n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که صبحانه نمیخورن! ———/////———/////———/////———/////——— آرزوی خیلی از مامانا اینه که صبح به صبح کوچولوشون با اشتیاق بلند بشه. یه خمیازه عمیق بکشه و شیک و مجلسی بشینه پای سفره و یه دل سیر صبحانه بخوره!!! 🥰😋 اما واقعیت یه چیز دیگه است😎 صبحانه خوردن آداب داره. اصول داره. مگه خود ما آدم بزرگا وقتی بلند میشیم بلافاصله میتونیم یه چیزی بخوریم!؟ دهنمون باز نمیشه تا مدتها 😐 ▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️ اول که کوچولوتون بیدار شد یه کم ناز و نوازشش کنید. دست به سر و صورتش بکشید و با آب خنک (نه یخ) بشورید. پنجره رو باز کنید تا یه کم هوای تازه گردش کنه تو خونه. اگر بالای سه ساله و متوجه میشه، به عنوان بازی چند تا نفس عمیق با هم بکشید تا جریان خون به گردش بیفته. بعد برید سراغ کارهای زیر: 1️⃣ شب شام چرب و سنگین و دیروقت ندید به بچهها. 2️⃣ سعی کنید یه روتین منظم برای خواب داشته باشید. یه ساعت مشخص خاموشی بدید. یه ساعت مشخص بیداری تا ساعت بدن خودتون و کوچولوتون تنظیم بشه. 3️⃣ بین بیداری و صبحانه حداقل سی تا چهل و پنج دقیقه فاصله بذارید. 4️⃣ یه کوچولو باهاش بازی نشستنی و آروم بکنید تا خواب از سرش بپره. 5️⃣ بهش کمی مایعات گرم بدید. مثل آب ولرم، شیر گرم یا چایی (تلخ یا کم شیرین). 6️⃣ بچههایی که عادت دارن صبحها برن دستشویی اشتهای خیلی بهتری دارند. 7️⃣ حتما نون رو گرم کنید تا بوش توی خونه بپیچه. 8️⃣ حتما خودتون همراهی کنید باهاش. مثلا دو تا لیوان بیارید و بگید یکیش مال تو یکیش مال مامان تا با هم بخوریم. 9️⃣ صبحانه رو متنوع و جذاب کنید. 1️⃣0️⃣ سعی کنید توی محیط آروم و با آرامش صبحانه بخورید. به دور از هر تنش، عجله و اصرار. 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchiا @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #صبحانه_سالم #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
23 تیر 1399 18:31:41
70 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمند باشن😎 ———/////———/////———/////——— ششمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ اگر از همون روزای اول شروع تغذیه کمکی کودک رو با مفاهیم سیری و گرسنگی آشنا کنیم و کمکش کنیم تا به این درک در مورد خودش برسه بزرگترین سرمایه تغذیه رو بهش دادیم. این کار رو میشه با جملات خیلی ساده انجام داد. ورق بزنید و ببینید. قسمت بعد: حواست به غذا باشه! من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان
18 خرداد 1399 19:35:09
33 بازدید
n.kalkatehchi
. .❇️ مخاطب این پست: کسایی که از بوی تخم مرغ بدشون میاد! . . یکی از دلایلی که بچهها تخم مرغ نمیخورن اینه که نسبت به بو حساس هستند و بوی تخم مرغ اذیتشون میکنه 🥚 . . توی این پست چندد تا روش رو گفتیم. . شما چه روشهای دیگهای بلدید؟ . . این پستو برای کسایی بفرست که به خاطر بوی تخم مرغ اونو نمیخورن 🍳😁👌🏻 . . . من ندا کلکته چی هستم و روشهای آشتی با غذا رو بهتون یا میدم😉 . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_تخم_مرغی #غذای_ساده #غذای_رژیمی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_سنتی #تغذیه_کودک #تغذیه_کودکان #تخم_مرغ
28 اردیبهشت 1400 18:52:57
80 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست مامان و بابای کوچولوهای دو تا هجده سال که در مورد ویتامین آ و دی سوال دارن : توی این پست به چهار تا سوال جواب داده شده: 1️⃣ چقدر ویتامین آ و دی بدیم؟ 2️⃣ تا کی ویتامین ها رو ادامه بدیم؟ 3️⃣ مکمل ایرانی بهتره یا خارجی؟ 4️⃣ آ د. بهتره یا مولتی ویتامین ؟ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 تو پست قبل هم در مورد مکمل های آهن توضیح دادیم که میتونید ببینید. شما چه برندی استفاده کردید که راضی بودید؟ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در خصوص مکملهای مورد نیاز کودک راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودک #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مولتی_ویتامین_طبیعی #شربت_آهن #قطره_آهن #قطره_آهن_خارجی #قطره_آد #کم_خونی #کم_خونی_فقر_آهن #کمبود_ویتامین #کمبودآهن #کمبودویتامینd #کمبود_ویتامین_دی #ویتامینd #ویتامین_دی #ویتامین_آ
08 دی 1400 17:30:17
108 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مادرا ———/////———/////———/////———/////——— اگر هر روز از یک صبحانه تکراری استفاده کنیم بعد از یک مدت خسته می شیم و دلمون رو می زنه. چه برسه به بچه ها با ذائقه متغییرشون! ⭕️ صبحانه حداقل باید ۳ گروه غذایی داشته باشه تا نیاز کودک تامین بشه. چند تا نمونه تو کپشن نوشتم. عکس نمونه ها رو ورق بزنید و ببینید. 1️⃣ فرنی 🍧 فرنی به تنهایی میان وعده خوبیه. اما می شه با اضافه کردن مغزهای آسیاب شده (گردو، بادام، پسته و...)، کره یا روغن ایع و شیره انگور چگالی مواد مغذی شو بیشتر کنیم. 2️⃣ اسنک 🥪 اسنک فقط مال نهار و شام نیست. با اضافه کردن آیتم های صبحانه مثل کره، مربا، عسل، پنیر... روی نون تست یه صبحانه جذاب و عالی تولید می شه. هم می شه نون تست رو همینجوری استفاده کرد و مواد رو بین دو تا نون گذاشت و هم می شه اون رو داخل میکر برشته کرد. به نظر من هر دو تاش جذااابه 😍🥰 3️⃣ رول نان و پنیر به جای اینکه نون رو بذاریم توی سفره و پنیر رو کنارش، یه کم خلاقیت به خرج بدیم و قیافه نون و پنیر رو تغییر بدیم. یه کم سرچ کنید اونقدر ایده هست برای این کار. منم سعی می کنم چند تا آموزشش رو بذارم. 🌯 4️⃣ شکلات صبحانه خانگی 🍫 با شکلات صبحانه آماده موافق نیستم. به دلیل وجود پالم، نگه دارنده و... اما به راحتی می تونیم اونو توی خونه درست کنیم و با خیال راحت به بچه ها بدیم. هم ارزش غذایی بالایی داره و هم خوشمزه است. 5️⃣ ماست میوه ای 🥣 یه کم شاید مزه اش غریب باشه . اما اگر بتونیم به تدریج جا بندازیمش ذائقه تغییر می کنه و بچه ها عاشقش می شن. برای این کار نیاز به ماست همزده شیرین و میوه های شیرین داریم. به خصوص اگر از میوه های مورد علاقه بچه ها یا میوه یخ زده استفاده کنیم. اگه بهش مغز دانه هم اضافه کنیم که امرژیش خیلی بیشتر میشه. 6️⃣ کره آجیل 🥜🌰 اگه آسیاب قوی داشته باشید میشه تو خونه به راحتی کره بادوم زمینی، کره بادوم، کره پسته، کره کنجد (یا همون ارده) درست کنیم. اینجوری خیالمون راحته و یه محصول خالص خالص داریم. برای شیرین کردنش هم از عسل و شیره انگور هم می تونیم استفاده کنیم که دیگه بمب انرژیه. ========== من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک واتساپ پیام بدید 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #صبحانه#صبحانه_سالم #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته
25 خرداد 1399 17:29:16
153 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— دهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ ⭕️ داشتن تعادل توی هر چیزی بهترین کاره. حتا تو برنامه ریزی غذایی. حتا تو رعایت اصول تغذیه برای خودمون و عزیزانمون. غذا مورد علاقه بچه شما چیه؟ همتون نیاید بگید ماکارونی ها 😂😅 ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕ قسمت بعد: کودکت رو مشارکت بده من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی
26 خرداد 1399 14:31:49
28 بازدید
ندا کلکته چی
1
7
شروع غذای کمکی
.❇️ مخاطب این پست. کسانی که میخوان غذا رو شروع کنن. متاسفانه هنوز خیلیا به روش قدیمی غذا رو شروع میکنن. یعتی هفته اول فرنی. هفته دوم حریره بادوم. هفته سوم و چهارم سوپ. چرا این شیوه درست نیست؟ چون بعد از یک ماه کودک فقط به چند ماده غذای محدود عادت میکنه و ذائقه اش متنوع نمیشه. . به گفته انجمن اطفال آمریکا، مرکز پیشگیری از بیماری ها، مرکز ملی سلامت انگلیس و دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، هیچ ترتیبی برای شروع غذای جامد وجود نداره. اما هیچکس حق نداره به خاطر شروع غذا با فرنی و حریره بادوم شما رو سرزنش کنه. توصیه ها برای شروع غذا: ⭕️ هر کشوری بنا به فرهنگ خودش میتونه با مواد غذای مختلف شروع کنه. ⭕️ شما میتونید غذاها رو با مزه های متنوع مثل پوره سبزیجات یا تکه های نرم میوه و سبزیجاتی مثل هویج، سیب، گلابی، گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، یا پودینگ برنج (همون فرنی خودمون)، پوره گوشت، شروع کنید. ⭕️اگر با فرنی شروع کردید، چندین روز روی اون گیر نکنید و سریع تنوع ایجاد کنید تا کودک به مزه های مختلف عادت کنه. ⭕️ غذاهای آلرژی زا مانند تخم مرغ، آجیل، ماهی، بادام زمینی، گندم، کنجد، سویا و لبنیات باید از ۶ ماهگی شروع شوند و شروع اون به تاخیر نیفته. ❌ تنها چیزی که اصلا توصیه نمیشه شروع با لعاب برنجه. چون به دلیل وجود آرسنیک بالا، نداشتن ارزش غذایی خاص، نداشتن بافت جامد برای تقویت مهارت جویدن و.. اصلا مناسب نیست.