n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: همه اعضای خانواده پست قبلی در مورد راههای افزایش دهنده ایمنی بود. اگر ندیدی برو ببینش و بیا. یکی از راههای افزایش ایمنی استفاده از کِفیر هست. توی این پست توضیح دادیم که کفیر اصلا چی هست؟ اگر تا حالا این نوشیدنی بی نظیر رو نخوردین با مقدار کم شروع کنید. ⭕️ خوردن این دوغ بالای یک سال مجازه. 🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛🥛 شما تجربه استفاده از این دوغ رو دارید؟ #دوغ #دوغ_محلی #دوغ_آبعلی #دوغ_آبعلی #کفیر #پروبیوتیک #پروبیوتیکها #سیستم_ایمنی #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_سالم. #غذای_ایرانی #غذای_خانگی
07 شهریور 1400 17:24:50
920 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: همه اعضای خانواده 💎🌺💎🌺💎🌺💎🌺💎🌺💎🌺💎 همین اول کار بگم هيچ ماده معجزه آسایی وجود نداره كه از سرماخوردگي و آنفولانزا به طور کامل پيشگيري يا اون رو درمان كنه. اما چیزهایی وجود داره که سيستم ايمني رو تقويت و دوره بيماري رو كوتاهتر میکنه. مثل چی؟ 1️⃣ خواب با کیفیت اگر بچه هاتون خواب به موقع (قبل ۹)، منظم و عمیق ندارن جدا يه فكري به حالشون بكنيد. 2️⃣ ماست حاوي باكتري هاي مفيد پروبيوتيكه. اين باكتري ها به طور طبيعي در دستگاه گوارش وجود دارند و به هضم بهتر غذا كمك مي كنند. بچه هايي كه ماست استفاده ميكنند 19 % كمتر به سرماخوردگي، عفونت گوش و گلودرد مبتلا ميشن. 3️⃣ كفير حتما اسم اين نوشيدني رو شنیدید. شبيه دوغه. اما مواد مغذيش خيلي بيشتر از اونه و مواد مفيدي داره كه به سلامتي كمك ميكنه. 4️⃣ گردو و بادام این مغزها چربي مفيد امگا 3 دارن که به كاهش عفونتهاي تنفسي كمك ميكنن. 5️⃣ سبزيها اول اينكه سعي كنيد از رنگ هاي مختلف استفاده كنيد. موقع انتخاب ميوه و سبزي در طول روز حواستون باشه از رنگ سبزي، قرمز، نارنجي، بنفش، زرد، سفيد و... استفاده كنيد. 6️⃣ منابع ويتامين سی به جز مركبات، كيوي، گوجه خام، توت فرنگي، بروكلي و فلفل دلمهاي هم ويتامين سي دارن. سعي كنيد از خود ميوه به جاي آبش استفاده كنيد. 7️⃣ گوشتها اول اينكه پروتئين داره كه باعث تقويت بدن ميشه. دوم حاوي زينك یا روی هست كه ايمني رو بالا مي بره. 8️⃣ به جاي نان تافتون، لواش و باگت از نان سنگك و بربري و به جاي برنج سفيد ساده از برنج هاي قاطی استفاده كنيد. 9️⃣ ادويه ها: به اندازه متعادل در برنامه غذايي از دارچين، زنجبيل، سير و زردچوبه استفاده كنيد. 🔟 نداشتن استرس نمیشه استرس نداشت. اما میشه با تمرین تنفس عمیق و انجام ورزش های منظم اون رو مدیریت کرد. 🔴 در آخر حواستون باشه در مصرف هيچ ماده غذايي افراط نكنيد. اگر مركبات خوبه دليل نمي شه خودكشي كنيد باهاش. چون بدن به اندازه نيازش از اون ماده رو برميداره و بقيه اش دفع مي شه. . .من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و میتونم در تنظیم برنامه غذایی بچه ها کمکتون کنم. . برای اطلاع از هزینه مشاوره دایرکت بدید. . . #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_مقوی #ایمنی_بدن #ویتامین_سی #سرماخوردگی #تغذیه_تکمیلی #غذای_سالم #غذای_کمکی #غذای_خوشمزه #افزایش_ایمنی_بدن #تقویت_سیستم_ایمنی_بدن #ندا_کلکته_چی
23 مهر 1399 16:05:19
543 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر بچه هایی که جلوی تلویزیون غذا میخورن. 📺💿📺💿📺💿📺💿📺💿📺💿 - بچه جون. بسه. اون گوشی رو بذار کنار بیا غذاتو بخور. - همش سرت تو گوشیه. ول کن. تلویزیونو خاموش کن بیا سر غذا. اصلا نفهمیدی چی خوردی ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ این مکالمه خیلی آشناست. خیلی زود یه روزی میرسه که پدر و مادرا میفتن تو این چالش و هرکاری بکنن بچه ها گوشی رو موقع غذا خوردن کنار نمیذارن. اما فراموش نکنیم. بچهها خودشون بلد نیستن جلوی تلویزیون و با کارتون غذا بخورن. این ماییم که بهشون یاد میدیم. وقتی مسئولیت این کارو بپذیریم بهتر میتونیم باهاش کنارربیایم و تلاش بکنیم که اصلاحش کنیم. ❌ یادمون باشه تغییر عادت همیشه زمان بر و با مقاومت همراهه. ولی ما نباید کوتاه بیایم و قاطع اما مهربون پیش بریم تا کم کم از سرشون بیفته. . . شما هم از این چالشها دارید با بچهها ؟ 😁 . 📍📝📍📝📍📝📍📝📍📝📍📝 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم مسیر درست رو نشونتون بدم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #کودک_سالم #سلامت_کودک #لاغری_کودک #چاقی_کودکان #رژیم_کاهش_وزن #مشاوره_آنلای #برنامه_غذایی #تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی
30 دی 1399 17:28:07
55 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که زیاد بستنی میخورن ———/////———/////———/////——— خیلی از بچهها تو فصل تابستون روزی یه بستنی میخورن🍦 ایشالا که همین یه دونه باشه. ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم میرسه 😶 ⭕️ خیلیا تصور میکنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین میشه. اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیاده و حاوی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچهها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمیشه به هر بچهی شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌ 3️⃣ رنگ و نگهدارندههای شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچههاست. به خصوص بستنیهای رنگی، سالار، یخی، فالودهای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچهها رو میگیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچهها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچههای زیر یک سال بستنی ندید. 📌جمعبندی: بستنی خوبه اما به تعادل. یعنی هفتهای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋 . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی#بستنی
27 خرداد 1399 15:31:28
120 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادر کودکان در همه سنین ❤️ 🥚👶🏻👶🏻🥚👶🏻👶🏻🥚👶🏻👶🏻 . .همیشه در انتخاب تخم پرندگان این سوال مطرح میشه که کدوم یکی ارزش غذایی بالاتری داره تا برای بچه ام انتخاب کنم؟ . . ورق بزنید و جواب سوالتون رو ببینید. . . منبع: nutritiondata . ▫️▫️🔺▫️▫️🔺▫️▫️🔺▫️▫️🔺 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و کمک میکنم بدغذایی کوچولوهاتون برطرف بشه. . برای اطلاع از هزینه و شرایط مشاوره دایرکت بدید. . #غذای_کودک #غذای_مقوی #تخم_بلدرچین #تخم_مرغ #غذای_کودک #غذای_ساده #تغذیه_کودک #تغذیه_تکمیلی #ندا_کلکته_چی
25 شهریور 1399 17:04:08
120 بازدید
n.kalkatehchi
. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای کودکان در حال رشد و نوجوانان ———/////———/////———/////———/////——— 🟣 اول یه نکته مهم رو با هم مرور کنیم: «کم وزنی» کودک نشانه سوتغذیه کوتاه مدت و «کوتاهی قد» نشانه سوتغذیه بلند مدته. تو پستهای قبل از مواد غذایی موثر در رشد گفتیم و تاثیر ژنتیک و محیط رو بررسی کردیم. الان میخوایم بریم سراغ بازدارندههای رشد. ورق بزنید و ۵ تا عامل مهم رو ببینید. 😇 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ #رشد_قدی #کم_وزنی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #سوتغذیه_کودکان
07 خرداد 1399 16:04:16
247 بازدید
ندا کلکته چی
0
5
پای مرغ
به جدول صفحه دوم دقت کنید. توی یه ستون مقدار هر کدوم از مواد مغذی و ستون سوم نسبتش به نیاز روزانه رو آوردم. مقدار ها برای ۱۰۰ گرم یا ۳ عدد پای مرغه. ⭕️ همون طور که میبینید مقدار آهن و کلسیم و آهن پای مرغ ناچیزه. ⭕️ انرژی بالایی داره. پس ممکنه حس سیری زیاد بده و برای بچه ها سنگین باشه ⭕️ کلسترول زیادی داره. پس اصلا برای بالای دو سال و بزرگسالا مناسب نیست. ⭕️ کلاژنی که همه میکن مفیده و برای استخوان سازی مناسبه، اصلا توی جدول نیست. اگر هم کلاژن داشته باشه برای بدن قابل استفاده نیست. ⭕️ پروتئین خوبی داره. اما با توجه به چربی و کلسترول نمیشه به عنوان نیاز روزانه بهش نگاه کرد. اما شاید با توجه به وضعیت موجود و با توجه به قیمت خیلی پایینش بشه بهش فکر کرد. ⭕️ عصاره هیچ ماده غذایی، مواد مفید اون ماده غذایی رو نداره. مثلا عصاره پای مرغ یا عصاره گوشت هیچ پروتئینی نداره. صرفا یه کم از مواد مغذی محلول در آب رو داره فقط ⭕️ با توجه به احتمال آلودگی بالا حتما به صورت تمیز شده و بسته بندی تحت نظارت مراکز معتبر تهیه اش کنید.