aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
یه چیزی میشه دیگه...غصه هاتو بس کن یه چیزی میشه دیگه... حالتو عوض کن یه چیزی میشه دیگه... مراقب همدیگه باشیم❤ #رضاصادقی #سلامت_روان #خانواده #انرژی_مثبت #حالخوب #ایران #غر_نزنیم @rezasadeghi_official
20 اسفند 1398 07:05:29
3 بازدید
aliyeh.heybatii
شما چه مدل پدر و مادری هستید؟ لطفاً یک بار دیگه و با دقت بیشتر این پست بخون 👌 #سختگیری_والدین #اعتدال#والدینی_آرام_کودکانی_شاد #قانون #تربیت#اصلاح_رفتار#عصبانیت #لحبازی#سرکشی#دعوا#درگیری#پنهانکاری #ناتوانی#سرخوردگی#خشم#والدین_سختگیر#تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
25 دی 1400 18:50:55
28 بازدید
aliyeh.heybatii
مهربانی برای قلبتان خوب است💖 حتما شنیدهاید که مهربانی و محبت کردن به دیگران دل را نرم میکند، اما جالب است بدانید که مهربان بودن در واقع بر تعادل شیمیایی قلب شما تأثیر مثبت دارد. مهربانی باعث ترشح هورمون اکسیتوسین میشود. اکسیتوسین باعث آزاد شدن مادهای شیمیایی به نام نیتریک اکسید در رگهای خونی میشود. این ماده با گشاد کردن رگهای خونی، فشار خون را کاهش میدهد. از آنجا که اکسی توسین با کاهش فشار خون به سلامت قلب کمک میکند به آن لقب هورمون محافظ قلب دادهاند. مهربانی هم از لحاظ فیزیکی و هم از نظر احساسی برای قلب شما خوب است. شاید به همین دلیل است که میگویند آدمهای مهربان قلب بزرگی دارند💖 #محبت_بهترین_هدیه_است #محبت#شادی#هورمون_اکسی_توسین #نیتریک_اکسید#مهربانی#عشق#قلب#ارتباط_موثر#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند#بیرجند_شهر_من #مشاوره_آنلاین #درمان#روانشناسی
17 فروردین 1400 16:55:03
0 بازدید
aliyeh.heybatii
وقت مشترک یعنی زمانی که فقط به شما و فرزندتون اختصاص داره این زمان اختصاصی باید هر روز نیم ساعت باشه بچه های کوچکتر از ۲ تا ۱۲ سال با بازی کردن بیشتر بهشون خوش میگذره برای نوجوان ها ۱۲ تا ۱۹ یا حتی ۲۱ سال انجام دادن یه کار مشترک با شما مثل گوش دادن به موزیک در کنارتون لذت بخش تره. در وقت مشترک ما به عنوان مامان یا بابا باید حواسمون باشه که انتقاد،سرزنش،قضاوت،مقایسه و رفتارهایی مثل این رو نداشته باشیم. در وقت مشترک برای بازی قانون خاصی نداریم . مثلا مهم نیست که بچه مون بخواد با خمیر بازیش یه خورشید سبز درست کنه. در وقت مشترک ما اصلا آموزش نداریم مثل آموزش الفبا با بازی. به جای تمام این نبایدها که باید در وقت مشترک رعایت کنیم باید سعی کنیم حسابی به خودمون و بچه مون خوش بگذره. وقت مشترک درست مثل یک طناب نامرئی می مونه که قلب شما و فرزندتون رو به هم وصل میکنه و رابطه ی شما رو بهتر می کنه. رابطه ی خوب اولین گام برای اصلاح مشکلات رفتاری فرزندتونه. #وقت_مشترک #زمان_کیفی_با_کودک#نوجوان#ارتباط_با_نوجوان #مشکلات_رفتاری#قانون#فرزندپروری_مثبت #فرزند_سالم #تربیت_صحیح_فرزند #بهبود_ارتباط #سرزنش#قضاوت#مقایسه#تنبیه_کودک #والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند #مشاوره_آنلاین #مشاوره_تلفنی
07 اردیبهشت 1400 17:20:36
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#بهداشت_اسباب_بازی #کروناویروس #کودکان #بهداشت#بهداشت_عمومی #بهداشت_فردي #بهداشت_روان #بهداشت_کودک #بهداشت_دست #خودمراقبتی #سیستم_ایمنی #کرونا در ایران#آنتی_کرونا
13 اسفند 1398 07:44:33
0 بازدید
aliyeh.heybatii
ما از همسرمان طلاق می گیریم یا از فرزندانمان! اصولا حاصل تنبیه بدنی کودکان توسط والدین پرخاشگر، می تواند کبودی روی بدن یا اشکها و هق هق هایی باشد که اغلب می توانیم آن را ببینیم و لمس کنیم، اما حاصل پدیده طلاق، آسیبی فراتر از اینهاست. آسیبی که بجای کبودی روی بدن، حفرەای عاطفی عمیق ایجاد میکنید که با هیچ چیزی پر نمی شود، حفرەای به عمق عمر یک انسان، حفرەای از نیازهای ارضا نشده سرکوب شده، نیاز به محبت پدرانه یا مهر مادرانه، که این حفره ممکن است بعدها با فیلترهای سیگار، دود مواد مخدر و یا خط انداختن های روی ساعد دست و بدن پر شود. گسلی ناملموس که والدین در حفر آن نقش داشته اند و ممکن است همچون زلزلەای سهمگین، به یکباره جسم و روان کودک را از جا بکند. والدین گرامی؛ یادمان نرود ما از همسرمان طلاق میگیریم، نه از کودکمان، پس لطفا بعد از طلاق، شرایطی فراهم آورید که کودک بتواند هم پدرش را ببیند و هم مادرش را. در اینصورت است که می توانیم بگوییم بله، من از همسرم جدا شدەام، اما از بچەام هرگز!!! #طلاق##جدایی_تلخ #جدایی_والدین#تربیت_کودک #فرزندپروری #تنبیه_بدنی#مادر#پدر#طرحواره_درمانی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
27 اردیبهشت 1401 16:25:43
77 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
شرکت کودک در مراسم خاک سپاری و دیدن جنازه متوفی موضوعی پیچیده است. از یک سو کمک می کند تا با متوفی خداحافظی کند و فقدان را بپذیرد و از سوی دیگر نوع مراسم و شدت واکنش های هیجانی ممکن است به کودک استرس زیاد تحمیل و در او ترس ایجاد کند. تصمیم گیری برای حضور در مراسم خاک سپاری باید موردی و بر حسب شرایط انجام شود. کودک باید خودش موافق باشد و پیشاپیش در مورد مواجهه با مراسم و واکنش های اطرافیان آماده شود. با اینحال بازهم رفتار کودک قابل پیش بینی نیست و نمی توان مطمئن بود که کودک دچار مشکل نشود. در مورد کودکانی که برای شرکت در مراسم آمادگی ندارند به روش های دیگری می توانند با متوفی خداحافظی کنند. #سوگ#سوگواری#مراسم_خاک _سپاری#فقدان#سوگ_کودکان#درمان_ سوگ#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند