aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
پدر مادرهای عزیز شما تا حالا باغبان بودین یا نجار؟ #باغبان#نجار##کودک#نوجوان#پدر#مادر#والدین_آگاه #والدین_سمی#تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
15 شهریور 1400 16:34:33
22 بازدید
aliyeh.heybatii
تکنیک میکروفن برای بچه های خجالتی #عالیه_هیبتی #روانشناس_کودک_و_خانواده #بیرجند_شهر_من
12 فروردین 1399 15:12:47
0 بازدید
aliyeh.heybatii
بچه ها رو زود وارد دنیای بزرگسالی نکنیم. #کودک_نابغه #کودک_شاد #والدین_سمی #والدین_سختگیر #والدین_آگاه #تربیت_سالم #فرزندپروری #دوران_کودکی #موفقیت #آرامش #رضایت #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
16 اسفند 1400 19:05:07
441 بازدید
aliyeh.heybatii
كودكي كه در كودكي آزاد نبوده در بزرگسالي با شك و ترديد روبرو ميشه. حس ميكنه وقتي من آنقدر بي ارزش و اشتباه كارم كه حتي در مورد زندگي خودم نميتونم تصميمي بگيرم پس بهتره كاري انجام ندم. بنابراين از هر موضوع تازه اي ميترسه، از شكست و اشتباه ميترسه، و تنها نظر مردم براش مهمه و در حقيقت از كار مي افته و دچار اضطراب و نگراني و وحشت چه در كودكي چه در بزرگسالي ميشه. يا كمال پرست ميشه يا ترجيح ميده كاري انجام نده. كودكی که آزاد نیست عادت ميكنه خودشو انكار كنه نيازش رو انكار كنه و احساساتش رو نفي و انكار ميكنه و حس ميكنه در اين دنيا تك و تنهاست و كسي نيست كه او رو بخواد و تبديل ميشه به كسي كه ديگران ميخواهند. كودك تبديل به چشم ميشه كه همه رو ميبينه جز خودش. از ديگران مراقبت ميكنه به خوشحاليه بقيه اهميت ميده اما به خودش نه. خواسته همه براش مهم جز خودش. پدر و مادري كه در چهارچوب امن به كودكشون ازادي نميدن در سه سالگي دچار اضطرابي عميق ميشه. #کودک#تربیت#فرزندپروری#پرورش#طرحواره#اضطراب_فراگیر #اضطراب_در_کودکان #انکار #ترس#در_خود_فرو_رفته#وحشت#نگرانی #کمال_پرست#شک_وتردید#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
06 دی 1399 18:00:08
0 بازدید
aliyeh.heybatii
ضربالمثل يك دست صدا ندارد در مورد تربيت فرزند هم صدق ميكند. نه شما و نه هيچكس ديگري به تنهايي نميتواند نيازهاي عاطفي و رواني فرزندش را برآورده كند. مادر و پدر هيچيك نميتوانند به تنهايي و بدون همكاري ديگري كودك سالمي را بار بياورند. پدر و مادر هر كدام ويژگيهايي دارند كه حذفشان باعث ميشود همهچيز به خوبي پيش نرود و به اصطلاح يك جاي كار بلنگد. اگر شما هم تصور ميكنيد با تمام وقت مادري كردن و حذف پدر از گردونه تربيت و وقتگذراني با كودك، همه دينتان را به كودك خود ادا كردهايد، اين مطلب را بخوانيد تا بدانيد با اين تصور چقدر به فرزندتان آسيب ميرسانید. تير خلاص را به پدر نزنيد حضور موثر و مشاركت پدر در امور تربيتي باعث ميشود كودك پدر را صاحب قدرت بداند و به او تكيه كند. وقتي پدر كنار ميكشد يا كنار گذاشته ميشود، ناخودآگاه اين تصور براي كودك ايجاد ميشود كه پدرش ضعيف است و از پس كارها برنميآيد. در نتيجه بهطور طبيعي نميتواند به يك فرد ضعيف تكيه كند و رابطه سالم او با پدر مخدوش ميشود و برايش خلأهايي ميسازد كه با هيچ چيزی پر نميشود. لازم به يادآوري است كه اولين الگوي هر فردي پدر و مادر اوست و در مقاطع سني مختلف و در مواجهه با دنياي بيرون آنها هميشه پشت و پناه هستند پس نبايد اجازه داد يكي از اين پايگاههاي مهارتآموزي نابود شود. با هم هماهنگ باشيد مرد و زني كه از يكديگر جدا شدهاند و كودك يكي از آنها را هفتهاي يكبار ميبيند، به مصلحت تربيت كودك بايد در امور فرزندپروري با يكديگر تعامل صحيحي داشته باشند؛ مثلا اگر كودك پيش مادر زندگي ميكند، از پدر خواسته شود در همان يك روز كه از كودك نگهداري ميكند به اصول تربيتي مادر وفادار باشد؛ يعني اگر بچه عادت دارد هر شب ساعت 9 بخوابد، اين نكته در آن يك شب پيش پدر هم رعايت شود. در صورتي كه كودك از حضور يكي از والدين محروم شده است، ارتباط با بستگان نزديك و همجنس كودك و بزرگسالان همجنس او، تاثير بسيار خوبي بر تربيت و رشد او ميگذارد؛ مثلا براي يك پسر حضور دايي، عمو و پسرهايشان و براي يك دختر معاشرت با خاله، عمه و دخترهايشان ميتواند از نظر احساسي تا حد كمي خلأهاي او را جبران كند. #پدر#پدر_کار_بلد #تربیت_صحیح_فرزند #مشارکت_پدران #کودک_ونوجوان #خانواده_موفق #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
20 اسفند 1399 17:06:57
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. یکی از نیازهای هر زوجی تایید شدن از طرف مقابل است فرض کنیدکه ما بابت هراتفاقی که مطابق میل وعقیده ما نیست همسرمان را سرزنش کنیم وبخواهیم با چارچوب دادن وباید ونباید کردن از شخصیت واقعی خودش فاصله بگیرد ومطابق میل ما رفتار کند. دور از ذهن نیست که فاصله ای که بین شخصیت واقعی او وشخصیت ساختگی که ما او را مجبور به ایفای نقش در آن کرده ایم از طرفی باعث اضطراب واسترس او شده واز جانب دیگر موجب می شود که احساس حقارت وکوچکی کرده واینطور برای خود تعبیر کند که خود واقعی من ارزشمند نیست وبنابراین به شدت عزت نفس او افت می کند وآسیب می بیند وبنابراین قادر می شود که با تحقیر کردن شما این حس را جبران کند که اینکار را ممکن است با عکس العملهایی مثل شوخی نا به جا ، مسخره کردن شما، قدرت طلبی وکنترل کردن نشان دهد. اینجاست که مرگ عشق اتفاق می افتد وروابط ما مخدوش می شود. برای اینکه بتوانیم روابط خود را عاشقانه وآگاهانه بسازیم بهترین راه احترام وتایید کردن همسرمان در خلوت وبه خصوص در جمع های خانوادگی ودوستانه می باشد. مطمئن باشید که زندگی کردن با فردی که احساس ارزشمندی وقدرت بالا دارد بسیار مطلوب تر از فردی آسیب دیده وضعیف است. #همسر_خوب#پذیرش#حال_خوب#موفقیت#زندگی_زناشویی #عاشقانه_ها#اعتماد_به_نفس#عزت_نفس#مشاوره#خانواده#عالیه_هیبتی#بیرجند#سلامت_روان#آگاهی#عشق#همدلی
08 خرداد 1399 17:14:15
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
آفات شبکه مجازی هر دم از این باغ بری می رسد هر کاری کنیم نمیشه جلوی تاثیر گذاری فضای مجازی را بگیریم #لایکی هم یکی دیگه از این شبکه هاست باید آگاهانه راهی بیاندیشیم ۱.رابطه صمیمانه تر و بیشتری با فرزندتون داشته باشید تا اجازه تخلیه و ابراز وجود داشته باشن ۲. حتما نظارت محسوس و نامحسوس بر فضای مجازی داشته باشید #فضای_مجازی #نظارت_کودکان #نوجوانان #خانواده #دوستان #تربیت