پست های مشابه

n.kalkatehchi

. .❇️ مخاطب این پست : همه والدین . کاملا قابل درکه که حسامونو موقع غذا خوردن بچه‌ها کنار بذاریم. اما بچه‌ها حسای ما رو میگیرن و دچار دلشوره میشن . . فیلم کاملا گویاست 😁 . . . شما بگید جزو کدوم دسته‌اید؟ . . من ندا کلکته چی مشاوره تغذیه کودک هستم و دارم سعی میکنم خودآگاهی مادرها در مورد احساساتشون زیاد کنم. . . #غذای_کمکی #غذای_کودک #کودک #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_بدغذایی_کودک #مشاور_تغذیه_آنلاین #کودک_خلاق #کودک_سالم #کودک_نوجوان #تغذیه_کودکان #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #کودک_بدغذا

19 دی 1399 17:15:01

63 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای به‌های زیر ۶ سال. ⁣ ———/////———/////———/////———/////———⁣ ⁣ چربی موجود در شیر و لنبیات (به خصوص اگر از نوع خامه ای، چکیده و موسیر باشن) جزو چربی های اشباع به شمار میان. ⁣ ⁣ یعنی برای قلب خوب نیستند و احتمال سکته رو بیشتر می‌کنن. 💔😟 ⁣ به همین خاطر انجمن قلب توصیه کرده بچه‌های بالای دو سال عین بزرگسالا و سالمندا از چربی کمتری استفاده کنن. به خصوص لبنیات کم چرب. ⁣ ⁣ اما برای بچه های زیر دو سال که در حال رشد و تکامل هستند و انرژی مصرف می کنند، خیلی محدودیتی برای مصرف لنبیات پرچرب نداریم. برای وزن گیری شون هم خوبه. 🥛⁣ ⁣ ⭕️ البته که نظر من رو بخواین چون غذاهایی که بچه‌ها تو این دوران می‌خورن، تو ذائقه شون تاثیر داره لبنیات خیلی چرب و خامه‌ای رو توصیه نمی‌کنم. چون دیگه لب به ماست کم چرب و آبکی نمی زنه!! 😎⁣ اما شیر پرچرب استاندارد یعنی ۳ ٪ مشکلی نداره. 😌👌🏻⁣ ⁣ برای بچه‌ها از لبنیات محلی و باز استفاده⁣ نکنید. 🐂🐑⁣ ⁣ به دلیل اینکه فرایند میکروب کشی توش به خوبی انجام نمی‌شه و ممکنه عامل تب مالت باشه ⁣ ⁣ شیر کاکائو و شیر طعم‌دار رو هم اصلا از مغازه نگیرید. خودتون درست کنید⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻⁣⁣⁣⁣ من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه می‌تونم کمک کنم. ⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #لبنیات #شیر_#تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌_چی

10 تیر 1399 17:16:28

61 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای بچه‌ها در سن رشد⁣ ⁣ 🚺🚹🚺🚹🚺🚹🚺🚹🚺⁣ ⁣ یکی از نگرانی‌های رایج پدرها و مادرها، افزایش قد و وزن بچه‌هاست. ⁣ ⁣ اگر خوب به اسلایدها توجه کنید متوجه می‌شید از شش ماهگی به بعد سرعت رشد کم می‌شه. هم بچه‌ها دیرتر وزن می‌گیرن. و هم کمتر قد می‌کشن. ⁣ ⁣ ⁣البته این عددها برای یه بچه‌ی کامله که سی و نه تا چهل و یک هفتگی متولد شده و هیچ بیماری نداره. . فقط یادمون باشه ربچه‌ها فرمول ریاضی نیستن که یه سری عدد بریزیم و تو فرمول و جوابش همیشه یه عدد ثابت بشه. . رشد همیشه بالا و پایین داره. . مهم اینه که هروقت پایین اومد یا متوقف شد دلیلش رو پیدا کنیم و برطرفش کنیم. . پس دیگه جواب این سوال رو هم میگیرید که: چرا بچه‌ام مثل قبل وزن نمی‌گیره ☺️⁣ ⁣ 📕✏️📕✏️📕✏️📕✏️📕✏️📕⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. ⁣ برای اطلاع از هزینه مشاوره آنلاین و دریافت برنامه غذایی کودک دایرکت بدید. .@n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغدیه_کودک #غذای_کمکی #رشد_کودک #افزایش_قد #افزایش_وزن #غذای_مقوی_کودک #بدغذایی_کودک #کودک_بدغذا #ندا_کلکته_چی

06 مهر 1399 20:10:34

249 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر کودکان بالای نه ماه (با تست حساسیت و بدون نمک و فلفل) و بزرگسالان ۹۹+ 😋⁣ ⁣ دستور تهیه این #اسنک ساده تو اسلایدها هست. ⁣ ⁣ این پست ساده سه تا نکته مهم داره :⁣ 1️⃣ به همین سادگی میشه مواد غذایی مختلف رو در قالب اسنک برای #کودک جذاب کرد. 😋⁣ ⁣ 2️⃣ به همین سادگی با دو تا قلم مواد توی یخچال میشه یه بشقاب ساده با #تزئین_غذا ی ساده درست کرد و صدبرابر اونو جذاب کرد🤗⁣ ⁣ 3️⃣ به همین سادگی و بدون ابزار خاص میشه با وسایل دم دست چیزی درست کرد که وسیله‌اش رو نداریم ☺️⁣ ⁣. . به نظرتون با چه چیزای دیگه‌ای می‌شه اسنک درست کرد؟ . 🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی دارم به ساده‌ترین روش غذای جذاب رو آموزش بدم بهتون. ⁣ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #اسنک #اسنک_مرغ #غذای_سالم #غذای_کودک #غذای_فوری #غذای_خانگی #مشاور_تغذیه #مشاور_تغذیه_کودک #مشاوره_رایگان #مشاوره_آنلاین #تغذیه_کودک #اسفناج #اسنک_اسفناج

14 دی 1399 18:26:11

100 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: همکاران تغذیه و رژیم درمان 🍏🍎🍐🍊🍋🍏🍎🍐🍊🍋🍏🍎🍐🍊🍋 به مناسبت روژ رژیم درمانگر تصمیم گرفتم یه فیلم درست کنم از زندگی یک کارشناس تغذیه تک تک داستان های این فیلم واقعی است و برای من اتفاق افتاده 😂😆 . .باور کنید سوالایی که توی یک جمله از ما جوابش رو میخوان حاصل حداقل یک جلسه مشاوره و چند سال درس خوندنه😂. این پست رو برای همه همکاران بفرست و اونا رو تو کامنت ها منشن کن به مناسبت روزمون میخوام به یکیشون یادگاری بدم 😁 تجربه های عجیب غریبتون رو رشته بنویسید😆 @arezoo_mosayebzade @dr.lily_pharma @ahmadian_dietitian @farnazdiet1 @rana.abedi.diet @green_diet_therapy_ @setare_ghorbaninejad_diet @lemopinia #تغذیه_کودک #بدغذایی_کودک #رژیم_لاغری #رژیم_کاهش_پوزن #رژیم_غذایی #لاغری_شکم #لاغری #لاغری_سریع #چاقی_صورت #چاقی_شکم #چاقی #مشاور_تغذیه #مشاوره_رایگان #مشاوره_تغذیه_آنلاین#رژیم_کتوژنیک #کارشناس_تغذیه

19 اسفند 1399 20:17:01

15 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرایی که موقع غذا خوردن دنبال بچه میکنن⁣ ⁣ 🏃🏻🏃🏻‍♀️🏃🏻🏃🏻‍♀️🏃🏻🏃🏻‍♀️⁣ ⁣ خیلی وقتا تو مشاوره از مامانا میپرسم: چقدر در طول روز برای بچه ات وقت میذاری؟⁣ ⁣ مامان میگه: خیلی⁣ ⁣ میگم چه بازیایی باهاش انجام میدی ؟ ⁣ ⁣ میگه پازل. ساختمون سازی. ... ⁣ ⁣ میگم اینا عالیه. دمت گرم. بیا یه کم بهترش کن بازی حرکتی هم بهش اضافه کن ⁣ ⁣ میدونی چرا؟ ویدئو رو ورق بزن و ببین. . . شما چه ایده‌هایی برای بازی بچه ها به ذهنتون میرسه. کامنت کنید تا همه استفاده کنن⁣ ⁣ 🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀 〽️🌀〽️ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم با تکنیک های خیلی ساده گره بدغذایی رو باز کنم . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #تغذیه_کودکان #تغذیه_کودک_سالم #غذای_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی #بدغذایی_کودک #صندلی_غذای_کودک #ظرف_غذای_کودک #مشاور_تغذیه #مشاوره_رایگان #مشاوره_آنلاین #مشاوره_کودک #کارشناس_تغذیه #

20 بهمن 1399 19:16:34

59 بازدید

ندا کلکته چی

2

8

میکس کردن غذا

خیلی از کسایی که میخوان غذای کمکی رو شروع کنن دنبال گوشتکوب برقی یا بلندر هستن تا بتونن غذا رو میکس کنن. اما باید بگم این وسیله رو باید بذارید کنار. چون کوچولو ها از زمان شروع غذای کمکی باید مهارت جویدن رو یاد بگیرن. بچه ها برای جویدن به دندون نیاز ندارن و میتونن غذاها رو به خوبی با لثه های قویشون خورد کنن. فقط باید بافت غذا طوری باشه که بتونید بین دو انگشت له کنید. پس غذا از همون اول باید بافت دار باشه و به تدریج تا ۹ ماهگی به بافت غذای انگشتی برسه. ⭕️ نکته مهم: زمان طلایی برای آموزش جویدن تا ۹ ماهگیه. هرچقدر به تاخیر بیفته کوچولوها به سختی این مهارت رو یاد میگیرن. ⭕️ اگر کوچولوی شما به بالای یک سال رسیده و هنوز مجبورید غذا رو میکس کنید، باید از گفتار درمان گر کمک بگیرید. ⭕️ اسلاید دوم بافت مناسب غذا در هر سن رو نشون داده.

22 بهمن 1401 15:21:05

سلام خانم دکتر عزیز عالی بود ببخشید ممنون میشم یه پست راجب غذای انگشتی بذارید . و اینکه فینگر فود که گفته بودید همون غذای انگشتی هستش ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید .

mina

-1 پاسخ

05 اسفند 1401 11:01:30

بله همونه. چشم

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

2

8

خیلی از کسایی که میخوان غذای کمکی رو شروع کنن دنبال گوشتکوب برقی یا بلندر هستن تا بتونن غذا رو میکس کنن. اما باید بگم این وسیله رو باید بذارید کنار. چون کوچولو ها از زمان شروع غذای کمکی باید مهارت جویدن رو یاد بگیرن. بچه ها برای جویدن به دندون نیاز ندارن و میتونن غذاها رو به خوبی با لثه های قویشون خورد کنن. فقط باید بافت غذا طوری باشه که بتونید بین دو انگشت له کنید. پس غذا از همون اول باید بافت دار باشه و به تدریج تا ۹ ماهگی به بافت غذای انگشتی برسه. ⭕️ نکته مهم: زمان طلایی برای آموزش جویدن تا ۹ ماهگیه. هرچقدر به تاخیر بیفته کوچولوها به سختی این مهارت رو یاد میگیرن. ⭕️ اگر کوچولوی شما به بالای یک سال رسیده و هنوز مجبورید غذا رو میکس کنید، باید از گفتار درمان گر کمک بگیرید. ⭕️ اسلاید دوم بافت مناسب غذا در هر سن رو نشون داده.

سلام خانم دکتر عزیز عالی بود ببخشید ممنون میشم یه پست راجب غذای انگشتی بذارید . و اینکه فینگر فود که گفته بودید همون غذای انگشتی هستش ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید . mina

22 بهمن 1401 15:21:05

-1 پاسخ

بله همونه. چشم

05 اسفند 1401 11:01:30

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن