aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
بوسیدن لب کودک ممنوع درسته بوسیدن کودک خیلی دلنشین و جذابه اما اجازه نداریم هر جایی رو ببوسیم.لب بچه یکی از مناطقیه که بوسیدنش ممنوعه... اگر در اشنا ها فردی هست که عادت به بوسیدن لب کودکان داره مراقب باشید که با فرزند شما انجامش نده... کودک باید حد و مرزها و حریم شخصی شو بشناسه و بدون هیچ شخصی اجازه نداره بهش تعرض کنه حتی پدر و مادرش... حتماً شما بهتر از بنده انحراف جنسی پدوفیلیا رو می شناسید افرادی پدوفیلیک قربانیان خودشون رو از بچه هایی انتخاب می کنند که راحت تر بشه گول شان زد و همچنین کودکانی که رفتارهای این چنینی رو عادی می پندارند و از حریم خصوصی شون اطلاع کافی ندارند. #بوسیدن_لب_کودکان #پدوفیلیا #تربیت_جنسی #تربیت_صحیح_فرزند #مناطق_ممنوعه#نوجوان#کودک#راز_خوب#راز_بد#انحرافات_جنسى #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
28 بهمن 1399 17:32:40
1 بازدید
aliyeh.heybatii
#بهداشت_اسباب_بازی #کروناویروس #کودکان #بهداشت#بهداشت_عمومی #بهداشت_فردي #بهداشت_روان #بهداشت_کودک #بهداشت_دست #خودمراقبتی #سیستم_ایمنی #کرونا در ایران#آنتی_کرونا
13 اسفند 1398 07:44:33
0 بازدید
aliyeh.heybatii
نمی دانم وقتی غذایی که پیک موتوری رستوران برایتان می آورد سرد است، چه می کنید. نمیدانم وقتی سوار تاکسی می شوید و می بینید کولر را روشن نکرده، چه می کنید. نمیدانم وقتی کتابی را میخرید و میبینید که جلد آن تا شده یا صفحه ای از آن کثیف است چه می کنید. نمی دانم وقتی از سوپرمارکت خرید می کنید و متوجه می شوید که یکی از اقلام، اشتباه ارسال شده چه می کنید. نمی دانم وقتی در کافی شاپ، کمی از چای در نعلبکی ریخته یا نانی که می آورند کمی مانده است، چه می کنید. من معمولا چیزی نمی گویم مگر این که مجبور شوم (مثلاً کفشی بخرم و کفش دیگری تحویلم شود که در آن جا هم تا حد امکان، ایراد را گردن می گیرم و مثلاً میگویم ظاهراً من در توضیح مشخصات کفش اشتباه کردهام یا خوب بیان نکردم). قدیم ها چنین اخلاقی نداشتم. اما چند سال پیش، دوستی من را با مفهوم "مهمانی دنیا "آشنا کرد. و گفت: بعضی در دنیا، مثل صاحب خانه اند و برخی مثل مهمان. وقتی به عنوان مهمان جایی میرویم، توقعات کمتری داریم. به طعم غذا، کهنه بودن میوه، به رنگ در و دیوار، اعتراض نمی کنیم. انگار " پیچپذیرش" مان را چرخانده اند و روی سطح دیگری تنظیم کردهاند. در دنیا میتوان دو جور زیست. مثل صاحبان دنیا و مثل مهمان های دنیا. یادم هست به او گفتم: اگر هیچ کس اعتراض نکند، هیچ چیز بهتر نمی شود. همه چیز بد می ماند. این نسخه ی تو، نسخه ی سقوط و قهقراست. اما او پاسخ داد: همیشه کسی هست که اعتراض کند. دنیا، صاحبان فراوان دارد. چیزی که کم است، مهمان است. نگاه طلبکارانه- حتی وقتی حق با توست- بر روی روش و منش تو تاثیر میگذارد و از تو انسان دیگر می سازد و تو از جمع "اقلیت مهمان "به " اکثریت صاحب خانه" میراند. دوستم دیگر بین ما نیست. از مهمانی دنیا رفته است. اما حرفش هنوز گوشه ذهنم مانده . دنیا، بازی بزرگی است که من، در چند صحنه از آن، مهمان هستم. همین و نه بیشتر. این روزها که اینجا و آنجا برخوردهای طلبکارانه را می بینم، با خودم می گویم شاید محروم شدن ما از بسیاری از حقوق طبیعی مان در عرصه های عمومی، ما را به سمت طلبکاری افراطی در قلمرو های خصوصی سوق داده باشد. شاید هم، چنین نباشد. نمی دانم. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
16 بهمن 1399 17:34:19
0 بازدید
aliyeh.heybatii
چند راهکار برای ایجاد_انگیزه و تشویق_کودک به درسخواندن و انجام تکالیف : یادگیری(دیداری-شنیداری- لمسی) را بشناسید : بدانید کودک شما در کدام گروه قرار دارد، چون بهاینصورت کودک انگیزه پیدا میکند و همچنین اطلاعات را بهتر درک میکند و یادگیری او بلندمدتتر میشود. بهکار بردن بازی بهعنوان یک ابزار آموزشی نهتنها فرصتهایی برای یادگیری عمیقتر و رشد مهارتهای غیر شناختی فراهم میآورد، بلکه به تشویق کودکان به درس خواندن و ایجاد انگیزه در آنها برای یادگیری نیز کمک میکند. وقتی کودکی فعالانه درگیر یک بازی میشود، ذهن او لذت یادگیری یک سیستم جدید را تجربه میکند. هنگام انجام تکالیف درسی از درس یا تکلیفی که مورد علاقه اش است شروع کنید. زیرا برای شروع درس و دست کشیدن از بازی و سایر کارهای مورد علاقه، کودک نیاز به انگیزه قوی دارد. پیوندزدن درسها با زندگی روزانه علاوەبر ایجاد انگیزە، منجر به درک ملموس و عمیق مفاهیم و موضوعات درسی میشود و بخاطرسپاری آنها نیز آسانتر خواهد شد. (مثلا با پختن یک کیک و تقسیم آن به تکههای مساوی مفهوم کسر را برای او توضیح دهید) اگر دوست یا همسایهای دارید که همسن کودکتان است و از قضا درسخوان هم هست، میتوانید از او کمک بخواهید و در هفته یکی، دو برنامه بچینید که آنها با هم درس بخوانند تا فرزندتان به درس علاقه بیشتری پیدا کند. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #درس_خواندن#انگیزه_مثبت #علاقه#تکالیف#بازی#موفقیت#کودک #کودک_و_نوجوان #فرزند_پروری #تربیت#آموزش #بیرجند
14 دی 1399 17:21:52
0 بازدید
aliyeh.heybatii
بچه مون کنار ما بخوابه یا نه؟ اجازه بدیم گه گاهی( مثلاً دو هفته ای یه شب) بچه ها کنار شما بخوابند بهتره شما توی اتاق کودکتون بخوابین خیلی وقت ها بچهها به خوابیدن کنار مادرشون واقعاً نیاز دارن شبی که از چیزی ناراحته شبی که ترسیده شبی که برای کار فرداش استرس داره تنها چیزی که اون لحظه بهش آرامش میده صحبت کردن و خوابیدن بغل مامان مهربونشه این بغل گرم و خواب شیرین بغل مادرش بهش احساس امنیت و آرامش و صحبت کردن با مادرش بهش اعتماد به نفس میده و یکی از قشنگ ترین خاطره ی بچگی شو می سازه #خواب_کودکان #تربیت_صحیح_فرزند #استرس_و_اضطراب #جدا_کردن_جای_خواب_کودک #مادر#احساس_خوب #آرامش_کودک #خواب#خاطرات_بچگی #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
12 اسفند 1399 19:18:18
1 بازدید
aliyeh.heybatii
آیا مادر خوبی هستم؟ تو و فرزندت، هر دو به توجه نیاز دارین. مادر کامل، خوب، فداکار و از خود گذشته، باور غلطی هست که در ذهن بیشتر افراد جامعه جا افتاده. بیشتر آدمها فکر میکنن که مادر باید به قول معروف «خودش رو برای فرزندش بُکشه!» یعنی هیچ چیزی کم نذاره و فرزندش رو همیشه و در هر سنی بر خودش مقدم بدونه. زنانی که این باور رو دارن به محض بچهدار شدن خودشون رو فراموش میکنن. این کار به دو نفر خیلی آسیب میزنه! اول خود مادر، که به مرور جسم و روانش فرسوده و خسته میشه. دوم به فرزند، که وابسته و ناتوان بار میاد و همیشه باید سنگینی بار دِین از خود گذشتگی مادرش رو به دوش بکشه! در حالی که مادر کافی، مادری هست که حد تعادل رو نگه میداره. هم به نیازهای کودکش توجه میکنه و هم به خودش به عنوان یک انسان بها میده و این حق رو برای خودش قائل هست که زندگی کنه، لذت ببره و تا جایی که به فرزندش آسیب نزنه، خودش رو بر اون مقدم بدونه. حضور بیش از حد مادر پتانسیل مستقل شدن رو در کودک محدود و غیر فعال میکنه و این تصور رو برای کودک به وجود میاره که «من ناتوانم و حضور مادر در کنار من همیشه لازمه و من بدون اون نمیتونم کاری بکنم.» مادر کافی بر اساس میزان نیاز فرزندش، تواناییهاش و اقتضای سنش در کنار اون هست و بهش کمک میکنه. مادری که به اندازه کافی کنار فرزندش هست به کودکش یاد میده «اگه کسی یا یه چیزی برای مدتی کنار تو نباشه، به این معنی نیست که وجود نداره! تو میتونی صبر کنی تا دوباره اون رو به دست بیاری. من مادر بدی نیستم اگه همیشه کنارت نباشم و به خودم و کارهام برسم. من به اندازهی کافی کنارت هستم و باید کمی صبر کنی. #مادر_کافی#فرزندپروری_مثبت#مادر_عاشق#فرزندان#تربیت_صحیح_فرزند#فرزندپروری_نوجوان #آموزش #ورزش#تفریح#وقت_گذرانی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
26 بهمن 1399 18:12:07
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. ساده تر ببینیم ساده تر بگیریم ساده تر بخندیم😊 @aliyeh.heybatii