پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. یکبار از زنی موفق خواستم تا راز خود را با من در میان بگذارد.لبخندی زد و گفت: موفقیت من زمانی آغاز شدکه نبردهای کوچک را به جنگجویان کوچک واگذار کردم دست از جنگیدن با کسانی که غیبتم را میکردند برداشتم. دست از جنگیدن با خانواده همسرم کشیدم دیگر به دنبال جنگیدن برای جلب توجه نبودم،سعی نکردم انتظارات دیگران را براورده کنم وهمه را شاد و راضی نگه دارم. دیگر سعی نکردم کسی را راضی کنم که درباره من اشتباه میکند. آنگاه شروع کردم به جنگیدن برای: #اهدافم #رویاهایم #ایده هایم و#سرنوشتم روزی که جنگ های کوچک را متوقف کردم روزی بود که مسیر موفقیتم آغاز شد."هر نبردی ارزش زمان و روزهای زندگی ما را ندارد نبردهایمان را عاقلانه انتخاب کنیم." لحظاتتون آروم /۵ دی ماه ۹۸ #زن#مسیر_موفقیت#تلاش#اهداف#قدرت#زندگی#جنگجو#هدفمندی#جوان_وایس

05 دی 1398 05:09:56

5 بازدید

aliyeh.heybatii

#فرزندپروری_مثبت#کلام_زیبا#الفاظ_منفی#حرف_زدن_با_کودک #احساسات

01 دی 1398 12:34:56

7 بازدید

aliyeh.heybatii

متاسفانه برخی از والدین هنگام استحمام کودک بدون هیچ لباس زیر و طوری که تمامی نواحی تناسلی در معرض دید بچه قرار بگیره ظاهر میشن و توجیه این حرکت اشتباه رو عدم درک و شعور لازم کودک عنوان می کنند. این موضوع از چند جهت قابل بررسیه .... کودک از همین ابتدا آموزش میبینه اندام پوشیده شده با لباس زیر نباید در معرض دید دیگران قرار بگیرند به عبارتی هم یاد میگیره باید اعضای خصوصیشو بپوشونه و هم اینکه خودش نباید به نواحی خصوصی دیگران نگاه کنیم شاید در نگاه اول موضوع خیلی جدی به نظر نیاد امّا اگر کمی عمیق تر بنگریم آموزش پوشیده نگه داشتن نواحی جنسی به کودکان باعث پیشگیری از وقوع بسیاری از سوء استفاده های جنسی توسط کودک آزاران خواهد شد . کودک باید بدون اعضای پوشیده شده با لباس زیر فقط و فقط توسط والدین و یا پزشک (اون هم با حضور مامان یا بابا) می تونه دیده بشه. زمان تعویض لباس در اتاق را ببندید و به کودک یاد بدید همیشه برای وارد شدن به مکانی که درش باز نیست در بزنه و برای ورود اجازه بگیره . شما چه کاری برای این موضوع انجام دادین و میدید؟ #تربیت_فرزند #تربیت #تربیت_جنسی##اندام_خصوصی #اندام_خصوصی_کودک #نواحی_جنسی#سو_استفاده_جنسی #پزشک#والدین#خانواده#آموزش#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

20 بهمن 1399 17:43:38

0 بازدید

aliyeh.heybatii

چون سرشون نق نمی زنن چون وقتی کار اشتباهی انجام میدن والدینشون همون لحظه سرشون غر نمیزنن اون خودش الان ناراحته و میدونه خرابکاری کرده‌ پس والدینش با حرفاشون حالشو خوب میکنن اونم از حرف های مامان و باباش خوشش میاد و دوست داره به حرفاشون گوش بده. زیر کار درستش خط میکشن قبل خواب میرن پیشش و بخاطر کارهای خوبی که امروز انجام داده ازش تشکر میکنن مثلا میگه مرسی عزیزم که امروز برام آب آوردی خیلی بهم چسبید اون با احساس خوبی می خوابه و فردا که پا میشه سعی میکنه کار های خوب بیشتری انجام بده. بهش دستور نمیدن هیچ کس از دستور دادن خوشش نمیاد مثلا به جای اینکه بگن پاشو وسایلتو جمع کن میگن موافقی تا یه قصه خوشگل برات بگم اون میگه اره مامانم میگه باشه عزیزم پس شم تا اسباب بازی هاتو جمع کنی منم برم کتاب قصه رو بیارم و برات یه قصه خوشگل تعریف کنم باشه گلم😉 #والدین_آگاه #والدین_سمی #دیدن_خوبیها #بچه_ی_حرف_گوش_کن #کارما #کار_خوب_حال_خوب #دستور_دادن_به_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

