پست های مشابه

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که زیاد‌ بستنی می‌خورن ⁣ ———/////———/////———/////———⁣ خیلی از بچه‌ها تو فصل تابستون روزی یه بستنی می‌خورن🍦⁣ ⁣ ایشالا که همین یه دونه باشه. ⁣ ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم می‌رسه 😶⁣ ⁣ ⭕️ خیلیا تصور می‌کنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین می‌شه. ⁣ اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ ⁣ ⁣ ⁣ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. ⁣ ⁣ 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیا‌ده و حا‌وی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچه‌ها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ⁣ ⁣ ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمی‌شه به هر بچه‌ی‌ شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌⁣ ⁣ 3️⃣ رنگ و نگهدارنده‌های شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچه‌هاست. به خصوص بستنی‌های رنگی، سالار، یخی، فالوده‌ای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. ⁣ 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫⁣ ⁣ 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچه‌ها رو می‌گیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچه‌ها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. ⁣ ⁣ 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچه‌های زیر یک سال بستنی ندید.⁣ ⁣ 📌جمع‌بندی: بستنی خوبه اما به تعادل. ⁣ یعنی هفته‌ای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. ⁣ بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. ⁣ ⁣ شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋⁣ . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ برای دریافت مشاوره تغذیه کودک می‌تونید به واتس اپ پیام بدید:⁣⁣⁣⁣⁣ 09107894845 ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌چی#بستنی

27 خرداد 1399 15:31:28

120 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه های بدغذا ⁣ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹⁣ ⁣ 🕰 هرجا حرف از سلامت و تغذیه سالم می زنیم، نظم باید وجود داشته باشه. ⁣ ⁣ چیزی که خیلی هامون ازش غافلیم. ⁣ ⁣ ❌ به خصوص این روزا که تو قرنطینه هستیم کلا رهاش کردیم به امون خدا ⁣ ⁣ این ویدئو رو ببینید و از همین امشب شروع کنید. ⁣ ⁣ شما چقدر نظم دارید تو برنامه هاتون؟ کوچولوتون زود میخوابه یا تا پاسی از شب با شما بیداره!؟ 😁⁣ 🕘🕰🕘🕰🕘🕰🕘🕰🕘⁣ ⁣ من ندا کلکته چی هستم و برای تنظیم برنامه غذایی و خواب کودک میتونم به شما کمک کنم ⁣ @n.kalkatehchi⁣ @n.kalkatehchi⁣ @n.kalkatehchi⁣ #بدغذایی_کودک #کودک_سالم #تغذیه_سالم #تغذیه_کمکی #غذای_کودک #غذای_کمکی #بی_اشتهایی_کودک #کودک_بدغذا #ندا_کلکته_چی #بی_اشتهایی

23 مرداد 1399 16:57:24

73 بازدید

n.kalkatehchi

. ❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباها و نوجوان‌های در سن رشد. ⁣ ———/////———/////———/////———/////———⁣ تو پست‌های قبلی در مورد تاثیر ژنتیک و محیط روی قد بچه‌ها گفتیم. ⁣ حالا بریم سراغ مواد غذایی موثر:⁣ ⁣ ♦️ همون طور که میدونید لبنیات بهترین منبع کلسیم به حساب میاد. ⁣ «منبع» یعنی ماده غذایی که بالاترین میزان یه ویتامین یا ماده معدنی رو در حجم کم تامین کنه و بالاترین مقدار جذب رو داشته باشه. 🥛⁣ ⁣ خیلی مواد غذایی دیگه هم هستند که کلسیم خوبی دارند. اما منبعش حساب نمی‌شن. فقط «حاوی» کلسیم هستن. ⁣ ⁣ ♦️ مثلا باید کلی کلم بخوریم تا میزان مورد نیاز تامین بشه. 🥦⁣ ⁣ ♦️ یا مثلا ۱۰۰ گرم از دارچین، زیره یا پونه کوهی کلسیم فوووق العاده بالایی داره. اما میشه هر روز اینقدر ادویه مصرف کرد؟ ⁣ به علاوه اینکه تمام اینها منابع گیاهی هستند و در مقایسه با منابع حیوانی کمتر جذب میشن. ⁣ ⁣ پس بهترین انتخاب در نهایت همون لبنیات خواهند بود. ⁣ ♦️ بهتره شیر رو با بادام ترکیب کنید. چون ترکیب مفیدی ایجاد می‌کنه و اثر بیشتری روی رشد قدی داره. مثل حریره بادام. فرنی با بادام. یا پودر بادام داخل شیر و ماست. 🍶⁣ ⁣ ♦️کنجد هم منبع خوبیه. می‌شه اون رو به صورت کنجد آسیاب شده، ارده یا حلوا شکری استفاده کرد. ⁣ ⁣ ♦️از سبزیجات سبز رنگ هم غافل نشید. ⁣ مثل ریحان. شوید. نعناع. ترخون. جعفری و گشنیز⁣ ⁣ تو پست‌های بعدی در مورد مقدار مورد نیاز بچه‌ها و مواد غذایی که مانع جذب می‌شن می‌گیم. 🤗⁣ ⁣ بچه‌های شما کدوم یکی از لبنیات رو بهتر میخورن؟ #منابع_کلسیم #کلسیم رشد_قدی #تغذیه_کودک #غذای_کودک

03 خرداد 1399 12:39:58

272 بازدید

n.kalkatehchi

. ❇️ مخاطب این پست : کسانی که در مورد انواع شیر سوال دارن. . . توی این پست طبقه‌بندی انواع شیر از نظر مدت زمان نگهداری رو براتون گذاشتم. در پست های آینده بیشتر پر مورد شیر صحبت خواهیم کرد. . . این پست رو برای کسایی که در مورد انواع شیر سوال دارند بفرست. شما کدوم شیر رو بیشتر دوست دارید؟ . . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_کودک #شیر_استریل #شیر_پاستوریزه #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_محلی #شیر_محلی_پرچرب #لبنیات_سنتی #تغذیه_تکمیلی #تغذیه_کودک #غذای_کمکی

31 اردیبهشت 1400 18:51:44

1265 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: کسایی که دنبال محصول ارگانیک و بدون نگهدارنده هستن 😋⁣ ⁣ 🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅⁣ خیلی وقت بود آموزش این سس افتاده بود به سرم. ⁣ ولی تنبلی میکردم درستش کنم. ⁣ دیشب بالاخره درست کردم و عالی بود مزه اش 😍👌🏻⁣ ⁣ فقط به نظرم هم رنگش و هم مزه اش با گوجه‌های تابستونی خیلی بهتر میشه. ⁣ ⁣ مواد لازم:⁣ گوجه رسیده و نرم نیم کیلو🍅⁣ پیاز متوسط یک عدد🧅⁣ سیر دو حبه 🧄⁣ روغن دو قاشق غذا خوری آرد ذرت یک قاشق غذاخوری پر🥣⁣ شکر یک قاشق🥄⁣ نمک🧂⁣ فلفل🧂⁣ سرکه بسته به ذائقه 🍸⁣ ⁣ ❌ فلفل و سرکه و نمک رو برای بچه‌ها خیلی کمتر استفاده کنید. ⁣ زیر یک هم معلومه ممنوعه ☺️⁣ ⁣ ✅ رنگ نهایی این سس طبیعتا کمتر از سس آماده است. ⁣ توی بعضی دستورا برای پررنگ تر شدن رب هم زده بودن که من میخواستم خیلی ارگانیک باشه نزدم 😁⁣ خوبیش اینه که سالمه و با خیال راحت میتونید استفاده کنید ☺️⁣ ⁣ این پستو برای کسایی که دنبال محصول ارکانیگ هستند بفرست من ندا کلکته چی هستم و سعی میکنم برای بچه‌های غذاهای سالم آموزش بدم. . ⁣ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi ⁣#سس_کچاپ #سس_کچاپ_خانگی #غذا #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #غذای_سالم #محصول_سالم #محصول_ارگانیک #غذای_ارگانیک #تغذیه_سالم #تغدیه_کودک #غذای_کودک ⁣

24 اسفند 1399 10:09:16

46 بازدید

n.kalkatehchi

❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچه‌های بی‌اشتها و کم وزن⁣ ———/////———/////———/////———/////———⁣⁣⁣⁣ . ⁉️ فکر می‌کنم این سوال پر تکرارترین سوال مادرا باشه. 😃⁣ ⁣⁣⁣⁣ و خیلی هم حق دارن. ⁣ چون بیماری‌ و بی‌اشتهایی و کمبود وزن بزرگ‌ترین چالشه برای مادر و هرچقدر تلاش کنن نگران نباشن بازم نمی‌شه. ❤️👶🏻⁣ ⁣ به همین دلیل دنبال یه راه حل مستقیم و فوری می‌گردن تا این مشکل رو برطرف کنن. ⁣ ⁣ ورق بزنید و ببینید داستان چیه!⁣ ⁣⁣⁣⁣ من نداکلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi ‏⁣ @n.kalkatehchi⁣ @n.kalkatehchi⁣ ⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #شربت_بی_اشتهایی #اشتهای_کودک #مولتی_ویتامین #ندا_کلکته_چی

21 خرداد 1399 18:21:14

103 بازدید

ندا کلکته چی

1

8

مقدای مورد نیاز مواد غذایی

زیر یک سال نمیشه برای بچه‌ها حجم غذا تعیین کرد. چون اسمش روشه. غذای کمکی. بالای یک سال بسته به تفکیک سنی میشه برای چهار گروه زیر مقدار گذاشت: لبنیات پروتئین میوه سبزی سه تا نکته: ❌ در مورد نون و برنج نمیشه اندازه تعیین کرد. چون بسته به اشتهای کودک در هر وعده و هر روز متفاوته. ❌ تعیین این مقدارها به این معنی نیست که خط کش بگیریم دستمون و هر روز واحدهای غذایی رو اندازه کنیم هر روزی که کمتر خود استرس بگیریم. صرفا یه اندازه حدودیه. ❌ اگر کودک در هر گروه یک یا چند تا از اون مواد غذایی رو میخوره مشکلی پیش نمیاد. اما اگر کل گروه غذایی حذف بشه میتونه سرنخی باشه برای بدغذایی.

02 آذر 1401 10:22:26

به نظرم بچه‌ها خودشون میفهمن کی سیر میشن

F Fazli

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

1

8

زیر یک سال نمیشه برای بچه‌ها حجم غذا تعیین کرد. چون اسمش روشه. غذای کمکی. بالای یک سال بسته به تفکیک سنی میشه برای چهار گروه زیر مقدار گذاشت: لبنیات پروتئین میوه سبزی سه تا نکته: ❌ در مورد نون و برنج نمیشه اندازه تعیین کرد. چون بسته به اشتهای کودک در هر وعده و هر روز متفاوته. ❌ تعیین این مقدارها به این معنی نیست که خط کش بگیریم دستمون و هر روز واحدهای غذایی رو اندازه کنیم هر روزی که کمتر خود استرس بگیریم. صرفا یه اندازه حدودیه. ❌ اگر کودک در هر گروه یک یا چند تا از اون مواد غذایی رو میخوره مشکلی پیش نمیاد. اما اگر کل گروه غذایی حذف بشه میتونه سرنخی باشه برای بدغذایی.

به نظرم بچه‌ها خودشون میفهمن کی سیر میشن F Fazli

02 آذر 1401 10:22:26

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن