mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن روبا دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann
30 دی 1399 18:20:53
93 بازدید
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام مامانا اين هم كلي ميانوعده خوشمزه واسه كوچولوهاي نازنينتون لطفا كپشن رو كامل و تا آخر بخونيد❤️😍 ✨پوره ها:(هویج-کدوسبز-کدوحلوایی-سیب زمینی-نخودفرنگی-آووکادو)⬅️از شش ماهگي ✨انواع میوه های تازه وخشک :(سیب-گلابی-هلو-پرتغال-لیموشیرین-نارنگی-موز-انبه-هندوانه و...)⬅️بر اساس سن كودك ✨کمپوت هاي خانگی⬅️از يكسالگي ✨آجیل ومغزیجات⬅️از ده ماهگي (به صورت پودر شده) ✨ابمیوه هایطبیعی در حد۳۰-۶۰سی سی ⬅️بسته به نوع ميوه(حداكثر دو بار در هفته) ✨ماست⬅️از هفت ماهگي ✨سالاد ميوه⬅️بسته به نوع ميوه ✨شیرموز⬅️از شش ماهگي(با شيرخشك يا شير مادر) ✨شیرخرما⬅️از هفت ماهگي(با شيرخشك يا شير مادر) ✨رنگينك⬅️از ده ماهگي(مخلوط خرماي تفت داده با مغزها) ✨تکه های له شده خرما و موز⬅️از٧ماهگي ✨انواع غلات بو داده مانند برنجک ، ذرت بو داده ، گندم برشته و ...⬅️از يكسالگي ✨انجير وكشكمش و مويز در قطعات مجاز براي كودك⬅️ازنه ماهگي ✨کیک و کلوچه های خانگی⬅️ازيكسالگي ✅بین وعده های اصلی و میان وعده ، حداقل ۲ ساعت فاصله بگذارید.در صورتی که فاصله مصرف میان وعده تا وعده غذایی اصلی کم باشد کودک احساس سیری کرده و از مصرف غذاهای اصلی خودداری می کند . ⛔️میان وعده هایی نظیر شکلات ، آب نبات ، شیرینی و چیپس فقط حاوی انرژی بوده و ارزش غذایی دیگری ندارد . بنابر این از دادن آن به کودک خودداری کنید زیرا سبب اضافه وزن و چاقی او می شود . ✳️كودك نيازمند ٣وعده اصلي و ١-٢ ميانوعده مي باشد. ❌حتما توجه كنيد بسته به سن كودكتون خوراكي ها رو له،پودر و يا به قطعات مناسب تقسيم كنيد تا به راحتي بتونه اون رو بخوره و سلامتيش رو به خطر نندازه❌ 🍎شما چه ميانوعده هاي ديگه اي ميديد؟؟ اگه از اكسپلور مياي حتما فا...لوو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم👌🏻😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #میانوعده_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذاي_كمكي #وزنگیری_کودک
11 اسفند 1399 17:48:50
1231 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ی سوپ آوردم هرکس خورده ازش تعریف کرده پس حتما ذخیر..ش کن که بدردت میخوره🥰 🌸سوپ ماکارونی یا همون ورمیشل(۸+) ورمیشل یا ماکارونی:🍝 سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عدد🥕 پیاز:۱عدد کوچک🧅 رب خونگی یا پوره گوجه:نصف قاشق مرباخوری رب یا یک عدد گوجه فرنگی🍅 گوشت چرخ کرده:۳۰گرم🥩 ✅ابتدا کمی پیاز رو با روغن کنجد تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. میتونید از مرغ ریش ریش هم استفاده کنید و هر سبزی معطری که دوست دارید بهش اضافه کنید.👌🏻🌿 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه #غذای_کمکی_کودک #غذای_بچه #غذای_کمکی
25 خرداد 1400 16:35:02
120 بازدید
mama_jaann
سلام ✋🏻💜💜💜 این هم یک پست کاربردی مخصوص مامانایی که به فکر از پوشک گرفتن کوچولوشون هستن یا اینکه در آینده میخوان اقدام کنن😍😍 ⭐️پس لطفا اول اون قلب بي رنگ رو قرمز كن ❤️تا انرژي بگيرم و بعد هم ذخيره ش كن تا هر وقت خواستي بري سراغش🥳🥳 ❌هیچ وقت بخاطر اینکه فلاني میگه این بچه رو از پوشک بگیر،الان دیگه ۱۸ماه داره😱 اقدام به این کار نکیند بچه ها باهم تفاوت دارن و هر زمان که آمادگی ترک پوشک رو پیدا کنن به راحتی با شما همکاری می کنند🥰🤩 💯نکات مهم: ✅زیر ۲سال اقدام به ترک پوشك نکنید. ✅بچه ها رو مقایسه نکنید. ✅به یکباره پوشک رو حذف نکنید. ✅حذف زودتر پوشک نشانه هوش بالای کودک نیست. ✅هیچ بچه ای با پوشک مدرسه نرفته. 💟*در پست بعدی هم نحوه ترک پوشک رو آموزش خواهم داد .*💟 💜براي ديدن بقيه پست هاي آموزشي لطفا پيج مون رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #پوشک_گرفتن #كودك #مادر #كودك_شاد #كودك_خلاق #لباس_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #مكمل_كودك #آموزش_كودك
01 آذر 1400 16:39:17
94 بازدید
mama_jaann
سلام سلام این پست جنجالی که میدونم خیلی ها دنبالش بودند. پس حتما س.ی.و و لا..یک کن تا یادت نرفته🥰🥰😎 ✅یک نکته 1️⃣ مهم اینکه معیار ما برای سالم بودن کودک تپل بودن او نیست همین که نمودارش خوب باشه و وزن نرمالی داشته باشه یعنی خدا رو شکر همه چیز خوبه😍😍 ✅ نکته 2️⃣ این پست بیشتر واسه مامانایی گذاشتم که کوچولوشون کمبود وزن داره و نمودارش خیلی جالب نیست🙄 ✅ نکته 3️⃣ بعدی اینکه اگه کوچولوتون خوب غذا میخوره و شما هم تمام این موارد رو رعایت می کنید و از نظر پزشکی هیچ مشکلی نداره پس امکان داره کم وزنی کوچولوتون زمینه ارثی داشته باشه و از شما یا باباش به ارث برده باشه 🥰🥰 ✅ نکته 4️⃣ درباره انتخاب مولتی ویتامین هم که پست قبلی راهنمایی کردم🥳 😎 ✅یکی از علل وزن نگرفتن بچه ها هممیتونه رفلاکس باشه که حتما باید به پزشک مراجعه کنید👌🏻 ✅ ممنون که پیج ما رو میبینی و دنبالش می کنی😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك #كودكباهوش #كودك_تپل #تغذیه_کودک #غذای_کودک #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد
17 دی 1400 19:41:19
222 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
سلام مامانا این هم بهترین زمان مصرف مکمل های مختلف که خیلی سوال کردید:👌🏻 ✅چون معمولا بچه ها معدشون خالی نیست آهن رو میتونید یک تا ساعت بعد از شام،آخر شب که دیگه قرار نیست غذا یا وعده ی خیلی سنگینی خورده بشه مصرف کنید.و حدود نیم ساعت با شیر فاصله داشته باشه.👌🏻👍🏻 البته قطره هاي ليپوزومال اين ادعا رو دارن كه تداخلي با لبنيات ندارن👌🏻 ✳️برای پیشگیری از سیاه شدن دندان های کودک با قطره آهن پست پیشگیری از سیاه شدن دندان در هایلایت مراقبت دندان رو ببنید. اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو كن اينجاقراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann #مکمل_غذایی #مولتی_ویتامین #غذای_کودک #قطره_آهن #کودک #کودک_باهوش #تغذيه_كودك #غذايكمكي #غذاي_كودك #قطره_آهن #مولتيويتامين #وزنگيري_كودك