پست های مشابه

mama_jaann

سلام این هم پست ترک پستونک که قول داده بودم😍 پس لطفا ازش حمایت کنید🕊🌼 ✅بهترین زمان ترک پستونک ۴-۶ماهگی کودک که هنوز خیلی وابسته نشده است بعد از این زمان انتخاب با خود شماست و بهتر است قبل از دو سالگی حذف شود. 🎈در کودکان‌بالای ۲سال که متوجه این حرکت می شوند می توان از روش بستن بادکنک و فرستادن پستونک به آسمان استفاده کرد🕊 در زمان ترک پستونک به خصوص در کودکانی که عادت به مک‌زدن در زمان خوابیدن دارند حتما باید در طول روز فعالیت های حرکتی انجام دهند تا خسته شده و به راحتی به خواب روند.🥱😴 کودک امکان دارد چند هفته اول بهانه پستونک را بگیرد، به ویژه در طول خواب که می توانید به روش های پشت کمر زدن،لالایی خواندن و کمی آب دادن او را خواب کنید.👍🏻 ✅در آخر باید بگم صبر صبر صبر فراموش نشه✅ ⁉️شما چه روشی داشتید برای ترک پستونک‌کوچولوتون؟؟ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو‌ می بینی حتما پیج ما رو دنبال کنید🌼🌷 @mama_jaann @mama_jaann #پستونک_نی_نی #کودک #تغذیه_کودک #شیشهشیرنوزاد #غذای_کودک #قطع_شیردهی #قطع_شیر_شب

27 بهمن 1400 19:13:52

155 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا ممنون كه هميشه ازم حمايت ميكنيد😍😘 امشب غذاي اصلي يا حتي ميشه گفت ي ميان وعده اوردم واستون كه خيلي هيجان انگيز و خوشمزه ست🥰😋 ✳️فرني كدو حلوايي(+٦) آرد برنج:١قاشق غذاخوري كدو حلوايي:يك تكه كوچك آبگوشت يا آب مرغ:نصف استكان كره:١٥گرم پوست كدو ها رو بگيريد و بزاريد تا با آب بپزه.بعد از پخت خوب له كنيد(ميكسر يا چنگال).آردبرنج و داخل آب گوشت يا آب ساده سرد حل كنيد بعد كدو ها رو بهش اضافه كنيد و مرتب هم بزيند تا ته نگيره وقتي به غلظت دلخواه تون رسيد كره رو اضافه كنيد و از حرارت برداريد. اگه كدو حلوايي تون خيلي شيرين نيست ميتونيد ي تكه نبات داخل ش بندازيد تا شيرين بشه.😋😀 ✅آرد برنج خانگي هم كه قبلا بهتون ياد دادم اگه نديدي هايلايت غذاي ٦ماهگي رو ببين.💯 خيلي لطيف و خوشمزه و مقوي ميشه👍🏻💪🏻نوش جان🌹🌹 #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #فرني #كدوحلوايي #غذاي_خانگي #غذاي_بچه @mama_jaann

18 بهمن 1399 17:07:05

473 بازدید

mama_jaann

سلام از اونجایی که دیدم خیلی از مامانا غذای کمکی رو با بیسکوئیت شروع می کنن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا ببینید بیسکوییت مادر چی داره،چی نداره!!!!✳️ 💯بیسکوئیت ها هیچ ارزش غذایی ندارن و فقط شکم بچه ها رو پر میکنن و هیچ ماده ی مغذی در اون وعده دریافت نمی کنن و این خیلی بده⛔️❌ ⛔️چون چربی و قند بالایی دارن تا چند ساعت بچه رو سیر نگه میدارن.😪 ❌پس لطفا از مصرف بیسکوئیت با شیر در وعده صبحانه و میانوعده ها خودداری کنید.❌ ✅اگر تا امروز این کار رو انجام میدادید از همین لحظه هرچی بیسکوئیت دارید کنار بزارید و رو بیارید به سمت غذاهای خانگیِ مامانپز😋😋😋 و‌میان وعده ها تازه و‌خوشمزه😍😍 اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رو‌میبینی حتما پیج ما رو فالو کنید😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #بيسكوييت #رشد_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودكان #غذاي_كمكي_كودك

12 بهمن 1400 18:59:53

176 بازدید

mama_jaann

✅اگر کودک‌شما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیاز به درمانی دارویی برای کاهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگام‌تب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه و‌کشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجام‌شودباعث‌کاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. ⚠️در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ⛔️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،آب و‌نمک،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. ❌وقتی تب خیلی بالاست و با تن شویه پایین نمیاید یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک‌ است بهتر است از هر دو‌ روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لا. يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي #تغذيه_كودك #كرونا_كودكان #غذاي_كودك

03 فروردین 1401 19:44:28

259 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون پر ستاره⭐️ امشب ی سوپ خوشمزه و ساده و سالم واستون آوردم درست کنید و لذت ببرید🤤🤩🌿 سوپ عدس و ماش(+۷)🥘 عدس:۱/۵قاشق غذاخوری ماش:نصف قاشق غذا خوری بلغورگندم یا جو:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 پیاز:نصف عدد🧅 شنبلیله یا سبزی معطر خشک:نصف قاشق چای خوری🍃 ✳️اول پیاز رو با روغن تفت دادم و بعد بهش زردچوبه و سیب زمینی رو اضافه کردم وقتی ی تفت کوچک خورد،عدس و ماش رو ریختم و‌گذاشتم با ی لیوان آب تا بپزه بعد از نیم ساعت بهش گندم رو اضافه کردم و گذاشتم تا جا بیفته🥰 ده دقیقه آخر بهش سبزی خشک زدم و زیرش رو خاموش کردم و با گوشتکوب کوبیدم تا یک دست بشه😋😋 با چند قطره لیموترش عالی میشه😎 ✅نکته: ۱-از گوشت چرخکرده یا مرغ هم میتونید استفاده کنید. ۲-برای افزایش کالری میتونید اخر پخت عصاره قلم یا کره اضافه کنید. ۳-برای طعم بهتر و‌مقوی شدن میتونید بجای اب از ابگوشت استفاده کنید. ۴-عدس وماش رو ۲ساعت قبل از پخت خیس کنید کافیه. 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_تكميلي #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #كودك_شاد #غذاي_مقوي_كودك #رشد_كودك

06 مهر 1400 18:44:12

332 بازدید

mama_jaann

سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش رو‌عوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم

22 آذر 1400 17:49:04

179 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

3

سلام مثل بـهاره         گـل وشـکـوفـه داره بوی قشنگ دوستی       هـمـراه خودمـیـاره وقتی سلام میکنی         شاپـرکا می خندن بالهاشونو بـرامـون          وامیکنن می بندن گوش بده باز می خونن       پــرنــده هــای زیـبــا با چه چه وبا جیک جیک       سلام میدن به گلها ماماناي گل با شعر خيلي راحت تر ميشه كارهاي خوب رو به بچه ها ياد داد و كودكي شاد و باهوش داشت،پس منتظر شعرهاي زيبا در پست هاي بعدباشيد😘😘🌹🌹 #شعرکودکانه #سلام #كودك_شاد #كودك_باهوش #بازی #غذاي_كودك #نوزاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

3

سلام مثل بـهاره         گـل وشـکـوفـه داره بوی قشنگ دوستی       هـمـراه خودمـیـاره وقتی سلام میکنی         شاپـرکا می خندن بالهاشونو بـرامـون          وامیکنن می بندن گوش بده باز می خونن       پــرنــده هــای زیـبــا با چه چه وبا جیک جیک       سلام میدن به گلها ماماناي گل با شعر خيلي راحت تر ميشه كارهاي خوب رو به بچه ها ياد داد و كودكي شاد و باهوش داشت،پس منتظر شعرهاي زيبا در پست هاي بعدباشيد😘😘🌹🌹 #شعرکودکانه #سلام #كودك_شاد #كودك_باهوش #بازی #غذاي_كودك #نوزاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن