n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
.❇️ مخاطب این پست : پدر و مادرهایی که این روزها با عوارض بعد از کرونا دست و پنجه نرم میکنن 😷 . . توی این پست در مورد بی اشتهایی کودک بعد از کرونا صحبت کردیم. این دوره موقته و بعد از مدتی انتظار داریم کودک به وضعیت قبلی برگرده. اما اگر این اتفاق نیفتاد، نیازه که طی مشاوره بررسی فردی دقیقی انجام بشه. در صورتی که هنوز در دوران بیماری هستید پست «به بچههای اومیکرونی چی بدیم» بهتون کمک میکنه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 اگر تجربهای از این موضوع داشتید که وضعیت بهتر شده تو کامنتها بنویسید. 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید با شمارههای لینک بیو تماس بگیرید. #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک #بی_اشتهایی_کودکان #بدغذایی #بدغذایی_کودک #کمبود_ویتامین #کمبود_وزن #کم_وزن #کم_وزنی_کودک.
23 مرداد 1401 15:29:39
179 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: عاشقان تخم مرغ. 😍🥚🍳 به مناسبت روز جهانی تخم مرغ این پست تقدیم شما که همیشه در موردش سوال دارید😊 سعی کردم به خیلی از سوالاتتون جواب بدم. برای دیدن بقیه سوالا استوریها رو حتما ببینید. این پست با همکاری چند نفر از متخصصین تغذیه تهیه شده. 😇 @setare_ghorbaninejad_diet @ahmadian_dietitian @nili.diet @rejiman.kids @nazaninjafarieh @healthy_diet_tipss @clinic.tavasoli @mirkhalafzadeh.nutrition @Sarvin_diet 🔅شما چه مدل تخم مرغ رو دوست دارید؟ 🔅 #تخممرغ #تخم_مرغ #نیمرو #املت #املت_گوجه #املت_مخصوص #املت_سبزیجات #املت_قارچ #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #تغذیه_مناسب #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه
17 مهر 1400 17:27:54
332 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که کوچولوهاشونو برای غذا تشویق میکنن. 👶🏻 👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻 ❌ آفریییین. بشقابتو تموم کردی. ❌ چه پسر خوبی. همه تخم مرغاشو خورد! ❌ هورااا. سوپشو تا آخر خورد 👏🏻 این جملهها براتون آشنا نیستن؟ باور کنین یا نه، تشویق یه جور فشار روی بچههاست و استرسشون رو زیاد میکنه‼️ 🔺کاملا درک میکنم اون لحظهای که یه قاشق غذا میخورن خیلی لحظه باشکوه و هیجان انگیزیه. اما وقتی با تشویق همراه میشه، اونا رو بدغذا تر میکنه. ما وقتی بچهها رو تشویق میکنیم که یه کار خوب کرده باشن. تا اونو تقویت کنیم. ⭕️ ولی واقعیت اینه که غذا خوردن ذاتا کار خوب یا بد نیست. 🤷🏻♀️ ⭕️ و بچهای که غذا میخوره بچه خوب و بچهای که غذا نمیخوره بچه بد نیست. پیامد تشویق چیه؟ ✖️ اول از همه از بس انرژی مصرف میکنیم خسته میشیم. ✖️ بچهها به یه نیروی محرک بیرونی وابسته میشن. ✖️ غذا میخورن که ما رو راضی کنن. نه برای اینکه شکمشونو سیر کنن. ✖️ همیشه چشمشون به ماست تا تشویقشون کنیم. ✖️ در طولانی مدت دیگه غذا نمیخورن. ✅ راه درست چیه؟ جذاب کردن محیط غذا. جذاب کردن خود غذا. درک و همدلی باهاشون. دیدن نیازشون واحترام به اون. شما چه جملههای تشویقی استفاده میکنید؟ 🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای دریافت مشاوره تغذیه میتونید به لینک بیو پیام بدید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_خانگی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #تغذیه_کمکی مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه #مشاوره_فردی #تغذیه_سالم #
20 شهریور 1400 17:31:22
203 بازدید
n.kalkatehchi
. بشقاب من یا MyPlate، راهنمای تغذیهای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است که شامل تصویر نموداری دایرهای شکل است که نشاندهنده چیدمان میزی با یک بشقاب و لیوان بوده و به پنج گروه غذایی تقسیمبندی شدهاست. بشقاب من در ۲ ژوئن ۲۰۱۱ و پس از ۱۹ سال، جایگزین هرم غذایی در آمریکا شد. بشقاب من به چند بخش شامل تقریباً ۳۰ درصد غلات، ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه، ۲۰ درصد پروتئین و در کنار آنها بخش کوچکی به عنوان لبنیات، شامل یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست، تقسیم شدهاست. بشقاب من اهنمای بسیار ساده ای برای کودکان است که به کمک آن میتوان اصولتغذیه سالم را آموزش داد. #تغذیه_کودک #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #متخصص_تغذیه
06 دی 1398 17:01:39
75 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که عاشق شیر میوهای هستند 😋 🥛🧃🥛🧃🥛🧃🥛 من با یه ویدئوی نقد و بررسی دیگه اومدم ☺️🤚🏻 توی این ویدئو شیرهای ساده رو با شیرهای میوهای (طعم دار) و آبمیوههای پاکتی مقایسه کردم. ویدئو رو تا آخر ببینید و برای مامانایی که از این شیرها استفاده میکنن بفرستید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و عاشق تحلیل و بررسی خوراکیها برای کوچولوهام. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_کاکائو #شیر_موز #شیر_میوه #شیر_میوه_ای #شیر_طعم_دار #شیر_پاستوریزه #شیر_استیل #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_سالم #قند_خون #چاقی #کیف_پارچه_ای #چاقی_بدن #دیابت #دیابت_نوع_دو #شیر_هویج
15 آذر 1400 19:35:30
60 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرهای #کودکان زیر دو سال. چون اغلب این رفتار زیر دو سال اتفاق میافته. ورق بزنید و اسلایدها رو بخونید. شما هم از تجربتون بگید. این مواقع چیکار میکنید؟ . 🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄 من ندا کلکتهچی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم شما رو با دلیل رفتارهای کودک آشنا کنم. 👩🏻⚕️ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_کمکی #غذای_کودک #کودک_بدغذا #کودکانه #بدغذایی_کودکان #غذای_ایرانی #مشاور_تغذیه_آنلاین #مشاوره_تغذیه_کودک #متخصص_تغذیه #غذای_مقوی #غذای_ساده
23 دی 1399 09:04:48
62 بازدید
ندا کلکته چی
0
2
. . اون زمانی که تو معاونت بهداشتی کار می کردم هر سال زمستون برنامه ای اجرا می شد تحت عنوان بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه! هر بار روی یک موضوعی تمرکز و مطالب مربوط به سلامتی برای جامعه رو مطرح می کردیم. 😊 یکی از مهمترین مطالب اون تاکید بر مصرف کمتر نمک و چربی بود.🧂🍴 چربیها آخرین گروه از هرم غذایی هستند و کمترین سهم از رژیم غذایی روزانه رو تشکیل میدن. بر خلاف بقیه گروهها که عدد مشخصی برای هر سن و هر فرد دارند، این گروه اندازه مشخصی ندارن و میزان توصیه شده اون دقیقا عین این جمله است: "هر چه کمتر بهتر." نکته ای که برای کودکان وجود داره اینه که در موارد کمبود وزن، وقفه رشد در اثر بیماری، بی اشتهایی ناشی از واکسیناسیون و... می شه از چربی یا لبنیات پرچرب استفاده کرد که در حجم کم انرژی مورد نیاز اونها رو تامین کنه. 👦🏻🧒🏼 اما دو تا نکته وجود داره: 1. از چربی های با کیفیت مثل روغن زیتون، کنجد، کلزا یا مغز دانه ها استفاده کنیم. 🥃 2. طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، کودکان بالای دو سال درست مثل بزرگسالان محدودیت مصرف چربی دارند و آزاد نیستند که هر چقدر خواستند از این منبع استفاده کنند.❣️ تنقلاتی مثل انواع کیک، بیسکوئیت، شکلات، شکلات صبحانه، ذرت بوداده، انواع چیپس و پفک و... دارای مقدار زیادی چربی هستند. حتا ساقه طلایی یا بیسکوئیت مظلوم و بی ادعای پتی بور که همه تو رژیم کاهش وزن سراغش می رن هم چربی زیادی در خودش داره و مصرف نامحدود اون صحیح نیست. 🍪 پس به صرف اینکه کودک هنوز در سن رشده، مجاز به استفاده بی رویه چربی در غذای اون نیستیم. چون علاوه بر فراهم کردن زمینه های اضافه وزن و بیماری های مزمن در بدن، ذائقه کودک رو هم به سمت استفاده از چربی و غذهای چرب می بریم و دیگه در آینده به سختی می شه اون ذائقه رو تغییر داد. #آموزش_تغذیه #آموزش_تفذیه به کودک #تغذیه_سالم تغذیه_مناسب #چربی