پست های مشابه

mama_jaann

سلام مامانا شبتون بخیر امشب ی سوپ آوردم واسه کوچولوهایی که تازه سوپ خور شدن 😃 البته انقدر مقوی و خوشمزه هست که بچه های بزرگتر هم ازش استقبال میکنن😍 سوپ کدوسبز(+۶) گوشت گوسفند:۲تکه کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد سیب زمینی؛نصف عدد برنج:۱قاشق غذاخوری ورمیشل:به دلخواه(کم) اول بزارید گوشت خوب بپزه وقتی پخت کدو ،هویج و سیب زمینی رو به گوشت وآب گوشت اضافه کنید تا نیم پز بشه و بعد بهش برنج و اگه خواستید ورمیشل اضافه کنید تا به غلظت دلخواهتون برسه.😍❤️🌹 ✅اصلا لازم نیست غذای بچه ها رو میکس کنید این سوپ رو با پشت قاشق کمی له کنید و به کوچولوتون بدید نوش جان🥰😘 ✳️از کره و جعفری و کمی زردچوبه هم برای طعم بهتر میتونید استفاده کنید. ✳️اگه از اکسپلور میای فالو کن پشیمون نمیشی😉 #غذای_کمکی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #سوپ_کودک #آشپزی_کودک #مادر #کودکانه #يبوست_كودكان #غذای_کمکی_شش_ماهگی @mama_jaann

29 بهمن 1399 17:30:41

524 بازدید

mama_jaann

شیردهی به نوزاد نقش مهمی در شروع قاعدگی مادران پس از زایمان دارد. اما بدن و شرایط هر زنی با دیگری متفاوت است، بنابراین هیچ راه کاملاً مطمئنی برای پیش‌بینی زمان اولین قاعدگی بعد از زایمان وجود ندارد. اگر نمی‌دانید وضعیت شما به چه شکل است و می‌خواهید از این موضوع اطلاع دقیق‌تری داشته باشید، شاید بد نباشد اگر با پزشکتان در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که اوضاع چگونه پیش می‌رود. در این مطلب می‌توانید با محاسباتی تقریبی از زمان شروع اولین قاعدگی پس از زایمان برای مادران شیرده و غیرشیرده آشنا شوید. *اولین پریود مادران شیرده و غیرشیرده شروع پریود در مادران شیرده و غیرشیرده کمی با یکدیگر متفاوت است. شروع اولین قاعدگی زنان بعد از زایمان به طور معمول می‌تواند به شکل زیر باشد: *زمان شروع پریود در مادران شیرده: یکی از اتفاقاتی که در دوران شیردهی می‌افتد، این است که قاعدگی‌تان را به تعویق می‌اندازد. اگر نوزادتان، شب و روز فقط با شیر شما تغذیه می‌شود، ممکن است شش ماه یا حتی بیشتر بعد از تاریخ زایمانتان طول بکشد تا پریود شما شروع شود و دوباره علائم قاعدگی خود را تجربه کنید. اگر در کنار شیر مادر، لازم است از شیر خشک به عنوان مکمل غذایی نوزاد استفاده کنید، احتمالاً قاعدگی شما زودتر از شش ماه شروع می‌شود. *زمان شروع پریود در مادران غیرشیرده: اگر تغذیۀ نوزاد با شیر خشک است و به فرزندتان فقط شیر خشک می‌دهید، احتمالاً قاعدگی شما بین یک تا سه ماه بعد از زایمان شروع می‌شود. اگر تا سه ماه بعد از زایمان قاعدگی شروع نشد، لازم است این مسئله را با پزشکتان مطرح کنید. با شروع اولین قاعدگی پس از زایمان، اگر میزان خونریزی‌تان بیشتر یا کمتر از قبل از دوران بارداری بود نیز نگران نشوید. همچنین شاید در ابتدا فواصل قاعدگی‌تان هم نامنظم(طولاني يا كوتاه شدن فاصله بين شروع دو سيكل قاعدگي) باشد. اگر بعد از چند ماه قاعدگی‌تان منظم نشد یا بعد از دو یا سه دوره، خونریزی خیلی شدید داشتید یعنی به مدت چند ساعت متوالی، هر یک ساعت، یک بار نوار بهداشتی شما کاملاً خیس شد، این مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید تا در صورت لزوم با نظر پزشکتان مشکلات هورمونی یا رحمی شما بررسی شود. #زايمان_هاي_طبيعي #زايمان_سزارين #شيردهي #شيرخشك #كودك_من #مادرانه❤️ #تاريخ #شروع_دوباره #تقويم #پس_از_زایمان

19 مهر 1399 06:16:51

31 بازدید

mama_jaann

سلام این هم ی میانوعده یا صبحانه خوشمزه و مقوی🤩 پودیینگ موزی(+۸) نشاسته:۱قاشق غذاخوری شیرپاستوریزه:۱استکان موز:نصف عدد دارچین:کم زرده تخم مرغ:۱عدد گلاب:چند قطره زرده‌تخم مرغ رو به خوبی هم بزنید تا بوی زهم ش گرفته بشه.روی نشاسته چندقطره اب خنک بریزید و خالی کنید.سپس شیر،تخم مرغ،نشاسته و دارچین و مخلوط کنید و روی حرارت کم بزارید و مرتب هم بزنید تا به غلظت برسه در آخر چندقطره گلاب بهش بزنید و خنک که شد بهش موز رنده شده اضافه کنید. نوش جان🥰🌷 ✅اگه کوچولوتون حساسیت به پروتئین گاوی داره میتونید از آب یا شیره بادام استفاده کنید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_ایرانی #غذای_کمکی_مادر_کودک #غذای_کمکی_کودک #صبحانه_کودک

08 خرداد 1400 16:23:40

146 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ی سوپ آوردم هرکس خورده ازش تعریف کرده پس حتما ذخیر..ش کن که بدردت میخوره🥰 🌸سوپ ماکارونی یا همون ورمیشل(۸+) ورمیشل یا ماکارونی:🍝 سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عدد🥕 پیاز:۱عدد کوچک🧅 رب خونگی یا پوره گوجه:نصف قاشق مرباخوری رب یا یک عدد گوجه فرنگی🍅 گوشت چرخ کرده:۳۰گرم🥩 ✅ابتدا کمی پیاز رو با روغن کنجد تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. میتونید از مرغ ریش ریش هم استفاده کنید و هر سبزی معطری که دوست دارید بهش اضافه کنید.👌🏻🌿 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه #غذای_کمکی_کودک #غذای_بچه #غذای_کمکی

25 خرداد 1400 16:35:02

120 بازدید

mama_jaann

سلام مهربونا✋🏻خداقوت واسه خونه تکونی ها😁🥰 امشب ی سوپ ساده و خوشمزه آوردم واستون که واسه بچه هایی که یبوست دارن خیلی خوبه چون سرشار از فیبره👌🏻👍🏻 سوپ سبزیجات و مرغ(+۷) مرغ:۲تکه سیب زمینی:۱/۳عدد کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد لوبیاسبز:۱قاشق غذاخوری(خردشده) کره:۱۰-۱۵گرم مرغ وبا ی کوچولو زردچوبه گذاشتم با آب جوش بخوره بعد ۲۰دقیقه بقیه مواد رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه.وقتی ی کم از آبش هنوز مونده بود برداشتم و داخل میکسر ریختم و مواد رو پوره کردم و در اخرکره رو بهش اضافه کردم.نوش جان😍😘🥰 ✅میتونید کدو‌حلوایی و آلو بخارا هم بهش اضافه کنید که دیگه واقعا عالی میشه واسه یبوست👌🏻 اگه کوچولوتون یبوست شدید داره سیب زمینی رو حذف کنید. ⁉️شما چی واسه یبوست پیشنهاد میدید؟؟؟ 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای _کودک#غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #سوپ_سبزیجات #كودك_سالم #سوپ_کودک #غذای_هفت_ماهگی

15 اسفند 1399 17:41:52

292 بازدید

mama_jaann

نوع دیگر رفلاکس که در آن محتویات معده به پشت حنجره،پشت گلو ومجاری بینی راه می یابد اما از دهان خارج نمی شود بدلیل اینکه اینکه این رفلاکس علایم بیرونی و آشکار ندارد به آن رفلاکس پنهان گفته می شود. محتویات هضم شده معده به جای آمدن به دهان و بیرون ریختن از آن که در رفلاکس آشکار اتفاق می افتد بالا آمده و مجددا به معده باز می گردد.واین امر تشخیص این نوع رفلاکس را دشوار می کند. علایم این نوع رفلاکس شامل: خس خس سینه قوس دادن و کمانی کردن بدن جویدن زبان گریه کردن هنگام غذا خوردن امتناع از خوردن شیر در صورت مشاهده هریک‌از علایم فوق بهتر است به پزشک مراجعه شود. #پزشک #مادرشو #رفلاکس_غذای_کودک #مامان #مامایی #شیرخوار

08 مهر 1399 14:52:26

299 بازدید

Fatemeh Nabavi

2

6

دنت خانگی

سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك

01 مرداد 1401 10:16:17

سلام ۶ ماھگی باید تموم شہ این غذا رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین۶ ماھگی باید تموم شہ بعد این غذس رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین

دریا حسن پور

-0 پاسخ

01 مرداد 1401 10:14:15

سلام

دریا حسن پور

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

2

6

سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك

سلام ۶ ماھگی باید تموم شہ این غذا رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین۶ ماھگی باید تموم شہ بعد این غذس رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین دریا حسن پور

01 مرداد 1401 10:16:17

-0 پاسخ

سلام دریا حسن پور

01 مرداد 1401 10:14:15

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن