mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا✋🏻😘❤️ ✳️درسته که ژنتیک نقش اساسی را در رشد قد داره اما تغذیه صحیح خیلی تاثیرگذار است. ❇️واسه قدبلند شدن کوچولو هامیتونید از خوراکی های زیر استفاده کنید:👇🏻 ✨مرغ از شش ماهگی ✨گوشت قرمز از شش ماهگی ✨هویج از شش ماهگی ✨ماست از هفت ماهگی ✨غلات کامل از هفت ماهگی ✨عصاره ی پای مرغ از هفت ماهگی ✨لوبیاسبز از هفت ماهگی ✨شلغم از هشت ماهگی ✨تخم مرغ از هشت ماهگی ✨گوشت وتخم بلدرچین از هشت ماهگی ✨پنیر از نه ماهگی ✨بروکلی و انواع کلم از نه ماهگی ✨نخود از نه ماهگی ✨توت خشک از نه ماهگی ✨تخم کدو از ده ماهگی ✨فندق از ده ماهگی ✨پودر مغزیجات و اجیل از ده ماهگی ✨ماهی از یازده ماهگی ✨اسفناج از یکسالگی ✨شیرپاستوریزه از یکسالگی ✅قطره آد یا مولتی ویتامین برای زیر دوسال و قرص ویتامین دی برای بالای دوسال فراموش نشه💯 #غذاي_كودك #رشد_قد_کودک #غذاي_كمكي_كودك #وزنگيري_كودك #واكسن_بخريد @mama_jaann
12 بهمن 1399 16:46:40
73 بازدید
mama_jaann
سلام ظهر جمعه تون بخير و خوشي😍👋🏻 اين هم ي سوپ عدس خوشمزه و فوق مقوي واسه كوچولوهاي نازنين تون🥰🥰 اول لا..يك و س.ي.و كن تا بريم واسه دستور پختش🥳🥳 سوپ عدس (+۷) سیب زمینی:نصف عدد كوك هویج:نصف عدد كوچك پیاز:١عدد كوچك جو دوسرپرک:١/٥قاشق غذاخوري عدس:١قاشق غذاخوري عصاره قلم:١عدد تمام مواد رو به جو با دو لیوان آب گذاشتم نيم پز بشه و بعد بهش جو رو اضافه كردم و گذاشتم خوب بپزه و لعاب بندازه سیب زمینی و هویج رو با پشت قاشق له کردم و دادم به پسرم😍 این غذا خوشمزه و مقوی با چند قطره لیمو ترش عالی میشه 😋😋نوش جون کوچولوهاتون🌹🌹😘😘 اگر از اكسپلور و هشتك پست ما رو ميبيني به جمع٦٠هزار نفره ما بپيوند😍😍🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک#تغذیه_کودک #غذای_خانگی #خوشمزه_طوری #مادر #عدس #رشد_کودک #تغذیه_سالم #مهرباني #کودک_باهوش #نوزادان_زودرس#غذای_مقوی_کودک
24 دی 1400 10:21:55
324 بازدید
mama_jaann
بی اشتهایی بچه ها باید ریشه یابی بشه اینکه شما فقط دنبال شربت اشتها،زینک و مولتی ویتامین باشید و شیشه شیشه بهش بدیدکمکی نمیکنه.❌⛔️ پس اگه کوچولوتون بی اشتهاست و وزنگیری خوبی نداره باید علتش مشخص بشه و پزشک تشخیص بده💯 اما اگر وزنگیریش خوبه و نمودارهاش صعودیه یعنی جای نگرانی نیست و شما فکر می کنید کم غذا میخوره. ❌❌❌❌ي نكته مهم اينكه ما زمان تب و واكسن دو برابر وزن كودك استامينوفن معمولي و به ازاي هر ١٠كيلو يك سي سي پاراكيد ميديم اما زمان دندان در اوردن نصف وزن و به ازاي هر ده كيلو نيم سي سي پاراكيد ميديم.❌❌❌❌ لطفا پست رو بادقت بخونید و ورق بزنید😍🌷 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی
05 خرداد 1400 16:31:55
90 بازدید
mama_jaann
سلام🕊 ✅اقا این پست دیگه اتمام حجتِ انتخاب دیگه با خودتون(واقعا هنوز میخوای شیرمحلی روانتخاب کنی؟؟!)🤨 این شایعات وایتکس و نگهدارنده داخل شیرها رو هم همینجا از ذهنتون پاک کنید لطفا😎 تنها مزیت شیرهای محلی فقط طعم ش هست که اونم بخاطر چربی بالایی که داره هست🥵پس به ریسک باکتری هاش نمی ارزه😅 اگه از اکسپلور میای پیش ما بمون✅😍 @mama_jaann @mama_jaann #شیر_مادر #شیر_پاستوریزه #تغذیه_کودکان #غذای_کودک_مقوی #وزنگیری_کودک #کودک_سالم #کودک_خلاق #کودک_باهوش #غذای_کودک
08 اسفند 1400 19:41:00
601 بازدید
mama_jaann
سلام با ماماناي گل ظهرتون بخير امروز هم اومدم با ي ناهار خوشمزه واسه كوچولوهاي نازتون🥰قلب بي رنگمون رنگي كن تا انرژي بگيرم💪🏻❤️ اين دستور رو سيو كن كه حسابي به دردت ميخوره و واسه اونهايي هم كه فكر ميكني دنبال ي ناهار باحالن ارسال كن🌹 كته گوجه🍅(+٨) برنج گوجه پياز سيب زميني اول پياز رو كمي با روغن كنجد تفت دادم بعد بهش سيب زميني هاي نگيني رو اضافه كردم بعد كه ي كم سيب زميني ها سرخ شد ي كوچولو زدرچوبه زدم وگوجه هايي كه پوست كندم و ريز خرد كردم بهش اضافه كردم و در قابلمه رو حدود ي ربع گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه بعد برنج رو كه از نيم ساعت پيش خيس كرده بودم به مواد اضافه كردم و به اندازه اي كه ي بند انگشت اب روي برنج باشه اب ريختم و گذاشتم اب ش كه خشك شد در قابلمه رو گذاشتم تا بره دم بكشه نوش جون دلبنداتون❤️😘 از خاصيت گوجه هم كه ديگه نگم واستون تو اسلايد گذاشتم ورق بزنيد😍 #غذاي_كودك #بچه_داری #كته_گوجه #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كمكي #كودك_بدغذا #غذاي_بچه #غذاي_كودك_ماماجان
29 مهر 1399 08:38:35
100 بازدید
mama_jaann
در ۱۰درصد آب های زیر زمینی ماده معدنی به نام آرسنیک وجود داره که برای سلامتی بدن انسان بخصوص مغز انسان مضر هست. به دلیل وجود آرسنیک در آبهای زیر زمینی،پس این ماده درمحصولات کشاورزی به خصوص برنج و سیب زمینی بیشتر وجود داره. ✅بهترین کار استفاده از آب لوله کشی هست. ⁉️برنج ۱۰برابر سایر گیاهان ارسنیک جذب میکنه راهکارهای دفع آرسنیک شامل:👇🏻 ۱)برنج سفید از برنج قهوه ای بهتر است. ۲)برنج به مدت ۵ساعت خیس شودو۳برابربرنج آب ریخته بشه روی برنج ۳)آرد برنج کودک خانگی باشه وبه روش بالا خیس بشه وپس از شستن وخشکشدن آسیاب کنید. ۴)لعاب برنج به هیچ عنوان به کودک ندهید چون ارزش غذایی نداره و آرسنیک بالایی داره. ۵)سوپ پخته شده برای بچه ها برنج زیادی نداشته باشد وبیشتر از سبزیجات استفاده کنید. ⚠️سویق آماده و بازاری به کودکندهید در صورت تمایل خودتون در خانه تهیه کنید👌🏻 حتما بفرستید به دوست وآشنا تا در جریان باشن و رعایت کنن😍😍 #آرسنیک #برنج #دکتر_ظریفی #کودک #سلامت_کودک
06 دی 1399 17:32:03
56 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
رفلاکس
رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان