mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
پرخاشگری قطعا ژنتیک نیست وبچه ها پرخاشگر به دنیا نمی آیند. ✅چندعامل که ایجادکننده عصبانیت و پرخاشگری درکودکان است،بدین صورت می باشد: ۱-پرخاشگری محیط وخانواده(کودک شاهدپرخاشگری وتعارض والدین است)🗣 ۲-تنبه کلامی وتهدید(کودک مرتب تنبیه کلامی،سرزنش وتهدید می شود)🤬 ۳-کودکبرنامه تلویزیون وبازی های خشن رامیبیندوانجام می دهد.😞 ✳️موارد زیر را انجام دهیدقطعا ظرف سه تاشش ماه شرایط بهتر می شود:👇🏻 ۱-تنبیه کودک راکاملاچه کلامی وبدنی قطع کنید.⛔️ ۲-به هیچ عنوان فرزندتان را سرزنش نکنید.⛔️ ۳-نقاط قوت و توانمندی های فرزندتان را هر روز مرورکنیدومرتب بهش بگیدکه تو امروز چقدر قشنگ کارهات رو انجام دادی،آفرین👏🏻 ۴-برنامه های خشن تلویزیون و موبایل رو به صورت کامل قطع کنید.⛔️ ۵-به فرزندتون کمک کنیدتا کم کم یادبگیره احساسات وهیجاناتش رو به صورت کلامی ابراز کنه و خودتون باید دراین امر پیش قدم باشید.✅ ۶-تلاش کنید همیشه در تیم فرزندتون باشیدوباهاش دوستی وصمیمیت برقرار کنید.وحتی هنگام نه گفتن هم باهاش دوست باشید.💯 🔶قطعا با انجام این راهکارها به خوبی می تونید اوضاع رو به سمت مثبت مدیریت کنید.✔️ ✅✅اگر قبل از پرخاشگر شدن کودک موارد بالا رعایت بشه قطعا کودکی پرخاشگر نخواهید داشت👌🏻👌🏻👌🏻 #پرخاشگری_کودک #تربیت_کودک #کودک_خلاق #کودک_باهوش @mama_jaann
26 دی 1399 17:36:22
40 بازدید
mama_jaann
سلام شب تون بخير😍 در اين پست راجع به شايع ترين علت گريه كودكان و علائمش صحبت كرديم✅ درسته گريه كودكان ميتونه دلائل زيادي داشته باشه مثل: ✅خواب و خستگي ✅نداشتن تحرك ✅سر رفتن حوصله و... اما اينجا به شايع ترين هاي نق زدن پرداختيم تا به ماماناي عزيزمون كمك كرده باشيم🥰 از قديم گفتن زبان كودك گريه ست و چه خوب كه مامانا اين زبان رو متوجه بشن🥰🥳 ⁉️علائم گريه كوچولوي شما چي بوده؟؟واسمون بنويس حتما😇 🌱اگر از اكسپلور يا هشتك مياي پيش ما بمون🙏🏻🥰 @mama_jaann @mama_jaann #گريه_نوزاد #گريه_كودك #تغذيهكودك #تغذیه_کودک #غذاي_كودك #غذايكودك #وزنگيري_كودك #رشد_كودك #خوابكودك #خواب_نوزاد
11 اسفند 1400 19:29:27
292 بازدید
mama_jaann
ابتدا به درمان غیر دارویی کولیک اشاره میکنیم: *در آغوش گرفتن به صورتی که شکم و صورت نوزاد روی دست شما باشد بهتر است این کار را پدر انجام دهدزیرا در بعضی مواقع نوزاد به بوی مادر حساس می شود. *ماساژ دورانی دور ناف نوزاد جهت خارج شدن گازهای موجود در روده نوزاد و انجام حرکت دوچرخه به صورت آهسته *استفاده از صداهای سفید مانند سشوار و جاروبرقی که بسیار راحت میتوان دانلود کرد. *استفاده از وان آب گرم *تاب دادن در پتو *عدم استفاده از مواد غذایی نفاخ توسط مادر در صورت شیردهی *استفاده از شیر خشک های ضدنفخ -درمان های دارویی شامل قطره و شربت های خوراکی که در پست بالا از برندهای مختلف قرار داده شده(ورق بزنید لطفا) +تجربه ماما جان :پسر کوچولو من وقتی به روی شکم بغل میشد به خصوص آغوش پدرش و قدم میزدیم به خواب میرفت در درمان های دارویی هم به دستور پزشک از قطره کولیکز +گرایپ واتر و پس از یک ماهگی از پدی لاکت استفاده میکردم.🌹🌹 لطفا برای درمان دارویی نوزاد خود حتما به پزشک مراجعه فرمایید. #درمان #کولیک #قطره #گریه #کودک_من
10 مهر 1399 07:34:14
134 بازدید
mama_jaann
سلام ✋🏻 ✌🏻من اومدم با ي سوپ خوشمزه،مقوي و راحت🥰😍 ذخيره ش كن واسه روزايي كه وقت نداري يا نميدوني چي بزاري عاليه👍🏻👌🏻🤩 🌸سوپ كدو سبز(+٨)🍲 گندم:١/٥قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد گوشت چرخكرده:٣٠گرم هويج:نصف عدد كدو سبز:١عدد متوسط 💠كدو،هويج،سيب زميني و گوشت چرخكرده و ي كم زردچوبه رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه بعد از حدود نيم ساعت بهش بلغور گندم رو اضافه كنيد و بزاريد تا بپزه و به غلظت دلخواه برسه.😎 سوپ خوشمزه شما آماده ست😋😋 ✅نكات كليدي😅 ١-ميتونيد بجاي گندم از جو استفاده كنيد و از٧ماهگي به كوچولوتون بديد.😇 ٢-اگه دوست داشتيد ميتونيد بهش پوره گوجه هم اضافه كنيد.🍅 ٣-براي مقوي تر شدن ميتونيداخر پخت از عصاره قلم،عصاره پاي مرغ و يا كره استفاده كنيد.🧈 ٤-ميتونيد از سبزي هاي معطر مثل گشنيز و جعقري براي افزايش فيبر استفاده كنيد. با این نکات ی سوپ دیگه هم آموزش دادم😂😂 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #غذاي_بچه #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_بچه #غذاي_كمكي_كودك
24 مرداد 1400 08:55:52
165 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لا..یک و س..یو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم وجواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل وگوگولی😌 ✅پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(بالاي یکسال) 🔸آرد الکشده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید ودو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤ #تغذيه_كودك
19 شهریور 1400 19:49:01
221 بازدید
mama_jaann
سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه امروز با يه سوپ هيجان انگيز،خوشمزه و مقوي اومدم پيشتون ايشالا كه دوست داشته باشيد.اگه پست رو سيو و لايك كني و بفرستي واسه دوستات كه ممنون ميشم🥰😘 سوپ گوشت(+۸)🥘 گوشت گوسفند🥩 ماش گوجه پوست کنده خردشده🍅 ورمیشل جوپرک سیب زمینی🥔 هویج🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج رو با ی لیوات آب گذاشتم خوب بپزه وفتی که پخت جو و ورمیشل روبهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
10 آبان 1399 08:36:54
74 بازدید
Fatemeh Nabavi
3
12
سلام شب بخير✋🏻 اين هم فرمول راحت در تكميل پست واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی حدودا بايد دو برابر وزن تولد باشه پس👇🏻 ۷=۲*۳/۵ ❇️واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 ✅باز هم مثل هميشه ميگم كه معيار سلامتي كودك چاقي او نيست، داشتن يك وزن نرمال نشاندهنده سلامتي اوست👌🏻💫 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک #وزنگیری_کودک #رشد_كودكان #کودکانه #بچه