پست های مشابه

aliyeh.heybatii

الوعده وفا😊 به امید خدا هر هفته دوشنبه صبح ها در خدمت عزیزانی هستم که درباره کودکانشون سوالاتی دارند وسعی میکنم در حد توانم پاسخگو باشم... ♦️لطفا اگر شرایط پرداخت حق مشاوره دارید اجازه بدین عزیزانی که این توان رو ندارن از این فرصت استفاده کنن ملاک فقط پیام شماست🌹 #فرزندپروری #روانشناسی_کودک #تربیت_کودک #آموزش_والدین #درمان_کودک #درمانگر_تخصصی_کودک#عالیه_هیبتی #بیرجند_شهر_من

02 اسفند 1398 15:08:05

3 بازدید

aliyeh.heybatii

. هوشمندانه رفتار کنید شما هم همیشه منظورتونو منفی منتقل میکنید به دیگران؟ همیشه با کودکان مثبت صحبت کنید.بااین کار بیشتر به تقاضای شما پاسخ مثبت میدهد. کلا مثبت صحبت کردن باعث میشه زودتر و بهتر به هدف دلخواهتون برسید چه با کودکان وچه بزرگسالان #هوشمندانه #مثبت #منظور #هدف #کودکان #بزرگسالان#مهارتهای_کلامی#مهارتهای_ارتباطی #مهارتهای_زندگی#مهارتهای_فرزندپروری#مهارتهای_اجتماعی#مهارتهای_رفتاری#بیرجند_شهر_من

30 آذر 1398 06:20:52

9 بازدید

aliyeh.heybatii

سرفصل های اصلی دوره: مراحل رشد تربیت جنسی کودک با والدین آگاه موانع آموزش جنسی به کودکان مفهوم اندام های خصوصی و کارکرد آن درک جنسی کودکان در سنین مختلف آموزش مفهوم غریبه و آشنا حریم خصوصی نحوه ی پاسخ دهی به سوالات جنسی کودکان رفتارهای متعارف کودکان سوالات رایج کودکان در سنین مختلف و نحوه ی پاسخ والدین کنجکاوی های جنسی کودکان واکنش های غلط به سوالات کودکان مهارت نه گفتن و جرات ورزی نکاتی برای والدین جهت جلوگیری از آزار جنسی ویژگی های فردی که کودک را ابیوز میکند پیشگیری و درمان آزار جنسی کودکان رفتارهای جنسی مشکل ساز در کودکان بلوغ دختران و پسران خودارضاعی اشتباهات والدین در تربیت جنسی کودک و...

12 آبان 1400 12:56:49

6 بازدید

aliyeh.heybatii

. راه‌هایی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید به کاهش کج خلقی کودکان کمک کنید: کاهش استرس: گرسنگی، خواب‌آلودگی و اضطراب ممکن است کودکان را بیشتر در معرض کج خلقی قرار دهد خودتان را با احساسات کودک هماهنگ کنید: اگر از احساسات کودک خود آگاهی داشته باشید، می‌توانید حدس بزنید یا پیش‌بینی کنید که چه زمان‌هایی کودک در معرض کج‌خلقی است. زمانی که برانگیختگی کودک را تشخیص دادید، با او صحبت کنید و به او کمک کنید که احساسات خود را کنترل کند شناسایی عوامل اضطراب: ممکن است زمانی که در حال خرید کردن هستید، کج خلقی کودک شروع شود. می‌توانید موقعیت‌های کج‌خلقی کودک را پیش‌بینی و آن را تغییر دهید درباره نوع احساسات، با کودک صحبت کنید: زمانی که کودک در موقعیت‌های ناراحت‌کننده قرار می‌گیرد، او را تشویق کنید که احساسش را نام‌گذاری کند. مثلا از او بپرسید، آیا اسباب‌بازی‌ات را به این دلیل پرت کردی چون از کار نکردن آن عصبانی بودی؟ به نظرت چه کار دیگری می‌توانی انجام دهی؟ #کودک#کج_خلقی#عصبانیت#اختلال_نافرمانی#اضطراب#افسردگی#خواب_آلودگی#گرسنگی#استرس#کودک_نافرمان#کودک_شاد#آرامش#رواندرمانی_کودک#عالیه_هیبتی#بیرجند

25 تیر 1399 05:25:00

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. زمانی که درخواستی دارد بگويد لطفا زمانی که چيزی دريافت كرد بگويد متشكرم زمانی که کسی وارد اتاقش می شود به احترام او ،سرگرمی های الكترونیکی اش را كنار بگذارد زمانی که با دیگران صحبت می كند به چشم های آنها نگاه كند. صبر كند صحبت ديگران تمام شود ، بعد شروع به صحبت كند. قبل از هر نوع آموزش مستقیم ، الگوی او باشید. کودکان از دیدن ، ۹ برابر بیشتر از شنیدن می آموزند. #تربیت#ترببت_کودک #آداب_معاشرت_کودکان #احترام#الگوی_کودک #کودک_موفق#کودک_شاد#فرزندپروری#فرزند_پروری#آموزش_مستقیم#عالیه_هیبتی#ببرجند ⁣

15 تیر 1399 06:12:30

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. ببین دختر عموت لباساشو چقدر تمیز نگه میداره.! میبینی پسرخالت چقدر مودبه و به همه سلام میکنه.! نگاه کن به فلان همکلاسیت ببین چه شاگرد زرنگیه! ببین...! "مقایسه کردن" حرمت نفس کودک رو از بین می‌بره و دنیای اون رو نا امن می‌کنه و باعث میشه ازوجود خودش ناراضی باشه و به دیگران حسودی کنه..!!! لطفاً لطفاً دست از مقایسه کردن بردارید #مقایسه #اعتماد_به_نفس #حرمت_نفس #حسادت #فرزندپروری #عالیه_هیبتی #درمانگر_کودک_و_نوجوان

26 مهر 1399 07:21:09

1 بازدید

عالیه هیبتی

0

1

مادر کامل با مادر کافی؟ ما هممون انسان هستیم، هممون تو زندگی اشتباه میکنیم, خسته میشیم، کلافه میشیم کم میاریم، ی روزایی حتی حوصله خودمونو نداریم چه برسه به بچمون، ی روزایی دلمون میخواد هیشکی کنارمون نباشه، تنهای تنها باشیم، بچه از سروکولمون بالا نره، یه روزایی اینقدرخسته هستیم که ممکنه عصبانی بشیم سر بچمون دادبزنیم، یا ممکنه شدت عصبانیتمون اونقدر زیاد باشه که از دستمون دربره و بچمون رو کتک بزنیم، آره همه اینا ویژگی کاملاطبیعیه یک انسانه، مادر هم دقیقا یک انسانه از این ویژگی های انسانی مثتثنی نیست، ی مادرحق داره گاهی خسته شه، حق داره حوصله بچشونداشته باشه، حق داره گاهی پیش خودش فکر کنه کاش اصلا به دنیا نمی آوردمش، آره حق داره همه ی این حس ها رو بدون عذاب وجدان داشته باشه، چرا عذاب وجدان؟ مگه ی مادر آدم نیست، اگر حس هاهمیشگی و دائمی باشه جای فکر داره، ولی همه ی آدما گاهی اینطوری میشن، بهتره هیچوقت صدامونو رو بچمون بلند نکنیمو نزنیمش.ولی یه موقع هایی خسته ایم، کلافه ایم، دست خودمون نیست، ممکنه این اتفاق بیفته، معنیش این نیست که مادر بدی هستی، معنیش این نیست که الان دیگه از نظر بچت بدترین مادر دنیایی و بشینی زار زااار گریه کنی، به خودت مسلط باش و ازین به بعدش رو جبران کن. تصمیم بگیر که جبران کنی، اینارو نمیگم ک مجوز بدم که بچتونو میتونید بزنید، یا سرش فریاد بکشید، نه اصلا، این کارها اصلا تایید شده نیست،ولی میگم اگر ی موقع از دستتون در رفت از خودتون متنفر نشید، فکر نکنید که دیگه ظالمتر ازشما پیدانمیشه، به فکر اصلاح باشین، یه خودتون حق بدین که گاهی خسته شین، اصلا گاهی فرزندتان رو برای چند ساعتی بسپرین دست یک فرد مطمئن و برای خودتون وقت بزارین، ی کاری کنین حالتونوخوب کنید. سندروم مادر کامل بودن، سمه، آسیبه، سعی کنید مادر کافی باشید، منم اینجام تا توی این مسیر کمکتون کنم 😊 #فرزند_پروری #مشاوره #درمان #مادر_کافی #عالیه_هیبتی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

1

مادر کامل با مادر کافی؟ ما هممون انسان هستیم، هممون تو زندگی اشتباه میکنیم, خسته میشیم، کلافه میشیم کم میاریم، ی روزایی حتی حوصله خودمونو نداریم چه برسه به بچمون، ی روزایی دلمون میخواد هیشکی کنارمون نباشه، تنهای تنها باشیم، بچه از سروکولمون بالا نره، یه روزایی اینقدرخسته هستیم که ممکنه عصبانی بشیم سر بچمون دادبزنیم، یا ممکنه شدت عصبانیتمون اونقدر زیاد باشه که از دستمون دربره و بچمون رو کتک بزنیم، آره همه اینا ویژگی کاملاطبیعیه یک انسانه، مادر هم دقیقا یک انسانه از این ویژگی های انسانی مثتثنی نیست، ی مادرحق داره گاهی خسته شه، حق داره حوصله بچشونداشته باشه، حق داره گاهی پیش خودش فکر کنه کاش اصلا به دنیا نمی آوردمش، آره حق داره همه ی این حس ها رو بدون عذاب وجدان داشته باشه، چرا عذاب وجدان؟ مگه ی مادر آدم نیست، اگر حس هاهمیشگی و دائمی باشه جای فکر داره، ولی همه ی آدما گاهی اینطوری میشن، بهتره هیچوقت صدامونو رو بچمون بلند نکنیمو نزنیمش.ولی یه موقع هایی خسته ایم، کلافه ایم، دست خودمون نیست، ممکنه این اتفاق بیفته، معنیش این نیست که مادر بدی هستی، معنیش این نیست که الان دیگه از نظر بچت بدترین مادر دنیایی و بشینی زار زااار گریه کنی، به خودت مسلط باش و ازین به بعدش رو جبران کن. تصمیم بگیر که جبران کنی، اینارو نمیگم ک مجوز بدم که بچتونو میتونید بزنید، یا سرش فریاد بکشید، نه اصلا، این کارها اصلا تایید شده نیست،ولی میگم اگر ی موقع از دستتون در رفت از خودتون متنفر نشید، فکر نکنید که دیگه ظالمتر ازشما پیدانمیشه، به فکر اصلاح باشین، یه خودتون حق بدین که گاهی خسته شین، اصلا گاهی فرزندتان رو برای چند ساعتی بسپرین دست یک فرد مطمئن و برای خودتون وقت بزارین، ی کاری کنین حالتونوخوب کنید. سندروم مادر کامل بودن، سمه، آسیبه، سعی کنید مادر کافی باشید، منم اینجام تا توی این مسیر کمکتون کنم 😊 #فرزند_پروری #مشاوره #درمان #مادر_کافی #عالیه_هیبتی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن