aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
وقتی بر سر کودکمون فریاد می زنیم و یک واکنش هیجانی از خودمون نشون می دیم فقط یک پیام رو به اون می دیم! " من رو آروم کن" مهم نیست چه کلماتی از دهانمون بیرون میاد و رگبار تند کلامی چقدر طول می کشه یا فرزندمون چند سالشه، پیام ما اینه " لطفا منو آروم کن" و مثل اینه که با التماس از اون ها می خوایم تا اضطراب و تنش ما رو آروم کنن. ما با فریاد زدن به فرزندمون می گیم که ما نمی تونیم این حقیقت رو قبول کنیم که تو از من اطاعت نمی کنی، حرف شنو نیستی و آرام نمی گیری و چون نمی تونم این وضعیت رو کنترل کنم، اختیارم رو از دست می دم و فریاد می زنم! لطفا از چیزی که می خوام اطاعت کن تا آروم بگیرم. واکنش هیجانی من به رفتار تو بستگی داره. به این فکر کنین که چطور یک کودک چهار ساله یا چهارده ساله می تونه با این همه فشار کنار بیاد! شما تمام دکمه های هیجانی خودتون رو به دست ناتوان فرزندتون می دین و از اون انگار درخواست می کنین که: " من رو آروم کن عزیزم، چون من نمی تونم خودمو آروم کنم!" این روش رو تمام کنین و کنترل هیجانات خودتون رو دوباره به دست بگیرین. #کنترل_خشم#واکنش_هیجانی#آرامش#فریاد#تربیت_فرزند#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی#بیرجند_شهر_من
23 بهمن 1398 06:12:56
3 بازدید
aliyeh.heybatii
. ریشه بسیاری از قهرها ،ناراحتی ها ،دلخوری ها بخاطر یک خطایی ست که اگر به موقع مطرح ودرموردش صحبت بشه میتونه خیلی زود ازبین بره اما ما چکارمیکنیم ؟رفتیم مهمونی واز رفتار همسر ناراحت میشیم ولی بجای صحبت کردن قیافه میگیریم ،پشت چشم نازک میکنیم ،سرسنگین میشیم،کم محلی میکنیم ،حرف نمی زنیم وتازه توقع داریم طرف مقابل علم غیب داشته باشدوبدونه ماچرا ناراحتیم،اون بیچاره می پرسه : _چته چیزی شده _خودت بهتر میدونی _نه والا من اگه میدونستم که نمیپرسیدم _فکرکن ببین چکارکردی _واین مساله حل نشده میمونه توی دعوا ودعواهای بعد ،یک هفته بعد،یک ماه بعد،یکسال بعد،وحتی چندسال بعد یادمونه ومدام مطرح میکنیم فلان شب توفلان مهمونی .... اگه یاد بگیریم به جاو به موقع ناراحتی هامون وانتظاراتمون رو مطرح ودرموردش صحبت کنیم بعداز وقوع اونها این عقده های تلخ تشکیل نمیشه . #ارتباطات#ارتباط_موثر#همسرانه#قهر#ناراحتی#دلخوری#انتظارات#گفتگو#مشاوره#روانشناسی#عالیه_هیبتی
11 اسفند 1398 05:27:16
1 بازدید
aliyeh.heybatii
#والدین #کودک#نوجوان#فرزندپروری #عشق#محبت#نوازش#رشد_عاطفی#لذت_زندگی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
06 آبان 1400 17:29:35
5 بازدید
aliyeh.heybatii
شما وقتی خشمگین میشید چیکار میکنید؟🤔 داد میزنید؟ وسیله میشکنید؟ دل میشکنید؟ سر بچه خالی میکنید؟ یا تو خودتون میریزید و خود خوری میکنید؟ #خشم#کنترل_خشم #مدیریت_خشم #مدیریت_خشم_والدین #هیجانات#هیجانات_منفی #مدیریت_خشم_به_زبان_آدمیزاد #پرخاشگری #پرخاشگری_کودک #پرخاشگری#قرص_جوشان
29 شهریور 1400 18:28:24
21 بازدید