13 بهمن 1399 19:14:59

0 بازدید

aliyeh.heybatii

نمی دانم وقتی غذایی که پیک موتوری رستوران برایتان می آورد سرد است، چه می کنید. نمی‌دانم وقتی سوار تاکسی می شوید و می بینید کولر را روشن نکرده، چه می کنید. نمی‌دانم وقتی کتابی را می‌خرید و می‌بینید که جلد آن تا شده یا صفحه ای از آن کثیف است چه می کنید. نمی دانم وقتی از سوپرمارکت خرید می کنید و متوجه می شوید که یکی از اقلام، اشتباه ارسال شده چه می کنید. نمی دانم وقتی در کافی شاپ، کمی از چای در نعلبکی ریخته یا نانی که می آورند کمی مانده است، چه می کنید. من معمولا چیزی نمی گویم مگر این که مجبور شوم (مثلاً کفشی بخرم و کفش دیگری تحویلم شود که در آن جا هم تا حد امکان، ایراد را گردن می گیرم و مثلاً می‌گویم ظاهراً من در توضیح مشخصات کفش اشتباه کرده‌ام یا خوب بیان نکردم). قدیم ها چنین اخلاقی نداشتم. اما چند سال پیش، دوستی من را با مفهوم "مهمانی دنیا "آشنا کرد. و گفت: بعضی در دنیا، مثل صاحب خانه اند و برخی مثل مهمان. وقتی به عنوان مهمان جایی می‌رویم، توقعات کمتری داریم. به طعم غذا، کهنه بودن میوه، به رنگ در و دیوار، اعتراض نمی کنیم. انگار " پیچپذیرش" مان را چرخانده اند و روی سطح دیگری تنظیم کرده‌اند. در دنیا می‌توان دو جور زیست. مثل صاحبان دنیا و مثل مهمان های دنیا. یادم هست به او گفتم: اگر هیچ کس اعتراض نکند، هیچ چیز بهتر نمی شود. همه چیز بد می ماند. این نسخه ی تو، نسخه ی سقوط و قهقراست. اما او پاسخ داد: همیشه کسی هست که اعتراض کند. دنیا، صاحبان فراوان دارد. چیزی که کم است، مهمان است. نگاه طلبکارانه- حتی وقتی حق با توست- بر روی روش و منش تو تاثیر می‌گذارد و از تو انسان دیگر می سازد و تو از جمع "اقلیت مهمان "به " اکثریت صاحب خانه" می‌راند. دوستم دیگر بین ما نیست. از مهمانی دنیا رفته است. اما حرفش هنوز گوشه ذهنم مانده . دنیا، بازی بزرگی است که من، در چند صحنه از آن، مهمان هستم. همین و نه بیشتر. این روزها که اینجا و آنجا برخوردهای طلبکارانه را می بینم، با خودم می گویم شاید محروم شدن ما از بسیاری از حقوق طبیعی مان در عرصه های عمومی، ما را به سمت طلبکاری افراطی در قلمرو های خصوصی سوق داده باشد. شاید هم، چنین نباشد. نمی دانم. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

16 بهمن 1399 17:34:19

0 بازدید

aliyeh.heybatii

08 دی 1398 16:24:05

5 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

#کمبود_محبت #پر_حرفی #تفسیرنقاشی_کودک #تبعیض_والدین#اضطراب_کودک #تربیت_کودک #فرزند_پروری #فرزندپروری #والدین_سمی #هدیه_الهی #روانشناسی_کودک #مشاوره_تلفنی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

#کمبود_محبت #پر_حرفی #تفسیرنقاشی_کودک #تبعیض_والدین#اضطراب_کودک #تربیت_کودک #فرزند_پروری #فرزندپروری #والدین_سمی #هدیه_الهی #روانشناسی_کودک #مشاوره_تلفنی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن