aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. بجای #داد_زدن که نشانه ضعف شماست و باعث #ترس_کودکان میشود،چند ثانیه مکث کنید هم قد اوشوید، به چشمهایش نگاه کنید وبا او حرف بزنید نگذارید داد زدن روشی همیشگی برای ساکت کردن موقت فرزندتان شود وقتی داد میزنید برای دقایقی آرام میشوید اما حس خوبتان پایدار نیست و رفتارتان ادامه دار خواهد بود بگذارید فرزندتان به جای ترسیدن از شما #احترام به شما را بیاموزد. #مادر_آگاه #پدر_آگاه#فرزند_سالم_تربیت_کنیم #تربیت#فرزندپروری#فرزند_پروری_آگاهانه#عشق#آگاهی#آموزش #زدن#ترس#ضعف#کودک#کودک_آرام #مهارتهای_فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند
27 اردیبهشت 1399 05:31:15
0 بازدید
aliyeh.heybatii
شرکت کودک در مراسم خاک سپاری و دیدن جنازه متوفی موضوعی پیچیده است. از یک سو کمک می کند تا با متوفی خداحافظی کند و فقدان را بپذیرد و از سوی دیگر نوع مراسم و شدت واکنش های هیجانی ممکن است به کودک استرس زیاد تحمیل و در او ترس ایجاد کند. تصمیم گیری برای حضور در مراسم خاک سپاری باید موردی و بر حسب شرایط انجام شود. کودک باید خودش موافق باشد و پیشاپیش در مورد مواجهه با مراسم و واکنش های اطرافیان آماده شود. با اینحال بازهم رفتار کودک قابل پیش بینی نیست و نمی توان مطمئن بود که کودک دچار مشکل نشود. در مورد کودکانی که برای شرکت در مراسم آمادگی ندارند به روش های دیگری می توانند با متوفی خداحافظی کنند. #سوگ#سوگواری#مراسم_خاک _سپاری#فقدان#سوگ_کودکان#درمان_ سوگ#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
16 آذر 1399 09:17:59
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #همسرانه #عشق#زمان_ارزشمند#حل_تعارض_در_رابطه #کودک_نوجوان #تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #بیرجند#مشاوره
26 آبان 1399 15:37:23
2 بازدید
aliyeh.heybatii
. باید و نبایدهای حمام بردن کودک که نمیدانستین! ۱- والدین در هر سنی با پوشش اندام خصوصی شان باید کودک را به حمام ببرند. ۲- به کودکتان بگویید ما تا وقتی که بزرگ بشی اجازه داریم تو رو حموم ببریم بعدش خودت تنهایی باید بری (تا۶-۵ سالگی) و هیچ کس دیگه ای اجازه ندارد با تو حموم بیاد! ۳- زیر ۳ سال کودک در این سن به جنسیت خود چندان آگاه نیست و مشکلی ندارد اگر والد غیر همجنس کودک را استحمام کند فقط باید کاملا اندام خصوصی والد پوشیده باشد! ۴- ۳ تا ۶ سالگی در این سن بهتر است دختر با مادر و پسر با پدر به حمام برود! دیدن بدن برهنه والد غیر همجنس هر چند بار جنسی برای کودک ندارد اما شاید در اینده به عنوان یک محرک جنسی و با تصویر سازی او را دچار مشکل کند. ۵- ۶ سالگی از این سن کودک باید بتوانند مستقلاً حمام کند دستشویی برود یا لباس عوض کنم حتی اگر مثلاً پسر بچه از مادرش کمک بخواهد مادر باید با پوشش مناسب به حمام برود. کودک شما دختره یا پسر؟ چند سالشه و باکی حموم میره؟ #تربیت_فرزند #تربیت_جنسی #حمام_کودکان #والدین #آموزش#کودک_ونوجوان #بیرجند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
17 اسفند 1399 16:37:29
2 بازدید
aliyeh.heybatii
. هیچ کس نمیداند معنی آب خنک در دستانت را،زمانی که کودکی از مرگ مادرش برایت قصه می بافد! ومعنای فشرده شدن دندانهایت را،زمانی که زنی از سوظن خود نسبت به همسرش می گوید ومعنی در هم گره خوردن انگشتانت را زمانی که سخت در چشمان مرد پر درد روبرویت خیره شدی. ۹ اردیبهشت روز روانشناس به تمامی همکاران تلاشگرم که از روح و روان خودشون مایه میزارن تا حال و روح بقیه خوب بشه تبریک میگم. #روانشناسی #روز_روانشناس_مبارک #پزشک_روح #روانشناس_بالینی #روانشناس_تربیتی #نهم_اردیبهشت #روز_روانشناس #سلامت_روان #بهداشت_روان #امنیت #آگاهی #حال خوب #عالیه_هیبتی
08 اردیبهشت 1399 19:51:19
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. هیچ چیز بدتر از این نیست که دیگران به شما خیانت کنند، اما بدتر این است که آدم خودش به خودش خیانت بکند. ما گاهی زندگیمان را روی پایه و مبنایی قرار می دهیم که به ما تعلق ندارند، اصرار در انتخاب کسانی می کنیم که اهلش نیستند و به اصطلاح دلمان کسی را می خواهد که دلش با ما نیست، راهی را در پیش می گیریم که راه ما نبوده. اگر درست رفته بودیم که الان به اینجا به این همه درد و پریشانی نرسیده بودیم. ما روی چیزی اصرار ورزیدیم که سهم ما نبوده. به ما تعلق نداشته. ما نباید راهی که تا دیروز می رفتیم را برویم، چرا که آن راه، راه ما نبوده بیراهه بود. ما گرفتار خشمی شدیم که سزاوار آن نبودیم. ما راه را گم کرده بودیم که سر از اینجا در آوردیم. سر از جایی در آوردیم که مدام می گوییم" این اتفاق نباید برای من میفتاد" " این حق من نبود نباید اینجوری میشد" اما اگر این اتفاق برایمان نیفتاده بود که چنین وضعی نداشتیم! بهتر است واقع بین باشیم. اتفاق افتاده است. ما همیشه فکر می کنیم این اتفاق برای دیگران می افتد ولی برای ما نه. اما حالا این حس را از دست داده ایم که به ما این اطمینان را می داد که این اتفاق برای ما رخ نمی دهد؛ ولی رخ داد، بعد به نقطه ای می رسیم که به خودمان میگوییم " من میخواهم از این وضعیت بیرون بیایم. ولی می ترسم، بنابراین به خودم دروغ می گویم" آنوقت به دروغ میگوییم ما حالمان خوب است و از این جور حرف های دهن پر کن میزنیم. شروع می کنیم به وقت گذرانی با آدم های رهگذر و کار های دل خوش کنک کن مقطعی انجام می دهیم. ما آدم ها با این دروغ ها در حقیقت به هر چیزی که در قلبمان هست خیانت می کنیم. به همه چیز خیانت می کنیم وقتی رو می آوریم به روابط موازی به بها دادن به آدم های خاکستری! و فکر میکنیم داریم زندگیمان را مدیریت می کنیم! یادمان نرود که یادمان بماند بدترین نوع خیانت آن است که آدم به خودش خیانت بکند! #خیانت #روابط #دروغ #زندگی #آدمهای_خاکستری #روانشناسی_رابطه #عالیه_هیبتی #بیرجند #بیرجند_شهر_من
21 فروردین 1399 14:37:48
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. اول از همه خیلی خوبه که این نکته رو بدونیم که با رعایت نکات ایمنی میتونیم به بچه ها کمک کنیم تا ترسشون کمتر یا برطرف بشه اما همیشه رعایت این موارد موثر نیست و لازمه که با جلسات مشاوره و مداخله درمانی به کودک کمک کنیم. *ترسو نباش! این جمله خطرناکه! والدین عزیز لطفاً ازش استفاده نکنید. با این کار کودک را بخاطر احساسش سرزنش می کنید در حالیکه دست خودش نیست و باعث کاهش عزت نفس میشه. مهمه که بدونیم گاهی ترس بچهها به خاطر ناتوانی آنها در درک واقعیت و خیال است. *همدلی کنید! وقتی بچهای از چیزی میترسه نیاز داره که به او اطمینان بدهید که احساسشو می فهمید و در کنارش هستید، انکار ترس، به بچه ها کمکی نمیکند. مثلاً میدونم که تو الان ترسیدی... * با او همراهی کنید. مثلاً بچه ای که از تاریکی میترسه حتماً چراغ خواب روشن کنید یا اگر از سایه ها میترسه به او نگویید مسخره بازی در نیار چیزی اونجا نیست! بهش پیشنهاد بدید که باهم وسایل ببینید. *لطفاً به ترس بچهها نخندید! *تکرار ترس باعث کاهش ترس نمیشه! اینکه بچه از چیزی میترسه و ما مدام موقعیت را تکرار کنیم که ترسش بریزه یا براش عادی بشه معمولا نتیجه عکس داره و امنیت روانی آنها را از بین میبره. پس لطفاً کار رو برای خودتون و کودک سخت نکنید. * حل مسأله رو به او یاد بدهید تا تو موقعیت هایی که میترسه بتونید با کمک هم راه حل های مختلف پیدا کنید. اینجوری هم شما کنارش هستید، به احساسش احترام گذاشتید و با هم ی راهی پیدا کردید. * بعضی از بازی ها هم میتونه به کمتر شدن احساس ترس و ایجاد احساس آرامش کمک کنه مثل درست کردن بالش یا عروسک آرامش... بهتره راه های آرامش بخشی که مخصوص کودکتون هست رو پیدا کنید. لطفاً مراقب رسانه باشید. محتوای کارتون و فیلم ها گاهی اصلا مناسب کودکان نیستند و گاهی منشاء ترس هستند، مثل آنابل قصه ها و نمایش ها هم راه های خوبی هستند ازشون غافل نشید. #ترس#درمان_اضطراب_استرس #اضطراب_کودک #فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک قصه#نمایش#بازی#سرزنش_ممنوع #درک_احساسات_کودک