلال_نقص_توجه_بيش_فعالي #تحرک#تمرکز#رابطه_ی_والدین#آرامش #سلامتی#خانواده#تربیت_کودک #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
27 تیر 1400 17:45:45
1 بازدید
aliyeh.heybatii
امشب منتظر تک تک شما والدین عزیز هستیم ❤ @ali_dastgerdii
11 اردیبهشت 1399 15:00:11
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. پدرها و مادرها مقابل فرزندانشان همدیگر را نوازش نمی کنند و در آغوش نمی کشند و اینکار را مقابل کودک زشت می دانند... اما هنگام مشاجره رعایت فرزند را نمی کنند و مقابل او با هم مشاجره می کنند. و فرزند چه بسا از داد و بیداد آنها به گریه می افتد. خوب حالا کودکان از کجا مهرورزی بیاموزند؟ نوازش و مهرورزی ممنوع است. در مدرسه ممنوع است. در خانواده ممنوع است... پس ذهن کودک بیشتر از مهرورزی، خشونت را می آموزد. جان لنون چه زیبا گفته :در جهانی زندگی میکنیم که باید پنهانی هم را در اغوش بگیریم ، در حالی که در روز روشن خشونت را تمرین میکنیم. #مهرورزی#شفقت#نوازش#خانواده#پدر#مادر#کودک#خشونت#مشاجره_والدین#کودکان#ارتباط_موثر#کودک_موفق#تربیت#فرزند#فرزندپروری#فرزند_پروری#فرزند_پروری_مثبت#عالیه_هیبتی#بیرجند
02 تیر 1399 05:22:35
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. مکیدن انگشت شست در بچه ها امری شایع است.بچه ها وقتی به دنیا میان به خاطر نیازغریزی که به مکیدن دارن رو میارن به خوردن انگشت شست.کم کم این قضیه تبدیل به منبعی برای رسیدن به آرامش میشه ودر مواقع حساس زندگی موقع گرفتن از شیر،گرفتن از پوشک،عوض کردن جای خواب ومواقعی که استرس کودک بالا میره،مکیدن انگشت شست هم شدت میگیره.این قضیه اصلا چیز عجیب و غریب ووحشتناکی نیست ویک نیاز کاملا طبیعی در بچه هاست. حالا تو بعضیا این نیاز کمتره وفقط با مکیدن سینه مادر یا شیشه شیر یا پستانک ارضا میشه ،ولی تو بعضیا این نیاز بیشتره واز انگشت شست هم برای ارضا این نیاز استفاده میشه . هیچ عجله و اصراری برای ترک این عادت نیست چون با بالا رفتن سن کودک و جایگزین شدن عادت ها و علایق جدید عادت خوردن شست کم کم کنار میره گاها ممکنه تا ۴ یا۵ سالگی هم این عادت ادامه دار بشه ،اگه تا سن پیش از دبستان همچنان این عادت وجود داره میتونید برای ترکش از روانشناس کودک کمک بگیرید . ولی قبل این سن چیز عجیبی نیست واصراری هم برای ترک وجود نداره. البته بعضی از پزشکان معتقدند مکیدن انگشت باعث اختلال در رشد دندان ها میشه .من از جنبه روانشناسیش میگم که مشکلی نداره . به این خاطر میگم که اگه تا سن پیش از دبستان ادامه پیدا کرد کمک بگیرید چون دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. اول باید دلایل بررسی بشه وبعد با توجه به اون درمان برای ترک شروع بشه.راه های مختلفی وجود داره یادتون باشه هر چی بیشتر تذکر بدین،هر چه بیشتر به این قضیه توجه نشون بدین بدتر باعث تثبیت و تقویت این قضیه میشین. #رفتار_درمانی_کودک #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی
22 دی 1398 06:15:31
6 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. چه زمانی گریه های بچه ها رو نادیده بگیریم؟ زمانی که گریه هاش در حین (مریضی یا دردمثل دندان دراوردن) یا به دلیل (ناتوانی تاخیر درصحبت کردن) گریه میکند بی اعتنایی نکنید درد و ناتوانی اگر همراه با بی اعتنایی باشد تاثیر منفی زیادی بر کودک میگذارد زمانی به گریه فرزندتان بی اعتنایی کنید که تلاش کرده اید آرامش کنید،حواسش را پرت کردید،برایش به صورت کوتاه توضیح داده اید،با او همدردی کرده اید و نشان داده اید که درکش میکنید اما فرزندتان مصرانه تقاضایی دارد و میخواهد با جیغ و داد و گریه و نق به خواسته اش برسد، حالا وقت بی اعتنایی کردن است. #گریه_کودک #بی_اعتنایی_به_کودک #حواس_پرتی#سلامتی_کودک#ناراحتی_کودک#مادرانه#پدرانه_دخترانه#مادرانه_دخترانه#پدرانه_پسرانه#کودک_موفق#اعتماد_به_نفس #پدرانه_پسرانه#تربیت#فرزند_پروری#فرزندپروری#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند