n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست: مامانایی که به بچه گشنگی نمیدن😁 . . این پست بر اساس داستان واقعی تو مشاوره ها تهیه شده. ویدئو رو تا آخر ببینید. گفتم زمان مناسب بین هر وعده باید چقدر باشه. خیلی وقتها وقتی از حجم میان وعده کم میکنیم اشتها بچه ها بهتر میشه. شما هم این مشکل رو دارید؟ 😂 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و کمک میکنم راه بهتر غذا خوردن کوچولوها رو پیدا کنید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #میان_وعده_سالم #غذای_کمکی #تغذیه_سالم #غذای_سالم #غذای_خانگی #میان_وعده_کودک #میان_وعده_سالم #میان_وعده #کودک_سالم
30 تیر 1400 17:29:20
67 بازدید
n.kalkatehchi
.در مخاطب این پست: پدر و ماپر بچههایی که به سبزیجات لب نمیزنن. . . دستور تهیه: ورق بزنید و سس رو با موادی که گفتم آماده کنید. ماستتون چکیده باشه که سس، غلیظ بشه . .سبزیجات دورشم که معلومه. فقط برش های کوچیک خورده. . .به همین راحتی و با تغییر شکل ظاهری میتونیم تکههای کوچیک سبزیجات رو تهیه کنیم که بچهها خبگیرن دستشون و بخورن. .این سس مال بالای یک ساله. اما با ماست خالی و سبزیجات پخته زیر یک سال میتونید امتحان کنید. . . شما میدونید میزان نیاز روزانه بچهها به سبزیجات چقدره؟ . . ❎❇️❎❇️❎❇️❎❇️❎❇️❎❇️❎❇️❎❇️ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و روش های ساده تزئین رو بهتون یاد میدم. . . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #کودک_بد_غذا # #ایده_سبزیجات #ایده_تزئین #تزئین_ساده #تزئین_غذا #هرم_غذایی #بشقاب_من #بی_اشتهایی_کودک #کودک #غذای_کمکی . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi
26 دی 1399 18:54:10
123 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای کودکان در حال رشد و نوجوانان ———/////———/////———/////———/////——— 🟣 اول یه نکته مهم رو با هم مرور کنیم: «کم وزنی» کودک نشانه سوتغذیه کوتاه مدت و «کوتاهی قد» نشانه سوتغذیه بلند مدته. تو پستهای قبل از مواد غذایی موثر در رشد گفتیم و تاثیر ژنتیک و محیط رو بررسی کردیم. الان میخوایم بریم سراغ بازدارندههای رشد. ورق بزنید و ۵ تا عامل مهم رو ببینید. 😇 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ #رشد_قدی #کم_وزنی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #سوتغذیه_کودکان
07 خرداد 1399 16:04:16
247 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که میخوان وزن خانواده رو مدیریت کنن. ———/////———/////———/////——— ⭕️ طبق بررسیهای انجام شده، چاقی کودکان در حال افزایشه. ❌ به دلیل اینکه درصد بسیار زیادی از بچهها میوه و سبزی نمیخورن. ❌اغلبشون فیبر کافی نمیخورن. ❌ و خیلی بیشتر از نیازشون شکر، چربی و کالری دریافت میکنن. نمیشه گفت افزایش وزن فقط به دلیل زیاد خوردن اتفاق میافته. موارد مختلفی مثل عوامل بیوشیمیایی، ژنتیکی، رفتاری، غذایی و فرهنگی در چاقی نقش دارن. 🛑 اما ریشه اصلیش دریافت زیاد مواد غذایی و نبود فعالیت بدنیه❗️ پس میبینیم بیشتر از اونکه ژنتیک یا استعداد چاقی باعث افزایش وزن کودکان بشه، سبک غذایی یک خانواده زمینه چاقی رو ایجاد میکنه. در اغلب موارد (بدون در نظر گرفتن موارد استثناء) کودکی که یک والد چاق داشته باشه ۵۰ درصد، و کودکی که هر دو والدش مبتلا به چاقی باشن ۸۰ درصد بیشتر چاق میشه. 🤚🏻 این اتفاق به چند دلیل میافته: 🔹تند غذا خوردن 🔹آشنایی زودتر با طعم شیرین به دلیل مصرف بیشتر قند و شکر 🔹دریافت بیشتر چربی به دلیل چرب بودن غذای سفره 🔹استفاده از حجم بیشتر مواد غذایی به دلیل الگوپذیری از خانواده 🔹تمایل بیشتر به مصرف تنقلات به دلیل وجود اون در سبد خانوار پس وقتی از مدیریت وزن کودک صحبت میکنیم، باید همه اعضای خانواده رو درگیر این مسئله کنیم و از ریشه سبک غذایی اصلاح بشه. 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای دریافت مشاوره میتونید به واتس اپ پیام بدید 09107894845 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک_سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک
29 خرداد 1399 16:40:27
223 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: همه کسانی که در مورد مکمل ها سوال دارن 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 مادرا همیشه میپرسن: این مکملی که میدم خوبه!؟ یا بهش چی بدم که خوب باشه اشتهاش زیاد بشه. این قسمت نکاتی که در مورد مکمل ها هست رو نکته وار میگم: ✅ همه بچه ها از سه تا پنج روزگی باید مصرف ویتامین آ+ د مصرف کنند ✅ همه بچه ها معمولا از ۶ ماهگی و اگر اختلال رشد داشته باشن زودتر، باید شروع به مصرف آهن بکنند. ✅ معمولا برای بچه های لاغر از مولتی ویتامین و برای بچه های تپل از آ+ دی استفاده میشه. ✅ مصرف این دو مکمل باااااید تا دو سالگی ادامه پیدا کنه. هیچ چیز جایگزینی هم نداره شیره انگور روغن زرد یا هرچیز دیگه ای جای مکمل ها رو نمیگیره‼️ ✅ بعد از دو سال به هیچ مکملی نیاز نیست. چون کودک به غذا افتاده و همه چی باید بخوره. به جز ویتامین دی. اگر کودک مشکل رشدی یا کم اشتهایی داشته باشه با تشخیص پزشک میتونه به مدت محدود مکمل استفاده کنه ✅ زیر یک سال از قطره و بالای یک سال از شربت استفاده میشه. ✅ مکمل ها رو هر روز یک ساعت مشخص به بچه بدید. هی عقب جلو نکنید‼️ 📌✏️📌✏️📌✏️📌✏️ حالا بریم سراغ یه سوال مهم. چه مکملی بدیم؟ ایرانی؟ خارجی؟ جواب: هیچ فرقی نداره. هر مکملی از هر مارک میدید باید این دو تا ویژگی رو داشته باشه: 1️⃣ بچه مزه اش رو دوست داشته باشه. 2️⃣ هر روز اونقدری بهش بدید که ۴۰۰ واحد ویتامین دی، ۱۵۰۰ واحد ویتامین آ و ۱۵ میلی گرم آهن رو تامین کنه. 🔅 یعنی چی؟ اول پشت جعبه رو بخونید. روی همه جعبه ها نوشته هر سی سی چقدر از اون ماده داره مثلا یه مدل قطره ممکنه توی هر سی سی ۷ میلی گرم آهن داشته باشه. پس برای اینکه ۱۵ میلی گرم تامین بشه باید چند سی سی از اون شربت بدید؟ ۲ سی سی 🔆 این دو سی سی چند قطره میشه؟ بستگی به قطره چکون توی جعبه داره. نمیشه گفت چقدر. اندازه بزنید با قطره چکون تا دو سی سی تامین بشه. پس ممکنه شما بهترین و گرون ترین مکمل رو هم بخرید اما به دلیل اینکه درست نمیدونید چقدر باید بدید بچه دچار کمبود بشه 🧐 هیچ فرقی بین مکمل ها نیست و اگر مقدار مورد نیاز رو تامین کنه برای کودک عالیه ادامه دارد... شما چه قطره ای به کوچولوهاتون میدید؟ سوالی اگر دارید کامنت کنید. ◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻 من ندا کلکته چی هستم و در مورد بدغذایی بچه ها میتونم کمکتون کنم. #بدغذایی_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #شربت_اشتها #کودک_بدغذا #شربت_آهن#شربت_مولتی_ویتامین #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک
19 مرداد 1399 18:04:07
94 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست : کسانی که در مورد انواع شیر سوال دارن. . . توی این پست طبقهبندی انواع شیر از نظر مدت زمان نگهداری رو براتون گذاشتم. در پست های آینده بیشتر پر مورد شیر صحبت خواهیم کرد. . . این پست رو برای کسایی که در مورد انواع شیر سوال دارند بفرست. شما کدوم شیر رو بیشتر دوست دارید؟ . . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_کودک #شیر_استریل #شیر_پاستوریزه #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_محلی #شیر_محلی_پرچرب #لبنیات_سنتی #تغذیه_تکمیلی #تغذیه_کودک #غذای_کمکی
31 اردیبهشت 1400 18:51:44
1265 بازدید
ندا کلکته چی
0
2
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بیاشتها و کم وزن ———/////———/////———/////———/////——— . ⁉️ فکر میکنم این سوال پر تکرارترین سوال مادرا باشه. 😃 و خیلی هم حق دارن. چون بیماری و بیاشتهایی و کمبود وزن بزرگترین چالشه برای مادر و هرچقدر تلاش کنن نگران نباشن بازم نمیشه. ❤️👶🏻 به همین دلیل دنبال یه راه حل مستقیم و فوری میگردن تا این مشکل رو برطرف کنن. ورق بزنید و ببینید داستان چیه! من نداکلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #شربت_بی_اشتهایی #اشتهای_کودک #مولتی_ویتامین #ندا_کلکته_چی