aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. تو نمیتونی خلبان بشی خلبانی شغل خطرناکی هست! اصلا تو فرق بین سازه ها رو نمیدونی، چطور میخوای نوازنده پیانو بشی! اول یاد بگیر آروم بشینی بعد درباره دانشمند شدن حرف بزن! درخانواده ما کسی باغبان نمیشه! به نظر من باید وکیل یا یک دکتر عالی بشی! فضانورد خیلی خنده داره! چهارتا مسئله ریاضی رو نمیتونی حل کنی! والد عزیز،کودک شما سرشار از اعتماد به نفسه و فقط داشته ها، توانایی ها،فرصت های مقابل و ماجراجویی های پیش روش رو میبینه و خوب بودن دنیا وزندگی روکاملا باور داره، این وظیفه اصلی مااست که ظرفیت درونی اون روبرای درگیر شدن با زندگی تقویت کنیم و بهش امید بدیم و خیلی زود حباب خیالش رو نشکونیم! باید به اون ها اجازه بدین که تا هروقت دوست دارن نقاشی کنن و نگران تصویر نهایی نباشن، ورزش کنن بدون اینکه به قهرمان شدن فکر کنن، به مدرسه برن و نگران نمره کم دردرسشون نباشن اگه اونها اسرار مارو برای نمره یا عملکرد خودشون ببینن کم کم علاقه شون روبرای یادگیری از دست می دن و فقط برای خوشحال کردن ماو نتیجه نهایی تلاش می کنن! اجازه بدین فرزندتو ن در تخیل خودش پرواز کنه و به او نگین که این فکر ها هیچ نتیجه ای براش نداره! از همین حالا شروع کنین! تربیت هوشیارانه تو هر مرحله ای از رشد کودک شروع بشه بهتر از اینه که هیچوقت اتفاق نیفته! توی هر فرصتی فرزندتون روتشویق کنین تا به صدای درونش گوش بده. عاشق یادگیری باشه و از مهارت آموزی لذت ببره عاقلانه خطر کنه و وقتی شکست خورد به خودش بخنده، اینجوری میتونیم به رشد خلاقیت واقعی درکودکمون کمک کنیم به تخیلات کودکت بال و پر بده بذار از این زندگی لذت ببره! #عالیه_هیبتی#هومن_هیبتی😉
20 بهمن 1398 18:38:47
1 بازدید
aliyeh.heybatii
مادر کامل با مادر کافی؟ ما هممون انسان هستیم، هممون تو زندگی اشتباه میکنیم, خسته میشیم، کلافه میشیم کم میاریم، ی روزایی حتی حوصله خودمونو نداریم چه برسه به بچمون، ی روزایی دلمون میخواد هیشکی کنارمون نباشه، تنهای تنها باشیم، بچه از سروکولمون بالا نره، یه روزایی اینقدرخسته هستیم که ممکنه عصبانی بشیم سر بچمون دادبزنیم، یا ممکنه شدت عصبانیتمون اونقدر زیاد باشه که از دستمون دربره و بچمون رو کتک بزنیم، آره همه اینا ویژگی کاملاطبیعیه یک انسانه، مادر هم دقیقا یک انسانه از این ویژگی های انسانی مثتثنی نیست، ی مادرحق داره گاهی خسته شه، حق داره حوصله بچشونداشته باشه، حق داره گاهی پیش خودش فکر کنه کاش اصلا به دنیا نمی آوردمش، آره حق داره همه ی این حس ها رو بدون عذاب وجدان داشته باشه، چرا عذاب وجدان؟ مگه ی مادر آدم نیست، اگر حس هاهمیشگی و دائمی باشه جای فکر داره، ولی همه ی آدما گاهی اینطوری میشن، بهتره هیچوقت صدامونو رو بچمون بلند نکنیمو نزنیمش.ولی یه موقع هایی خسته ایم، کلافه ایم، دست خودمون نیست، ممکنه این اتفاق بیفته، معنیش این نیست که مادر بدی هستی، معنیش این نیست که الان دیگه از نظر بچت بدترین مادر دنیایی و بشینی زار زااار گریه کنی، به خودت مسلط باش و ازین به بعدش رو جبران کن. تصمیم بگیر که جبران کنی، اینارو نمیگم ک مجوز بدم که بچتونو میتونید بزنید، یا سرش فریاد بکشید، نه اصلا، این کارها اصلا تایید شده نیست،ولی میگم اگر ی موقع از دستتون در رفت از خودتون متنفر نشید، فکر نکنید که دیگه ظالمتر ازشما پیدانمیشه، به فکر اصلاح باشین، یه خودتون حق بدین که گاهی خسته شین، اصلا گاهی فرزندتان رو برای چند ساعتی بسپرین دست یک فرد مطمئن و برای خودتون وقت بزارین، ی کاری کنین حالتونوخوب کنید. سندروم مادر کامل بودن، سمه، آسیبه، سعی کنید مادر کافی باشید، منم اینجام تا توی این مسیر کمکتون کنم 😊 #فرزند_پروری #مشاوره #درمان #مادر_کافی #عالیه_هیبتی
25 دی 1398 05:43:09
12 بازدید
aliyeh.heybatii
. آیا این طبیعی است که کودک من از لوازم آرایش من استفاده کند؟ بله این که کودکتان عاشق رژ لب درخشان شما باشد یا رژ گونه شما را بخواهد کاملا طبیعی است. و نه تنها دختر بچه ها بلکه پسر بچه ها نیز ممکن است به آرایش کردن و پوشیدن لباس های شما علاقه نشان بدهند. در واقع این دست کار ها جز بازی های وانمودی کودکان است و جای نگرانی ندارد. بچه ها دوست دارند تا لباس های مختلف و شخصیت های مختلف را امتحان کنند و خودشان را جای آنها بگذارند... به جای یک خواننده... فوتبالیست... بازیگر...و استفاده از لوازم آرایشی نیز قسمتی از این بازی هایشان است. شما باید این نوع رفتار کودک را نیز مانند سایر رفتار های کودکانه اش در نظر بگیرید، ولی اگر در مواجهه با این قضیه، با کودک دعوا کنید و شدیدا مخالفت کنید حتی می توانید باعث حساسیت بیشتر کودک و مبارزه ی بیشتر او در استفاده از لوازم آرایش شوید. البته کاملا درست و صحیح است که شما در این قضیه برای کودک قانون ها و محدودیت های لازم را بگذارید. همان طور که ممکن است نتواند لباس های بازی اش را در هر جایی بپوشد، برای استفاده از لوازم آرایش نیز محدودیت دارد و نمی تواند در مهد، مدرسه و یا مکان عمومی از آنها استفاده نماید. همیشه نظارت لازم در استفاده از این لوازم را برای کودکتان داشته باشید و مواد آرایشی که برای سلامت او مضر است را از دسترس اش دور نگه دارید.
18 بهمن 1398 05:56:38
1 بازدید
aliyeh.heybatii
شما بنویسید چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا کاش های آینده نشوند؟ #حسرت_والدین #کودکان#تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری #کودک_نوجوان #تربیت#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند #مشاوره #درمان#مشاوره_تلفنی_آنلاین
12 آذر 1399 15:25:39
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. دو نکته مهم در مورد برخورد اصولی با #پرخاشگری فرزند نکته ۱ : زمانی که فرزندمان پرخاشگری میکنه، پرخاشگریش رو با پرخاشگری جواب ندیم. مثلاً اگر داد میزنه ما بلندتر داد نزنیم که ساکت بشه. در این صورت فرزند ما یاد میگیره که در جواب پرخاشگری دیگران باید پرخاشگری کنه. یعنی اگر یکی بهش حرف زشتی زده باید در جوابش حرف زشت تری بزنه و... و در کل پرخاشگری فرزند ما در این صورت تقویت میشه. حتی اگر اون لحظه از ترس ساکت بشه. نکته ۲ : اگر به درخواست فرزندمون جواب رد دادیم و شروع کرد به پرخاش کردن، به هیچ وجه جوابمون رو مثبت نکنیم. اگر پرخاش کرد و جواب منفی ما مثبت شد، یعنی داریم پرخاشگری فرزندمون رو تقویت میکنیم. یعنی داریم قرار ملاقات میزاریم با پرخاشگری های بعدی فرزندمون #پرخاشگری#بی_توجهی#رفتارهای_نادرست#فرزند_پروری#تربیت#خشم#مهارتهای_زندگی #اصول_فرزند_پروری#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند_شهر_من #مشاوره#درمان_پرخاشگری_کودکان
13 مرداد 1399 05:35:40
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
برشی از دوره ی آرامم