پست های مشابه

mama_jaann

سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه امروز با يه سوپ هيجان انگيز،خوشمزه و مقوي اومدم پيشتون ايشالا كه دوست داشته باشيد.اگه پست رو سيو و لايك كني و بفرستي واسه دوستات كه ممنون ميشم🥰😘 سوپ گوشت(+۸)🥘 گوشت گوسفند🥩 ماش گوجه پوست کنده خردشده🍅 ورمیشل جوپرک سیب زمینی🥔 هویج🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج رو با ی لیوات آب گذاشتم خوب بپزه وفتی که پخت جو و ورمیشل رو‌بهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann

10 آبان 1399 08:36:54

74 بازدید

mama_jaann

سلام شب سرد زمستونی تون به خیر و‌خوشی😍😍 این هم ی سوپ فورتی فوتی واسه کوچولوهای نازنین⛄️😘🥳 *سوپ ماکارونی *(+۸)🍜 ورمیشل یا ماکارونی: سیب زمینی:نصف یک عددکوچک🥔 هویج:نصف کوچک🥕 پیاز:۱عدد کوچک🧅 رب خونگی یا پوره گوجه:یک قاشق چای خوری رب یا یک عددگوجه🍅 گوشت چرخ کرده:۲۰گرم🥩 ✅ابتدا کمی پیاز رو با روغن کنجد تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. 💛شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. 💜نکته: 1️⃣ورمیشل همون رشته سوپ هست اگه نداشتید میتونید ماکارونی رو ریز کنید و بریزید. 2️⃣میتونید جعفری هم بریزید. 3️⃣به جای گوشت چرخ کرده می تونید از مرغ استفاده کنید. نوش جان کودک شما😍 غذا هاتون رو برامون بفرستید تا واسه نی نی ها طبخ کنیم و لذت ببرن🌹🌹 💖✅کلی غذا خوشمزه و‌نکته آموزشی داخل پیج هست حتما ی سر بهش بزن😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك#تغذیه_کودک #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها#رشد_کودک #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#وزنگیری_کودک #غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه

14 دی 1400 19:37:34

255 بازدید

mama_jaann

۱۵دلیلی که موجب عدم موفقیت درکاهش وزن می شود:👇🏻 ۱-زیادغذا می خوریدحتی مصرف غذاهای سالم و کم چرب هم درحد زیاد باعث اضافه وزن می شود.✅ ۲-صبحانه نمی خورید.🍎 ۳-برحجم غذای خود کنترلی ندارید.✳️ ۴-ایستاده غذا می خورید.🧍🏻🧍🏻‍♀️ ۵-خواب مناسب ندارید،مرتب بیدار می شوید ودر طول روز خسته هستید.🥱 ۶-درمصرف غذاهای رژیمی زیاده روی می کنید.🤮 ۷-مصرف سبزیجات را فراموش می کنید.🥬🥦🌽🥕 ۸-فقط تمرینات کاردیو(افزایش دهنده ضربان قلب)انجام می دهید.🏃🏻‍♂️🏃🏻‍♀️ ۹-باشکم خالی ورزش می کنید.🚶🏻 ۱۰-برخی ازگروه های غذایی را استفاده نمی کنید،مثل لبنیات،نان وبرنج🥛🍚🍞 ۱۱-مجموع خواب شمادر شبانه روز کم است.😴🥱 ۱۲-بیشتر اوقات بیرون غذا می خورید.🍔🍟🍕 ۱۳-لباس های گشاد می پوشید.👚👕 ۱۴-به نمک و فلفل و سس ها علاقه زیادی دارید.🧂 ۱۵-بدون تفکر غذا می خورید.🙄 ✅اینم واسه مامانایی که میگن چرا لاغر نمیشم بعد از زایمان🥰😅 ✳️ابجی تون با رژیم ۱۶کیلو کم کرده😍🌹 #فرزندشاد💃 #کاهش_وزن #رژیم_لاغری #غذای_کودک #زایمان #لاغری

24 دی 1399 17:21:02

89 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ‎⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 ‎1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ ‎2️⃣وجود خون در مدفوع✅ ‎3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ ‎4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ‎⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. ⁉️شما چه خوراکی هایی رو پیشنهاد میدید واسه رفع یبوست؟؟ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann ‎#یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann

25 اردیبهشت 1400 16:24:26

87 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅محمد كه كوچولوتر بود تا نميدونستم چي واسش درست كنم اين پوره ميپريد تو ذهنم🥰هنوزم گاهي واسش درست ميكنم😋😋 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب(آموزشش داخل پیج هست) سویق خانگی:۱قاشق چای خوری(آموزشش داخل پیج هست) ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه و در اخر سویق رو بریزید👌🏻 پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت خودت درست کن رو‌ببین) ✅اگه از اکسپلور میای فا لوو کن و به خانواده ۶۷هزارنفری ما بپیوند💓 اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک#رشد_كودك #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین #تغذيهكودك #تغذيه_كودك #وزنگيري_كودك #روزمادر

03 بهمن 1400 19:34:16

407 بازدید

mama_jaann

‎اگر شما به تازگی بچه‌دار👧🏻👶🏻 شده‌اید، ممکن است نقاط نرم روی ‎سر نوزاد باعث نگرانی شما شده باشد😰.شما ممکن است حتی متوجه تپش این ناحیه به دلیل وجود نبض نیز شده باشیدكه علت آن عبور جریان خون از این ناحیه است و كاملا طبيعي مي باشد.این نیز ممکن است کمی شما را نگران کند که در هنگام گریه کردن و ناله کردن کودک این نقاط کمی برآمدگی پیدا می‌کنند. نقاط نرم در زمانی که هنوز استخوان‌های جمجمه نوزاد به هم نرسیده و جوش نخورده‌اند، ملاج یا فونتانل نامیده می‌شوند. ‼️نقاط نرم روی سر نوزاد از دو قسمت باز به نام ملاج تشکیل شده است. * یکی از آنها که در جلوی سر قرار دارد بزرگ‌تر بوده و شبیه الماس میباشد، “ملاج قدامي” نامیده میشود. * دیگری که در پشت سر قرار گرفته است و به شکل یک مثلث کوچکتر است، “ملاج خلفی” شناخته میشود. . ⚠️فرورفتگي ملاح نوزاد نشانه كم آبي بدن او مي باشد. ⚠️و برآمدگي ملاج كه پس از گريه به حالت عادي برنگرددنشانه عفونت و التهاب مغز مي باشد.كه در هر دو صورت بايد به پزشك مراجعه كرد. ⚠️دقت داشته باشيد به هيچ انواع فشار زيادي به ملاج ها وارد نشود.  ❗️چه موقع نقاط نرم (ملاج) در سر نوزاد بسته می‌شوند؟ 🔸معمولاً بین ۲ تا ۴ ماهگی قسمت پشت ملاج بسته می‌شود. 🔸ملاج قدامي تا١٨ماهگي بايد بسته شده باشد. ❌ملاج نوزادان باید تا سن ۱۸ ماهگی سفت و بسته شود اما اگر بعد از سن ۱۸ ماهگی همچنان ملاج باز باشد ممکن است به دلیل کم کاری تیروئید ؛کمبود کلسیوم و کمبود ویتامین D این مشکل برایش ایجاد شده باشد.به همین دلیل دیر بسته شدن ملاج می تواند به علت بروز بیماری زمینه ای در نوزاد شما باشد. همچنین اگر هم ملاج نوزاد زود بسته شود خطرناک است و میتواند جلوی رشد مغز نوزاد🧠 را بگیرد چون مغز همیشه در حال رشد است و در یک دوره سنی بسته می شود. ممنون كه لايك كردي ❤️و حتما بفرست به كسي كه اين نگراني رو داره🌹پست رو ذخيره كن كه ماه هاي بسته شدنو علايم خطر به دردت ميخورن👌🏻✋🏻 #نوزادی #نوزاددختر #نوزادپسر #تولد_نوزاد #ملاج_نوزاد #يكسالگي #دوسالگی #مادر #غذاي_كودك #شيرخوار @mama_jaann

26 آبان 1399 16:47:47

47 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

9

سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک

05 دی 1402 12:24:21

پس چرا پسرمن۴ماهگی دوبرابر وزن تولدش بود دکترش نداد الان پنج ماه و نیمشه

ن

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

9

سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک

پس چرا پسرمن۴ماهگی دوبرابر وزن تولدش بود دکترش نداد الان پنج ماه و نیمشه ن

05 دی 1402 12:24:21

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن