پست های مشابه

n.kalkatehchi

⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچه‌های بدغذا که می‌خوان هوشمند باشن😎⁣⁣⁣⁣⁣ ———/////———/////———/////———⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ششمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچه‌ها 🙆🏻‍♀️⁣ ⁣ اگر از همون روزای اول شروع تغذیه کمکی کودک رو با مفاهیم سیری و گرسنگی آشنا کنیم و کمکش کنیم تا به این درک در مورد خودش برسه بزرگترین سرمایه تغذیه رو بهش دادیم. این کار رو میشه با جملات خیلی ساده انجام داد. ورق بزنید و ببینید. ⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣ قسمت بعد: حواست به غذا باشه! ⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. ⁣ ⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣ @n.kalkatehchi⁣ ⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان

18 خرداد 1399 19:35:09

33 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست: مسافرین نوروزی خیلیا با ا‌ومدن تعطیلات چمدوناشون رو میبندن و آماده سفر میشن. اما فقط یه آدم بچه‌دار میدونه چقدر سفر با این کوچولوها سخته و چالش‌های خودشو داره. به خصوص بحث غذا. توی این پست چند تا راه حل برای کمتر کردن این چالش گفته شده. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 مامانای با تجربه از تجربیات سفراتون بنویسید تا بقیه هم استفاده کنن. چه کارایی باعث شده سفرتون راحت تر بشه؟ من ندا کلکته چی، مشاور تغذیه کودک هستم و برای کمتر شدن چالش‌های غذایی راهنماییتون میکنم 🌺☺️ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #سفر #سفر_نوروزی #هفتسین_خاص #هفتسین #روتین_روزانه #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #بدغذایی #بدغذایی_در_کودکان #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #غذای_تکمیلی #غذای_سنتی

26 اسفند 1400 17:21:50

93 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خورن! ⁣ ———/////———/////———/////———/////———⁣ آرزوی خیلی از مامانا اینه که صبح به صبح کوچولوشون با اشتیاق بلند بشه. یه خمیازه عمیق بکشه و شیک و مجلسی بشینه پای سفره و یه دل سیر صبحانه بخوره!!! 🥰😋⁣ ⁣ اما واقعیت یه چیز دیگه است😎⁣ ⁣ صبحانه خوردن آداب داره. ⁣ اصول داره. ⁣ مگه خود ما آدم بزرگا‌ وقتی بلند می‌شیم بلافاصله می‌تونیم یه چیزی بخوریم!؟⁣ دهنمون باز نمی‌شه تا مدتها 😐⁣ ▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️⁣ ⁣ اول که کوچولوتون بیدار شد یه کم ناز و نوازشش کنید. ⁣ دست به سر و صورتش بکشید و با آب خنک (نه یخ) بشورید. پنجره رو باز کنید تا یه کم هوای تازه گردش کنه تو خونه. اگر بالای سه ساله و متوجه می‌شه، به عنوان بازی چند تا نفس عمیق با هم بکشید تا جریان خون به گردش بیفته. ⁣ ⁣ بعد برید سراغ کارهای زیر: ⁣ ⁣ 1️⃣ شب شام چرب و سنگین و دیروقت ندید به بچه‌ها. ⁣ ⁣ 2️⃣ سعی کنید یه روتین منظم برای خواب داشته باشید. یه ساعت مشخص خاموشی بدید. یه ساعت مشخص بیداری تا ساعت بدن خودتون و کوچولوتون تنظیم بشه. ⁣ ⁣ 3️⃣ بین بیداری و صبحانه حداقل سی تا چهل و پنج دقیقه فاصله بذارید. ⁣ ⁣ 4️⃣ یه کوچولو باهاش بازی نشستنی و آروم بکنید تا خواب از سرش بپره. ⁣ ⁣ 5️⃣ بهش کمی مایعات گرم بدید. مثل آب ولرم، شیر گرم یا چایی (تلخ یا کم شیرین). ⁣ ⁣ 6️⃣ بچه‌هایی که عادت دارن صبح‌ها برن دستشویی اشتهای خیلی بهتری دارند. ⁣ ⁣ 7️⃣ حتما نون رو گرم کنید تا بوش توی خونه بپیچه. ⁣ ⁣ 8️⃣ حتما خودتون همراهی کنید باهاش. مثلا دو تا لیوان بیارید و بگید یکیش مال تو یکیش مال مامان تا با هم بخوریم. ⁣ ⁣ 9️⃣ صبحانه رو متنوع و جذاب کنید. ⁣ ⁣ 1️⃣0️⃣ سعی کنید توی محیط آروم و با آرامش صبحانه بخورید. به دور از هر تنش، عجله و اصرار. ⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣ من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم.⁣⁣ ⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ا @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #صبحانه_سالم #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌_چی

23 تیر 1399 18:31:41

70 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️مخاطب این پست مامان و باباهایی که مدام سر غذا با کوچولوهاشون جنجال دارن. . 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 . اگر موقع غذا دادن یه کم زاویه دوربینو برعکس کنیم و از نگاه بچه‌ها به فرایند غذا دادن نگاه کنیم، متوجه اشتباهاتمون میشیم 😅🙈 . 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 . من ندا کلکته چی هستم و تجربه و دانشم رو در زمینه کو‌دک در اختیارتون قرار می‌دم. .@n.kalkatehchi ‏.@n.kalkatehchi . . . #بدغذایی_کودک #بدغذایی #کودک_سالم #کودک_بدغذا #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب #غذای_کودک #غذای_کمکی #سرلاک‌

06 مرداد 1399 17:51:05

26 بازدید

n.kalkatehchi

. بشقاب من یا MyPlate، راهنمای تغذیه‌ای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است که شامل تصویر نموداری دایره‌ای شکل است که نشان‌دهنده چیدمان میزی با یک بشقاب و لیوان بوده و به پنج گروه غذایی تقسیم‌بندی شده‌است. بشقاب من در ۲ ژوئن ۲۰۱۱ و پس از ۱۹ سال، جایگزین هرم غذایی در آمریکا شد. بشقاب من به چند بخش شامل تقریباً ۳۰ درصد غلات، ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه، ۲۰ درصد پروتئین و در کنار آن‌ها بخش کوچکی به عنوان لبنیات، شامل یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست، تقسیم شده‌است. بشقاب من اهنمای بسیار ساده ای برای کودکان است که به کمک آن میتوان اصول‌تغذیه سالم را آموزش داد. #تغذیه_کودک #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #متخصص_تغذیه

06 دی 1398 17:01:39

75 بازدید

n.kalkatehchi

. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچه‌ها می‌خوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچه‌ها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال می‌رسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع می‌کنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما می‌کشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت می‌شه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچه‌ها می‌گن picky eater یعنی بچه‌های انتخاب‌گر. یعنی می‌گردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا می‌کنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر می‌شه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنش‌های صحیحی نشون نمی‌دن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر‌ هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی

06 خرداد 1399 14:41:34

759 بازدید

ندا کلکته چی

0

1

بستنی

❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که زیاد‌ بستنی می‌خورن ⁣ ———/////———/////———/////———⁣ خیلی از بچه‌ها تو فصل تابستون روزی یه بستنی می‌خورن🍦⁣ ⁣ ایشالا که همین یه دونه باشه. ⁣ ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم می‌رسه 😶⁣ ⁣ ⭕️ خیلیا تصور می‌کنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین می‌شه. ⁣ اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ ⁣ ⁣ ⁣ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. ⁣ ⁣ 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیا‌ده و حا‌وی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچه‌ها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ⁣ ⁣ ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمی‌شه به هر بچه‌ی‌ شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌⁣ ⁣ 3️⃣ رنگ و نگهدارنده‌های شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچه‌هاست. به خصوص بستنی‌های رنگی، سالار، یخی، فالوده‌ای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. ⁣ 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫⁣ ⁣ 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچه‌ها رو می‌گیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچه‌ها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. ⁣ ⁣ 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچه‌های زیر یک سال بستنی ندید.⁣ ⁣ 📌جمع‌بندی: بستنی خوبه اما به تعادل. ⁣ یعنی هفته‌ای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. ⁣ بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. ⁣ ⁣ شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋⁣ . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ برای دریافت مشاوره تغذیه کودک می‌تونید به واتس اپ پیام بدید:⁣⁣⁣⁣⁣ 09107894845 ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌چی#بستنی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

1

❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که زیاد‌ بستنی می‌خورن ⁣ ———/////———/////———/////———⁣ خیلی از بچه‌ها تو فصل تابستون روزی یه بستنی می‌خورن🍦⁣ ⁣ ایشالا که همین یه دونه باشه. ⁣ ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم می‌رسه 😶⁣ ⁣ ⭕️ خیلیا تصور می‌کنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین می‌شه. ⁣ اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ ⁣ ⁣ ⁣ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. ⁣ ⁣ 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیا‌ده و حا‌وی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچه‌ها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ⁣ ⁣ ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمی‌شه به هر بچه‌ی‌ شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌⁣ ⁣ 3️⃣ رنگ و نگهدارنده‌های شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچه‌هاست. به خصوص بستنی‌های رنگی، سالار، یخی، فالوده‌ای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. ⁣ 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫⁣ ⁣ 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچه‌ها رو می‌گیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچه‌ها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. ⁣ ⁣ 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچه‌های زیر یک سال بستنی ندید.⁣ ⁣ 📌جمع‌بندی: بستنی خوبه اما به تعادل. ⁣ یعنی هفته‌ای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. ⁣ بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. ⁣ ⁣ شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋⁣ . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ‏@n.kalkatehchi⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ برای دریافت مشاوره تغذیه کودک می‌تونید به واتس اپ پیام بدید:⁣⁣⁣⁣⁣ 09107894845 ⁣⁣⁣⁣⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته‌چی#بستنی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن