پست های مشابه

n.kalkatehchi

. . اون زمانی که تو معاونت بهداشتی کار می کردم هر سال زمستون برنامه ای اجرا می شد تحت عنوان بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه! هر بار روی یک موضوعی تمرکز و مطالب مربوط به سلامتی برای جامعه رو مطرح می کردیم. 😊 یکی از مهمترین مطالب اون تاکید بر مصرف کمتر نمک و چربی بود.🧂🍴 چربی‌ها آخرین گروه از هرم غذایی هستند و کمترین سهم از رژیم غذایی روزانه رو تشکیل می‌دن. بر خلاف بقیه گروه‌ها که عدد مشخصی برای هر سن و هر فرد دارند، این گروه اندازه مشخصی ندارن و میزان توصیه شده اون دقیقا عین این جمله است: "هر چه کمتر بهتر." نکته ای که برای کودکان وجود داره اینه که در موارد کمبود وزن، وقفه رشد در اثر بیماری، بی اشتهایی ناشی از واکسیناسیون و... می شه از چربی یا لبنیات پرچرب استفاده کرد که در حجم کم انرژی مورد نیاز اونها رو تامین کنه. 👦🏻🧒🏼 اما دو تا نکته وجود داره: 1. از چربی های با کیفیت مثل روغن زیتون، کنجد، کلزا یا مغز دانه ها استفاده کنیم. 🥃 2. طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، کودکان بالای دو سال درست مثل بزرگسالان محدودیت مصرف چربی دارند و آزاد نیستند که هر چقدر خواستند از این منبع استفاده کنند.❣️ تنقلاتی مثل انواع کیک، بیسکوئیت، شکلات، شکلات صبحانه، ذرت بوداده، انواع چیپس و پفک و... دارای مقدار زیادی چربی هستند. حتا ساقه طلایی یا بیسکوئیت مظلوم و بی ادعای پتی بور که همه تو رژیم کاهش وزن سراغش می رن هم چربی زیادی در خودش داره و مصرف نامحدود اون صحیح نیست. 🍪 پس به صرف اینکه کودک هنوز در سن رشده، مجاز به استفاده بی رویه چربی در غذای اون نیستیم. چون علاوه بر فراهم کردن زمینه های اضافه وزن و بیماری های مزمن در بدن، ذائقه کودک رو هم به سمت استفاده از چربی و غذهای چرب می بریم و دیگه در آینده به سختی می شه اون ذائقه رو تغییر داد. #آموزش_تغذیه #آموزش_تفذیه به کودک #تغذیه_سالم تغذیه_مناسب #چربی

09 بهمن 1398 18:48:37

63 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: همه کسانی که با یه کودک سر و کار دارن اما مادر اون کودک نیستند. ⁣ ———/////———/////———/////———/////———⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ ⁣ میدونستید خیلی از نکاتی که با دیدن یه بچه به ذهنمون می‌رسه ‌و میخوایم به مادرش بگیم، قبل از ما می‌دونن؟ ⁣ ⁣ مادرها بیشترین زمان رو با کوچولوهاشون می‌گذرونن و زودتر از بقیه متوجه می‌شن که چه اتفاقی افتاده. ⁣ ⁣ ویدئو کاملا گویا هست. ورق بزنید و ببینید 😇⁣ ⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣من ندا کلکته چی هستم و تجربه و دانشم در زمینه تغذیه کودک رو در اختیار شما قرار می‌دم. ⁣ ⁣⁣#تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌_چی⁣⁣⁣

28 تیر 1399 18:45:27

8 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر کودکان در همه سنین ❤️ 🥚👶🏻👶🏻🥚👶🏻👶🏻🥚👶🏻👶🏻 . .همیشه در انتخاب تخم پرندگان این سوال مطرح می‌شه که کدوم یکی ارزش غذایی بالاتری داره تا برای بچه ‌ام انتخاب کنم؟ . . ورق بزنید و جواب سوالتون رو ببینید. . . منبع: nutritiondata . ▫️▫️🔺▫️▫️🔺▫️▫️🔺▫️▫️🔺 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و کمک میکنم بدغذایی کوچولوهاتون برطرف بشه. . برای اطلاع از هزینه و شرایط مشاوره دایرکت بدید. . #غذای_کودک #غذای_مقوی #تخم_بلدرچین #تخم_مرغ #غذای_کودک #غذای_ساده #تغذیه_کودک #تغذیه_تکمیلی #ندا_کلکته_چی

25 شهریور 1399 17:04:08

120 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خورن! ⁣ ———/////———/////———/////———/////———⁣ آرزوی خیلی از مامانا اینه که صبح به صبح کوچولوشون با اشتیاق بلند بشه. یه خمیازه عمیق بکشه و شیک و مجلسی بشینه پای سفره و یه دل سیر صبحانه بخوره!!! 🥰😋⁣ ⁣ اما واقعیت یه چیز دیگه است😎⁣ ⁣ صبحانه خوردن آداب داره. ⁣ اصول داره. ⁣ مگه خود ما آدم بزرگا‌ وقتی بلند می‌شیم بلافاصله می‌تونیم یه چیزی بخوریم!؟⁣ دهنمون باز نمی‌شه تا مدتها 😐⁣ ▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️⁣ ⁣ اول که کوچولوتون بیدار شد یه کم ناز و نوازشش کنید. ⁣ دست به سر و صورتش بکشید و با آب خنک (نه یخ) بشورید. پنجره رو باز کنید تا یه کم هوای تازه گردش کنه تو خونه. اگر بالای سه ساله و متوجه می‌شه، به عنوان بازی چند تا نفس عمیق با هم بکشید تا جریان خون به گردش بیفته. ⁣ ⁣ بعد برید سراغ کارهای زیر: ⁣ ⁣ 1️⃣ شب شام چرب و سنگین و دیروقت ندید به بچه‌ها. ⁣ ⁣ 2️⃣ سعی کنید یه روتین منظم برای خواب داشته باشید. یه ساعت مشخص خاموشی بدید. یه ساعت مشخص بیداری تا ساعت بدن خودتون و کوچولوتون تنظیم بشه. ⁣ ⁣ 3️⃣ بین بیداری و صبحانه حداقل سی تا چهل و پنج دقیقه فاصله بذارید. ⁣ ⁣ 4️⃣ یه کوچولو باهاش بازی نشستنی و آروم بکنید تا خواب از سرش بپره. ⁣ ⁣ 5️⃣ بهش کمی مایعات گرم بدید. مثل آب ولرم، شیر گرم یا چایی (تلخ یا کم شیرین). ⁣ ⁣ 6️⃣ بچه‌هایی که عادت دارن صبح‌ها برن دستشویی اشتهای خیلی بهتری دارند. ⁣ ⁣ 7️⃣ حتما نون رو گرم کنید تا بوش توی خونه بپیچه. ⁣ ⁣ 8️⃣ حتما خودتون همراهی کنید باهاش. مثلا دو تا لیوان بیارید و بگید یکیش مال تو یکیش مال مامان تا با هم بخوریم. ⁣ ⁣ 9️⃣ صبحانه رو متنوع و جذاب کنید. ⁣ ⁣ 1️⃣0️⃣ سعی کنید توی محیط آروم و با آرامش صبحانه بخورید. به دور از هر تنش، عجله و اصرار. ⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣ من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم.⁣⁣ ⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ا @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #صبحانه_سالم #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌_چی

23 تیر 1399 18:31:41

70 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مادرا ———/////———/////———/////———/////———⁣ ⁣ اگر هر روز از یک صبحانه تکراری استفاده کنیم بعد از یک مدت خسته می شیم و دلمون رو می زنه.⁣ چه برسه به بچه ها با ذائقه متغییرشون! ⁣ ⁣ ⭕️ صبحانه حداقل باید ۳ گروه غذایی داشته باشه تا نیاز کودک تامین بشه. ⁣ ⁣ چند تا نمونه تو کپشن نوشتم. عکس نمونه ها رو ورق بزنید و ببینید. ⁣ ⁣ 1️⃣ فرنی 🍧⁣ فرنی به تنهایی میان وعده خوبیه. اما می شه با اضافه کردن مغزهای آسیاب شده (گردو، بادام، پسته و...)، کره یا روغن ایع و شیره انگور چگالی مواد مغذی شو بیشتر کنیم. ⁣ ⁣ 2️⃣ اسنک 🥪⁣ اسنک فقط مال نهار و شام نیست. با اضافه کردن آیتم های صبحانه مثل کره، مربا، عسل، پنیر... روی نون تست یه صبحانه جذاب و عالی تولید می شه. هم می شه نون تست رو همینجوری استفاده کرد و مواد رو بین دو تا نون گذاشت و هم می شه اون رو داخل میکر برشته کرد. به نظر من هر دو تاش جذااابه 😍🥰⁣ ⁣ 3️⃣ رول نان و پنیر⁣ به جای اینکه نون رو بذاریم توی سفره و پنیر رو کنارش، یه کم خلاقیت به خرج بدیم و قیافه نون و پنیر رو تغییر بدیم. یه کم سرچ کنید اونقدر ایده هست برای این کار. منم سعی می کنم چند تا آموزشش رو بذارم. 🌯⁣ ⁣ 4️⃣ شکلات صبحانه خانگی 🍫⁣ با شکلات صبحانه آماده موافق نیستم. به دلیل وجود پالم، نگه دارنده و... اما به راحتی می تونیم اونو توی خونه درست کنیم و با خیال راحت به بچه ها بدیم. هم ارزش غذایی بالایی داره و هم خوشمزه است. ⁣ ⁣ 5️⃣ ماست میوه ای 🥣⁣ یه کم شاید مزه اش غریب باشه . اما اگر بتونیم به تدریج جا بندازیمش ذائقه تغییر می کنه و بچه ها عاشقش می شن. برای این کار نیاز به ماست همزده شیرین و میوه های شیرین داریم. به خصوص اگر از میوه های مورد علاقه بچه ها یا میوه یخ زده استفاده کنیم. اگه بهش مغز دانه هم اضافه کنیم که امرژیش خیلی بیشتر می‌شه. ⁣ ⁣ 6️⃣ کره آجیل 🥜🌰⁣ اگه آسیاب قوی داشته باشید می‌شه تو خونه به راحتی کره بادوم زمینی، کره بادوم، کره پسته، کره کنجد (یا همون ارده) درست کنیم. ⁣ اینجوری خیالمون راحته و یه محصول خالص خالص داریم. برای شیرین کردنش هم از عسل و شیره انگور هم می تونیم استفاده کنیم که دیگه بمب انرژیه.⁣ ========== ⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک واتساپ پیام بدید 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #صبحانه#صبحانه_سالم ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته

25 خرداد 1399 17:29:16

153 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که زیاد‌ بستنی می‌خورن ⁣ ———/////———/////———/////———⁣ خیلی از بچه‌ها تو فصل تابستون روزی یه بستنی می‌خورن🍦⁣ ⁣ ایشالا که همین یه دونه باشه. ⁣ ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم می‌رسه 😶⁣ ⁣ ⭕️ خیلیا تصور می‌کنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین می‌شه. ⁣ اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ ⁣ ⁣ ⁣ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. ⁣ ⁣ 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیا‌ده و حا‌وی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچه‌ها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ⁣ ⁣ ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمی‌شه به هر بچه‌ی‌ شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌⁣ ⁣ 3️⃣ رنگ و نگهدارنده‌های شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچه‌هاست. به خصوص بستنی‌های رنگی، سالار، یخی، فالوده‌ای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. ⁣ 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫⁣ ⁣ 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچه‌ها رو می‌گیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچه‌ها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. ⁣ ⁣ 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچه‌های زیر یک سال بستنی ندید.⁣ ⁣ 📌جمع‌بندی: بستنی خوبه اما به تعادل. ⁣ یعنی هفته‌ای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. ⁣ بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. ⁣ ⁣ شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋⁣ . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ برای دریافت مشاوره تغذیه کودک می‌تونید به واتس اپ پیام بدید:⁣⁣⁣⁣⁣ 09107894845 ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌چی#بستنی

27 خرداد 1399 15:31:28

120 بازدید

ندا کلکته چی

0

0

❇️ مخاطب این پست: همکاران تغذیه و رژیم درمان 🍏🍎🍐🍊🍋🍏🍎🍐🍊🍋🍏🍎🍐🍊🍋 به مناسبت روژ رژیم درمانگر تصمیم گرفتم یه فیلم درست کنم از زندگی یک کارشناس تغذیه تک تک داستان های این فیلم واقعی است و برای من اتفاق افتاده 😂😆 . .باور کنید سوالایی که توی یک جمله از ما جوابش رو میخوان حاصل حداقل یک جلسه مشاوره و چند سال درس خوندنه😂. این پست رو برای همه همکاران بفرست و اونا رو تو کامنت ها منشن کن به مناسبت روزمون میخوام به یکیشون یادگاری بدم 😁 تجربه های عجیب غریبتون رو رشته بنویسید😆 @arezoo_mosayebzade @dr.lily_pharma @ahmadian_dietitian @farnazdiet1 @rana.abedi.diet @green_diet_therapy_ @setare_ghorbaninejad_diet @lemopinia #تغذیه_کودک #بدغذایی_کودک #رژیم_لاغری #رژیم_کاهش_پوزن #رژیم_غذایی #لاغری_شکم #لاغری #لاغری_سریع #چاقی_صورت #چاقی_شکم #چاقی #مشاور_تغذیه #مشاوره_رایگان #مشاوره_تغذیه_آنلاین#رژیم_کتوژنیک #کارشناس_تغذیه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

0

❇️ مخاطب این پست: همکاران تغذیه و رژیم درمان 🍏🍎🍐🍊🍋🍏🍎🍐🍊🍋🍏🍎🍐🍊🍋 به مناسبت روژ رژیم درمانگر تصمیم گرفتم یه فیلم درست کنم از زندگی یک کارشناس تغذیه تک تک داستان های این فیلم واقعی است و برای من اتفاق افتاده 😂😆 . .باور کنید سوالایی که توی یک جمله از ما جوابش رو میخوان حاصل حداقل یک جلسه مشاوره و چند سال درس خوندنه😂. این پست رو برای همه همکاران بفرست و اونا رو تو کامنت ها منشن کن به مناسبت روزمون میخوام به یکیشون یادگاری بدم 😁 تجربه های عجیب غریبتون رو رشته بنویسید😆 @arezoo_mosayebzade @dr.lily_pharma @ahmadian_dietitian @farnazdiet1 @rana.abedi.diet @green_diet_therapy_ @setare_ghorbaninejad_diet @lemopinia #تغذیه_کودک #بدغذایی_کودک #رژیم_لاغری #رژیم_کاهش_پوزن #رژیم_غذایی #لاغری_شکم #لاغری #لاغری_سریع #چاقی_صورت #چاقی_شکم #چاقی #مشاور_تغذیه #مشاوره_رایگان #مشاوره_تغذیه_آنلاین#رژیم_کتوژنیک #کارشناس_تغذیه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن