پست های مشابه

mama_jaann

✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅محمد كه كوچولوتر بود تا نميدونستم چي واسش درست كنم اين پوره ميپريد تو ذهنم🥰هنوزم گاهي واسش درست ميكنم😋😋 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب(آموزشش داخل پیج هست) سویق خانگی:۱قاشق چای خوری(آموزشش داخل پیج هست) ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه و در اخر سویق رو بریزید👌🏻 پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت خودت درست کن رو‌ببین) ✅اگه از اکسپلور میای فا لوو کن و به خانواده ۶۷هزارنفری ما بپیوند💓 اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک#رشد_كودك #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین #تغذيهكودك #تغذيه_كودك #وزنگيري_كودك #روزمادر

03 بهمن 1400 19:34:16

407 بازدید

mama_jaann

08 مهر 1399 13:16:58

29 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا،امشب كته داريم چه كته اي😍🥰از طعم و مزه ش نگم براتون😌حتما درست كنيد و امتحانش كنيد😋واسه ناهار فردا عاليه حتما سيوش كن👌🏻 كته نخود(+٩) گوشت:٢تكه خورشتي نخود:١قاشق غذاخوري گوجه:١عدد كوچك سيب زميني:نصف عدد برنج:٢قاشق غذاخوري عصاره قلم:١قالب ✅گوشت،نخود،سيب زميني و عصاره قلم رو بپزيد.تو ي قابلمه گوجه رو خرد كنيد و بزاريد تا له بشه،بعد مواد پخته شده رو بهش اضافه كنيد و برنج خيس شده رو به مواد اضافه كنيد و به اندازه اي كه يك بند انگشت روش آب باشه بزاريد تا بپزه و وقتي اب برنج خشك شد بزاريد تا دم بكشه😋 #غذاي_كودك #واكسن_بخريد #غذاي_كمكي_كودك #كته_گوجه #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #نه_ماهگی_غذای_کودک #يكسالگي_غذاي_كودك @mama_jaann

10 بهمن 1399 17:08:07

104 بازدید

mama_jaann

عرق کردن بچه ها اگه بیماری باشه دو علت اصلی داره: ۱)کمبود ویتامین دی ۲)بیماری قلبی 🔶اگه کوچولوتون وزنگیری خوبی داره،فعالیتش خوبه،موقع شیرخوردن تند تند سینه یا شیشه رو ول نمی کنه،تند تند سرما نمیخوره،هنگام فعالیت به نفس نفس نمی افته،قطره مولتی ویتامین و آد رو مرتب می خوره و...احتمالا همه چیز خوبه و جای نگرانی نیست👌🏻😍 🔸عرق کردن نوزاد و شیرخوار در اغلب موارد طبیعی است. ‼️خیلی از بچه ها در هنگام خواب عرق می کنند که طبیعیه پسر من بعضی وقتا به قدری عرق می کرد که بالشت ش خیس میشد😥 ✅حتما دمای اتاق رو جوری تنظیم کنید که نه خیلی گرم باشه و نه خیلی سرد👌🏻 #کودک #غذای_کمکی_کودک #تعریق_کف_دست_و_پا

25 آذر 1399 18:25:30

76 بازدید

mama_jaann

روزتون بخير مامانا🌿 🌾اينم ي غذاي فوري فوتي و خوشمزه واسه مامانايي كه خيلي سرشون شلوغه و نميدونن چي درست كنن🤩🥳 پاستا ٣سوته(+٨)🤗 گوشت چرخ كرده:۵٠گرم پاستا:٧٠گرم پوره گوجه يا رب خانگي:١-٢قاشق غذا خوري پیاز و فلفل دلمه:به میزان دلخواه پنیر پیتزا:درصورت تمایل بعد از یکسالگی ✅طرز تهیه رو در پست به صورت اسلایدی گذاشتم تا راحتتر باشه واستون😇🥰 ورق بزنيد😋 🌿از طعمش نگم براتون كه عاشقش ميشيد🤤😋 🌦نكات مهم: 🍂از ادويه هاي ديگه مثل پودر سير و آويشن در خد كم ميتونيد استفاده كنيد. 🍁پنير پيتزا براي افزايش كالري غذا واسه كودكان كم وزن ميتونه گاهي استفاده (نه زیاد)بشه. 🍂زير يكسال از پوره گوجه با رب هاي خانگي استفاده كنيد. 🍁پاستا ي غذاي انگشتي باحاله كه همه بچه ها عاشق ش ميشن🤤 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك #غذاي_كودك #كودك_شاد #تغذیه_کودک #تغذیه_کودک_بدغذا

17 مهر 1400 09:39:10

258 بازدید

mama_jaann

نوع دیگر رفلاکس که در آن محتویات معده به پشت حنجره،پشت گلو ومجاری بینی راه می یابد اما از دهان خارج نمی شود بدلیل اینکه اینکه این رفلاکس علایم بیرونی و آشکار ندارد به آن رفلاکس پنهان گفته می شود. محتویات هضم شده معده به جای آمدن به دهان و بیرون ریختن از آن که در رفلاکس آشکار اتفاق می افتد بالا آمده و مجددا به معده باز می گردد.واین امر تشخیص این نوع رفلاکس را دشوار می کند. علایم این نوع رفلاکس شامل: خس خس سینه قوس دادن و کمانی کردن بدن جویدن زبان گریه کردن هنگام غذا خوردن امتناع از خوردن شیر در صورت مشاهده هریک‌از علایم فوق بهتر است به پزشک مراجعه شود. #پزشک #مادرشو #رفلاکس_غذای_کودک #مامان #مامایی #شیرخوار

08 مهر 1399 14:52:26

299 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام به مامان هاي عزيز ميدونم كه ممكن خيلي هاتون درگير درامدن دندان هاي كوچولوتون باشيد پس قلب بي رنگ و رنگي كن تا بريم ببينيم چكار بايد كرد!!؟😊 علايم دندان🦷 در اوردن بيقراري،ابريزش از دهان،بردن اشيا به دهان و تمايل به گاز گرفتن و بي اشتهايي مي باشد. ممكن است دماي بدن مختصري بيشتر شود ولي تب خصوصا دماي بالاتر از٣٨درجه ربطي به دندان ندارد. ابريزش بيني،سرفه،اسهال هم ربطي به دندان در اوردن ندارد. براي تسكين درد مي توانيداز ماساژ لثه با دست يا مسواك انگشتي استفاده كنيد. دادن دندان گيري كه در يخچال گذاشته ايد و سردشده مي تواند كمك كند. در اين دوران هر روز اسباب بازي هاو وسايلي كه كودك دايما داخل دهان مي برد بشوييد. اب دهان را مرتبا از صورت و اطراف دهان پاك كنيد تا باعث اگزما و خارش پوست نشود. از ژل هاي دندان كه حاوي ليدوكايين و بنزوكايين هستند به علت عوارضي كه دارند استفاده نكنيد. با تحويز پزشك در موارد شديد مي توان از مسكن هاي خوراكي استفاده كرد. لطفا تجربياتتون رو در اين زمينه با مامان هاي ديگه به اشتراك بزاريد❤️ #دندان_شیری #دندان_درآوردن #دندان_پزشکی #بچه_داری #مادر_کودک #بيقراري_نوزاد #غذاي_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام به مامان هاي عزيز ميدونم كه ممكن خيلي هاتون درگير درامدن دندان هاي كوچولوتون باشيد پس قلب بي رنگ و رنگي كن تا بريم ببينيم چكار بايد كرد!!؟😊 علايم دندان🦷 در اوردن بيقراري،ابريزش از دهان،بردن اشيا به دهان و تمايل به گاز گرفتن و بي اشتهايي مي باشد. ممكن است دماي بدن مختصري بيشتر شود ولي تب خصوصا دماي بالاتر از٣٨درجه ربطي به دندان ندارد. ابريزش بيني،سرفه،اسهال هم ربطي به دندان در اوردن ندارد. براي تسكين درد مي توانيداز ماساژ لثه با دست يا مسواك انگشتي استفاده كنيد. دادن دندان گيري كه در يخچال گذاشته ايد و سردشده مي تواند كمك كند. در اين دوران هر روز اسباب بازي هاو وسايلي كه كودك دايما داخل دهان مي برد بشوييد. اب دهان را مرتبا از صورت و اطراف دهان پاك كنيد تا باعث اگزما و خارش پوست نشود. از ژل هاي دندان كه حاوي ليدوكايين و بنزوكايين هستند به علت عوارضي كه دارند استفاده نكنيد. با تحويز پزشك در موارد شديد مي توان از مسكن هاي خوراكي استفاده كرد. لطفا تجربياتتون رو در اين زمينه با مامان هاي ديگه به اشتراك بزاريد❤️ #دندان_شیری #دندان_درآوردن #دندان_پزشکی #بچه_داری #مادر_کودک #بيقراري_نوزاد #غذاي_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن