mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان
08 مهر 1399 13:57:51
260 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ی سوپ داریم راحت و خوشمزه 🤩كلا به نظر من گندم خيلي خوش خوراكه و بچه ها هم ازش استقبال ميكنن😇 پس سیوش کن تا سر وقت درست کنی👌🏻🌷 سوپ گندم و كدو(+٨)🎊🎊 بلغورگندم:۱قاشق غذاخوری جوپرک یا بلغور:۱قاشق غذاخوری عدس :۱ قاشق غذاخوری گوشت:۳تکه کوچک کدو:نصف عدد عصاره قلم:۱قالب ✅گوشت رو گذاشتم با اب خوب بپزه وقتي پخت عدس،گندم،جو،كدو رو بهش اضافه كردم وقتي همه مواد پخته شد و لعاب داد ٢٠دقيقه آخر عصاره قلم رو اضافه كردم👌🏻😍🥳خيلي خوشمزه شد🤤 نوش جان🧡🧡🧡🧡 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك#صبحانه_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک#كودك_شاد #غذای_کمکی_کودک #غذای_کمکی_هفت_ماهگی #غذای_کودک_شش_ماهگی#سوپ #غذای_سالم #غذای_کودک
01 اردیبهشت 1400 17:33:06
157 بازدید
mama_jaann
شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم
13 مهر 1399 07:25:33
325 بازدید
mama_jaann
خواهش مي كنم كپشن رو با دقت بخونيد و اگه الان وقت نمي كنيد سيوش كنيد تا بعدا سر فرصت مطالعه كنيد.و حتما بفرست واسه كسايي كه به اين اطلاعات نياز دارند.🌹 بسیاری از افراد که رابطه جنسی محافظت نشده دارند برای جلوگیری از بارداری از روشهای متفاوتی استفاده میکنند. یکی از این روشها استفاده از قرص اورژانسی است که احتمال بارداری را به حداقل میرساند. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی در مورد استفاده از این قرص را ندارند و همین امر سبب میشود در مصرف این قرص زیادهروی کنند و سلامت بدن خود را به خطر بیاندازند. قرص اورژانسی چیست؟🤔 این قرص حاوی پروژسترون زیادی است و با تغییر هورمونهای بدن زنان از بروز بارداری جلوگیری به عمل میآورد. این قرص در زمانی که زنی رابطه جنسی محافظت نشده دارد و دوران باروری و تخمکگذاری است، باید مورد استفاده قرار گیرد. این قرص هرگز برای سقط جنین نیست و حتی اگر باردار شده باشید از بارداری جلوگیری نمیکند. مکانیسم عمل این قرص بدین صورت است که آزادسازی تخمکها را متوقف میکند و از بارور شدن آنها توسط اسپرم جلوگیری به عمل میآورد. به همین دلیل کارشناسان هشدار میدهند اگر پس از 15 روز بعد از مصرف این قرص پریود نشدید سریعا آزمایش خون بدهید و وضعیت بارداری خود را مشخص کنید.🥺 طریقه مصرف قرص ضد بارداری به صورت اورژانسی اگر در وضعیتی قرار گرفتید که باید قرص اورژانسی مصرف می کردید، اما به این قرص دسترسی نداشتید، میتوانید از قرصهای ضد بارداری ال دی، اچ دی استفاده کنید. اما طریقه مصرف آنها در این شرایط بسیار مهم است. طریقه مصرف این قرصها در شرایط اورژانسی به صورت زیر است: * پس از نزدیکی محافظت نشده 2 قرص ال دی و یا اچ دی را همزمان مصرف کنید و سپس 12 ساعت بعد دو قرص دیگر. در طی 72 ساعت باید 4 قرص خورده شوند. نکته بسیار مهم: این قرصها را با معده پر میل کنید. اگر استفراغ کردید مجدا مصرف قرص را آغاز کنید. ادامه در كامنت اول👇🏻 #پيشگيري_از_بارداري #نوزادي #زايمان #بارداري #بچه_داری #غذاي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann
05 آبان 1399 12:09:15
7 بازدید
mama_jaann
منظور از آب قلم🦴، جوشاندن قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت است. این روش، مایه قلم را خارج میکند و آبی نسبتا چرب، پرخاصیت و ژلاتینی مانند را بعد از ساعتها جوشاندن قلم، به جا میگذارد. در این مطلب طرز تهیه آب قلم را به شما آموزش میدهیم تا برای قوام دادن به سوپ 🥘و آش و بیشتر کردن خاصیت این غذاها، از آن استفاده کنید. ابتدا قلم ها رو خوب بشوريد و در قابلمه بزرگي بيندازيد.براي هر٢كيلوقلم٢پياز🧅 را بيندازيد.ميتونيد براي اينكه عطر و طعم بهتري داشته باشه از مواد مختلفي مثل برگ بو،سير🧄،هويج🥕،كرفس و ...استفاده كنيد. به اندازه اي كه آب روي قلم ها رابگيرد آب درون قايلمه بريزيد و بگذاريد تا جوش بياد و كف ايجاد شده روي اون رو بگيريد و بذاريد تا ١٠ساعت خوب بپزه . بذاريد كمي كه سرد شد مغز قلم ها رو خارج كنيد و تمام مواد رو درون صافي بريزيد تا مطمئن بشيد كه استخوان ريز نداره.در آخر ميتونيد مواد رو هم داخل آبش بريزيد و اگه فقط ميخوايد عصاره بدون مواد باشه همينطوري داخل قالب هاي يخ بريزيد و داخل فريزر قرار بديد تا يخ بزنه.بعد عصاره ها رو از قالب خارج كنيد و داخل كيسه فريزر داخل فريزر نگه داريد.🥰😍 از عصاره قلم مي تونيد داخل سوپ ها،كته، پوره و...استفاده كنيد.و يكي از مواد پرخاصيت و عالي وتسه وزنگيري كودكان محسوب ميشه👌🏻 ممنون كه قلب ❤️بي رنگ و رنگيش مي كنيد و مي فرستيد براي دوستاتون😍 #عصاره_قلم #عصاره_پای_مرغ #غذای_کمکی_کودک #وزنگيري_كودك#غذاي_كودك #غذاي_ايراني
19 آبان 1399 17:34:25
150 بازدید
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
5
این هم دلایلی که بچه ها نباید زیر دو سال تلویزیون ببینن. ✅گذاشتن لالایی یا آوازهای کودکانه واسه بچه ها لذت بخشه و میتونید ازش استفاده کنید. ⛔️اموزش زبان های دیگر هم که قبل از سه سال و قبل یادگرفتن کامل زبان مادری اصلا کار درستی نیست.پس جذب تبلیغات فضای مجازی نشید. @mama_jaann @mama_jaann