n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که گوشت نمیخورن! 🥩🍗 ———/////———/////———/////———/////——— . .خیلی از بچهها از گوشت فراریان. به چند دلیل: 1️⃣ به نظرشون بو میده 2️⃣ با قسمتهای لزج گوشت حال نمیکنن! 3️⃣ ریشهای گوشت لای دندونشون گیر میکنه و اذیت میشن. اول یه سوال دارم. کی گفته وحی منزله که گوشت فقط باید گوشت خورشتی باشه؟ 🧐 والا به خدا گوشت در هر حالتی منبع پروتئینی حساب میشه. گوشتهای خورشتی.. کوبیده.. چرخ کرده.. کتلت مرغ و گوشت.. همشون ☺️ خوب حالا بریم سراغ راه حلهای پیچوندن بچهها 😎 🥩🍗 قسمتهای غضروفی و پوست گوشت و مرغ رو کاااملا جدا کنید. کوچکترین قطعاتی که به چشم شما نمیاد برای بچهها ممکنه آزار دهنده باشن. 🥩🍗 گوشت و مرغ رو یا چرخ کنید یا کاملا ریز خورد کنید. 🥩🍗 از ادویههایی مثل زیره، زنجبیل، میخک، هل، پودر جعفری، پودر ریحان و زردچوبه حتما برای بوزدایی استفاده کنید. 🥩 موقع پخت از برگ بو استفاده کنید و بعد بیرون بندازینش. 🥩🍗 موقع پخت یک تکه ساقه کرفس، یک تکه فلفل دلمه و یک عدد پیاز نصف شده بریزید کنار گوشت یا مرغ. 🥩 اگر روی گوشت حلقههای کیوی بچنید و چند ساعت بذارید بمونه. هم باعث ترد شدنش میشه هم مزهشو بهتر میکنه. 🥩🍗 داخل سوپ یا آش از گوشت و مرغ ریش شده یا چرخ کرده استفاده کنید 🥩🍗 استفاده از هر چیزی در قالب ساندویچ عالیه. البته حواستون باشه باگت کربوهیدرات ساده به حساب میاد و زیادیش خوب نیست. میشه از باگت سبوس دار به جاش استفاده کرد. 🥩🍗 داخل کوکو یا ته چین هم میتونید از گوشت و مرغ استفاده کنید. شما از چه ترفندی برای جذاب کردن گوشت استفاده میکنید؟ #تغذیه_کودک #گوشتچرخکرده #گوشت_قرمز #غذای_کمکی #تغذیه_کمکی #غذای_کودک #بدغذایی_کودک #گوشت_چرخ_کرده #غذای_راحت #تغذیه_کودک
14 خرداد 1399 16:30:17
88 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ در پست قبلی در مورد انواع اشتهاآورها صحبت کردم و معایبشون رو گفتم. در این پست میخوام به این سوال پاسخ بدم که پس چه بچههایی به مکمل نیاز دارن؟ ⭕️ توجه داشته باشید که اهمیت این مورد بیشتر برای بالای دو ساله که طبق دستورالعمل کشوری ویتامینها قطع میشه. ✅ کودکانی که روزانه به رژیم غذایی متعادل و متنوع و سالم دسترسی ندارند. ✅ کودکان بدغذا که یک گروه غذایی رو به طور کامل حذف کردند. ✅ کودکانی که به بیماریهای مزمن مبتلا هستند. مثل آسم. یا سلیاک (عدم تحمل گلوتن) یا مشکلات گوارشی. به خصوص کسانی که دارو مصرف میکنند. ✅ کودکانی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند. ✅ کودکانی که مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند. ✅ کودکانی که به مقداری زیاد از نوشیدنی های شیرین و کربناته (نوشابه، دلستر، دوغ گازدار) استفاده میکنند. ❌ تمام این موارد نیاز به بررسی توسط متخصص تغذیه داره و مصرف خودسرانه مکمل به هیچ وجه توصیه نمیشه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و در مورد نیاز روزانه کوچولوهاتون شما رو راهنمایی میکنم. #مکمل #مکمل_غذایی #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_تقویتی #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان #ویتامین #ویتامین_دی #کمبود_ویتامین #کمبود_آهن #کمبودآهن #کمبود_کلسیم #کمبود_وزن
12 مرداد 1401 19:15:17
178 بازدید
n.kalkatehchi
. بشقاب من یا MyPlate، راهنمای تغذیهای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است که شامل تصویر نموداری دایرهای شکل است که نشاندهنده چیدمان میزی با یک بشقاب و لیوان بوده و به پنج گروه غذایی تقسیمبندی شدهاست. بشقاب من در ۲ ژوئن ۲۰۱۱ و پس از ۱۹ سال، جایگزین هرم غذایی در آمریکا شد. بشقاب من به چند بخش شامل تقریباً ۳۰ درصد غلات، ۴۰ درصد سبزیجات، ۱۰ درصد میوه، ۲۰ درصد پروتئین و در کنار آنها بخش کوچکی به عنوان لبنیات، شامل یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست، تقسیم شدهاست. بشقاب من اهنمای بسیار ساده ای برای کودکان است که به کمک آن میتوان اصولتغذیه سالم را آموزش داد. #تغذیه_کودک #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_مناسب #متخصص_تغذیه
06 دی 1398 17:01:39
75 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: همه پدر ها و مادرها. به خصوص بچههای زیر یک سال 💤🌀💤🌀💤🌀💤🌀💤🌀 . . این یه پست صوتیه. . .اونقدر این راهکار ساده است که خیلی وقتا فراموشش میکنیم. . . اما اگر حواسمون باشه و صبوری کنیم معجزه میکنه 🙃 . . شما وقتی کوچولوتون #غذا نمیخوره چیکار میکنید که بالاخره امتحانش کنه؟ . 🔑🔑🔑🔑🔑🔑🔑🔑🔑🔑🔑 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . . #کودک #کودکانه #رشد #تغذیه #غذا #هرم_غذایی #بشقاب_من #تغذیه_کودک #ویزیت_آنلاین #مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک #ندا_کلکته_چی #غذای_مقوی #تغذیه_سالم #کودک_سالم #وعده_غذایی
23 آذر 1399 18:25:27
54 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که زیاد بستنی میخورن ———/////———/////———/////——— خیلی از بچهها تو فصل تابستون روزی یه بستنی میخورن🍦 ایشالا که همین یه دونه باشه. ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم میرسه 😶 ⭕️ خیلیا تصور میکنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین میشه. اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیاده و حاوی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچهها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمیشه به هر بچهی شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌ 3️⃣ رنگ و نگهدارندههای شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچههاست. به خصوص بستنیهای رنگی، سالار، یخی، فالودهای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچهها رو میگیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچهها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچههای زیر یک سال بستنی ندید. 📌جمعبندی: بستنی خوبه اما به تعادل. یعنی هفتهای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋 . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی#بستنی
27 خرداد 1399 15:31:28
120 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای همه بچهها. 🔆 توی تابستان بچهها بیشتر در معرض گرما قرار دارن که منجر به عرق کردن، از دست دادن آب بدن و مواد مغذی میشه. ♨️ به خاطر گرما اشتهای بچهها کمتر میشه. پس حواستون باشه بچههای بدغذا توی این فصل بدغذاتر میشن و و مواد مغذی رو کمتر دریافت میکنند. پس باید باهاشون بیشتر مدارا کنید و توی برنامه غذاهایی رو بگنجونید که هم خنک باشن، هم آب بدن رو تامین کنن هم ویتامین و مواد مغذی رو. ✅ ورق بزنید و مهمترین مواد غذایی رو توی اسلایدها ببینید. اولیشم هندونه و طالبیه که ۹۵ آب دارن 🍉🍈 ⭕️ نکات مهم در مورد این مواد غذایی: 1️⃣ توی هر وعده نباید حجم خیلی زیادی به بچهها داد. چون میزان آبشون زیاده. به خصوص نوشیدنیها! هم معده رو پر میکنن و باعث کاهش اشتها میشن و هم خاصیت ادرارآوری دارن و ممکنه برعکس ایجاد کمآبی کنند. 2️⃣ اگر سبزیجات حرارت ببینند خاصیت آبدار بودن خودش رو از دست میدن. 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #کم_آبی_بدن #تغذیه_تابستان #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی
21 تیر 1399 17:06:23
160 بازدید
ندا کلکته چی
0
8
❇️ مخاطب این پست: عاشقان تخم مرغ. 😍🥚🍳 به مناسبت روز جهانی تخم مرغ این پست تقدیم شما که همیشه در موردش سوال دارید😊 سعی کردم به خیلی از سوالاتتون جواب بدم. برای دیدن بقیه سوالا استوریها رو حتما ببینید. این پست با همکاری چند نفر از متخصصین تغذیه تهیه شده. 😇 @setare_ghorbaninejad_diet @ahmadian_dietitian @nili.diet @rejiman.kids @nazaninjafarieh @healthy_diet_tipss @clinic.tavasoli @mirkhalafzadeh.nutrition @Sarvin_diet 🔅شما چه مدل تخم مرغ رو دوست دارید؟ 🔅 #تخممرغ #تخم_مرغ #نیمرو #املت #املت_گوجه #املت_مخصوص #املت_سبزیجات #املت_قارچ #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #تغذیه_مناسب #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه