n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— چهاردهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ مامان عزیز! بابای گرامی! کودکت رو با کسی مقایسه نکن قسمت آخر: تهدید نکن! 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای تنظیم وقت مشاوره میتونید دایرکت بدید یا به واتس اپ پیام بدید ۰۹۱۰۷۸۹۴۸۴۵ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
07 تیر 1399 17:24:41
23 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر بچههایی که عاشق شیر هستند و پدر و مادر بچههای زیر ۶ سال 🍼🥛 ———/////———/////———/////———/////——— خیلی از مامانا و باباها از من میپرسن: بچه من عاشق شیره و حتا به جای آب هم شیر میخوره. اشکال نداره؟ باید بگیم چرا. خیلی اشکال داره. به چند دلیل: ❌ میزان آهن موجود در شیر گاو بسیار کمه و در واقع میتونیم بگیم فقیر از آهنه. ❌ از طرفی اگر شیر بیش از حد نیاز مصرف بشه جلوی جذب آهن مواد غذایی دیگه رو هم میگیره. ❌ معده بچهها خیلی کوچیکه و بچههایی که زیاد شیر میخورن، معدهشون پر میشه و دیگه نمیتونن از منابع غذایی دیگه استفاده کنن. به همین دلیل ممکنه بچهها به تدریج مبتلا به «کم خونی ناشی از شیر» یا milk anemia بشه. مصرف زیاد شیر یه مشکل دیگه هم میتونه ایجاد کنه: ❌ مصرف زیادش نه تنها کمکی به جذب کلسیم نمیکنه، بلکه میران دفعش رو بیشتر میکنه. ✅ اندازه نگه داریم که اندازه نکوست. راجع به این اندازههای نکو به زودی یه پست میذارم. 🤗🙆🏻♀️ #شیر #شیر_مادر #شیر_پاستوریزه #کم_خونی #رشد_قدی #تغذیه_تکمیلی #غذای_کودک #شیردهی
10 خرداد 1399 15:05:59
205 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: سمنوپزان و سمنو خوران 😋👌🏻 چون خیلی در مورد این خوشمزه شیرین سوال میشد گفتم دقیق بشکافمش تا با هم بررسیش کنیم 😁 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم در هر شرایطی برای شکافتن موضوعات مختلف آماده ام. 😁😂 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #سمنو_خانگی #سمنو_پزون #سمنو #جوانه #جوانهگندم #جوانه_گندم #جوانه #هفتسین #هفتسین_خاص #هفت_سین #سفره_هفت_سین #سفرههفتسین #سفره #غذای_فوری #غذای_مقوی_کودک #غذای_مقوی
28 اسفند 1400 20:56:17
142 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که عاشق شیر میوهای هستند 😋 🥛🧃🥛🧃🥛🧃🥛 من با یه ویدئوی نقد و بررسی دیگه اومدم ☺️🤚🏻 توی این ویدئو شیرهای ساده رو با شیرهای میوهای (طعم دار) و آبمیوههای پاکتی مقایسه کردم. ویدئو رو تا آخر ببینید و برای مامانایی که از این شیرها استفاده میکنن بفرستید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و عاشق تحلیل و بررسی خوراکیها برای کوچولوهام. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_کاکائو #شیر_موز #شیر_میوه #شیر_میوه_ای #شیر_طعم_دار #شیر_پاستوریزه #شیر_استیل #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_سالم #قند_خون #چاقی #کیف_پارچه_ای #چاقی_بدن #دیابت #دیابت_نوع_دو #شیر_هویج
15 آذر 1400 19:35:30
60 بازدید
n.kalkatehchi
. . اون زمانی که تو معاونت بهداشتی کار می کردم هر سال زمستون برنامه ای اجرا می شد تحت عنوان بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه! هر بار روی یک موضوعی تمرکز و مطالب مربوط به سلامتی برای جامعه رو مطرح می کردیم. 😊 یکی از مهمترین مطالب اون تاکید بر مصرف کمتر نمک و چربی بود.🧂🍴 چربیها آخرین گروه از هرم غذایی هستند و کمترین سهم از رژیم غذایی روزانه رو تشکیل میدن. بر خلاف بقیه گروهها که عدد مشخصی برای هر سن و هر فرد دارند، این گروه اندازه مشخصی ندارن و میزان توصیه شده اون دقیقا عین این جمله است: "هر چه کمتر بهتر." نکته ای که برای کودکان وجود داره اینه که در موارد کمبود وزن، وقفه رشد در اثر بیماری، بی اشتهایی ناشی از واکسیناسیون و... می شه از چربی یا لبنیات پرچرب استفاده کرد که در حجم کم انرژی مورد نیاز اونها رو تامین کنه. 👦🏻🧒🏼 اما دو تا نکته وجود داره: 1. از چربی های با کیفیت مثل روغن زیتون، کنجد، کلزا یا مغز دانه ها استفاده کنیم. 🥃 2. طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، کودکان بالای دو سال درست مثل بزرگسالان محدودیت مصرف چربی دارند و آزاد نیستند که هر چقدر خواستند از این منبع استفاده کنند.❣️ تنقلاتی مثل انواع کیک، بیسکوئیت، شکلات، شکلات صبحانه، ذرت بوداده، انواع چیپس و پفک و... دارای مقدار زیادی چربی هستند. حتا ساقه طلایی یا بیسکوئیت مظلوم و بی ادعای پتی بور که همه تو رژیم کاهش وزن سراغش می رن هم چربی زیادی در خودش داره و مصرف نامحدود اون صحیح نیست. 🍪 پس به صرف اینکه کودک هنوز در سن رشده، مجاز به استفاده بی رویه چربی در غذای اون نیستیم. چون علاوه بر فراهم کردن زمینه های اضافه وزن و بیماری های مزمن در بدن، ذائقه کودک رو هم به سمت استفاده از چربی و غذهای چرب می بریم و دیگه در آینده به سختی می شه اون ذائقه رو تغییر داد. #آموزش_تغذیه #آموزش_تفذیه به کودک #تغذیه_سالم تغذیه_مناسب #چربی
09 بهمن 1398 18:48:37
63 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که در خصوص شروع تغذیه تکمیلی دغدغه دارند. بالاخره تونستیم مطالب به روز رو در خصوص تغذیه تکمیلی جمع بندی و در قالب یک کارگاه ارائه کنم. توی این کارگاه چه چیزهایی مطرح میشه؟ 🔅 غذای کمکی رو از کی شروع کنیم؟ 🔅 غذای کمکی رو با چی شروع کنیم؟ 🔅 چه چیزهایی به بچهها بدیم که نیازشون تامین بشه و خوب رشد کنن؟ 🔅 بافت مناسب غذا برای هر سن چیه؟ 🔅 چطور از بدغذا شدن بچهها پیشگیری کنیم؟ 🔅 تعداد وعده شیر و غذای برای هر ماه چقدره؟ 🔅 روش نگهداری غذای کمکی چیه؟ 👥 ظرفیت: در این کارگاه میتونیم فقط میزبان ده نفر باشیم. 🌸🙏🏻 📆 زمان: یکشنبه. ۲۶ دی ماه ⏰ ساعت: ۱۷۳۰-۱۹:۳۰ 💎 هزینه کارگاه: ۱۲۰ تومان کارگاه در فضای اسکای روم برگزار میشه. برای ثبت نام میتونید از طریق دایرکت اقدام کنید. 🙏🏻 هر سوالی در خصوص این کارگاه دارید بپرسید. #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #غذای__سالم_کودک #تغذیه_تکمیلی #تغذیه #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بدغذایی_در_کودکان #رشد_کودک #رشد_قد
23 دی 1400 16:36:10
31 بازدید
ندا کلکته چی
0
1
. . میان وعده مناسب کودکان. قسمت اول. . وقتی از میان وعده مناسب برای کودکان حرف میزنیم منظورمان چیست؟ آیا میان وعده میتواند برای کودکان مناسب باشد؟ اول به این سوال جواب بدهیم که چرا باید میان وعده خورد؟ همان طور که میدانید کودکان ذات بازیگوش و کم حوصله ای دارند. به همین دلیل در سینین پیش از دبستان بیشتر از چند دقیقه نمیتوانند پای سفره بنشینند و تقریبا سیر نشده بلند میشوند. مورد دیگر اینکه حجم معده کودکان بسیار کم است و با چند قاشق سیر میشوند. به همین دلیل ممکن است همه نیازهای آنها تامین نشود. پس استفاده از میان وعده توصیه میشود. بهتر است برای کودکان از دو تا چهار میان وعده کوچک استفاده شود. میوه ها یکی از بهترین میان وعده ها برای کودکان به حساب می آیند. اما توجه داشته باشید استفاده از میوه قبل از وعده اصلی به خصوص نهار توصیه نمیشود. به ویژه در مورد میوه هایی که بچه ها بیشتر دوست دارند و مقدار بیشتری از آن در هر وعده مصرف میکنند. مانند موز. بهتر است در استفاده از میوه ها تنوع رنگی رعایت شود. میوه هایی که زیاد استقبال نمی شود را در کنار میوه های مورد علاقه آنها قرار بدهید. تزئین نیز یکی از مهم ترین اصول میوه خوری است! . میخواهم خاطره ای از کودکی خودم تعریف کنم. من در بچگی سیب دوست نداشتم. بابا که عاشق میوه خوردن بود به جای اینکه سیب را چهار قاچ کند، گرد گرد میبرید. بعد وسط آن را با چاقو در می آورد و آن را شبیه به دونات می برید. سیب همان سیب بود. اما برای من طعم شیرین ترین دونات های دنیا را داشت. و من از آن به بعد عاشق سیب شدم. 🍎🍏😊 #آموزش_تغذیه_کودکان #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #میان_وعده #میان_وعده_مناسب_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب