پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. سومین دوره کارگاه فرزند پروری موفق برگزارشد. تو شرایطی که میشد هزار تا بهانه آورد که کار داریم یا وقت نداریم (پنج شنبه رو میگم ۱۹ دی ماه البته عکس الان به دستم رسید😉) کارگاهمون رو با جمعی از اساتید و دوستان با اراده و هدفمند برگزار کردیم. به خاطر شغل فوق العادم خدا رو شکر میکنم ... َشغل من عالیه چون مخاطبینم انسانهای فرهیخته ای مثل شما هستند. و ممنونم از همه ی والدینی که به امر تربیت فرزندشون اهمیت میدن و شرکت در این کارگاهها جزاولویتهاشون هست. مراقب کودکی ، کودکمان باشیم... #تربیت_فرزند #عالیه_هیبتی

22 دی 1398 17:00:33

4 بازدید

aliyeh.heybatii

. مامان من میترسم ! چقدر این جمله براتون آشناست؟ معمولا بچه ها تو سنین مختلف از چیزهای مختلفی می‌ترسند و واکنش‌های متفاوتی دارند، خیلی از ترس ها طبیعی و زودگذر هستند اما بعضی از ترس ها هم مهمون ‌همیشگی فکر بچه ها هستند و خیلی از عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار میدند. والدین یا این ترس ها را نادیده می‌گیرند یا سعی می‌کنند که کودکشون توضیح بدند این چیزا ترس نداره! اما متاسفانه هر چی بیشتر تلاش می‌کنند ترس قوی تر میشه، واقعیتش اینه که فقط با حرف زدن و ثابت کردن اینکه این چیزی که کودک ازش میترسه بی اهمیته و ترسی نداره تو کنترل یا برطرف کردن ترس آنها نقشی ندارد و این ی چرخه باطلی هست که توش گرفتار میشند‌. میتونم بهتون بگم هر روز تو مرکز به طور میانگین دو یا سه بچه هستند که با مشکل ترس مراجعه می‌کنند، گاهی این ترس‌ها طبیعیه و مدیریتش خیلی راحت اما بعضی وقت ها بچه ها سال ها درگیر ترسشون بودند و برطرف نشده و به مشکلات دیگه سرایت کرده، مثل اینکه بچه چند ساله که نمیتونه تنهایی بخوابه! نمیتونه تو اتاقش بره و وسایلش بیاره! نمیتونه تنهایی دستشویی بره! ترس از دکتر، ترس از آنابل، روح و جن، حیوانات، زلزله، مرگ والدین، خراب شدن ماشین و... ترس خود به خودی از بین نمیره و برطرف نمیشه باید راه های مدیریتش یاد بگیریم و حتما برای درمان ترسهاشون اقدام کنید چون کودکان اضطرابی از درون تحلیل میرن و اگه اضطراب تبدیل به اختلال بشه و درمان نشه در اینده قطعا یک نوجوان افسرده خواهیم با انواع و اقسام مشکلات. #اختلالات_روانی#کودکان#اضطراب#ترس#درمان _اضطراب#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک ‌

26 مرداد 1399 04:48:17

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. نوزاد انسان بخشی از دوران تکاملیش رو در خارج رحم میگذرونه و تا دو سالگی طول میکشه. در این دو سال مادر و کودک یکی هستن. مادر سرش درد بگیره کودک سرش ذق ذق میکنه، یعنی نه تنها ارتباط معنوی و عاطفی دارند حتی ارتباط فیزیولوژیکی هم دارند وقتی که نوزاد را جدا میکنیم بعد میگیم بگذار گریه کنه و بغلی نشه این. کودک دچار فقدان مادری میشه. فقدان مادر، یعنی من حامی ندارم من کسی رو ندارم من خودم باید متکفل همه امور خودم باشم. بعد ها ما به این افراد میگیم درونگرا، اصلا ریشه اوتیسم در همین جدایی نابجاست #نوزاد#فقدان_مادر #آسیب_روانی#حامی#مادر تفکرات_اشتباهی#ارتباط_عاطفی#روانشناسی_کودک#عالیه_هیبتی#بیرجند

04 اردیبهشت 1399 05:31:01

3 بازدید

aliyeh.heybatii

یه چالش خیلی بزرگ توی فرزندپروری، زمانیه که نمیدونی چیکار کنی.. زمانیه که یه موقعیت جدید پیش اومده و تو در موردش اطلاعاتی نداری... زمانی که نه روانشناس کودک پیشته که ازش بپرسی حالا چه کار کنم و نه مادری پیشته که بخوای از تجربش بپرسی و کمک بخوای اون موقعه که احتمالاً چالش، تبدیل به یک چاله بزرگ میشه و ما والدین می افتیم توی چاله... مستاصل میشیم و احساس بیچارگی می‌کنیم. حس می‌کنیم (تنهاترین آدم روی زمینیم) اون موقع که نمیدونی چی درسته و چه واکنشی غلط و آسیب زنندست و به اون قشنگی که فکر میکردی، قادر به مدیریت اوضاع نیستی در این مواقع بهترین واکنش نداشتن واکنشه یادتون باشه وقتی که واکنشتون رو به تاخیر میندازید، باعث میشه بعدا بهترین عکس العمل را انجام بدید و کمترین آسیب روحی و جسمی رو به فرزندتان وارد کنید. پس یادتون باشه اگر سریع واکنش نشون ندید این اقتدار تون زیر سوال نمیره این یه باور غلطه... #فرزند_پروری#فرزندپروری#تربیت#آگاهی #والدین_مقتدر#چالش#مشاوره#درمان#بیرجند ________________________________________________ #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده شماره تماس جهت مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶

30 دی 1399 18:34:04

0 بازدید

aliyeh.heybatii

پدران و مردان سرزمینم روزتون مبارک🍃🌷🍃 خانوماااااا ماماناااای مهربون اگه بخواید یه ویژی یا صفت خوب از همسرتون بگید که خیلی براتون با ارزشه به چه موردی اشاره میکنید؟ بنویسید و همسرتونو تگ کنید😉 اول من میگم 😊 اولین موردی که خیلی برام با ارزشه مهربونی آرامش ،صداقت و وقت شناسیشه... قرار بود یه دونه بگم😁 حالا شما بگید بخونیم با هم 😉

06 اسفند 1399 16:24:35

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. پدر درنگاه دختر قوی ترین ودوست داشتنی ترین مرداست.. رویای اورا با کمبود توجه،خراب نکنید.. اگر دختر ازتوجه پدر لبریز نشد بیکار نمی نشیند توجه را از دیگران میگیرد او نیاز به توجه یک مرد دارد. #دختر#پدر#دختر_پدری #توجه#کمبود_توجه #عشق #عشق_پدر #ارتباط_موثر#خانواده #بیرجند

25 مرداد 1399 12:38:35

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

1

#کودک#تربیت_فرزند #رفتار_کودک #رسالت#مچگیری #والدین#ارتباط_با_کودک#پدر#مادر#نوجوان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

1

#کودک#تربیت_فرزند #رفتار_کودک #رسالت#مچگیری #والدین#ارتباط_با_کودک#پدر#مادر#نوجوان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن