mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام✋🏻اين هم ١٢ تا راهكار واسه داشتن ي كوچولوي خوش اشتها و خوش خوراك😍🤩 ورق بزنيد➡️⬅️ چندنكته:👇🏻 ❌مقدار غذايي كه كوچولوتون ميخوره با هيچ كس مقايسه نكنيد.بچه ها باهم فرق دارند. بعضي روزها اشتهاي بهتري دارن 🤩و بعضي روزهابخاطر برخي مسائل مثل ،دندان در آوردن،رفلاكس،دلدرد، يبوست اشتها و ميلي به غذا ندارن 🤦🏻♀️پس صبور باشيد و به ميل و سليقه بچه احترام بزاريد.✅ ❇️مورد ١٢يعني اگه تخم مرغ آبپز دوست نداره واسش املت درست كن اگه بازم نخورد رنده كن داخل فرني و سوپش.🥰 از همون اول شروع غذاي كمكي اصلا نياز نيست كه غذا رو ميكس كنيد ⛔️برش ايمن بزنيد، لثه هاي بچه ها اونقد سفت هست كه مواد غذايي پخته شده رو له كنه.👌🏻 ⁉️شما ديگه چه راهكارهايي رو پيشنهاد ميديد؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann پيج دومم: @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذاي_كمكي_كودك #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #كودك #اشتهاي_كودك #كودك_شاد #مادر
14 اردیبهشت 1400 16:29:49
97 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام روزتون به خير و خوشي😍😍 اين هم ي سوپ خوشمزه و مقوي پرفيبر واسه بچه هايي كه يبوست دارن😋😋 💠سوپ كدوسبز(+٧)♨️ جو:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخ كرده:٤٠گرم ورميشل يا ماكاروني:١قاشق غذاخوري عدس:١/٥قاشق غذاخوري هويج:نصف عدد كدو:نصف عدد ✅عدس،گوشت،هويج و كدو رو بزاريد با ي ليوان آب بپزه وقتي كه تقريبا پخت جو و ورميشل رو بهش اضافه كنيد و بزاريد تا آبش كم بشه و غلظتش هر اندازه كه دوست داشتيد برسه. 💯با چند قطره ليمو ترش عالي ميشه😋😋 ❌نكته: ➖از همه مدل جو ميتونيد استفاده كنيد. ➖از هشت ماهگي بجاي حو ميتونيد گندم بريزيد. ➖بجاي گوشت چرخ كرده مي تونيد از گوشت خورشتي يا مرغ هم استفاده كنيد. ➖براي مقوي تر شدن ميتونيد از عصاره قلم يا پاي مرغ يا سويق خانگي استفاده كنيد(هايلايت خودت درست كن آموزش هر سه تاش هست) اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_خانگی #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک #ماه_رمضان #افطاری
13 فروردین 1401 18:54:55
454 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻🤩 این هم نکات تغذیه ای واسه سال دوم زندگی کوچولوها🥰 همیشه یادتون باشه سلامتی بچه ها براساس تپل بودنشون سنجیده نمیشه❌ همین که نمودار صعودی داشته باشن یعنی همه چی خوبه و جای نگرانی نیست. پس همیشه دنبال این نباشید که با راه میانبر وزن بچه ها رو خیلی زیاد کنید تا تپل بشن⛔️ چاقی در کودکی،چاقی در بزرگسالی روبه دنبال خواهد داشت که به طبع بیماری های مختلفی از جمله؛فشار خون،دیابت،بیماری های قلبی و ...را به دنبال خواهد داشت. ⁉️شما دنبال تپل شدن کوچولوتون هستید یا همین که نمودارش خوب باشه و سالم هست راضی هستید؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_یکسالگی_کودک #غذای_کمکی_کودک #تغذیه_کودک #شیرخوار
01 خرداد 1400 16:16:59
59 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
02 مهر 1400 09:42:08
156 بازدید
mama_jaann
⚠️شیرگاو،تخم مرغ،ماهی،سویا،بادام زمینی،گردو،فندق،پسته،بادام از مواد غذایی بسیار حساسیت زا هستند.⚠️ ‼️در شیرخواران آلرژی به شیرگاو،بادام زمینی وتخم مرغ نسبت به سایر مواد غذایی آلرژن بیشتر مشاهده می شود. ✅برای دادن مواد غذایی حساسیت زا به شیرخوار درمعرض خطر آلرژی،بایدپس از شروع غذای کمکی در صورت تحمل موادغذایی مانند غلات،گوشت،میوه وسبزی ونداشتن علائم آلرژی(ماننداگزما)به مواد غذایی،موادغذایی آلرژی زا(غیرازشیرگاو)رابه مقدارجزئی به او داد واگرمشکلی دیده نشد مقدار آن ماده غذایی رابه تدریج دربرنامه غذایی شیرخواراضافه نمود.😍 🔶نحوه تست حساسیت: پس از خوراندن مقدار کمی از ماده غذایی ۳-۵روز هیچ گونه ماده غذایی جدید به کودک ندهید تا درصورت حساسیت به ماده غذایی موردنظر متوجه شوید. 🔺لازم به ذکراست دادن موادغذایی آلرژی زا برای اولین باربه شیرخوارباید درمنزل باشد نه درمهدکودک یاجای دیگر.👏🏻👏🏻 ✅علائم آلرژی وحساسیت به مواد غذایی:👇🏻 * حساسیت پوستی * کهیر * استفراغ یا اسهال * خسخس سینه وسرفه * مشکل در تنفس * ورم صورت از جمله در زبان و لبها • مشاهده خون در مدفوع • آبریزش از چشم وبینی #آلرژي_غذايي_كودك #حساسيت_پروتئين_گاوي #حساسيت_نوزادان #آلرژي_فصلي #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك @mama_jaann
20 دی 1399 17:16:17
78 بازدید
mama_jaann
سلام این پست میتونه خیلی به مامانا کمک کنه😍😍 ✅بهترین زمان شروع غذای کمکی پایان ۶ماهگیهست مگر اینکه طبق نظر پزشک و در شرایط خاص زودتر شروع بشه. ✅غذا رو از غلظت کم و مقدار کم شروع کنید و به مرور بیشترش کنید. هر ماده غذایی رو با فاصله ۳روز به کودک بدیدتا در صورت حساسیت متوجه بشید از چی بوده✅ حتما این پست رو بفرستید به مامانای دیگه تا ازش استفاده کنن🌸❤️ اگر از اکسپلور میای پیش ما بمون🍃🥰 @mama_jaann @mama_jaann #کودکانه #غذای_خانگی #شروع_غذای_کمکی #تغذیه_کمکی_نوزاد #تغذیه_کودک #غذایکمکی #غذای_کودک #وزنگیری_کودک #شش_ماهگی_غذای_کودک #شش_ماهگی
15 اردیبهشت 1401 18:44:40
1088 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
کرم های مناسب ادرار سوختگی کودک
🔶علائم ادرار سوختگی ✅راش ناحیۀ پوشک میتواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گستردهتر شامل جوشهای دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیکها ✅کرمهای گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند وهم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان را بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوممدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه