aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
نمی دانم وقتی غذایی که پیک موتوری رستوران برایتان می آورد سرد است، چه می کنید. نمیدانم وقتی سوار تاکسی می شوید و می بینید کولر را روشن نکرده، چه می کنید. نمیدانم وقتی کتابی را میخرید و میبینید که جلد آن تا شده یا صفحه ای از آن کثیف است چه می کنید. نمی دانم وقتی از سوپرمارکت خرید می کنید و متوجه می شوید که یکی از اقلام، اشتباه ارسال شده چه می کنید. نمی دانم وقتی در کافی شاپ، کمی از چای در نعلبکی ریخته یا نانی که می آورند کمی مانده است، چه می کنید. من معمولا چیزی نمی گویم مگر این که مجبور شوم (مثلاً کفشی بخرم و کفش دیگری تحویلم شود که در آن جا هم تا حد امکان، ایراد را گردن می گیرم و مثلاً میگویم ظاهراً من در توضیح مشخصات کفش اشتباه کردهام یا خوب بیان نکردم). قدیم ها چنین اخلاقی نداشتم. اما چند سال پیش، دوستی من را با مفهوم "مهمانی دنیا "آشنا کرد. و گفت: بعضی در دنیا، مثل صاحب خانه اند و برخی مثل مهمان. وقتی به عنوان مهمان جایی میرویم، توقعات کمتری داریم. به طعم غذا، کهنه بودن میوه، به رنگ در و دیوار، اعتراض نمی کنیم. انگار " پیچپذیرش" مان را چرخانده اند و روی سطح دیگری تنظیم کردهاند. در دنیا میتوان دو جور زیست. مثل صاحبان دنیا و مثل مهمان های دنیا. یادم هست به او گفتم: اگر هیچ کس اعتراض نکند، هیچ چیز بهتر نمی شود. همه چیز بد می ماند. این نسخه ی تو، نسخه ی سقوط و قهقراست. اما او پاسخ داد: همیشه کسی هست که اعتراض کند. دنیا، صاحبان فراوان دارد. چیزی که کم است، مهمان است. نگاه طلبکارانه- حتی وقتی حق با توست- بر روی روش و منش تو تاثیر میگذارد و از تو انسان دیگر می سازد و تو از جمع "اقلیت مهمان "به " اکثریت صاحب خانه" میراند. دوستم دیگر بین ما نیست. از مهمانی دنیا رفته است. اما حرفش هنوز گوشه ذهنم مانده . دنیا، بازی بزرگی است که من، در چند صحنه از آن، مهمان هستم. همین و نه بیشتر. این روزها که اینجا و آنجا برخوردهای طلبکارانه را می بینم، با خودم می گویم شاید محروم شدن ما از بسیاری از حقوق طبیعی مان در عرصه های عمومی، ما را به سمت طلبکاری افراطی در قلمرو های خصوصی سوق داده باشد. شاید هم، چنین نباشد. نمی دانم. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
16 بهمن 1399 17:34:19
0 بازدید
aliyeh.heybatii
شما هم کاری کردید که پشیمون بشید؟ از خاطرات بد دوران کودکی تون چیزی تو ذهنتون مونده؟ #تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #ارتباط_با_کودک #بازی#بازی_با_کودک #نادیده_گرفتن_کودک #مطالعه #آموزش#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #روانشناسی_کودک #خاطرات_بد
26 مرداد 1400 15:28:13
155 بازدید
aliyeh.heybatii
خدایا شب قدر است آسمان را به فرشته هایت بسپار به زمین بیا... کمی کنار دلم بنشین برایت حرف دارم... حرف هایی که جز تو نمی شود به کسی گفت بیا و این شب قدر به حرمت جوشن کبیرت و به حرمت حقانیت قرآنت، حواست را به من بده.... می خواهم بگویم،،،، گوش می کنی؟! خدا جانم دوستانی دارم که حالشان خوب نیست، حرف ها و مشکلاتی دارند،که گوشه ی دلشان سنگینی میکند آرزوهایی دارند که از شدت نرسیدن ،از آنها دست کشیدهاند... دستی به سر و گوش زندگی شان بکش پای حرف هایشان بنشین حالشان را خوب کن.... و آرزوهایشان را جوری برآورده کن که صدای لبخندشان، هفت آسمان را پر کند، و مرا به ماندنم امیدوار.... خدایا به خانواده و عزیرانم عمر طولانی و با عزت ببخش... و کاری کن حضور من، موجب شادی و حال خوب آنها باشد نه رنجش و ناراحتی شان مهربانترینم! میدانم سرت در آسمان و با این همه مخلوق شلوغ تر از این حرفاست اما اگر لایق بودم مرا برای شاد کردن بنده هایت قدری توانمند کن دلی دارم به وسعت آسمان لبریز از عشق و دستانی خالی تراز پنجه ی گنجشک ها سخت است بخواهم کاری برای بغض های فروخورده شان کنم اما نتوانم.. کمکم می کنی؟! #شب_نوزدهم_ماه_رمضان #شب_قدر #التماس_دعا
31 فروردین 1401 17:58:16
14 بازدید
aliyeh.heybatii
شما وقتی خشمگین میشید چیکار میکنید؟🤔 داد میزنید؟ وسیله میشکنید؟ دل میشکنید؟ سر بچه خالی میکنید؟ یا تو خودتون میریزید و خود خوری میکنید؟ #خشم#کنترل_خشم #مدیریت_خشم #مدیریت_خشم_والدین #هیجانات#هیجانات_منفی #مدیریت_خشم_به_زبان_آدمیزاد #پرخاشگری #پرخاشگری_کودک #پرخاشگری#قرص_جوشان
29 شهریور 1400 18:28:24
21 بازدید
aliyeh.heybatii
. از تشویق کردن کار خوب فرزندتان نترسید، از احترام گذاشتن به فرزندتان نترسید، از بخشیدن خطاهای فرزندتان نترسید، از بی اعتنایی به کار بد اما بی خطر فرزندتان نترسید، از اشتباهات فرزندتان نترسید، از بهانه گیری های گاه و بیگاه فرزندتان نترسید، از دادن عشق بی قید و شرط به فرزندتان نترسید، از آزادی دادن به فرزندتان نترسید، زیرا فرزندتان لوس نخواهد شد. اگر به فرزندتان اجازه ندهید به حق کسی تجاوز کند یا به خود و دیگران صدمه بزند، با دادن احترام، عشق،محبت، بخشش، گذشت و تشویق فرزندتان ضعیف و لوس نخواهد شد بلکه فرزندتان خواهد شکفت و حرمت نفس و اعتماد به نفس در او نهادینه خواهد شد . بی قید و شرط به فرزندتان عشق بورزید... #فرزندپروری#تربیت#کودک#کودکان#تشویق #تشویق_کلامی #تشویق_کودک #کودک_موفق#احترام# بخشش#گذشت#حرمت_نفس#اعتماد_به_نفس #عالیه_هیبتی#بیرجند
13 خرداد 1399 06:59:29
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. حفاظت از بچه ها در برابر عوامل آسیب رسان در جامعه یکی از اصلی ترین ومهمترین دغدغه های هر والدینی شده همه ما میدونیم که نمیشه بچه ها رو توی خونه محبوس کرد ویا اینکه همیشه و همه جا همراهشون بود از طرفی دیگه نگرانی از کودک آزارها و عوامل آسیب رسان در محیط جامعه دست وپای همه مون رو بسته اما خبر خوش اینجاست مقابله با این عوامل امکان پذیره و راه چاره داره 😊 حالا چجوری؟ الان بهتون میگم اولین و مهمترین مسئله در رابطه با این موضوع رابطه هاست! رابطه والدین با فرزندانشان بزارید یه مسئله ای رو براتون بگم کودک آزارها، به سمت هر کودکی نمیرن و یک سری کودکان خاص رو طعمه قرار میدن وبا برنامه ریزی سراغشون میرن کودک آزارها اغلب برای مدتی کودک مورد نظر رو زیر نظر میگیرن وبعد سراغش میرن حالا سراغ چه کودکانی میرن؟ کودکانی که از عزت نفس پایینی برخوردار هستند و بی دفاع به نظر میرسن،قدرتمند نیستند وفرقی بین غریبه و آشنا قائل نمیشن،به شدت توجه طلب هستند و با هر چیز کوچکی گول میخورن و دنبال محبت هستند حالا اینا چه ربطی به رابطه والدین با کودک داره؟ این ویژگی هایی که گفتم فقط در بچه هایی پیدا میشه که رابطه خوبی با والدینشون ندارن (زمان کیفی به بهبود ارتباط خیلی کمک میکنه ، عزیزانی که پیش من مشاوره میان در جریان هستند که چقدر تاکید میکنم روی این تکنیک....) والدینی که سرزنشگرن، اهل مقایسن،کنترلگرند،به فرزندانشون احترام نمیزارن،توجه ومحبت کافی و لازم رو به فرزندانشون ندارن،به جای اینکه توجه مثبت بدن بیشتر توجه منفی میدن، رابطه حاکم بیشتر مبتنی بر ترسه نه حمایت، والدینی که دائم بچه ها رو تهدید میکنن،به خاطر اشتباهاتشون اونا رو سرزنش میکنن همه ی این عوامل باعث خراب شدن رابطه والد فرزندی میشه و در واقع اولین زمینه آسیب که در کودکان شکل میگیره،متاسفانه توسط والدینه! پس اول از همه خیلی زیاد حواستون به رابطتون با فرزندانتون باشه دومین مسئله تربیت جنسی هست اینکه به فرزندانمون یاد بدیم اندامهای جنسی شونو بشناسن و مراقبت از بدنشونو به درستی بهشون یاد بدیم و بتونیم به سوالات جنسی اونها پاسخ مناسب و در خور سن و موقعیت اونها بدیم. ترکیب این دو یعنی رابطه سالم و آموزش صحیح تربیت جنسی فرزندان ما رو از معرض آسیبهای اجتماعی مصون نگه میداره و درصد خیلی زیادی از نگرانی های والدینو کاهش میده. #مراقبت#کودک#تربیت_کودک #تربیت#تربیت_صحیح_فرزند #تربیت_جنسی#اندام های_جنسی #تربیت_جنسی_کودک #رابطه_عاطفی #رابطه_با_ديگران #ارتباط_با_کودکان#ارتباط_با_کودکان #زمان_کیفی #فرزندپروری #اعتماد_به_نفس
07 اسفند 1398 07:09:56
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
3
نقش پدر در تربیت کودک بسیار مهم است نقش پدر را کمرنگ نکنیم #تربیت_فرزند #نقش_پدر_در_تربیت_فرزندان #فرزندپروری_مثبت #پدر_کودک #مادر_کودک #خانواده_شاد #فرزند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده