mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سالاد الويه (+٨) سينه مرغ سيب زميني تخم مرغ هويج سينه مرغ،سيب زميني و هويج رو با پياز و ي كوچولو زردچوبه بزاريد خوب بپزه.تخم مرغ رو آبپز كنيد وسپس همه مواد رو به جز پیاز رنده كنيد و ٣قاشق غذاخوري از آب مرغ رو با چند قطره ليمو به مواد بزنيد و مواد رو با گوشتكوب بكوبيد بعد اونهارو ميتونيد گلوله هاي كوچك كنيد تا ي غذاي انگشتي خوشمزه و مقوي بشه واسه كوچولوهاي قشنگتون🥰👶🏻 توجه:اگه هنوز سفيده تخم مرغ رو به كودكتون نداديد وتست نكرديد مي تونيدفقط زرده رو رنده كنيد. نوش جان🌹❤️ #غذاي_كودك_ماماجان #سالاد_الویه #غذاي_كودك #غذاي_انگشتي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_بچه #خوشمزه😋
19 مهر 1399 12:13:20
90 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر🕊🌿 خانم های عزیز دلم تو روخدا دقت کنید🙏🏻گفتم این موارد کودک رو بد غذا میکنه🤕نیاید بگید ای واس اینکارها که همش غلطه و نباید انجام داد😅😅😂 ✅اگر کودک بدغذا دارید و این کارها رو انجام میدادید از همین لحظه تصمیم بگیرید که دیگه تکرارش نکنید🎈👏🏻 🌸اگر از اکسپلور یا هشتک پست ما رو می بینی پیج ماماجان رو دنبال کنید 🌷🌼 @mama_jaann @mama_jaann #كودك_بدغذا #كودك_بي_اشتها #غذاي_كودك #غذايكمكي #وزنگيري_كودك #تپل_شدن_کودک
24 بهمن 1400 19:20:13
275 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا حتما سوال خيلي هاتون هست كه اخه چرا بايدبه بچه به اين كوچكي هر چند وقت يكبار واكسن بزنيم و ني ني مون هم انقدر اذيت بشه نميشد بزاريم بزرگ تر بشه؟؟ جواب شماي نازنين نه مي باشد🙂 حالا خدمتتون عرض مي كنم چرا!!! سيستم ايمني كودك شما به طور كامل شكل نگرفته است.وظيفه هر پدر مادري است كه فرزند خود را در برابر بيماري هايي كه واكسن انها ساخته شده است واكسينه نمايد تا از ابتلاي بيماري هاي سخت در كودكي و بزرگسالي او را ايمن كندتزريق تعدادي از واكسن ها در سال اول زندگي كودك انجام مي شود برای اینكه با برخي واكسنهاایمنی كافی و بمدت طولانی بدست آید، بایستی این واكسنها ابتدا درچند نوبت تزریق گردند و برای جلوگیری از كاهش سطح آنتیبادی و ادامه ایمنی اغلب لازم است كه تزریق واكسن در آینده یادآوری شود. چه کودکانی نباید واکسن بزنند؟ اگر کودک شما سرماخورده است، مشکلی برای واکسیناسیون او وجود ندارد اما اگر خیلی مریض باشد ممکن است پزشک صبر کند. حتما اطمینان حاصل کنید که پزشک پیش از انجام واکسیناسیون میداند فرزند شما بیمار است. کودکانی که مبتلا به سرطان یا برخی مشکلات سیستم ایمنی هستند نباید آن واکسنهایی مانند واکسن آنفلوآنزا، آبله مرغان و MMR را دریافت کنند. بنابراین پزشک باید وضعیت سلامت کودک را بداند. فرزند شما واکنش آلرژیک شدید نسبت به واکسن قبلی داشته نباید دوباره آن را دریافت کند. حتی اگر کودک نسبت به موادی مانند تخم مرغ، ژلاتین و برخی انواع آنتیبیوتیکها حساسیت داشته باشد نباید واکسن دریافت کند. در نوزادان نارس با وزن كمتر از ٢كيلوگرم،برنامه واكسن هپاتيت ب بايد در چهار نوبت،بدو تولد،يك ماهگي،دو ماهگي و شش ماهكي انجام شود. ممنون كه اون قلب بي رنگ رو واسم رنگي ميكنيد و به عزيزاني كه ني ني كوچولو دارن ارسال مي كنيد🌹❤️ #واكسن_نوزاد #كودك_سالم #پيشگيري #درمان #دارو #سلامتي_نشاط #تب #مادر_کودک @mama_jaann
26 مهر 1399 07:16:26
166 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخير✋🏻امشبم ي غذاي خوشمزه داريم كه خيلي ساده و راحته😍 حتما سيوش كن و بفرست واسه هركه دوستش داري چون اين غذا رو واسه خودتون هم ميتونيد درست كنيد👌🏻🥰 هويج پلو(+٩) هويج:١عدد🥕 پياز:نصف عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٥٠گرم🥩 برنج:٣قاشق غذاخوري🍚 زردچوبه:به مقدارلازم اول هويج ها رو با روغن كنجد سرخ كردم و كنار گذاشتم.پايز رو تو ي ظرف ديگه سرخ كردم و گوشت و زردچوبه بهش اضافه كردم وگذاشتم با آب گوشت بپزه.برنج رو پختم و نرم تر برداشتم و آبكش كردم و مواد رو لايه لايه بين پلو ريختم 🌹🥳نوش جان🥰 نكته:👇🏻 ١-اين غذا رو ميتونيد مدل كته هم درست كنيد.✔️ ٢-اگه واسه خودتون درست كرديد حتما بهش زعفران هم بزنيد.✅ ٣-اين غذا اصلا طعم شيرين نداره و خيلي خوشمزه ست👍🏻 ٤-به جاي گوشت چرخ كرده ميتونيد از گوشت قلقلي يا مرغ استفاده كنيد👏🏻 #هويج_پلو #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_بد_غذا
05 دی 1399 16:59:12
115 بازدید
mama_jaann
رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان
08 مهر 1399 13:57:51
260 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 ببين چي آوردم واستون😍ي غذاي قديمي با طرز پخت جديد😅😋 ♨️املت لقمه اي(+٨) تخم مرغ:١عدد🥚 كره:١٥گرم🧈 جعفري خرد شده:١قاشق غذاخوري🌿 آردگندم:١قاشق مرباخوري گوجه فرنگي:٢عدد متوسط🍅 ✅طرز تهيه رو داخل اسلايدها نوشتم فقط كافيه ورق بزنيد😎🤓 🍃🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🍃 ✔️بجاي جعفري مي تونيد از انواع سبزيجات معطر مثل پيازچه،گشنيز و...استفاده كنيد.🌱 ✔️بحاي كره از انواع روغن هاي گياهي ميتونيد استفاده كنيد.💛 ✔️حتما از ماهيتابه نچسب استفاده كنيد تا نچسبه.🍳 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #غذاي_كودك#كودك_شاد #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #كودك #غذاي_بچه #صبحانه_كودك
02 آبان 1400 18:18:29
290 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
3
راهنمای سنی تغذیه ۴ تا ۶ ماهگی
شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم