mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مادراي عزيز لطفا اين پست رو با دقت مطالعه كنيد و بفرستيد واسه مامانايي كه مي شناسيد😘😘 ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است.این ویتامین در نور آفتاب صبح ☀️زود قابل دریافت است.کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان ،سیستم ایمنی ناسالم ،عفونت و آرتریت در نوجوانی میشود. 🔸علل و عوامل ایجاد کننده کمبود ویتامین D در کودکان : ➖مصرف ناکافی از مواد مغذی ➖پوشیدن لباس های به رنگ تیره. ➖قرار نگرفتن در معرض اشعه آفتاب✨ ➖عدم استفاده از غذاهای حاوی ویتامین d مثل تخم مرغ🥚 🔸علائم و نشانه های کمبود ویتامین D در کودکان: ➖گرفتگی عضلات ، تشنج و مشکلات تنفسی ➖تاخیر در رشد دندان ها🦷 ➖گریه های اذیت کننده کودکان😫 ➖مستعد بودن به عفونت های مختلف تنفسی😷 ➖مشکلات تنفسی به علت نرمی قفسه سینه😖 ➖رشد ضعیف و وزن کم ➖تضعیف ماهیچه های قلب 🔸برخی منابع و غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از : ➖ماهی های چرب🐟 ➖زرده تخم مرغ🍳 ➖غلات ➖شیرخشک نوزادان🍼 ➖محصولات لبنی مانند شیر🥛، ماست، کره🧈 و پنیر🧀 ➖آبمیوه خصوصا آب پرتقال🍹 ➖روغن جگر ماهی🐠 🔸میزان مورد نیاز مصرف ویتامین Dاز ۳روزگی تا۲۴ماهگی یک سی سی قطره آ+د و یا یک سی سی قطره مولتی ویتامین می باشد. مقدار مصرف ویتامین Dدر سنين مختلف بالا قرار داده شده ورق بزنيد😍 #غذای_کمکی_کودک #ويتامين_دي #رشد_کودک #قطره_ويتامين_آ_د #كودك_باهوش @mama_jaann
11 آبان 1399 17:37:29
108 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم ظهر پاییزیتون بخیر امروز ی غذا آوردم که حتی بچه های بد غذا هم دوستش دارن🥰 وعالیه واسه وزنگیری کوچولوها👌🏻 اول لایک کن تا انرژی بگیرم❤️ بعدش سیو کن تادستورش یادت نره و حتما بفرست واسه یکی دوستات که الان اومد توذهنت🌹😍 حلیم گوشت(+۸) گوشت گوسفند پیاز بلغورگندم(۲ ق غذا خوری) عصاره قلم(قبلا یاد دادم👇🏻) اول پیاز روبا روغن کنجد تفت دادم وبعد گوشت رو اضافه کردم ی کم که رنگ گوشت عوض شد آب اضافه کردم و گذاشتم گوشت خوب خوب بپزه و قنی که پخت گوشت هارو ریش ریش کردم و بلغور گندم و عصاره روبهش اضافه کردم و گذاشتم تا حسابی جا بیافته😎😊 نوش جان😘 #غذای_کمکی_کودک #حلیم_گندم #وزنگیری_کودک #غذای_خوشمزه_کودک #کودک_بدغذا #غذای_کودک #آموزش_آشپزی @mama_jaann
24 آبان 1399 11:41:25
77 بازدید
mama_jaann
عدسی(+۷) سیب زمینی هویج پیاز جو دوسرپرک عدس عصاره قلم تمام مواد رو با دو لیوان آب گذاشتم خوب بپزه و بعد سیب زمینی و هویج رو با پشت قاشق له کردم و دادم به پسرم😍شما بسته به سن کودک میتونید مقداری زردچوبه و رب و نمک هم اضافه کنید. این غذا خوشمزه و مقوی با چند قطره لیمو ترش عالی میشه نوش جون کوچولوهاتون🌹🌹😘😘 #غذای_کودک #غذای_خانگی #خوشمزه_طوری #مادر #عدس #تغذیه_سالم #مهرباني #کودک_باهوش #نوزادان_زودرس
12 مهر 1399 09:39:13
217 بازدید
mama_jaann
سلاممهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد وبیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر ودفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030
09 آذر 1399 17:02:39
349 بازدید
mama_jaann
سلام ⚠️این پست نیاز به دقت فراوان دارد😬 ✳️اینایی که داخل اسلاید گذاشتم یعنی باورهای غلط هستن فردا نگید پس چرا گفتی فلان چیز رو بده فلان و نده😁😉 ⁉️شما دیگه چه باورها و خرافاتهایی شنیدید؟؟ ✅موز رو از ۶ماهگی با خیال راحت به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوشمزه ست فقط ی کم گرونه😥😆 ✅پنیر کم نمک از۹ماهگی مجازه و میتونه کلی غذای انگشتی خوب باهاش واسه بچه ها درست کنید،پنیر رو با انواع مغزیجات پودر از۹-۱۰ماهگی(گردو ،بادام،پسته و...)به کوچولوهاتون بدید خیلی هم خوبه👌🏻😍 ✅مواد اولیه خوراکی(سبزیجات،گوشت و مرغ و ماهی،صیفی جات و...)رو میتونید باخیال راحت فریز کنید و نگران از بین رفتن خاصیت ش نباشید.❄️ ✅اگه کوچولویی تاخیر در تکلم داره هیچ خوراکی نه بدترش میکنه نه بهتر تنها راه درمانش مشاوره با گفتار درمانه🤓 ✅لثه های بچه ها انقدری سفت هستن که هرچیزی که بین دو انگشت شما له بشه اونا هم بتونن له ش کنن پس غذای میکس رو کم کم حذف کنیدتا کوچولوتون جویدن رو یاد بگیره.👶🏻👧🏻 💜ممنون از وقتی که گذاشتید،لطفا اگه براتون مفید بود لا..یک و ذخ..یره کنید و برای دوستاتون بفرستید.تا از پیج من حمایت کرده باشید❤️❤️❤️❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کودکان #کودک
09 شهریور 1400 18:56:35
87 بازدید
mama_jaann
رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان
08 مهر 1399 13:57:51
260 بازدید
Fatemeh Nabavi
4
11
سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن روبا دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک