mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سوپ جو(+۸) جو پرک یا جو دوسر پرک مرغ ورمیشل یا ماکارونی پوره گوجه فرنگی هویج عصاره قلم جعفری خرد شده ابتدا پوره گوجه و هویج و مرغ و عصاره قلم رو بزارید خوب بپزه بعد جو،ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید تا خوب جا بیفته در انتها اگه دوست داشتین میتونید کمی کره هم واسه وزنگیری بهتر اضافه کنید🤩🤩با چند قطره لیمو ترش عالی میشه👌🏻 این سوپ خوشمزه رو واسه نازنین هاتون آماده کنید که خیلی خوشمزه و مقویه.این سوپ واسه کوچولو هایی که یبوست دارن هم خیلی عالیه🌹🌹 نوش جان❤️ #غذای_کمکی #غذای_کمکی_کودک #سوپ #جو #کودک #وزنگیری_کودک #یبوست #خوشمزه_ها #سوپ_جو #مادرانه❤️
10 مهر 1399 11:15:09
120 بازدید
mama_jaann
سلام این هم پست ایودی که قولش رو بهتون داده بودم،ورق بزنید😍🌷 ⁉️بهترین زمان جایگذاری! اگر جایگذاری را در ۷ روز دوره قاعدگی انجام ندهید، پزشک یا ماما قبل از اقدام به جایگذاری یک تست حاملگی می گیرد تا احتمال حاملگی را رد کند. ✳️نحوه گذاشتن آی یو دی: در این مرحله، پزشک با اسپکولوم که شبیه به منقار اردک است، واژن را باز نگه می دارد. این وسیله وارد واژن شده و سپس تیغه های آن را باز کرده و با استفاده از زائده ای که روی دسته آن قرار دارد، آن را باز نگه می دارند.وپس از اندازه گیری سایز رحم ایودی،ایودی را وارد رحم کرده و سپس اسپکولوم را خارج میکند. ✅جایگذاری در مطب انجام میشود و درد زیادی ندارد.و بلافاصله می توانید به ادامه ی کارهای خود بپردازید. نخی که در واژن شما آویزان می ماند هیچگونه مزاحمتی برای شما ندارد. معایب گفته شده برای همه اتفاق نمی افتد و لازم نیست که نگران جایگذاری باشید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #بیماری_زنان #مادر #کودک #بارداری #پیشگیری_از_بارداری #آیودی_گذاری #كودك_شاد #iud
24 اردیبهشت 1400 16:24:53
18 بازدید
mama_jaann
سلام به مامان هاي عزيز ميدونم كه ممكن خيلي هاتون درگير درامدن دندان هاي كوچولوتون باشيد پس قلب بي رنگ و رنگي كن تا بريم ببينيم چكار بايد كرد!!؟😊 علايم دندان🦷 در اوردن بيقراري،ابريزش از دهان،بردن اشيا به دهان و تمايل به گاز گرفتن و بي اشتهايي مي باشد. ممكن است دماي بدن مختصري بيشتر شود ولي تب خصوصا دماي بالاتر از٣٨درجه ربطي به دندان ندارد. ابريزش بيني،سرفه،اسهال هم ربطي به دندان در اوردن ندارد. براي تسكين درد مي توانيداز ماساژ لثه با دست يا مسواك انگشتي استفاده كنيد. دادن دندان گيري كه در يخچال گذاشته ايد و سردشده مي تواند كمك كند. در اين دوران هر روز اسباب بازي هاو وسايلي كه كودك دايما داخل دهان مي برد بشوييد. اب دهان را مرتبا از صورت و اطراف دهان پاك كنيد تا باعث اگزما و خارش پوست نشود. از ژل هاي دندان كه حاوي ليدوكايين و بنزوكايين هستند به علت عوارضي كه دارند استفاده نكنيد. با تحويز پزشك در موارد شديد مي توان از مسكن هاي خوراكي استفاده كرد. لطفا تجربياتتون رو در اين زمينه با مامان هاي ديگه به اشتراك بزاريد❤️ #دندان_شیری #دندان_درآوردن #دندان_پزشکی #بچه_داری #مادر_کودک #بيقراري_نوزاد #غذاي_كودك
28 مهر 1399 15:00:34
55 بازدید
mama_jaann
سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann
12 آبان 1399 14:45:36
444 بازدید
mama_jaann
لطفا ورق بزنید و با دقت بخونید✅ در کل قطع کردن یا ادامه دادن شیر شب موضوعی هست که مادر و بچه باید واسش تصمیم بگیرن اگر شما و کوچولوتون با ادامه دادن شیر شب و قبول کردن معایب اون مشکلی ندارید کسی نمی تونه شما رومجبور به این کار بکنه. پس حتما قبل از انجام این کار به خوبی فکر کنید و تصمیم قاطع بگیرید که بعد از انتخاب خودتون پشیمان نشید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #قطع_شیر_شبانه #شیردهی
19 خرداد 1400 16:33:15
172 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا ✋🏻 🧴این هم چندتا کرم مرطوب کننده ایرانی مناسب کودکان با پوست خشک یا اگزما 🧸🎈 🌺این کرم ها رو میتونید صبح و شب به دست و صورت کوچولوهاتون بزنید و به آرامی ماساژ بدید مخصوصا بعد از حمام بهتره از مرطوب کننده ها برای فسقلی ها استفاده کنیم.🛀 🌻کوچولوهایی که اگزمادارن مرتب باید از مرطوب کننده استفاده کنند و هیچ زمان پوست شون بدون کرم نباشه(گاهی باید ۲۰مرتبه در روز کرم بزنن) ⛈⛄️با سرد شدن هوا نیاز به استفاده از مربوط کننده ها بیشتر میشه پس حواستون باشه که ی کرم خوب میتونه خیلی کمککننده باشه.🌟 🍀من خودم از مدل ایروکس استفاده می کنم و راضی هستم👍🏻😍 شما از چه مارکی برای مرطوب کننده استفاده می کنید؟؟⁉️ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #کودک #تغذیه_کودک #پماد_کودک
10 مرداد 1400 16:15:03
158 بازدید
Fatemeh Nabavi
3
4
سلام اين هم پست كنترل تب كه بهتون قول داده بودم. لطفا دقيق اسلايدها رو بخونيد✅ 🥺اینستا سری قبل که گذاشتم روپاک کردم کاورش رو عوض کردم دوباره گذاشتم😃 ✅استامینوفن معمولی مثلا اگه بچه ۸کیلوهست باید۱۶قطره بهش بدید👍🏻 ✅اگه کودک استفراغ میکنه از شیاف(نسبت به وزنش که تو اسلایدها گفتم)استفاده کنید. ✅اگه کوچولوتون اجازه نمیده پارچه رو روی بدنش بزارید میتونید پارچه رو گلوله کنید و مرتب بزارید وبردارید. حتما سيوش كن كه هر وقت لازم داشتي بري سراغش. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي#كودك_شاد #غذاي_كمكي_كودك #واكسن_كرونا