پست های مشابه

mama_jaann

سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها میتونید استفاده کنید:👇🏻 ✨کره از شش ماهگی🧈 ✨سیب زمینی از شش ماهگی🥔 ✨موز از شش ماهگی🍌 ✨مرغ از شش ماهگی🍗 ✨گوشت قرمز از شش ماهگی🥩 ✨عدس و ماش از هفت ماهگی ✨خرما از هفت ماهگی ✨گندم از هشت ماهگی ✨عصاره قلم از هفت ماهگی ✨عصاره پای مرغ از هفت ماهگی ✨تخم مرغ از هشت ماهگی🍳 ✨انبه از هشت ماهگی🥭 ✨نخود و لوبیا از نه ماهگی ✨اناناس از ده ماهگی🍍 ✨کنجد از ده ماهگی ✨خامه از ده ماهگی ✨پودر مغزیجات از ده ماهگی ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #واکسن_بخرید @mama_jaann

11 بهمن 1399 15:53:27

212 بازدید

mama_jaann

دسر خرمالو(+١٢) خرمالو:٤عدد خامه:٢ق غذا خوري شكر يا عسل:٣ق غذاخوري پودر ژلاتين:٢ق غذاخوري شير :نصف ليوان🥛 * برای تهیه دسر خرمالو ابتدا خرمالوها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. * خرمالوها را داخل مخلوط‌کن بریزید. * شکر، خامه و وانیل را به خرمالوها اضافه کنید. * مخلوط‌کن را روشن کرده و همه مواد را خوب باهم مخلوط کنید. * حالا 2 ق غذاخوری پودر ژلاتین را با شیر مخلوط کرده و روی کتری قرار دهید و به روش بن‌ماری، پودر ژلاتین را حل کنید.  * شیر و ژلاتین را به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید.  * یک قالب مناسب انتخاب کرده و مواد را داخل آن بریزید.  * ابتدا به مدت نیم ساعت، قالب را داخل فریزر قرار دهید تا زودتر نیم‌بند شود. * بعد از نیم ساعت، قالب را حدود 2-3 ساعت، داخل یخچال قرار دهید. 🔶نمونه‌هایی از فواید خرمالو برای کودکان عبارتند از: ۱. تأمین عناصر مورد نیاز بدن از خواص خرمالو برای کودکان ۲. جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی کودکان با خرمالو ۳. افزایش بینایی و سلامت چشم کودکان با مصرف خرمالو ٤.تامین سلامت پوست و موی کودکان با خوردن خرمالو تامین ٥.افزايش اشتها ٦.جلوگیری از بروز کم خونی کودکان با خرمالو ۷. یک میان میوه بی خطر برای کودکان مبتلا به دیابت ۸. افزایش هوش کودک با خوردن خرمالو 🔶طبع خرمالو گرم است، بنابراین از این لحاظ نیز باید محتاط بود. خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمی‌شود. مصرف این میوه به صورت نرسیده مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای مصرف کودکان انتخاب کنید. #خرمالو #دسر_خانگی #دسر_خرمالو #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #دسر_كودك #انبه @mama_jaann

21 آبان 1399 17:10:48

133 بازدید

mama_jaann

🔴علائم تيروئيد كم كار در كودكان:👇🏻 ١-تاخیر در رشد جسمی و كوتاهي قد (رشد نکردن استخوان‌ها ناشی از کم‌کاری تیروئید) ٢-ريزش مو ٣-دير بسته شدن ملاج سر ٤-شل و ول بودن بدن ٥-خستگی و بی‌حالی غیر معمول در کودک ٦-تورم غده تیروئید (گواتر) ٧-ورم کردن بدن و چاقی در کودک ٨-حساسیت به سرما ٩-خشک شدن پوست و به راحتی کبود شدن آن ١٠-تمرکز پایین و اختلالات ذهنی ١١-یبوست مقاوم به درمان و خواب زیاد ١٢-استخوان‌های شکننده و ضربان آهسته قلب ‼️علامت‌های هنگام تولد: هنگام به دنیا آمدن نیز نوزاد علائمی دارد که اگر تشخیص داده شوند، بیماری کنترل شده و به سنین کودکی نمی‌رسد؛ این علائم عبارتند از: ١-بزرگ‌تر بودن دور سر نوزاد از حد طبیعی با وجود قد و وزن نرمال ٢-طول کشیدن زردی بیش از مدت طبیعی ٣-سرفه‌های ناگهانی زمان شیرخوردن ٤-بزرگی شکم ٥-خواب زیاد و گریه کم ٦-اختلالات تنفسی و… 🔶راه تشخيص: بهترین راه تشخیص آن در نوزادی و به وسیله غربالگری است که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه نوزاد در روزهاي سوم تا پنجم تولد انجام می‌شود، این کار باعث می‌شود تا عوارض این اختلال به دوران کودکی کشیده نشوند. ممنون که ازم‌حمایت میکنید❤️حتما ذخیره کن و‌بفرست به کسی که بدردش میخوره🌹🌹 سوالاتتون رو كامنت كنيد تا جواب بدم😊🥰 #بیماری_کودکان #تیرویید_کم_کار #مادر #نوزاد_شیر_خوار @mama_jaann

03 آذر 1399 17:11:01

51 بازدید

mama_jaann

سلام اينم ي پست واسه مواد غذايي مجاز سن٦-٧-٨ماهگي كه واستون آماده كردم🤓 سعي كردم بيشتر مواد غذايي كه رايج هست و سوال ميكنيد واستون بنويسم🥰🥳 ✅✅✅بستني هله هوله حساب ميشه كه ارزش غذايي نداره و سيري كاذب ميده چون ازم ميپرسيديد نوشتم،امادر مصرفش حواستون باشه،هر روز نديد و خيلي كم مصرف بشه🤓 نکته⬇️ ۱-طبق دستورالعمل جدید سفیده تخم مرغ هم میشه از۸ماهگی داد. ۲-مرکبات هم که قبلا گفته میشد بعد ازیکسالگی،دیگه میتونید از ۸ماهگی به‌کوچولوهاتون بدید. ۳-تست حساسیت هم که قبلا توضیح دادم واسه تمام مواد باید انجام بشه. ٤-گندم رو هم كه يادم رفته بنويسم از ٨ماهگي مجازه. ٥-زردچوبه و دارچين خيلي كم داخل غذا استفاده كنيد. ✅سه ماهه ي بعدي رو هم فردا پست ميكنم👏🏻🌹🎊🎊 ⁉️اگه ماده غذايي كه تو اين ٣ماه مجازه و من فراموش كردم حتما تو كامنتا بنويسيد😘😘 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک

29 فروردین 1400 16:51:11

92 بازدید

mama_jaann

كودم بين١٢تا٢٤ماهگي چه غذاهايي و چه مقدار از آنها نياز دارد؟اگر كودك شما كمي كمتريا بيشتراز اعداد اشاره شده در راهنما را مصرف مي كند،زياد نگران نباشيد زيرا اين اعداد يك ميانگين كلي است. احتمالا كودك شما در اين دوره كمتر غذا خواهد خوردو اين كاملا طبيعي است. براي مطمئن شدن از اينكه كالري كافي به بدن كودك مي رسد،اين دستورالعمل را به ياد بسپاريد:محققان معتقدند كه كودك در اين بازه سني به ازاي هر سانتي متر قدبه ١٦كالري در روز نياز دارد. -پيشرفت هاي مهم در غذا خوردن كودك مي تواند از قاشق استفاده كند(البته به دست آوردن مهارت بيشتر زمان خواهد برد) -چه غذايي به كودك ١ساله بدهيم؟ •شير كامل •ساير محصولات لبني(پنير پاستوريزه و ماست پرچرب •سرلاك غني شده با آهن •سايرغلات(نان گندم سبوس دار،پاستا،برنج) •ميوه ها(خربزه،زردآلو،گريپ فروت) •سبزيجات(بروكلي و گل كلم پخته م نرم شده) •پروتئين(تخم مرغ،حبوبات،كمي كره ي بادام زميني،قطعات كوچك گوشت قرمز،طيور و ماهي بدون استخوان) •آبميوه(١٠٠درصد طبيعي از مركبات و غير مركبات ) •عسل -چقدر غذا در روز به كودك بدهيم؟ •يك تا يك ونيم فنجان شير،يا يك فنجان ماست،يا٢٨الي٤٢گرم پنير •٨٥ گرم غلات،حداقل نصف آنهاغلات كامل •يك فنجان ميوه(تازه،يخ زده ياكنسرو شده،ميوه هاي تازه رابه قطعات خيلي كوچك برش بزنيد) •آبميوه ي١٠٠درصدطبيعي(١١٠تا١٧٠گرم در روز) •يك فنجان سيزيجات(انواع مختلف سبزيجات پخته شده در برش هاي كوچك) • ٥٦ گرم پروتئين(هر٢٨گرم پروتئين برابراست با ١لايه ژامبون،يك سوم سينه مرغ،يك چهارم تن ماهي،يك چهارم فنجان حبوبات پخته شده يا يك تخم مرغ) *نكات تغذيه اي* در گذشته متخصصين معتقد بودند كه كودكان در اين سن نبايد ماهي،تخم مرغ يا كره ي بادام زميني بخورند زيرا ممكن است دچار حساسيت غذايي شوند؛ اما تحقيقات اخير نشان مي دهد كه هيچ دليل موجهي براي اثبات اين ادعا وجود ندارد. اگر در خانواده خود سابقه ي حساسيت غذايي داريد،با پزشك كودك در اين زمينه مشورت كنيد #غذاي_كودك #١٢ماهگي #١سالگي #٢سالگي #عسل_طبیعی #غذاي_بچه #سن#تغذيه_سالم #مادرانه #غذاخوردن #اشتها

17 مهر 1399 05:35:35

25 بازدید

mama_jaann

سلام من اومدم با ی حلوای خوشمزه و راحت ⚠️اخطار:این حلوا خیلی خوشمزه ست و احتمال داره پدر مادر همش و‌بخورن و چیزی به بچه نرسه پس لطفا اول بچه رو سیر کنید😅 حلوای ساقه طلایی و شیره خرما(+۸) بیسکوییت ساقه طلایی:۳عدد🍪 کره:۱۵گرم🧈 شیره خرما:۲قاشق غذا خوری آب ولرم:یک‌فنجان گلاب:۴قطره اول بیسکوییت ها رو پودر کردم و داخل ماهیتابه کمی تفت دادم بعدش کره رو ریختم و از رو‌شعله برداشتم و گذاشتم تا کره اب بشه.درآخر شیره خرما و گلاب رو داخل آب ولرم ریختم و مخلوط کردم و به بیسکوییت ها اضافه کردم و گذاشتم روی حرارت و هم زدم تا خودش رو‌بگیره. بیسکوییت ساقه طلایی به دلیل داشتن سبوس برای رفع یبوست توصیه می شود. ممنون که لایک میکنید❤️حتما سیوش کن تا سر فرصت درست کنی چون خیلی خوشمزه ست😍بفرست واسه اونایی که دوستشون داری🥰 #غذای_کمکی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #حلوا #غذای_خوشمزه @mama_jaann

11 آذر 1399 17:02:59

192 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام‌شبتون بخیر✋🏻 💜چون سوال های درباره ی شیر پاستوریزه خیلی زیاد بود گفتم ی پست درباره ش بزارم🤓 ✅شیر از اون مواد غذایی هست که بخاطر سخت هضم بودنش واسه بچه های زیر یکسال به صورت نوشیدنی توصیه نمیشه و امکان حساسیت زا بودنش هم بالاست پس حتما حتما با تست حساسیت ۳-۵ روزه و با مقدار کم برای کوچولوتون شروع کنید🥛 کلا شیر و لبنیات‌غیر پاستوریزه توصیه نمیشه مخصوصا زیر دوسال ولی اگه هیچ راهی ندارید حتما حتماشیر رو قبل از مصرف۲۰دقیقه بجوشونید.✅ ⛔️مصرف بیش از حد شیر میتونه باعث‌کم خونی بشه🥺 حتما ابن پست رو با عزیزانتون به اشتراک بزارید و قلب بی رنگمون رو قرمز کنید. خوشحال میشم پیج ما رو دنبال کنید😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #شيرخوارگان #شير_خشك #شير_مادر #شير_پاستوريزه #غذاي_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #لباس_يلدا_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام‌شبتون بخیر✋🏻 💜چون سوال های درباره ی شیر پاستوریزه خیلی زیاد بود گفتم ی پست درباره ش بزارم🤓 ✅شیر از اون مواد غذایی هست که بخاطر سخت هضم بودنش واسه بچه های زیر یکسال به صورت نوشیدنی توصیه نمیشه و امکان حساسیت زا بودنش هم بالاست پس حتما حتما با تست حساسیت ۳-۵ روزه و با مقدار کم برای کوچولوتون شروع کنید🥛 کلا شیر و لبنیات‌غیر پاستوریزه توصیه نمیشه مخصوصا زیر دوسال ولی اگه هیچ راهی ندارید حتما حتماشیر رو قبل از مصرف۲۰دقیقه بجوشونید.✅ ⛔️مصرف بیش از حد شیر میتونه باعث‌کم خونی بشه🥺 حتما ابن پست رو با عزیزانتون به اشتراک بزارید و قلب بی رنگمون رو قرمز کنید. خوشحال میشم پیج ما رو دنبال کنید😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #شيرخوارگان #شير_خشك #شير_مادر #شير_پاستوريزه #غذاي_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #لباس_يلدا_كودك

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن