پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. اینقدر ترسو نباش ... این خطرناک ترین جمله ای است که می توانید بگویید. هرگز کودک تان را بخاطر احساساتش در موضع ضعف قرار ندهید. بیشتر از هرکس خود کودک می خواهد ترس هایش را از بین ببرد اما مشکل اینجاست که نمی داند چطور اینکار را بکند. کودکان خیلی نگران نحوه بروز نگرانی شان هستند و همین برچسب ها باعث میشود ترس شان بیشتر بشود. حتی قبل از اینکه شما از این جمله استفاده کنید، آنها خودشان را با بچه هایی که در موقعیت مشابه کمتر می ترسند مقایسه می کنند. در واقع خود اضطراب دلیل اصلی بخشی از ترس کودک است. اگر رفتار والدین احساس گناه کودک را بیشتر کند، شرایط بدتر میشود. . #فرزندپروری #فرزند_تربیت #فرزنذپروری_مثبت #فرزند_پروری #ضعف_کودک #ضعف_کودکان #احساس_گناه_کودک #بیرجند #بیرجندیها #بیرجند_شهر_من #روانشناسی_کودک #روانشناسی_خانواده #عالیه_هیبتی #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک

09 تیر 1399 07:29:21

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. ۱۰ چیزی که به جای "گریه نکن" می تونید به کودک بگویید تو حق داری ناراحت باشی می فهمم چقدر برای تو سخته من در کنارتم در موردش به من بگو دارم گوش می دم، می فهمم به نظر #عادلانه نیست آن واقعا نگران کننده، ناراحت کننده به نظر می رسه من در موردش به تو کمک می کنم من به خاطر تو اینجام میدونم به فضا و فرصتی برای خودت نیاز داری، نزدیکت می مونم اگه کمکی نیاز داشتی... #آرامش#همدلی#مادر#پدر#کودک#نگرانی#ارتباط_موثر #تربیت_کودک#فرزندپروری #عالیه_هیبتی

29 اسفند 1398 06:51:34

0 بازدید

aliyeh.heybatii

میدونی؟ من متوجه میشم که آدم دلش میخواد هم پسر داشته باشه هم دختر .👧👦 اما چیزی که اذیتم میکنه😞 اینه که وقتی دختر یا پسر نداشته باشی‌ انگار امتیازی رو از دست دادی!😑 صحبت هایی که میشنوم که بقیه میگن: وای تیم فوتبال راه انداختی! وای بیچاره دختر نداری! وای کاش این یکی بچه ات پسر میشد! وای با اینهمه پسر کارت دراومده! وای کاش دخترات داداش داشتن! وای... خدا گفته: 《به هرکس بخواهم دختر و به هرکس بخواهم پسر میدهم.》 سوره شوری آیه ۴۹🌿 و ما از کجا میدونیم داشتن فرزندی دختر برامون بهتره یا پسر. بهتره از این به بعد دیدگاهمون رو عوض کنیم و ایمان داشته باشیم‌ به صلاحی که خدا برای بنده هاش مقدر کرده!🥰 و بگیم: خدا رو شکر چندتا پسر سالم داری😍 خدا‌‌‌رو شکر چندتا دختر سالم‌ داری😍 الهی صالح و عاقبت بخیر بشن...😘 شما چند تا بچه دارید؟ دختر یا پسر؟ از این صحبت ها تا حالا شنیدین؟؟؟ #دختر#پسر#کودک#والدین#پدر#مادر#دخالت_نکنیم #نظر #تربیت_سالم #فرزند_پروری #خدایاشکرت #والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

12 بهمن 1400 06:03:27

8 بازدید

aliyeh.heybatii

یسنا ❤و سودا❤ دوست داشتنی من روزتون مبارک❤❤ روز دختر بر همه ی دخترای گل ایرانی هم مبارک باشه😘 ماشالله یادتون نره😉 #روز_دختر #روز_دختر_مبارک #روز_دختر_بر_تمام_دختران_سرزمینم_مبارک #میلاد_حضرت_معصومه #میلاد_حضرت_معصومه_مبارک

21 خرداد 1400 12:16:37

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. وقتی می پرسید؛ چكار كنم بچه زير دوساله م ياد بگيرد منزل ديگران به وسايل دست نزند؟ انگار پرسيديد چكار كنم فرزند شش ماهم حرف زدن را ياد بگيرد! كودكان حدود يكسالگي به بعد وارد مرحله كشف محيط اطراف ميشود و مغز كودك وارد رشد حسي حركتي ميشود. رفتار والدين در اين دوره به كودكشان لجبازي يا همكاري را خواهد آموخت. در مهماني ها با حضور مهربانانه خود مراقب كودكتان باشيد اما انتظار اينكه در اين سن ياد بگيرد به هيچ چيز دست نزند انتظار زياديست. اين دوران گذراست وكودكي وارد مرحله لجبازي نشده به زودي به اطرافش بي توجه خواهد شد و علاقمند به بازي با همسالانش خواهد شد. اين واقعيت را بعنوان مرحله ايي از رشد سالم فرزندتان بپذيريد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌#کودک_نوپا #کودکان#مرحله_حسی_حرکتی #کشف_دنیا #رشد_سالم#تربیت#آموزش#فرزندپروری#عالیه_هیبتی#روانشناسی_کودک#بیرجند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

11 اردیبهشت 1399 05:29:55

1 بازدید

aliyeh.heybatii

به نظر شما تهدید بچه کار درستیه؟ آیا تهدید کردن تو درازمدت جواب میده؟ جواب خیلی‌ها به این سوال «نه» هست (که امیدوارم همینجور هم باشه). اما ممکنه در عمل خیلی پای‌بند به این جواب نباشیم. جملاتی مثل اینکه «بذار بابات بیاد، روزگارت رو سیاه می‌کنم» «حرف گوش ندی دیگه مامانت/بابات نیستم» «شلوغ کنی می‌ذارمت دم در» جملاتی تهدیدآمیز هستن که گاهی در مواجهه با لجبازی و بدقلقی بچه‌ها عنوان می‌شن و بعدا هم ممکنه باعث حس پشیمونی تو گوینده بشه. تکرار اینجور جملات باعث: ایجاد حس ترس و ناامنی و رها شدگی تو بچه می‌شه. ایجاد یک تصویرسخت‌گیر، عصبی، ترسناک و دوست نداشتنی از پدر یا مادر می‌شه. قانون‌گریزی و ترس از منابع قدرت. بچه یاد نمی‌گیره که رفتارهای اشتباه به چه دلیل نباید انجام بشن. اون یاد می‌گیره تا وقتی یه کسی مراقب رفتارش هست باید از رفتار اشتباه پرهیز کنه (مثل کسانی که در نبود پلیس چراغ قرمز رو رد می‌کنن). موانعی رو در سر راه رابطه صمیمانه شما با فرزندتون ایجاد می‌کنه. از نظر اون، شما یه والد عصبانی و سختگیر هستین که تهدید می‌کنه و از نظر شما، بچه‌تون لجباز و ناسازگار و اذیت کن هست.  راه حل مساله رو یاد نمی‌گیره. تو بزرگسالیش با تهدید و قهر سعی می‌کنه به جنگ مشکلاتش بره. یا مثلا به کار بردن جملاتی مثل «اه تو هم که عین باباتی!» این تشبیه سازی‌: تیشه به ریشه عزت نفس بچه می‌زنه. روی تصویر بچه از خودش، فردی که باهاش تشبیه شده و شما اثر منفی می‌گذاره.  باعث شکاف عمیقی تو خانواده و روابط میشه. فرصت زیستن به عنوان یک آدم مستقل رو ازش می‌گیره. چون ناخودآگاه اون همونی میشه که شما ازش می‌خواین و بهش نسبت می‌دین. حالا شما بگین که چه جایگزین مثبت و مناسبی برای اینجور جملات مخرب دارین؟ #فرزند#تربیت#والدین#کودک#نوجوان#خانواده#لجبازی#ناسازگاری #ناسازگاری_کودک #تهدید#قهر #جملات_منفی#ابیوز#ابیوز#آزار_روانی #کودک_ونوجوان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

22 خرداد 1400 16:36:21

2 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن