mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلامشبتون بخیر✋🏻 💜چون سوال های درباره ی شیر پاستوریزه خیلی زیاد بود گفتم ی پست درباره ش بزارم🤓 ✅شیر از اون مواد غذایی هست که بخاطر سخت هضم بودنش واسه بچه های زیر یکسال به صورت نوشیدنی توصیه نمیشه و امکان حساسیت زا بودنش هم بالاست پس حتما حتما با تست حساسیت ۳-۵ روزه و با مقدار کم برای کوچولوتون شروع کنید🥛 کلا شیر و لبنیاتغیر پاستوریزه توصیه نمیشه مخصوصا زیر دوسال ولی اگه هیچ راهی ندارید حتما حتماشیر رو قبل از مصرف۲۰دقیقه بجوشونید.✅ ⛔️مصرف بیش از حد شیر میتونه باعثکم خونی بشه🥺 حتما ابن پست رو با عزیزانتون به اشتراک بزارید و قلب بی رنگمون رو قرمز کنید. خوشحال میشم پیج ما رو دنبال کنید😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #شيرخوارگان #شير_خشك #شير_مادر #شير_پاستوريزه #غذاي_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #لباس_يلدا_كودك
16 آذر 1400 18:04:27
174 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا این هم ی مدل دیگه سرلاک خونگی که میتونید به عنوان صبحانه یا میانوعده به کوچولوهاتون بدید😍🤩 سرلاک خانگی(+۷) جو پرک یا جودوسر پرک:١قاشق غذاخوری سیب یا هر میوه :نصف عدد شیره خرما:۱قاشق مرباخوری(آموزشش تو پيج هست) دارچین:به دلخواه(خيلي كم) شیر یا آب:نصف لیوان كره:يك قاشق چاي خوري ✅جو رو با آب یا شیر بزارید خوب بپزه بعد از اینکه پخت و ی کم آب داشت سیب رو رنده کنید و به جو اضافه كنيد،بقیه شیر یا آب رو به جو و سيب اضافه و بزارید چند دقیقه دیگه بپزه.بعد ا شیره خرما،دارچین و كره بهش بزنيد و وقتي غليظ شد با پشت قاشق له كنيد و از روي حرارت برداريد.در آخر اگه دوست داشتید ميتونيد کمی موز رنده به عنوان تزيين استفاده كنيد.سرلاک شما آماده ست نوش جان😍❤️اسلايد دوم ويدئو طرز تهيه رو گذاشتم واستون✋🏻 پسرمن كه خيلي ازش استقبال كرد🥰🥰 🟠نكته: ميتونيد از همه ميوه ها مثل گلابي،هلو،شليل و ...استفاده كنيد من پسرم ١٧ماهش هست و دارچين بيشتر ريختم شما واسه زيريكسال كمتر بريزيد. از٧ماهگي هم ميتونيد از شيرپاستوريزه بجاي آب استفاده كنيد. ⁉️شما چه مدلهاي ديگه اي سرلاك بلديد واسم بنويسيد حتما🤓🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك #ميانوعده_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرلاك_كودك #سرلاك_ميوه #وزنگيري_كودك
24 فروردین 1400 16:28:27
357 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو دوباره گذاشتم😍 ورق بزنيد و ويدئو كامل مراحل پخت رو ببينيد😍 ✅آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي تكه كوچولو نبات و ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠تا٣٠ سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 ⁉️فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 1️⃣بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 2️⃣بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. 3️⃣خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 4️⃣كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 5️⃣طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم(هايلايت غذاي٦ماهگي رو ببين)😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 ⁉️شما چند ماهگي غذاي كوچولوتون رو شروع كرديد؟ 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قرار كلي چيز باهم ياد بگيريم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann
22 اسفند 1399 17:35:04
615 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻❤️ امشب ی آش داریم مقوی و عالی مخصوص فصل سرما 🌦⛄️ این آش واسه بچه هایی که شلغم دوست ندارند عالیه👌🏻پسر من شلغم نمیخوره ولی با این روش راحت خورد😍 ممنون که از ما حمایت می کنید❤️ذخیره ش کن که تا پایان سرما زمان زیاده یهو یادت میره🥺بفرست واسه اونایی که عاشق شلغم هستن و کسایی که شلغم دوست ندارند چون خیلی خوشمزه س و همه دوستش دارن🥰😎 آش شلغم(+۸) هویج پیاز شلغم برنج شوید ماش عصاره قلم همه ی مواد رو بریزید داخل قابلمه ،آب بریزید در قابلمه رو بزارید و منتظر باشید تاخوب بپزه و جا بیفته☺️و آش شما ماده ست👍🏻نوش جان❤️❤️ از خواص شلغم هم كه نگم براتون عاليه واسه بچه ها عااااليييي👌🏻👏🏻💪🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #مادر #شلغم #آش #آش_شلغم #غذای_مقوی #آموزش_آشپزی @mama_jaann
27 آبان 1399 16:59:31
116 بازدید
mama_jaann
سلام این پست فکر میکنم شامل تمام سوالاتون قطره ای تون بشه دیگه😍😍😄 هم عکس ش رو گذاشتم هم اسمش هم مقدارش و اندازه مصرفش(ولي اندازه مصرف رو هرچي پزشكتون ميگه انحام بديد لطفا)🥰🥰😍 لا..یک و س.ی.و نکنی خستگی میمونه تو تنم🤧🤕 ✅مقدارهاي گفته شده براي بچه هاي بدون مشكل (كم خوني و...)هست اما باز بهتره حتما با پزشك تون مشورت كنيد.☘️ ✅این قطره ها همه حاوی آهن لیپوزومال هستند پس دندان کودک رو سیاه نمیکنن.🦷 ✅محض اطمینان و محکم کاری بعد از قطره آهن ی کم آب بدید به کوچولوتون.💦 ✅همگی طعم عالی و خوشمزه دارن که بچه ها عاشق ش میشن.🤤😋 مدل فورت قطره ها،آهن بيشتري دارن پس بايد مقدار كمتري داد به همين خاطر از نظر قيمت ،مقرون به صرفه ترن👌🏻👌🏻 ✅قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن کودک يا شروع غذاي كمكي تا پایان دو سالگی باید مصرف بشه.👌🏻👌🏻 ✅قطره آهن باعث پوسیدگی نمیشه❌ ✅جذب آهن با ويتامين سي بيشتر ميشه پس ميتونيد با كمي اب پرتغال بهش بديد. ⁉️اگه سوالی دارید همینجا کا..منت بزارید تا جواب بدم😍😍 اگر صدای ما رو از اکسپلور می شنوی لطفا ما رو دنبال کن☘️☘️☘️ @mama_jaann @mama_jaann #مكمل_كودك #قطره_آهن #مولتي_ويتامين_كودكان #دندان_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كمكي_نوزاد
21 دی 1400 19:35:33
174 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻🍁 این هم یک میانوعده معجون طور انرژی زای خوشمزه😍😍😍 قبل اینکه طرز تهیه روبگم لطفا لا..یک و ذخی...ره کن🤩🤗 ✅ مواد لازم:👇🏻 بستنی وانیلی:۱عدد🍨 بیسکوئیت مادر :۲عدد شیر پاستوریزه(بالای یکسال)یا شیرخشک:نصف استکان🥛 انواع مغزها:به مقدار دلخواه🥜 موز:نصف یک عدد بزرگ🍌 ☔️بیسکوئیت و مغزها رو پودر کنید،سپس با بقیه مواد داخل مخلوط کن بریزید و بزارید خوب میکس بشه.معجون شما آماده ست😍🤗نوش جان🌸🌈 ✅نکات: از۹ ماهگی میتونید این معجون خوشمزه رو به کوچولوهاتون بدید🤩 میتونید از خرما برای مقوی تر شدن استفاده کنید. 🍯از عسل پاستوریزه(بالای یکسال)و عسل کوهی (بالای دوسال)میتونید استفاده کنید. این معجون کالری زیادی داره وحسابی سیر کننده ست پس واسه میانوعده نصف استکان بدید کافیه🌈🌸 پیج ما رودنبال کنید لطفا❤️ نکات باحالی در راهه😍😍🤗🤗 @mama_jaann @mama_jaann ی نگاه به پیجدوممون هم بنداز ضرر نداره😅😅 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #غذای_سالم #غذای_خانگی #غذای_کودک #تغذیه_کودک #غذای_انرژی_زا #میانوعده_کودک
16 آبان 1400 17:19:58
176 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
🔺لطفا کپشن رو بادقت بخونید و اگه جز افراد واجد شرایط تست پاپ اسمیر هستید هرچه زودتر اقدام کنید. لطفا بفرستید به افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند و سیوش کن که زمان آزمایش بدونی چکار باید بکنی🌹 ⁉️چرا تست پاپ اسمیر انجام میشود؟ ✅پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است و معمولا همراه با معاینه لگن انجام می شود.در زنان بالای 30 سال این تست ممکن است همراه با تست ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)انجام شود. ⁉️چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟ ✅به طور کلی این ازمایش از 21 سالگی توصیه میشود. زنان بین 21 تا 65 سال، هر سه سال یک بار این تست را انجام بدهند. زنان بالای 30 سال در صورتی که تست اچ پی وی را نیز انجام میدهند میتوانند هر 5 سال یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنند یا به جای پاپ اسمیر، تست اچ پی وی را انجام بدهند. ‼️روش انجامتست بدون درد بوده و اسپکولوم وارد واژن می شده وبا اسپاچولا(شبیه چوب بستنی😅)از دهانه رحم نمونه گرفته میشود.سپس خود فرد نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه تحویل می دهد. 🔶شرایط انجامتست پاپ اسمیر:👇🏻 ۱-بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. ۲-مراجعهکننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرمها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد ۳-از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد ۴-از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد ۵-وپیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد ۶-در زمانی که عفونت شدید باشدبه طوری که ترشحات خیلی زیاد هستندنباید آزمایش صورت گیرد. #پاپ_اسمیر #عفونت_زنان #سرطان_دهانه_رحم #زگیل_تناسلی_بانوان #تست_پاپ_اسمیر @mama_jaann